Stránka 1 z 8

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 12.8.2011 9:18
od Bobik
Nechci ti kazit radost, ale tohle se u nás používá už dávno - například v Holešovicích jsou dodnes zbytky železničních žlábkových kolejí a výhybek, konkrétně na bývalé přístavní dráze. A hlavně na vlečkách se toto používalo/používá hojně.
Jenže není žlábek jako žlábek. :wink:

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 11.8.2011 18:00
od dave
Bohužel se nedal vložit obrázek ale tohle by mohli udělat i u nás v Praze(je to ve Zwickau) vlak se tu střídá s tramvají(v tomhle případě úzkokolejnou) ale z tohoto obrázku je hlavně vidět, že i vlak dokáže řeit výhybku se žlábkem. http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... g&httpref=.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 19.3.2011 15:55
od P_V
Zaujala mě tahle fotka.
http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?f ... e_kiss.jpg
Protože je tu tramvajové fórum, nebudu rozebírat emoční náboj nebo nápadně nápadnou značku obuvi :D , ale ten svršek. Vignolky bez žlábku v podrcené dlažbě... no vidíte že to taky jde, tramvaj si cestu vyorá sama. :)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 23.9.2010 22:38
od syverin
Prolisované příruby byly i na dolní Palmovce. Dnes už jsou pochopitelně fuč.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 23.9.2010 16:38
od DPmPET
U rekonstrukce kolejové harfy ve vozovně Kobylisy se u některých jednosrdcovek prolisovaly příruby k lepšímu vedení kol při průjezdu přes srdce .Poprvé se to praktikovalo u TK Koh-i-Nor.Tady si myslím že je to nevhodně navrženo,že náběh na přírubě skoro není a kola mi o to zakopávají(hlavně v oblouku).
DPmPET 8-)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 23.9.2010 15:54
od DPmPET
Tady jěště posílám fotečky jednoho 4srdce,kde začátek kolejnic se napojuje na standartní kolejnice a u srdce je už žlábek už užší.Musí se zhotovit i patřičný náběh na přírubě podle optimální křivky,která je daná optimální dělkou(120-140 mm).Časem se snad i v Praze dočkáme :D .
DPmPET 8-)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 23.9.2010 15:41
od DPmPET
BerryML píše:Podle mě je důležité, že JDCT experimentuje.... Takže doměnku rozšiřuji na konstatování. Po dnešní ranní záložní 04/09 vím přesně kde se foto pana MOpa nachází, a musim říci, že pánové vybrali celkem doobře, jelikož provoz v daném oblouku je dost extrémní. I ty manganové návarky jsou super, akorát ty stopy od špatnejch okolků..... 8-)
Ohledně fotečky : U těchto srcdcí se už navařování tvrdokovem už neprovádí( docházelo u srdce odlupování návaru při provozním zatížení).Na fotce je už provozní opotřebení.Je i krásně vidět jak se srdce ojíždí koly,které nejsou v profilu.
Ohledně šířky žlábku srdce:Šířka žlábku by mohla být 27-30 mm.
Když bych praktikoval úzké žlábky,tak se musí stejně zhotovit kolej s náběhem na přírubě (u roviny) a u oblouku s patřičnou optimální křivkou,aby nedocházelo k zákusům .
DPmPET 8-)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 23.9.2010 9:06
od MOp
Zareagovali pouze 3 lide, vsichni spravne. Jedna se o rozvetveni Moran.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 22.9.2010 22:38
od BerryML
Podle mě je důležité, že JDCT experimentuje.... Takže doměnku rozšiřuji na konstatování. Po dnešní ranní záložní 04/09 vím přesně kde se foto pana MOpa nachází, a musim říci, že pánové vybrali celkem doobře, jelikož provoz v daném oblouku je dost extrémní. I ty manganové návarky jsou super, akorát ty stopy od špatnejch okolků..... 8-)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 22.9.2010 5:12
od MM-Mikulovsky
demon píše:
BerryML píše:Tak na soutěžní kvíz páně MOpa tipuju, že jde o Moráň. :D Hledal jsem, jaká je v současnosti šířka okolku u VM, PR-01, ale zatím nenašel. I tak bych řekl, že 32mm je moooc. 8-)
I já mám pocit, že pokud se mi v 32 mm dokážou vyjet dva žlábky, je to moc...
Šířka okolku záleží na bodě měření, třeba u paty zakřivení je to 36,5 u PR-1 a 35 u VM.
Takže odvozuji - být-li ten žlábek hluboký cca na výšku okolku je jeho šířka OK, ale takhle je to ještě (pro dvě vyjeté stopy) moc.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 21.9.2010 23:54
od demon
MF píše:Já tedy jsem moc rád, že vedoucím DCT je zrovna Honza Šurovský. Opravdu si cením jeho práce a přínosu, který přinesl. Že se prezentuje v DPK to není nic špatného. Ja bych řekl, že dává do DPK informace, které jsme léta chtěli a nedostávali jsme je a teď když je dostáváme, tak někteří to berou jako pochlebování a vlastní prezentaci... Opravdu se před ním skláním.
Ani já nemám celkem nic zásadního proti JŠ, jen mám pocit, že každá jeho "informace" vyžaduje oponentůru jako sůl.
Ten člověk prostě umí prodat výsledky své práce a v jistém směru je to tak asi správně...
BerryML píše:Tak na soutěžní kvíz páně MOpa tipuju, že jde o Moráň. :D Hledal jsem, jaká je v současnosti šířka okolku u VM, PR-01, ale zatím nenašel. I tak bych řekl, že 32mm je moooc. 8-)
I já mám pocit, že pokud se mi v 32 mm dokážou vyjet dva žlábky, je to moc...
Šířka okolku záleží na bodě měření, třeba u paty zakřivení je to 36,5 u PR-1 a 35 u VM.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 21.9.2010 20:48
od BerryML
Tak na soutěžní kvíz páně MOpa tipuju, že jde o Moráň. :D Hledal jsem, jaká je v současnosti šířka okolku u VM, PR-01, ale zatím nenašel. I tak bych řekl, že 32mm je moooc. 8-)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 21.9.2010 20:01
od MF
Já tedy jsem moc rád, že vedoucím DCT je zrovna Honza Šurovský. Opravdu si cením jeho práce a přínosu, který přinesl. Že se prezentuje v DPK to není nic špatného. Ja bych řekl, že dává do DPK informace, které jsme léta chtěli a nedostávali jsme je a teď když je dostáváme, tak někteří to berou jako pochlebování a vlastní prezentaci... Opravdu se před ním skláním.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 21.9.2010 17:20
od demon
MOp píše:Ano, k castecnemu pretvareni dochazi. VM se to blizit muze, souhlasim, ale nikdy to nebude shodne. S postupem casu, jak pribyvaji trate s jinym zaoblenim nez klasickym NT1 se 6mm a B1, bude se samozrejme menit i tvar opotrebeni. Kdyz uz, tak se opotrebeni bude blizit spise VM-U13, ale opet nebude shodne - uz jen treba tou sirkou okolku apod. Takze nevytvarejte bludy pane Demon..
Nemyslím si, že bych vytvářel bludy, jen uvádím na pravou míru fakta.
A takovým faktem je, že profil PR-1 byl již po ujetí 3.000 km natolik deformován, že měl podstatně blíž k profilu VM než ke svému původnímu.
Ale znovu opakuji, že se to víceméně čekalo, protože v té době se v provozu pohybovalo pouhopouhých 60 koleček s tímhle profilem, oproti bezmála 7000 "konkurentů" s profilem VM a síť byla pochopitelně přizpůsobena téhle přesile.
Až v listopadu dojde k vypuknutí invaze kol s profilem PR-1, pak se teprve může tahle změna začít na kolejích projevovat.
Současnou podobu bývalého profilu PR-1 mam samozřejmě k dispozici a DP-K čtu, ale dá se tam ještě něčemu věřit ?...

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 21.9.2010 17:06
od trainzjohny
MOp píše:...
Jo a mimochodem, pokud bys cetl DPK 6/2010, vedel bys, ze:
....
Tedy nic proti, ale ono se někdy v DPK napsala čistá nepřekroucená pravda ??? Já že vždycky je podle nich všechno super, bomba, mnohem lepší než dřív, ale v provozu jsem si nějakých takovýhle super věcí moc nevšiml...

Opravdu DPK není seriózní zdroj informací, ani nemůže, vlastně ani nemá, i když si na něj hraje.