Kolo-kolejnice
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Kolo-kolejnice
Víš proč jsem Ti ten odkaz nedal? Protože bych byl rád, kdybys použil mozek+klávesnici+google a pár fotek z Ostravy si našel. Samozřejmě že tam mají v ulicích žlábkovou kolejnici, a to jinou než v Praze, s širším a hlubším žlábkem. A textů i obrázků je o tom na internetu docela dost. Dokonce je na netu k nalezení i rozbor typů kolejnic u tramvají v CZ.
Nápověda: Kolejnice v CZ vyrábí Třinecké železárny. Mají web http://www.trz.cz. Žlábkové kolejnice jsou na http://www.trz.cz/vyrd/30F58C62DD2D706DC125701C0033EF93
Nápověda: Kolejnice v CZ vyrábí Třinecké železárny. Mají web http://www.trz.cz. Žlábkové kolejnice jsou na http://www.trz.cz/vyrd/30F58C62DD2D706DC125701C0033EF93
Re: Kolo-kolejnice
Absolut: tak jen ostrava no. jak to teda tam dělaj, na čem se jezdí? cestovat tam kvůli tomu fakt nebudu. kdyby jsi to normálně napsal, hodil sem odkaz nebo něco bylo by to fajn. na fotkách vypadá drážka pro okolej plzeňské kolejnice rozhodně hlubší než té pražské.
na křižovatkách a jinde logicky nějaký žlábek bude ale bude vycházet z vyššího okolku
na křižovatkách a jinde logicky nějaký žlábek bude ale bude vycházet z vyššího okolku
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Kolo-kolejnice
Fandax17:
Když mi ukážeš v Plzni S49 s běžným provozem tramvají, máš u mě pivo.
A když mi ukážeš kdekoliv v ČR křižovatku v centru města na S49, máš u mě pět piv.
Vypadlo Ti toho hodně.
Doporučuju procestovat si naši republiku nebo aspoň prohlídnout fotky.
Když mi ukážeš v Plzni S49 s běžným provozem tramvají, máš u mě pivo.
A když mi ukážeš kdekoliv v ČR křižovatku v centru města na S49, máš u mě pět piv.
Vypadlo Ti toho hodně.
Doporučuju procestovat si naši republiku nebo aspoň prohlídnout fotky.
Re: Kolo-kolejnice
děkujuMOp píše:Vsechny ne, neni to ani fyzicky mozne, jelikoz S49 lze pouzit vicemene jen na tratich s otevrenym kolejovym svrskem. Nedokáži si představit krizovatky v centru s zeleznicnimi vyhybkami..fandax17 píše:rád bych znova vznesl otázku, má se opravdu měnit všechny tramvajové pražské koleje za ty klasické železniční? (tuším že se jmenují s49)?
Ocenuji snahu si nejdrive neco precist a teprve pote se zeptat!
to mě nenapadlo ale je to logické. ale... rozdíl mezi kolejnicí "koňkou" a S49 je především v tom, že S49 umožnuje použijí většího okolku, že? a když na křižovatkách v centru bude kolejnice "koňka" a na okrajích města S49, tak budeme používat stále stejné okolky, protože tramvaje centem jezdit musí. bude mít výměna za S49 vůbec smysl? co tu čtu tak jedině při použití profilu kola PR1 a většího žlábku a vznikne z toho něco "mezi" S49 a koňkou. nebo mi něco vypadlo?
BTW: jak to dělají v ostravě, plzni atd? tam přece mají S49. jak tam dělají křižovatky v centru?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Mno, a za domaci ukol si ostatni muzou spocitat napravovy tlak u wan a KT8 ..
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Prazska sit ma x set km koleji. Budme radi, ze soucasnemu vedeni JDCT se podaril husarsky kousek dostat do Prahy jine technologie a hlavne zacit systematickou udrzbu, coz povazuji za zasadni rozdil oproti minulemu vedeni v obdobnych pozicich a velke plus do budoucna. Prichod S49 vcetne porodnich bolesti povazuji za obrovsky uspech ikdyz se jedna jen o x set metru trati!
Re: Kolo-kolejnice
Nicméně v té dlažbě by mohlo být užitečné přejít na kolejnice ála Ostrava, s větším žlábkem, kde je prostor na další zvětšení okolku.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Profil PR1 se nevyviji, ale testuje. Zatim pouze asi na 10 soupravach vetsinou jezdicich na lince 19. Je vuci kolejovym konstrukcim setrnejsi a umoznuje bezproblemovy provoz po kolejnicich S49. Neni duvod, proc by se nemel pouzivat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Re: Kolo-kolejnice
Nebijte me za moji neznalost, ale onen profil PR1, co se pry vyvijel (nebo jeste vyviji?) specialne pro Prahu, ten se pouzivat nakonec nebude? Nebo je tady nejaka souvislost, na kterou nemuzu kapnout? Diky.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Vsechny ne, neni to ani fyzicky mozne, jelikoz S49 lze pouzit vicemene jen na tratich s otevrenym kolejovym svrskem. Nedokáži si představit krizovatky v centru s zeleznicnimi vyhybkami..fandax17 píše:rád bych znova vznesl otázku, má se opravdu měnit všechny tramvajové pražské koleje za ty klasické železniční? (tuším že se jmenují s49)?
Ocenuji snahu si nejdrive neco precist a teprve pote se zeptat!
Re: Kolo-kolejnice
co jsem slyšel já tak kolejnice skutečně pochází z koňky. profil kola byl v roce 1993 změněn z válcového na křikvový VM, v roce 2008 došlo k zvětšení výšky okolku.
další informace mám o tom, že 14T je moc těžká (má být těžší kvůli "systému vracejícím elektrickou energii při brždění zpět do el. sítě"). 14T má tlak na nápravu "méně jak 10,9 tuny" (přesně to nevím) a tramvaje typu T mají 7,2 tuny. s tím bude souviset to, že 14T může "ničit kolejnice", které byly původně dělané na mnohem lehčí koňku. přitom dvounápravové tramvaje před vozy T měly nápravový tlak právě až těch 10,9 tuny. s tím mi úplně nejde logika, proč se říká že 14T "ničí koleje" svou hmotností když po nech jezdily tramvaje ještě těžší? nevím přesně proč 14T ničí koleje, uváděla se ta hmotnost, možná je to něco jiného (to broušení v zatáčkách?)... chápu že jsem ted asi řekl spoustu nepřesných termínů a tak budu rád když mě někdo opraví, zajímá mě to
rád bych znova vznesl otázku, má se opravdu měnit všechny tramvajové pražské koleje za ty klasické železniční? (tuším že se jmenují s49)?
ví někdo víc informací o tomhle?
EDIT: ted jsem našel tento článek, kupodivu si to pomatuju celkem dobře.
další informace mám o tom, že 14T je moc těžká (má být těžší kvůli "systému vracejícím elektrickou energii při brždění zpět do el. sítě"). 14T má tlak na nápravu "méně jak 10,9 tuny" (přesně to nevím) a tramvaje typu T mají 7,2 tuny. s tím bude souviset to, že 14T může "ničit kolejnice", které byly původně dělané na mnohem lehčí koňku. přitom dvounápravové tramvaje před vozy T měly nápravový tlak právě až těch 10,9 tuny. s tím mi úplně nejde logika, proč se říká že 14T "ničí koleje" svou hmotností když po nech jezdily tramvaje ještě těžší? nevím přesně proč 14T ničí koleje, uváděla se ta hmotnost, možná je to něco jiného (to broušení v zatáčkách?)... chápu že jsem ted asi řekl spoustu nepřesných termínů a tak budu rád když mě někdo opraví, zajímá mě to
rád bych znova vznesl otázku, má se opravdu měnit všechny tramvajové pražské koleje za ty klasické železniční? (tuším že se jmenují s49)?
ví někdo víc informací o tomhle?
EDIT: ted jsem našel tento článek, kupodivu si to pomatuju celkem dobře.
Kód: Vybrat vše
http://technet.idnes.cz/konstrukce-kol-prazskych-tramvaji-vychazi-jeste-z-konky-trate-se-rychle-nici-18s-/tec_technika.asp?c=A090210_221326_tec_technika_vse
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kolo-kolejnice
Co jsem slyšel já, tak zrovna v tomhle je problém že se sešlo víc negativních vlivů dohromady. Laicky a v kostce konkrétně ne zrovna vhodný profil kola spolu s pevnými podvozky, což dělá trošku víc bordel. Jinak vykusovat kolejnice v obloucích dokážou i tram s podvozky otočnými. Tak nevím.
Další co mě vrtá hlavou je věc, jak jsem slyšel, že když se před časem zkoušely v Praze Anitry tak se řeklo že pevný podvozek do Prahy ne. No a za pár let tu máme 14T. Takže - má to spojitost s tím co píšu výše, čili pevný podvozek/nevhodný profil, nebo s odlišnou konstrukcí Anitra/14T, nebo je to politikum atd. a proto se, přestože se tohle ví stejně pevný podvozky do Prahy pustili? Příp. je chyba jinde, čili v nevhodnosti obecně (např malé kapacitě) Aniter?
Další co mě vrtá hlavou je věc, jak jsem slyšel, že když se před časem zkoušely v Praze Anitry tak se řeklo že pevný podvozek do Prahy ne. No a za pár let tu máme 14T. Takže - má to spojitost s tím co píšu výše, čili pevný podvozek/nevhodný profil, nebo s odlišnou konstrukcí Anitra/14T, nebo je to politikum atd. a proto se, přestože se tohle ví stejně pevný podvozky do Prahy pustili? Příp. je chyba jinde, čili v nevhodnosti obecně (např malé kapacitě) Aniter?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Jenom trošku.MKzB píše:V Praze je trochu problém v tom, že tvar kolejnic a kol pochází ještě z dob koňky. Tento profil se ukázal jako ne úplně optimální u tramvají 14T, kde převážně v obloucích brousí koleje víc, než např. v Brně.
Jestli kecám,tak mě opravte.
Nevim jak kolejnice, ale kola s profilem VM jsou v provozu od roku 1993 a to tušim koňka už nějakej pátek nejezdila...
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
V Praze je trochu problém v tom, že tvar kolejnic a kol pochází ještě z dob koňky. Tento profil se ukázal jako ne úplně optimální u tramvají 14T, kde převážně v obloucích brousí koleje víc, než např. v Brně.
Jestli kecám,tak mě opravte.
Jestli kecám,tak mě opravte.
Re: Kolo-kolejnice
ahoj, v tisku se objevily nějaké novinky ohledně pražských kolejí, víte někdo něco více?
http://www.denik.cz/kratce_region/644604.html
http://www.ct24.cz/doprava/81826-prazsk ... ni-koleje/
díky za odpovědi!
http://www.denik.cz/kratce_region/644604.html
http://www.ct24.cz/doprava/81826-prazsk ... ni-koleje/
díky za odpovědi!