Stránka 8 z 8

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 11.2.2010 12:48
od Absolut
MOp: Tak a teď tu o červené karkulce :D

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 11.2.2010 10:54
od MOp
S49 a PR1 spolu nesouvisi. Jsou to dve odlisne akce.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 11.2.2010 10:41
od Hhoonnzzaa
Děkuji, domníval jsem se (asi chybně) že nový prifl kola mají všechny vozy z poslední doby (14t, KTN a PLF). Do konce léta jich zřejmě musí být víc.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 11.2.2010 1:37
od jendelin.i
Hhoonnzzaa píše:A které tramvaje z dnešního vozovného parku jsou na S49 vhodné?
Domnívám se, že typ tramvaje je celkem jedno, hlavně záleží na kolech. Měl by to řešit nový profil kola, a pokud kola dosavadní, tak nesmí být sjetá, hlavně okolek. Tedy kola zánovní nebo osoustružená.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 11.2.2010 1:05
od Hhoonnzzaa
A které tramvaje z dnešního vozovného parku jsou na S49 vhodné?

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 10.2.2010 23:58
od MOp
jendelin - na to ti odpovi jeden z nasledujicich dp-kontaktu.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 10.2.2010 22:00
od jendelin.i
Absolut:
Na železnici je svislá osa kolejnic S49 sešikmena do středu koleje (na dřevě pomocí šikmých podkladnic, betonové pražce mají zpravidla již sešikmenou "upevňovací plochu". Při použití v Praze bude pata S49 "vodorovně"?
Když už bude v otevřených úsecích S49, nebylo by na zakrytých částech ucelené trati perspektivní použít Ri59 nebo podobnou místo NT1?

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 01.2.2010 12:01
od BerryML
Abs: Tak doufám, že to tak bude. Nejsem odpůrcem tohoto řešení, jako pan provozovatel... :D

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 01.2.2010 9:15
od Absolut
BerryML: Po kotlářku NT1, Kotlářka - Řepy S49.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 30.1.2010 21:34
od BerryML
jendelin.i píše:Jak to bude po instalaci kolejnic S49 v Plzeňské v létě 2010? Jaké budou požadavky na kola v tomto úseku - vyšší okolek u stáv profilu VM / nový profil? Budou na to vozy připraveny?
Na Plzenské třídě při letošní rekonstrukci nebudou použity kolejnice S49, nýbrž NT1, takže bych v tom problém neviděl... (-X

profil PR-01

Napsal: 30.1.2010 18:07
od jendelin.i
Poraďte, kde se dozvědět víc o aktuálním stavu projektu kolo-kolejnice a o profilu PR-01? :?:
Drobná zmínka je např. v DPK 1/2010 v článku o reko trati Palmovka - Ohrada, a "Den s konstruktérem".

Jak to bude po instalaci kolejnic S49 v Plzeňské v létě 2010? Jaké budou požadavky na kola v tomto úseku - vyšší okolek u stáv profilu VM / nový profil? Budou na to vozy připraveny?

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 02.5.2009 19:04
od jendelin.i
jendelin.i píše: Libereckého kraje, kde se vztah mezi kolem a kolejnicí řešil v rámci projektu RegioTram Nisa
Já jsem si z toho vzal asi toto:
Nepodařilo se navrhnout profil kola vhodný k provozu jak na stávajících libereckých tramvajových, tak na železničních tratích. Nepřekonatelné problémy jsou v zásadě dva:
1. železniční kolo s velkým okolkem se nevejde do úzkého žlábku tram kolejnice
2. tramvajové kolo s malým okolkem nedokáže zajistit bezpečný provoz na železničních výhybkách a kříženích (samotný profil železniční kolejnice by nebyl až tak nepřekonatelnou překážkou).

Řešení bylo navrženo následující:
- na úsecích tram sítě, pojížděných hybridními vozidly, vyměnit tram "úzkožlábkové" kolejnice (180S, NT1, B1) za "širokožlábkové" (Ri59n, B3) s tvarem hlavy blízkým železniční S49
- u tramvají vyměnit kola za kuželový profil s menším okolkem LT-T, který (kompromisně) umožňuje provoz jak na "úzkožlábkových", tak na "širokožlábkových" kolejnicích, dokud se všechny postupně nevymění
- hybridní vozidla vybavit profilem LT-R, který umožňuje provoz jak na kolejnicích Ri59n, B3, tak na železničním svršku (při aplikaci určitých opatření - např. zvýšení přídržnic)

Finanční náročnost řešení docela velká, jak jsem vyrozuměl z webu RegioTram Nisa, zatím se do toho nejde. Půjde se (zatím) cestou vybudování vhodných přestupních míst tram-železnice.

V pražských podmínkách bychom rádi zavedli železniční profil kolejnice (pilotně S49 někde v otevřeném svršku), železniční výhybky (zatím) pojíždět nepotřebujeme, takže by to řešila nějaká pražská obdoba LT-T, která by se musela namontovat na všechny tramky pojíždějící zkušební úsek S49 :( . V situaci, kdy Poršetry leckde nesmí, nízké Kačeny leckde musí garantovat, Kačeny obecné fandí Spartě, to by byla docela zajímavá další podmínka pro vypravení :)

Kolo-kolejnice

Napsal: 02.5.2009 18:35
od jendelin.i
Vztah kolo-kolejnice je pro drážní provoz poměrně zásadní, proto si myslím, že si zaslouží vlastní téma. Nedávno se o tom trochu mluvilo v tématu "Tramvaje v Praze ‹ Tramvajové tratě ‹ Rekonstrukce TT", v něčem tedy budu trochu opakovat, ale opakování je matka moudrosti ;-), že?
Na úvod si nalinkujeme některé články k tomuto tématu dostupné na Webu:

V lednovém DP-kontaktu si na str. 10-11 můžeme přečíst článek "Vztah kolo-kolejnice u tramvají", v březnovém čísle z r. 2009 si na stejných stranách můžeme přečíst článek "Tramvajové kolo, jeho minulost, současnost a budoucnost".
http://www.dpp.cz/dp-kontakt/

V prvně jmenovaném článku je odkaz na článek Optimalizace profilu tramvajového kola, který vyšel ve Zpravodaji ostravského DP v čísle 3/2008.
http://www.dpo.cz/aktuality/zpravodaj/zp_2008.htm#3

Dále se můžeme přenést do Libereckého kraje, kde se vztah mezi kolem a kolejnicí řešil v rámci projektu RegioTram Nisa:
http://www.regiotram-nisa.cz/admin/cz/o ... fram_.pdf/
V této studii je podrobně rozebrána problematika provozu "kočkopsů" po tramvajové i železniční síti v regionu Nisa. Obzvláště pěkné jsou řezy kolejnicemi - několik typů různobarevně v jednom obrázku.