Kolo-kolejnice

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2010 17:33

demon: Na to je snad jediné řešení (myslím že jsem jej tu již někdy uváděl a nevím proč se k němu masově nepřistoupilo sic frézování křížení je dle mého subjektivního vnímání častější než před dvěma roky) o němž mluvil snad již loni jeden PA kolega, dříve jezdící jako strojvedoucí u ČD s vlaky - zajistit prohloubení (nejlépe výměnou) srdcovek na výšku kompatibilní s vyššími okolky. Jinak můžeš vysvětlit tři profily - přesněji v tomto tvém příspěvku viewtopic.php?f=13&t=1499#p133030 uváděný mezityp profilu?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od demon » 13.9.2010 16:40

MM-Mikulovsky píše:Logika mi říká, je-li kvůli provozu na bez žlábkových kolejnicích tolerance výšky okolku menší než dříve, tak je jasné, že se budou muset kola častěji soustružit, ale to přeci neznamená, že to nově dané menší rozmezí se ojede na bez žlábkových či smíšených TT rychleji než na bez žlábkových !
Ono nejde ani tak o bezžlábkové, jako spíš o žlábkové...
Jelikož je teď okolek povinně vyšší, než byl v minulosti, a to jak minimální, tak i maximální výškou, podstatně víc vozů bude při průjezdech mělkými srdcovkami "zakovávat" okolek a deformovat profil, kterého už dnes používáme tři verze, a tím i samozřejmě bude vzrůstat potřeba soustružení.
Na čistě bezžlábkových kolejnicích by se profil rychleji opotřebovávat neměl.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od demon » 13.9.2010 16:28

Nejsem kompetentní k odpovědi.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od 9001 » 13.9.2010 16:25

A reálně hrozí, podle poplašných zpráv DP-areny atd. že na řepy vyjedou busy? Tedy nebude dostatek vozů?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od demon » 13.9.2010 16:23

Tvé pozorování mimo mísu není.
Jelikož je motolský soustruh od povodní mimo provoz a hostivařský nestíhá, tak se kola menšího průměru rovnou mění za nová s novým mezitypem profilu. Tím se zároveň rychleji spotřebuje zásoba, aby se mohlo přejít na širší.

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od Polaanek » 13.9.2010 14:41

Zdá se mi to, nebo opravdu má nyní "větší" množství tramvají nová kola? Teda aspoň podle mého laického pohledu, dost často vidím tramvaje, které mají "nerovnoměrně orezlá kola" s neorezlými pruhy - asi od toho, jak byla naskládána na paletě, či kola lesknoucí se novou? (pozorováno na T3 a T6 nejčastěji. Souvisí to s "dálniční známkou" na kolejnice 49E1? A jsou to případně již kola s novým profile PR-01?

A nebo mé pozorvání je zcela mimo mísu?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od Karotka » 23.5.2010 21:53

DPmPET píše:V Dráždˇanech sem si toho všimnul že navařují obě kolejnice (vnější+vnitřní)takže to mají jednoznačně v rozchodu s přijatelnou danou tolerancí což Praha neprovádí.
DPmPET 8-)
V Drážďanech se poučili v historii - pročpak tam asi mají ten zvláštní rozchod 1450 mm? :)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od DPmPET » 22.5.2010 20:51

trainzjohny píše:Á, tak to pak ovšem bylo napsáno poněkud nejasně, čímš se tedy omlouvám za mé popíchnutí a pak tedy nemohu než souhlasit.
Chyba je na mě straně,popisoval sem chování kol-kolejnice pouze u hlav(koruna) a o přírubách sem se nezminˇoval. 8-)
DPmPET

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od trainzjohny » 21.5.2010 23:03

Á, tak to pak ovšem bylo napsáno poněkud nejasně, čímš se tedy omlouvám za mé popíchnutí a pak tedy nemohu než souhlasit.

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od DPmPET » 21.5.2010 18:31

trainzjohny píše:S tím nemohu plně souhlasit. Již nějaký pátek se po večerech navařují desítkové oblouky křižovatky Karlovo náměstí (třeba i dnes večer) a vždy jsem viděl, že se navařovali obě koleje (většinou dokonce i naráz)... 8-[
Jestli se jedná o kolejovou konstrukci tak se navařují obě náběžné kolejnice(žlábky) a u srdcí.To ano.
Já sem popisoval chování kol v oblouku o malém poloměru (do r=20 m),kde dochází k ojíždění obou hlav kolejnic a nepsal sem o přírubách(součást stojinových kolejnic-koruna,žlábek,příruba) u vnější se po nějaké době renovuje koruna a u vnitřní se navařuje pouze příruba a hlava se nenavařuje.Takhle sem popsal samotný pravý oblouk.U levého oblouku se navařuje vnější koruna a na vnitřní se renovuje příruba.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od trainzjohny » 20.5.2010 22:58

S tím nemohu plně souhlasit. Již nějaký pátek se po večerech navařují desítkové oblouky křižovatky Karlovo náměstí (třeba i dnes večer) a vždy jsem viděl, že se navařovali obě koleje (většinou dokonce i naráz)... 8-[

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od DPmPET » 20.5.2010 20:34

Tak prakticky se ojíždějí obě hlavy kolejnic.Příklad:Když se jedná o pravý oblouk tak ta pravá kolejnice-vnější(opírá se první náprava) se po nějakém provozním ojetí navaří a levá-vnitřní(Opírá se druhá náprava) která je taky ojetá se nenavařuje ,tudíž i po renovaci je širší rozchod a je tím větší úhel nabíhání podvozku a vzniká mi větší otěr jak na kolech(první i druhá náprava) tak i na kolejnici vnější i vnitřní.
V Dráždˇanech sem si toho všimnul že navařují obě kolejnice (vnější+vnitřní)takže to mají jednoznačně v rozchodu s přijatelnou danou tolerancí což Praha neprovádí.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od demon » 19.5.2010 22:56

MM-Mikulovsky píše:Rozchod bude stejný - druhá kolejnice je koly broušena od žlábku do pojížděné hlavy kolejnice! Toto je jev viditelný zejména v obloucích - vybroušení směrem ven z oblouků, díky působení odstředivé síly/tlaků tramvají. V rovných úsecích, jak jsem pochopil popis na srazu TF (např. Belárie - Černý Kůň) díky vůli mezi profilem kol a kolejnice se to opřelo jednou vlevo, podruhé v opravo a tak dokola.
To souvisí s vyššími okolky, které teď v nejvyšším bodě v oblouku drhnou o boky hlavy kolejnice a vykusují a a vykusují...
V rovných úsecích takhle "plavou" kola s ojetým profilem s náběhem na falešný okolek, když jsou nedostatečně středěná.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.5.2010 20:42

Karotka píše:
Martan píše:Jsem si v poslední době všiml (alespoň pro mě) nezvyklého ojíždění kolejnic v přímé uvnitř žlábku okolkem a to z vnější strany dvojkolí (dovolil jsem si drobnou skicu pro ilustraci).
To vypadá na rozšířený rozchod. (Mimochodem je to vnitřní strana dvojkolí, ne vnější)
Rozchod bude stejný - druhá kolejnice je koly broušena od žlábku do pojížděné hlavy kolejnice! Toto je jev viditelný zejména v obloucích - vybroušení směrem ven z oblouků, díky působení odstředivé síly/tlaků tramvají. V rovných úsecích, jak jsem pochopil popis na srazu TF (např. Belárie - Černý Kůň) díky vůli mezi profilem kol a kolejnice se to opřelo jednou vlevo, podruhé v opravo a tak dokola.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Kolo-kolejnice

Příspěvek od Karotka » 19.5.2010 19:30

Martan píše:Jsem si v poslední době všiml (alespoň pro mě) nezvyklého ojíždění kolejnic v přímé uvnitř žlábku okolkem a to z vnější strany dvojkolí (dovolil jsem si drobnou skicu pro ilustraci).
To vypadá na rozšířený rozchod. (Mimochodem je to vnitřní strana dvojkolí, ne vnější)

Zamčeno