Kolo-kolejnice
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Kolo-kolejnice
MOp: Tak a teď tu o červené karkulce
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
S49 a PR1 spolu nesouvisi. Jsou to dve odlisne akce.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Kolo-kolejnice
Děkuji, domníval jsem se (asi chybně) že nový prifl kola mají všechny vozy z poslední doby (14t, KTN a PLF). Do konce léta jich zřejmě musí být víc.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Kolo-kolejnice
Domnívám se, že typ tramvaje je celkem jedno, hlavně záleží na kolech. Měl by to řešit nový profil kola, a pokud kola dosavadní, tak nesmí být sjetá, hlavně okolek. Tedy kola zánovní nebo osoustružená.Hhoonnzzaa píše:A které tramvaje z dnešního vozovného parku jsou na S49 vhodné?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Kolo-kolejnice
A které tramvaje z dnešního vozovného parku jsou na S49 vhodné?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
jendelin - na to ti odpovi jeden z nasledujicich dp-kontaktu.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Kolo-kolejnice
Absolut:
Na železnici je svislá osa kolejnic S49 sešikmena do středu koleje (na dřevě pomocí šikmých podkladnic, betonové pražce mají zpravidla již sešikmenou "upevňovací plochu". Při použití v Praze bude pata S49 "vodorovně"?
Když už bude v otevřených úsecích S49, nebylo by na zakrytých částech ucelené trati perspektivní použít Ri59 nebo podobnou místo NT1?
Na železnici je svislá osa kolejnic S49 sešikmena do středu koleje (na dřevě pomocí šikmých podkladnic, betonové pražce mají zpravidla již sešikmenou "upevňovací plochu". Při použití v Praze bude pata S49 "vodorovně"?
Když už bude v otevřených úsecích S49, nebylo by na zakrytých částech ucelené trati perspektivní použít Ri59 nebo podobnou místo NT1?
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Abs: Tak doufám, že to tak bude. Nejsem odpůrcem tohoto řešení, jako pan provozovatel...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Kolo-kolejnice
BerryML: Po kotlářku NT1, Kotlářka - Řepy S49.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Na Plzenské třídě při letošní rekonstrukci nebudou použity kolejnice S49, nýbrž NT1, takže bych v tom problém neviděl...jendelin.i píše:Jak to bude po instalaci kolejnic S49 v Plzeňské v létě 2010? Jaké budou požadavky na kola v tomto úseku - vyšší okolek u stáv profilu VM / nový profil? Budou na to vozy připraveny?
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
profil PR-01
Poraďte, kde se dozvědět víc o aktuálním stavu projektu kolo-kolejnice a o profilu PR-01?
Drobná zmínka je např. v DPK 1/2010 v článku o reko trati Palmovka - Ohrada, a "Den s konstruktérem".
Jak to bude po instalaci kolejnic S49 v Plzeňské v létě 2010? Jaké budou požadavky na kola v tomto úseku - vyšší okolek u stáv profilu VM / nový profil? Budou na to vozy připraveny?
Drobná zmínka je např. v DPK 1/2010 v článku o reko trati Palmovka - Ohrada, a "Den s konstruktérem".
Jak to bude po instalaci kolejnic S49 v Plzeňské v létě 2010? Jaké budou požadavky na kola v tomto úseku - vyšší okolek u stáv profilu VM / nový profil? Budou na to vozy připraveny?
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Kolo-kolejnice
Já jsem si z toho vzal asi toto:jendelin.i píše: Libereckého kraje, kde se vztah mezi kolem a kolejnicí řešil v rámci projektu RegioTram Nisa
Nepodařilo se navrhnout profil kola vhodný k provozu jak na stávajících libereckých tramvajových, tak na železničních tratích. Nepřekonatelné problémy jsou v zásadě dva:
1. železniční kolo s velkým okolkem se nevejde do úzkého žlábku tram kolejnice
2. tramvajové kolo s malým okolkem nedokáže zajistit bezpečný provoz na železničních výhybkách a kříženích (samotný profil železniční kolejnice by nebyl až tak nepřekonatelnou překážkou).
Řešení bylo navrženo následující:
- na úsecích tram sítě, pojížděných hybridními vozidly, vyměnit tram "úzkožlábkové" kolejnice (180S, NT1, B1) za "širokožlábkové" (Ri59n, B3) s tvarem hlavy blízkým železniční S49
- u tramvají vyměnit kola za kuželový profil s menším okolkem LT-T, který (kompromisně) umožňuje provoz jak na "úzkožlábkových", tak na "širokožlábkových" kolejnicích, dokud se všechny postupně nevymění
- hybridní vozidla vybavit profilem LT-R, který umožňuje provoz jak na kolejnicích Ri59n, B3, tak na železničním svršku (při aplikaci určitých opatření - např. zvýšení přídržnic)
Finanční náročnost řešení docela velká, jak jsem vyrozuměl z webu RegioTram Nisa, zatím se do toho nejde. Půjde se (zatím) cestou vybudování vhodných přestupních míst tram-železnice.
V pražských podmínkách bychom rádi zavedli železniční profil kolejnice (pilotně S49 někde v otevřeném svršku), železniční výhybky (zatím) pojíždět nepotřebujeme, takže by to řešila nějaká pražská obdoba LT-T, která by se musela namontovat na všechny tramky pojíždějící zkušební úsek S49 . V situaci, kdy Poršetry leckde nesmí, nízké Kačeny leckde musí garantovat, Kačeny obecné fandí Spartě, to by byla docela zajímavá další podmínka pro vypravení
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Kolo-kolejnice
Vztah kolo-kolejnice je pro drážní provoz poměrně zásadní, proto si myslím, že si zaslouží vlastní téma. Nedávno se o tom trochu mluvilo v tématu "Tramvaje v Praze ‹ Tramvajové tratě ‹ Rekonstrukce TT", v něčem tedy budu trochu opakovat, ale opakování je matka moudrosti , že?
Na úvod si nalinkujeme některé články k tomuto tématu dostupné na Webu:
V lednovém DP-kontaktu si na str. 10-11 můžeme přečíst článek "Vztah kolo-kolejnice u tramvají", v březnovém čísle z r. 2009 si na stejných stranách můžeme přečíst článek "Tramvajové kolo, jeho minulost, současnost a budoucnost".
http://www.dpp.cz/dp-kontakt/
V prvně jmenovaném článku je odkaz na článek Optimalizace profilu tramvajového kola, který vyšel ve Zpravodaji ostravského DP v čísle 3/2008.
http://www.dpo.cz/aktuality/zpravodaj/zp_2008.htm#3
Dále se můžeme přenést do Libereckého kraje, kde se vztah mezi kolem a kolejnicí řešil v rámci projektu RegioTram Nisa:
http://www.regiotram-nisa.cz/admin/cz/o ... fram_.pdf/
V této studii je podrobně rozebrána problematika provozu "kočkopsů" po tramvajové i železniční síti v regionu Nisa. Obzvláště pěkné jsou řezy kolejnicemi - několik typů různobarevně v jednom obrázku.
Na úvod si nalinkujeme některé články k tomuto tématu dostupné na Webu:
V lednovém DP-kontaktu si na str. 10-11 můžeme přečíst článek "Vztah kolo-kolejnice u tramvají", v březnovém čísle z r. 2009 si na stejných stranách můžeme přečíst článek "Tramvajové kolo, jeho minulost, současnost a budoucnost".
http://www.dpp.cz/dp-kontakt/
V prvně jmenovaném článku je odkaz na článek Optimalizace profilu tramvajového kola, který vyšel ve Zpravodaji ostravského DP v čísle 3/2008.
http://www.dpo.cz/aktuality/zpravodaj/zp_2008.htm#3
Dále se můžeme přenést do Libereckého kraje, kde se vztah mezi kolem a kolejnicí řešil v rámci projektu RegioTram Nisa:
http://www.regiotram-nisa.cz/admin/cz/o ... fram_.pdf/
V této studii je podrobně rozebrána problematika provozu "kočkopsů" po tramvajové i železniční síti v regionu Nisa. Obzvláště pěkné jsou řezy kolejnicemi - několik typů různobarevně v jednom obrázku.