Já myslel, že už se ten plátek přejmenoval na JDCT-KONTAKTMOp píše: ... Jo a mimochodem, pokud bys cetl DPK ...
Kolo-kolejnice
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Re: Kolo-kolejnice
já to pochopitl tak, že půjčení brusu i s obsluhou vyjde stejně nákladově jako práce na pofukování panelu BKV, přičemž to je nedlouhodobá oprava. Když se musí zaplatit ty lidi, co na tom makají a že jich není málo + různá pracovní auta, tak brus vyjde nastejno, možná levněji a jeho práce je podstatně efektní.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Můžeš my vysvětlit proč do toho pleteš BKV? To se nepoužívá stejný profil na reko tratích třeba na Botanické zahradě jako v BKV. Samozřejmě jde o vršek kolejnice, která je pojížděna.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Kolejový brus sice v Praze nemáme, ale umíme si jej půjčit. A o tom, že si jej DPP bude půjčovat není pochyb - slouží totiž k periodické údržbě tramvajových tratí. Ty se v současnosti narozdíl do minulých let vykonávají..
Dle mého hrubého odhadu zapůjčení techniky na jeden den bude srovnatelné s jednodenním podfoukáváním panelů bkv.
Dle mého hrubého odhadu zapůjčení techniky na jeden den bude srovnatelné s jednodenním podfoukáváním panelů bkv.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
MOp: Pokud vím kolejový brus v Praze nemáme a nevypadá že by jsme se ho dočkali a pochybuji, že budou finance na pronájmy auta.
Pokud to mám říct upřímně. Přestan se chovat jako něco víc. Víš cením si demona že mi aspon na plnou pusu řekne, hele jseš blbej a prostě si to vyříkáme a myslíme si svoje, ale ty se povyšuješ snad nad všechny co jsou tady. Já něco vím a vy ne, tak jste nuly. Tohle by sis mohl odpustit. Budto bud ticho a nebo to řekni naplno. Pokud to naplno nemůžeš říct, tak radši neříkej nic.
Pokud to mám říct upřímně. Přestan se chovat jako něco víc. Víš cením si demona že mi aspon na plnou pusu řekne, hele jseš blbej a prostě si to vyříkáme a myslíme si svoje, ale ty se povyšuješ snad nad všechny co jsou tady. Já něco vím a vy ne, tak jste nuly. Tohle by sis mohl odpustit. Budto bud ticho a nebo to řekni naplno. Pokud to naplno nemůžeš říct, tak radši neříkej nic.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Demon:
Jo a mimochodem, pokud bys cetl DPK 6/2010, vedel bys, ze:
1/ Jízdní obrys VM má příliš strmý okolek (úhel skonu 75°), nový jízdní obrys PR-1 má jmenovitý úhel sklonu okolku 70°.
2/ "U jízdního obrysu VM se úhel sklonu okolku zvyšuje a v některých případech dosahuje téměř 90°. Tímto jízdním obrysem se velmi zvyšují opotřebovávací procesy mezi kolem a kolejnicí, tedy výrazně se zvyšuje opotřebení jak kol, tak i kolejnic. Kola i kolejnice se tomuto stavu tvarově přizpůsobují, takže v současné době je tvar opotřebených kolejnic přizpůsoben stávajícímu jízdnímu obrysu VM."
3/ "Opotřebený jízdní obrys PR-1 nemá tendenci zvětšovat úhel sklonu okolku, což je pro snižování opotřebení velmi příznivé."
Cili - profilovane sjeti muze byt stejne, ale sklon, ktery je nejdulezitejsi a urcuje vysledny bod dotyku s kolejovou konstrukci bude naprosto jinde. Proto i profil PR-1 nikdy nemuze byt stejny jako VM.
Jo a mimochodem, pokud bys cetl DPK 6/2010, vedel bys, ze:
1/ Jízdní obrys VM má příliš strmý okolek (úhel skonu 75°), nový jízdní obrys PR-1 má jmenovitý úhel sklonu okolku 70°.
2/ "U jízdního obrysu VM se úhel sklonu okolku zvyšuje a v některých případech dosahuje téměř 90°. Tímto jízdním obrysem se velmi zvyšují opotřebovávací procesy mezi kolem a kolejnicí, tedy výrazně se zvyšuje opotřebení jak kol, tak i kolejnic. Kola i kolejnice se tomuto stavu tvarově přizpůsobují, takže v současné době je tvar opotřebených kolejnic přizpůsoben stávajícímu jízdnímu obrysu VM."
3/ "Opotřebený jízdní obrys PR-1 nemá tendenci zvětšovat úhel sklonu okolku, což je pro snižování opotřebení velmi příznivé."
Cili - profilovane sjeti muze byt stejne, ale sklon, ktery je nejdulezitejsi a urcuje vysledny bod dotyku s kolejovou konstrukci bude naprosto jinde. Proto i profil PR-1 nikdy nemuze byt stejny jako VM.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Mily 9001,
existuje taky takove vozitko, kteremu se rika kolejovy brus. Toto vozitko dokaze kolejovou konstrukci reprofilovat, cehoz se v minulem obdobi jiz vyuzilo. Tento vozik umi udelat s kolejnici zazraky, dokaze i upravit zaobleni hlavy kolejnice. Tudiz podil kolejovych konstrukci jez maji onech 6mm se neustale meni. Stejne jako se meni tento pomer, bude se menit i vysledne opotrebeni kola. Tudiz ted se to opravdu muze hodne pretvaret, ale postupem casu se bude pretvaret jinak, stejne jako se pretvari i tebou zminovane VM! Podil kol s profilem VM-U13 jiz take neni v poctu vozidel zanedbatelny, odhaduji jej na cca 20% vozoveho parku.
Je mi absolutne (nemyslim zdejsiho kolegu, ktereho si vazim) jedno co si myslis a komu veris. Ale predtim, nez zacnes produkovat sva moudra, pokus se neco si k dane problematice zjistit. A ver mi, jde to jen velmi ztuha!
S uctou MOp.
existuje taky takove vozitko, kteremu se rika kolejovy brus. Toto vozitko dokaze kolejovou konstrukci reprofilovat, cehoz se v minulem obdobi jiz vyuzilo. Tento vozik umi udelat s kolejnici zazraky, dokaze i upravit zaobleni hlavy kolejnice. Tudiz podil kolejovych konstrukci jez maji onech 6mm se neustale meni. Stejne jako se meni tento pomer, bude se menit i vysledne opotrebeni kola. Tudiz ted se to opravdu muze hodne pretvaret, ale postupem casu se bude pretvaret jinak, stejne jako se pretvari i tebou zminovane VM! Podil kol s profilem VM-U13 jiz take neni v poctu vozidel zanedbatelny, odhaduji jej na cca 20% vozoveho parku.
Je mi absolutne (nemyslim zdejsiho kolegu, ktereho si vazim) jedno co si myslis a komu veris. Ale predtim, nez zacnes produkovat sva moudra, pokus se neco si k dane problematice zjistit. A ver mi, jde to jen velmi ztuha!
S uctou MOp.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Kolo-kolejnice
Také mi Démonova první věta připadá docela trefná.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Takže pan MOp chce říct to například u linky 3, která má S49 na cca 2 km a zbytek trasy normál se to nesjede do původního tvaru? Nebo žižkovské vozy, které se budou střídavě venčit na 1,9,16.
Ač se demonem v mnohém neshodneme, tak věřím víc člověku, který ty kola viděl, než kancelářské kryse
Ač se demonem v mnohém neshodneme, tak věřím víc člověku, který ty kola viděl, než kancelářské kryse
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Ano, k castecnemu pretvareni dochazi. VM se to blizit muze, souhlasim, ale nikdy to nebude shodne. S postupem casu, jak pribyvaji trate s jinym zaoblenim nez klasickym NT1 se 6mm a B1, bude se samozrejme menit i tvar opotrebeni. Kdyz uz, tak se opotrebeni bude blizit spise VM-U13, ale opet nebude shodne - uz jen treba tou sirkou okolku apod. Takze nevytvarejte bludy pane Demon..
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Obávám se pane MOp, že jste se stal pouhým PR nástrojem kohosi z DCT...MOp píše:...vyprojektovaný profil PR-01 vydrží daleko více než klasické VM i přes to, že byl v minulosti mediálním způsobem zatracován, že vydrží pouhé 3tisíce km...
PR-1 už v síti totiž nějaký čas nemáme bo byl briskně zcela automaticky a pouhým provozem přeprofilován do podoby VM. Jediné co z něj zůstalo, je jeho šířka, což ale s profilem úplně nesouvisí. K jeho obraně je třeba dodat, že vzhledem k poměru počtu kol s profilem VM a tvaru hlav kolejnic, se ani jiný výsledek neočekával...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Uzky zlabek se pouziva prave proto, aby bylo dvojkoli vedeno co nejpresneji s pokud mozno shodnou stopou. MA JET po okolku, tudiz k zadnemu propadani vubec nema dojit!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
[Předevčírem jsem tu na TF (žel díky vlastní nepozornosti) uveřejnil ve vlákně Výhybky viewtopic.php?f=13&t=794#p133413, dosud asi nezpozorovaný příspěvek velmi se dotýkající tohoto tématu.]
Již pár dnů nosím v hlavě jednu teorii:
Proč v mnohých zahraničních (zejména západních) TRAM provozech používají na kříženích, mnohými na TF a prtkách obdivované, srdcovky s velmi úzkým žlábkem?
Je to kvůli tomu, aby okolky byly jimi vedeny přesněji - a ty následně nevybrušovaly ve žlábku dvě stopy?
Napadlo mne, že nikoliv - žlábky jsou úzké, aby při průjezdu křižovaným směrem (byť je žlábek vyšší než okolek) do nich nákolek nezapadl víc než je nutné, čili se tak minimalizovali nárazy a jimi způsobené deformování srdcovky na nejnutnější reálnou možnost!!!
Již pár dnů nosím v hlavě jednu teorii:
Proč v mnohých zahraničních (zejména západních) TRAM provozech používají na kříženích, mnohými na TF a prtkách obdivované, srdcovky s velmi úzkým žlábkem?
Je to kvůli tomu, aby okolky byly jimi vedeny přesněji - a ty následně nevybrušovaly ve žlábku dvě stopy?
Napadlo mne, že nikoliv - žlábky jsou úzké, aby při průjezdu křižovaným směrem (byť je žlábek vyšší než okolek) do nich nákolek nezapadl víc než je nutné, čili se tak minimalizovali nárazy a jimi způsobené deformování srdcovky na nejnutnější reálnou možnost!!!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Nebylo by od věci to do diskuze napsatMOp píše:Budeš překvapen, ale užší žlábek se již použil. Kde? Uvidíš v rubrice na znamení, až jej vyfotím.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Budeš překvapen, ale užší žlábek se již použil. Kde? Uvidíš v rubrice na znamení, až jej vyfotím.