9001 píše:1) Spíš otázka na Petra. Jak jsou na tom 14T na 11 se zpožděním? Linka prakticky dělaná pro T3.
Jasně ujel jste mu, ale když nabíral kočárky, tak to ho taky zpozdí a hlavně sám si odpovídáte druhou odpovědí. Není v Praze moc signalizací, kde by projely dvě tram za sebou. Pak se mezi vás něco dostalo a těch 5 minut nebyl problém.
2) Vzpomínám si, že na 26 jezdil strašnický umělec, který byl schopný mít na DEJVICKÉ další pořadí na kufru. Na přímé trati má spíš 14T výhodu. Nějak jsem si nevšiml, že by na Evropské byly velké oblouky.
1.)
a) Proč linka 11 je dělána více pro T3 než 14T?
Spousta lidí již v kurzu při učení linkového vedení věděla jako pomůcku, že jediné dvě výhybky, které projíždí do odbočky jsou ty před obratišti Černokostelecká a Zvonařka - jinak na všech kříženích jede rovně! Od Černokostelecké po oblouky (z obou stran s přijatelně dlouhými přechodnicemi) kolem zastávky Muzeum jede po rovné TT s jen s pár většinou táhlými vybočeními (největší a nejkratší je před a hlavně za zastávkou Želivského -metro DC). Od projetí výhybkou vpravo před Zvonařkou sice těch oblouků přibývá o 12 (P a L do zast. Pod Karlovem, L + P + L po Nám. Bří. Synků, P + L po Michelskou, P + L Plynárnu Michle P + L + P Spořilov), ale jen jeden jediný (žel ten nejprudší) má dost krátké přechodnice - L přes vozovku do samostatného tělesa před Spořilovem. Pro srovnání si spočítej kolik je oblouků na mnohem kratším úseku Hlubočepy - Smíchovské nádraží (P před občasnou nástupní, L v nájezdu do vozovky, P + L dodatečné přiblížení TT k pravému kraji vozovky ve směru DC, P + L na krajích nadjezdu přes Železniční trať , L mezi Lihovarem a ČSAD Smíchov a L + P v nájezdu do zastávky Smíchovské nádraží), které jsou naštěstí většinou také poměrně dobře zpřechodované (ale mohlo jich být místo 9-ti minimálně o dva míň - kdyby ve Zlíchově TT rovnou najížděla k pravému okraji vozovky). Protože vím, že na 11 jsou vypravovány 2ks 14T a na Barrandov mnohonásobně více, tak se táži, jestli v poměru k délce úseku nenabírají 14T větší zpoždění proti T3 kolem Zlíchova než na 1/2 linky 11? (Jiná je skutečnost, že málo která T3 může využít maximum povolené rychlosti v rovném úseku kolem ČSAD Smíchov, protože se tam narozdíl od 14T rozhoupe.)
b) Jaké zdržení činí nástup a výstup kočárku do nízkopodlažního vozidla, když jej k nim není potřeba zvedat dvěma lidmi? To větší zdržení působí obměna cestujících u plnějšího (až plného) "klasického" (výškou podlahy) vozidla!
2.) V Podolí teď každou chvíli vidím ve směru DC dvě pořadí linky 17 za sebou a obě jsou RP. Se 14T mohl být zdržen vyklápěním plošiny pro vozíčkáře. Jinak ta TT z Vokovic je sice rovná, ale z kopce - dnes 14T s novějším softwarem (prý jako do 15T) tento sklon detekuje a bude sama brzdit (respektive automaticky sníží maximální možnou rychlost).
PS: Chápu, že to zpoždění na 26 po Dejvickou DC bylo 8minut a u té 17 to jsou jen 4. Jsou i tací "umělci" mezi námi co se šinou jako šneci, jiní jsou zase "střelci" - podjíždějící a na kontrolních bodech následně brzdí TRAM jiných linek. No dle reakcí cestujících jsou nejhorší ti mezi - co jedou sice čímsi někde původně zdrženi, ale po zbytek cesty dodržující úsekové mezičasy (dané JŘ a čidly ve sloupcích) při dodržení povolených rychlostí, ale nedbající mírného rozhoupání vozidla díky živějším rozjezdům a (pouze provozním) bržděním i na TT ve zhoršeném stavu. Nakonec díky tomu asi jednou, až se naseru - či mi nabírání dalšího a dalšího zpoždění i přes volnou trať před sebou bude jedno, začnu patřit také mezi ty "umělce" - brzdy provozu!