Kolo-kolejnice

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od BerryML » 20.9.2010 23:40

Tak já bych se vložil do diskuse a to konkrétně o užšších žlábcích v srdcovkách, jelikož i u novostaveb neřku-li u rekonstrukcí je stále pozorován jev zvaný dvojitý žlábek. Po vyvaření je takto ošetřené křížení znehodnoceno nejen, co se komfortu přejezdu týče, ale i zvýšenou devastací okolku. Ač samozřejmě křížení s manganovou vložkou jsou na tom lépé, také ji nelze použít všude. Uvažuje se v dohledné budoucnosti o užití užšího žlábku v srdcovkách, jako o užití manganem tvrzeného jazyka ve výměnách?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 20.9.2010 20:44

Byl jsem dnes důrazně upozorněn, abych zareagoval na příspěvek MMM
A nešlo by udělat kompromis - hloubka mělké srdcovky = cca střed rozmezí výšky okolku ("čerstvá" kola jedou po něm, ale „sjetější“ - avšak ještě stále dále použitelná nikoliv)?
To by opravdu NEŠLO! Tento experiment se zde zkoušel totiž v uplynulých 20 letech. Výsledky jeho práce tak dnes máme na denním pořádku.

Kouzlo nových úprav spočívá právě v komplexnosti hledaného řešení - tím, že se kouklo jak na kola, tak na kolejnice a hlavně na údržbu. Tato analýza našla palčivé problémy, které se v současnosti snaží určité složky v podniku určitým způsobem řešit. Hlavní a zásadní výhodou je právě utvoření kompromisu mezi novým a ojetým tvarem kola. Tyto hodnoty musí být nastaveny tak, aby si oba profily byly pokud možno co nejvíce podobné v chodových vlastnostech -tj. měly cca stejný bod dotyku.

Za sebe říkám, že výsledek jejich snažení může vidět každý. Další budou jistě následovat po ukončení všech testů - již dnes je však jasné, že vyprojektovaný profil PR-01 vydrží daleko více než klasické VM i přes to, že byl v minulosti mediálním způsobem zatracován, že vydrží pouhé 3tisíce km. Najednou je vše jinak, tyto zdroje mlčí, případně nyní hledají způsob, jak se z toho vylhat.

p.s. a máš prý příště dávat větší pozor, případně se zapojit více do diskuze. Bylo by ti fundovaně odpovězeno.

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od J*M*B » 15.9.2010 1:04

Tvar okolku zůstal uzpůsoben pro pojíždění srdcovky po okolku

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.9.2010 0:27

J*M*B píše:
demon píše:Já teda v obrázku postrádam konkrétní parametry opravňující k takovýmu konstatování.
Nejsou potřeba, stačí tvar okolku, který to dost jasně naznačuje
Co naznačuje? Dle mne hloubka srdcovek je závislá - či se odvíjí od výšky okolku, nikoliv od poloměru jeho zaoblení k nákolku!

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od J*M*B » 14.9.2010 23:52

demon píše:Já teda v obrázku postrádam konkrétní parametry opravňující k takovýmu konstatování.
Nejsou potřeba, stačí tvar okolku, který to dost jasně naznačuje

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od demon » 14.9.2010 23:42

J*M*B píše:Z uveřejněného obrázku to nevypadá, že by se uvažovalo o použití hlubokých srdcovek
Já teda v obrázku postrádam konkrétní parametry opravňující k takovýmu konstatování.
Tady jde spíš o poloměr zaoblení bližší k v současnosti používaným kolejnicím.

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od J*M*B » 14.9.2010 23:20

demon píše:Porovnání profilů VM a VM-U13...
Z uveřejněného obrázku to nevypadá, že by se uvažovalo o použití hlubokých srdcovek

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od demon » 14.9.2010 23:06

Porovnání profilů VM a VM-U13...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od 9001 » 14.9.2010 8:50

Absolut píše:9001: To, že něco píše DP-Arena, ještě neunamená, že je to pravda.
Proto se ptám na serioznějším serveru :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od Absolut » 14.9.2010 7:34

9001: To, že něco píše DP-Arena, ještě neunamená, že je to pravda.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od P_V » 14.9.2010 2:44

Jestli se časem přejde na kola více železničnější než nyní, stejně to nepomůže v srdcovkách s kolmým křížením. Tam ani sebelepší kolo žlábek nepřeklene, takže se buď ponechá mělké dno a pojede se po okolku, nebo to bude drncat. Leda že by se do podvozků vestavělo aktivní hydraulické tlumení s odlehčováním nápravy, která zrovna kříží žlábek (vtip).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2010 20:10

krtinek píše:
MM-Mikulovsky píše:prohloubení srdcovek
Jestli si to ještě dobře pamatuju z dávného PrT-setkání, tak je ale nežádoucí, aby kolo srdcovkou neprojíždělo po okolku, neboť bude válcovat hrot. To si zkrátka člověk nevybere, buď bude trpět kolejnice nebo kolo.
A nešlo by udělat kompromis - hloubka mělké srdcovky = cca střed rozmezí výšky okolku ("čerstvá" kola jedou po něm, ale „sjetější“ - avšak ještě stále dále použitelná nikoliv)?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MOp » 13.9.2010 19:51

Třetí profil je "VM-U13", který vychází z VM, ale má použito jiné zaoblení - 13mm, aby lépe spolupracovalo s kolejnicí.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od DavidD » 13.9.2010 19:30

krtinek píše:
MM-Mikulovsky píše:prohloubení srdcovek
Jestli si to ještě dobře pamatuju z dávného PrT-setkání, tak je ale nežádoucí, aby kolo srdcovkou neprojíždělo po okolku, neboť bude válcovat hrot. To si zkrátka člověk nevybere, buď bude trpět kolejnice nebo kolo.
Jo na světě není nikdy nic zadarmo.. (-X

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od kruťák » 13.9.2010 18:43

MM-Mikulovsky píše:prohloubení srdcovek
Jestli si to ještě dobře pamatuju z dávného PrT-setkání, tak je ale nežádoucí, aby kolo srdcovkou neprojíždělo po okolku, neboť bude válcovat hrot. To si zkrátka člověk nevybere, buď bude trpět kolejnice nebo kolo.

Zamčeno