Kolo-kolejnice

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od Tonda Ježek » 21.9.2010 16:44

MOp píše: ... Jo a mimochodem, pokud bys cetl DPK ...
Já myslel, že už se ten plátek přejmenoval na JDCT-KONTAKT :smt115

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MF » 21.9.2010 16:03

já to pochopitl tak, že půjčení brusu i s obsluhou vyjde stejně nákladově jako práce na pofukování panelu BKV, přičemž to je nedlouhodobá oprava. Když se musí zaplatit ty lidi, co na tom makají a že jich není málo + různá pracovní auta, tak brus vyjde nastejno, možná levněji a jeho práce je podstatně efektní.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od 9001 » 21.9.2010 16:00

Můžeš my vysvětlit proč do toho pleteš BKV? To se nepoužívá stejný profil na reko tratích třeba na Botanické zahradě jako v BKV. Samozřejmě jde o vršek kolejnice, která je pojížděna.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 21.9.2010 15:48

Kolejový brus sice v Praze nemáme, ale umíme si jej půjčit. A o tom, že si jej DPP bude půjčovat není pochyb - slouží totiž k periodické údržbě tramvajových tratí. Ty se v současnosti narozdíl do minulých let vykonávají..
Dle mého hrubého odhadu zapůjčení techniky na jeden den bude srovnatelné s jednodenním podfoukáváním panelů bkv.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od 9001 » 21.9.2010 15:35

MOp: Pokud vím kolejový brus v Praze nemáme a nevypadá že by jsme se ho dočkali a pochybuji, že budou finance na pronájmy auta.

Pokud to mám říct upřímně. Přestan se chovat jako něco víc. Víš cením si demona že mi aspon na plnou pusu řekne, hele jseš blbej a prostě si to vyříkáme a myslíme si svoje, ale ty se povyšuješ snad nad všechny co jsou tady. Já něco vím a vy ne, tak jste nuly. Tohle by sis mohl odpustit. Budto bud ticho a nebo to řekni naplno. Pokud to naplno nemůžeš říct, tak radši neříkej nic.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 21.9.2010 13:55

Demon:
Jo a mimochodem, pokud bys cetl DPK 6/2010, vedel bys, ze:
1/ Jízdní obrys VM má příliš strmý okolek (úhel skonu 75°), nový jízdní obrys PR-1 má jmenovitý úhel sklonu okolku 70°.
2/ "U jízdního obrysu VM se úhel sklonu okolku zvyšuje a v některých případech dosahuje téměř 90°. Tímto jízdním obrysem se velmi zvyšují opotřebovávací procesy mezi kolem a kolejnicí, tedy výrazně se zvyšuje opotřebení jak kol, tak i kolejnic. Kola i kolejnice se tomuto stavu tvarově přizpůsobují, takže v současné době je tvar opotřebených kolejnic přizpůsoben stávajícímu jízdnímu obrysu VM."
3/ "Opotřebený jízdní obrys PR-1 nemá tendenci zvětšovat úhel sklonu okolku, což je pro snižování opotřebení velmi příznivé."
Cili - profilovane sjeti muze byt stejne, ale sklon, ktery je nejdulezitejsi a urcuje vysledny bod dotyku s kolejovou konstrukci bude naprosto jinde. Proto i profil PR-1 nikdy nemuze byt stejny jako VM.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 21.9.2010 12:28

Mily 9001,
existuje taky takove vozitko, kteremu se rika kolejovy brus. Toto vozitko dokaze kolejovou konstrukci reprofilovat, cehoz se v minulem obdobi jiz vyuzilo. Tento vozik umi udelat s kolejnici zazraky, dokaze i upravit zaobleni hlavy kolejnice. Tudiz podil kolejovych konstrukci jez maji onech 6mm se neustale meni. Stejne jako se meni tento pomer, bude se menit i vysledne opotrebeni kola. Tudiz ted se to opravdu muze hodne pretvaret, ale postupem casu se bude pretvaret jinak, stejne jako se pretvari i tebou zminovane VM! Podil kol s profilem VM-U13 jiz take neni v poctu vozidel zanedbatelny, odhaduji jej na cca 20% vozoveho parku.

Je mi absolutne (nemyslim zdejsiho kolegu, ktereho si vazim) jedno co si myslis a komu veris. Ale predtim, nez zacnes produkovat sva moudra, pokus se neco si k dane problematice zjistit. A ver mi, jde to jen velmi ztuha!
S uctou MOp.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od Absolut » 21.9.2010 12:26

Také mi Démonova první věta připadá docela trefná.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od 9001 » 21.9.2010 12:14

Takže pan MOp chce říct to například u linky 3, která má S49 na cca 2 km a zbytek trasy normál se to nesjede do původního tvaru? Nebo žižkovské vozy, které se budou střídavě venčit na 1,9,16.

Ač se demonem v mnohém neshodneme, tak věřím víc člověku, který ty kola viděl, než kancelářské kryse :wink:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 21.9.2010 11:44

Ano, k castecnemu pretvareni dochazi. VM se to blizit muze, souhlasim, ale nikdy to nebude shodne. S postupem casu, jak pribyvaji trate s jinym zaoblenim nez klasickym NT1 se 6mm a B1, bude se samozrejme menit i tvar opotrebeni. Kdyz uz, tak se opotrebeni bude blizit spise VM-U13, ale opet nebude shodne - uz jen treba tou sirkou okolku apod. Takze nevytvarejte bludy pane Demon..

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od demon » 21.9.2010 11:32

MOp píše:...vyprojektovaný profil PR-01 vydrží daleko více než klasické VM i přes to, že byl v minulosti mediálním způsobem zatracován, že vydrží pouhé 3tisíce km...
Obávám se pane MOp, že jste se stal pouhým PR nástrojem kohosi z DCT...
PR-1 už v síti totiž nějaký čas nemáme bo byl briskně zcela automaticky a pouhým provozem přeprofilován do podoby VM. Jediné co z něj zůstalo, je jeho šířka, což ale s profilem úplně nesouvisí. K jeho obraně je třeba dodat, že vzhledem k poměru počtu kol s profilem VM a tvaru hlav kolejnic, se ani jiný výsledek neočekával... :wink:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 21.9.2010 11:31

Uzky zlabek se pouziva prave proto, aby bylo dvojkoli vedeno co nejpresneji s pokud mozno shodnou stopou. MA JET po okolku, tudiz k zadnemu propadani vubec nema dojit!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.9.2010 11:09

[Předevčírem jsem tu na TF (žel díky vlastní nepozornosti) uveřejnil ve vlákně Výhybky viewtopic.php?f=13&t=794#p133413, dosud asi nezpozorovaný příspěvek velmi se dotýkající tohoto tématu.]
Již pár dnů nosím v hlavě jednu teorii:
Proč v mnohých zahraničních (zejména západních) TRAM provozech používají na kříženích, mnohými na TF a prtkách obdivované, srdcovky s velmi úzkým žlábkem?
Je to kvůli tomu, aby okolky byly jimi vedeny přesněji - a ty následně nevybrušovaly ve žlábku dvě stopy?
Napadlo mne, že nikoliv - žlábky jsou úzké, aby při průjezdu křižovaným směrem (byť je žlábek vyšší než okolek) do nich nákolek nezapadl víc než je nutné, čili se tak minimalizovali nárazy a jimi způsobené deformování srdcovky na nejnutnější reálnou možnost!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od 9001 » 21.9.2010 9:50

MOp píše:Budeš překvapen, ale užší žlábek se již použil. Kde? Uvidíš v rubrice na znamení, až jej vyfotím.
Nebylo by od věci to do diskuze napsat :wink:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 21.9.2010 9:29

Budeš překvapen, ale užší žlábek se již použil. Kde? Uvidíš v rubrice na znamení, až jej vyfotím.

Zamčeno