Stránka 4 z 8

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 13.9.2010 17:33
od MM-Mikulovsky
demon: Na to je snad jediné řešení (myslím že jsem jej tu již někdy uváděl a nevím proč se k němu masově nepřistoupilo sic frézování křížení je dle mého subjektivního vnímání častější než před dvěma roky) o němž mluvil snad již loni jeden PA kolega, dříve jezdící jako strojvedoucí u ČD s vlaky - zajistit prohloubení (nejlépe výměnou) srdcovek na výšku kompatibilní s vyššími okolky. Jinak můžeš vysvětlit tři profily - přesněji v tomto tvém příspěvku viewtopic.php?f=13&t=1499#p133030 uváděný mezityp profilu?

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 13.9.2010 16:40
od demon
MM-Mikulovsky píše:Logika mi říká, je-li kvůli provozu na bez žlábkových kolejnicích tolerance výšky okolku menší než dříve, tak je jasné, že se budou muset kola častěji soustružit, ale to přeci neznamená, že to nově dané menší rozmezí se ojede na bez žlábkových či smíšených TT rychleji než na bez žlábkových !
Ono nejde ani tak o bezžlábkové, jako spíš o žlábkové...
Jelikož je teď okolek povinně vyšší, než byl v minulosti, a to jak minimální, tak i maximální výškou, podstatně víc vozů bude při průjezdech mělkými srdcovkami "zakovávat" okolek a deformovat profil, kterého už dnes používáme tři verze, a tím i samozřejmě bude vzrůstat potřeba soustružení.
Na čistě bezžlábkových kolejnicích by se profil rychleji opotřebovávat neměl.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 13.9.2010 16:28
od demon
Nejsem kompetentní k odpovědi.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 13.9.2010 16:25
od 9001
A reálně hrozí, podle poplašných zpráv DP-areny atd. že na řepy vyjedou busy? Tedy nebude dostatek vozů?

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 13.9.2010 16:23
od demon
Tvé pozorování mimo mísu není.
Jelikož je motolský soustruh od povodní mimo provoz a hostivařský nestíhá, tak se kola menšího průměru rovnou mění za nová s novým mezitypem profilu. Tím se zároveň rychleji spotřebuje zásoba, aby se mohlo přejít na širší.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 13.9.2010 14:41
od Polaanek
Zdá se mi to, nebo opravdu má nyní "větší" množství tramvají nová kola? Teda aspoň podle mého laického pohledu, dost často vidím tramvaje, které mají "nerovnoměrně orezlá kola" s neorezlými pruhy - asi od toho, jak byla naskládána na paletě, či kola lesknoucí se novou? (pozorováno na T3 a T6 nejčastěji. Souvisí to s "dálniční známkou" na kolejnice 49E1? A jsou to případně již kola s novým profile PR-01?

A nebo mé pozorvání je zcela mimo mísu?

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 23.5.2010 21:53
od Karotka
DPmPET píše:V Dráždˇanech sem si toho všimnul že navařují obě kolejnice (vnější+vnitřní)takže to mají jednoznačně v rozchodu s přijatelnou danou tolerancí což Praha neprovádí.
DPmPET 8-)
V Drážďanech se poučili v historii - pročpak tam asi mají ten zvláštní rozchod 1450 mm? :)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 22.5.2010 20:51
od DPmPET
trainzjohny píše:Á, tak to pak ovšem bylo napsáno poněkud nejasně, čímš se tedy omlouvám za mé popíchnutí a pak tedy nemohu než souhlasit.
Chyba je na mě straně,popisoval sem chování kol-kolejnice pouze u hlav(koruna) a o přírubách sem se nezminˇoval. 8-)
DPmPET

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 21.5.2010 23:03
od trainzjohny
Á, tak to pak ovšem bylo napsáno poněkud nejasně, čímš se tedy omlouvám za mé popíchnutí a pak tedy nemohu než souhlasit.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 21.5.2010 18:31
od DPmPET
trainzjohny píše:S tím nemohu plně souhlasit. Již nějaký pátek se po večerech navařují desítkové oblouky křižovatky Karlovo náměstí (třeba i dnes večer) a vždy jsem viděl, že se navařovali obě koleje (většinou dokonce i naráz)... 8-[
Jestli se jedná o kolejovou konstrukci tak se navařují obě náběžné kolejnice(žlábky) a u srdcí.To ano.
Já sem popisoval chování kol v oblouku o malém poloměru (do r=20 m),kde dochází k ojíždění obou hlav kolejnic a nepsal sem o přírubách(součást stojinových kolejnic-koruna,žlábek,příruba) u vnější se po nějaké době renovuje koruna a u vnitřní se navařuje pouze příruba a hlava se nenavařuje.Takhle sem popsal samotný pravý oblouk.U levého oblouku se navařuje vnější koruna a na vnitřní se renovuje příruba.
DPmPET 8-)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 20.5.2010 22:58
od trainzjohny
S tím nemohu plně souhlasit. Již nějaký pátek se po večerech navařují desítkové oblouky křižovatky Karlovo náměstí (třeba i dnes večer) a vždy jsem viděl, že se navařovali obě koleje (většinou dokonce i naráz)... 8-[

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 20.5.2010 20:34
od DPmPET
Tak prakticky se ojíždějí obě hlavy kolejnic.Příklad:Když se jedná o pravý oblouk tak ta pravá kolejnice-vnější(opírá se první náprava) se po nějakém provozním ojetí navaří a levá-vnitřní(Opírá se druhá náprava) která je taky ojetá se nenavařuje ,tudíž i po renovaci je širší rozchod a je tím větší úhel nabíhání podvozku a vzniká mi větší otěr jak na kolech(první i druhá náprava) tak i na kolejnici vnější i vnitřní.
V Dráždˇanech sem si toho všimnul že navařují obě kolejnice (vnější+vnitřní)takže to mají jednoznačně v rozchodu s přijatelnou danou tolerancí což Praha neprovádí.
DPmPET 8-)

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 19.5.2010 22:56
od demon
MM-Mikulovsky píše:Rozchod bude stejný - druhá kolejnice je koly broušena od žlábku do pojížděné hlavy kolejnice! Toto je jev viditelný zejména v obloucích - vybroušení směrem ven z oblouků, díky působení odstředivé síly/tlaků tramvají. V rovných úsecích, jak jsem pochopil popis na srazu TF (např. Belárie - Černý Kůň) díky vůli mezi profilem kol a kolejnice se to opřelo jednou vlevo, podruhé v opravo a tak dokola.
To souvisí s vyššími okolky, které teď v nejvyšším bodě v oblouku drhnou o boky hlavy kolejnice a vykusují a a vykusují...
V rovných úsecích takhle "plavou" kola s ojetým profilem s náběhem na falešný okolek, když jsou nedostatečně středěná.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 19.5.2010 20:42
od MM-Mikulovsky
Karotka píše:
Martan píše:Jsem si v poslední době všiml (alespoň pro mě) nezvyklého ojíždění kolejnic v přímé uvnitř žlábku okolkem a to z vnější strany dvojkolí (dovolil jsem si drobnou skicu pro ilustraci).
To vypadá na rozšířený rozchod. (Mimochodem je to vnitřní strana dvojkolí, ne vnější)
Rozchod bude stejný - druhá kolejnice je koly broušena od žlábku do pojížděné hlavy kolejnice! Toto je jev viditelný zejména v obloucích - vybroušení směrem ven z oblouků, díky působení odstředivé síly/tlaků tramvají. V rovných úsecích, jak jsem pochopil popis na srazu TF (např. Belárie - Černý Kůň) díky vůli mezi profilem kol a kolejnice se to opřelo jednou vlevo, podruhé v opravo a tak dokola.

Re: Kolo-kolejnice

Napsal: 19.5.2010 19:30
od Karotka
Martan píše:Jsem si v poslední době všiml (alespoň pro mě) nezvyklého ojíždění kolejnic v přímé uvnitř žlábku okolkem a to z vnější strany dvojkolí (dovolil jsem si drobnou skicu pro ilustraci).
To vypadá na rozšířený rozchod. (Mimochodem je to vnitřní strana dvojkolí, ne vnější)