Kolo-kolejnice
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Tak já bych se vložil do diskuse a to konkrétně o užšších žlábcích v srdcovkách, jelikož i u novostaveb neřku-li u rekonstrukcí je stále pozorován jev zvaný dvojitý žlábek. Po vyvaření je takto ošetřené křížení znehodnoceno nejen, co se komfortu přejezdu týče, ale i zvýšenou devastací okolku. Ač samozřejmě křížení s manganovou vložkou jsou na tom lépé, také ji nelze použít všude. Uvažuje se v dohledné budoucnosti o užití užšího žlábku v srdcovkách, jako o užití manganem tvrzeného jazyka ve výměnách?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Byl jsem dnes důrazně upozorněn, abych zareagoval na příspěvek MMM
Kouzlo nových úprav spočívá právě v komplexnosti hledaného řešení - tím, že se kouklo jak na kola, tak na kolejnice a hlavně na údržbu. Tato analýza našla palčivé problémy, které se v současnosti snaží určité složky v podniku určitým způsobem řešit. Hlavní a zásadní výhodou je právě utvoření kompromisu mezi novým a ojetým tvarem kola. Tyto hodnoty musí být nastaveny tak, aby si oba profily byly pokud možno co nejvíce podobné v chodových vlastnostech -tj. měly cca stejný bod dotyku.
Za sebe říkám, že výsledek jejich snažení může vidět každý. Další budou jistě následovat po ukončení všech testů - již dnes je však jasné, že vyprojektovaný profil PR-01 vydrží daleko více než klasické VM i přes to, že byl v minulosti mediálním způsobem zatracován, že vydrží pouhé 3tisíce km. Najednou je vše jinak, tyto zdroje mlčí, případně nyní hledají způsob, jak se z toho vylhat.
p.s. a máš prý příště dávat větší pozor, případně se zapojit více do diskuze. Bylo by ti fundovaně odpovězeno.
To by opravdu NEŠLO! Tento experiment se zde zkoušel totiž v uplynulých 20 letech. Výsledky jeho práce tak dnes máme na denním pořádku.A nešlo by udělat kompromis - hloubka mělké srdcovky = cca střed rozmezí výšky okolku ("čerstvá" kola jedou po něm, ale „sjetější“ - avšak ještě stále dále použitelná nikoliv)?
Kouzlo nových úprav spočívá právě v komplexnosti hledaného řešení - tím, že se kouklo jak na kola, tak na kolejnice a hlavně na údržbu. Tato analýza našla palčivé problémy, které se v současnosti snaží určité složky v podniku určitým způsobem řešit. Hlavní a zásadní výhodou je právě utvoření kompromisu mezi novým a ojetým tvarem kola. Tyto hodnoty musí být nastaveny tak, aby si oba profily byly pokud možno co nejvíce podobné v chodových vlastnostech -tj. měly cca stejný bod dotyku.
Za sebe říkám, že výsledek jejich snažení může vidět každý. Další budou jistě následovat po ukončení všech testů - již dnes je však jasné, že vyprojektovaný profil PR-01 vydrží daleko více než klasické VM i přes to, že byl v minulosti mediálním způsobem zatracován, že vydrží pouhé 3tisíce km. Najednou je vše jinak, tyto zdroje mlčí, případně nyní hledají způsob, jak se z toho vylhat.
p.s. a máš prý příště dávat větší pozor, případně se zapojit více do diskuze. Bylo by ti fundovaně odpovězeno.
Re: Kolo-kolejnice
Tvar okolku zůstal uzpůsoben pro pojíždění srdcovky po okolku
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Co naznačuje? Dle mne hloubka srdcovek je závislá - či se odvíjí od výšky okolku, nikoliv od poloměru jeho zaoblení k nákolku!J*M*B píše:Nejsou potřeba, stačí tvar okolku, který to dost jasně naznačujedemon píše:Já teda v obrázku postrádam konkrétní parametry opravňující k takovýmu konstatování.
Re: Kolo-kolejnice
Nejsou potřeba, stačí tvar okolku, který to dost jasně naznačujedemon píše:Já teda v obrázku postrádam konkrétní parametry opravňující k takovýmu konstatování.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Já teda v obrázku postrádam konkrétní parametry opravňující k takovýmu konstatování.J*M*B píše:Z uveřejněného obrázku to nevypadá, že by se uvažovalo o použití hlubokých srdcovek
Tady jde spíš o poloměr zaoblení bližší k v současnosti používaným kolejnicím.
Re: Kolo-kolejnice
Z uveřejněného obrázku to nevypadá, že by se uvažovalo o použití hlubokých srdcovekdemon píše:Porovnání profilů VM a VM-U13...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Proto se ptám na serioznějším serveruAbsolut píše:9001: To, že něco píše DP-Arena, ještě neunamená, že je to pravda.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Kolo-kolejnice
9001: To, že něco píše DP-Arena, ještě neunamená, že je to pravda.
Re: Kolo-kolejnice
Jestli se časem přejde na kola více železničnější než nyní, stejně to nepomůže v srdcovkách s kolmým křížením. Tam ani sebelepší kolo žlábek nepřeklene, takže se buď ponechá mělké dno a pojede se po okolku, nebo to bude drncat. Leda že by se do podvozků vestavělo aktivní hydraulické tlumení s odlehčováním nápravy, která zrovna kříží žlábek (vtip).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
A nešlo by udělat kompromis - hloubka mělké srdcovky = cca střed rozmezí výšky okolku ("čerstvá" kola jedou po něm, ale „sjetější“ - avšak ještě stále dále použitelná nikoliv)?krtinek píše:Jestli si to ještě dobře pamatuju z dávného PrT-setkání, tak je ale nežádoucí, aby kolo srdcovkou neprojíždělo po okolku, neboť bude válcovat hrot. To si zkrátka člověk nevybere, buď bude trpět kolejnice nebo kolo.MM-Mikulovsky píše:prohloubení srdcovek
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Třetí profil je "VM-U13", který vychází z VM, ale má použito jiné zaoblení - 13mm, aby lépe spolupracovalo s kolejnicí.
Re: Kolo-kolejnice
Jo na světě není nikdy nic zadarmo..krtinek píše:Jestli si to ještě dobře pamatuju z dávného PrT-setkání, tak je ale nežádoucí, aby kolo srdcovkou neprojíždělo po okolku, neboť bude válcovat hrot. To si zkrátka člověk nevybere, buď bude trpět kolejnice nebo kolo.MM-Mikulovsky píše:prohloubení srdcovek
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Jestli si to ještě dobře pamatuju z dávného PrT-setkání, tak je ale nežádoucí, aby kolo srdcovkou neprojíždělo po okolku, neboť bude válcovat hrot. To si zkrátka člověk nevybere, buď bude trpět kolejnice nebo kolo.MM-Mikulovsky píše:prohloubení srdcovek