Stránka 1 z 1

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 30.3.2011 8:10
od Absolut
Pokračování samozřejmě bude. Ale z důvodu několika faktorů (byl jsem nemocný, dělal jsem SJ, chybí některé jízdenky) ještě není.

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 30.3.2011 7:38
od fricoolinek2
Tak co, bude už jízdenkové pokračování nebo si budem muset počkat o něco déle? Už se na povídání o EKO-jízdenkách nemohu dočkat. Retro 90's 4ever. (Kéž by se jim stejnojmený magazín ČT jmenoval. K čertu s tím, co bylo za komára. Devadesátky skončily dost dávno na to, aby už to mohlo být řádné retro) 8-)

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 27.7.2009 21:57
od Absolut
Ten skok z ceny 75 na 115 u ekologických a z ceny 90 na 135 u ekonomických byla v souvislosti se zdražením jednotlivé plnocenné jízdenky z 4 Kč na 6 Kč. Čili to žádný průser nebyl, respektive součást globálního průseru.

Koukal jsem do alba na ty jízdenky bez uvedení ceny a byly to jen ekologické jízdenky, ekonomickou mám jen s uvedením ceny. Pokud by někdo měl ekonomickou bez uvedení ceny (já se domnívám, že nebyla, ale mohu se mýlit), pak rád za něco vyměním.

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 27.7.2009 18:30
od fricoolinek2
Proxy píše:
fricoolinek2 píše:Jako jací průvodčí? 8-[ Dyž jejich instituce byla zrušena v roce 1974. Jako turističtí průvodci? Ty máš na mysli?
Mrnkni na bydliště autora příspěvku, možná ti dojde, proč Adam nepoužívá diakritiku :wink:
#-o
Jasně no... Někdy je to bez tý diakrity hold problém a špatně se to pochopí. =P~

Ale byznys to nebyl špatnej. Prodávat 1 ks jízdenky za 115/135 Kč nebo zřejmě 6 DM.

Jinak do kdy platily ty jízdenky 25 ks/75 Kčs? Ze 75 na 115 Kč to byl docela skok... [-o<

A koukám, že jsem se zmýlil, co se týče ceny těch ekonomických jízdenek. Takže 135 a ne 125 Kč...

Jinak, co si pamatuju, tak tyto dva typy jízdenek přestaly platit dříve než standartní ze stejné emise. Již 1.1.1996. Ty normální přestaly platit (předpokládám) až 1.7.1996. Přičemž v červnu se už dalo jezdit i za "nový lístky".

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 27.7.2009 18:17
od Proxy
fricoolinek2 píše:Jako jací průvodčí? 8-[ Dyž jejich instituce byla zrušena v roce 1974. Jako turističtí průvodci? Ty máš na mysli?
Mrnkni na bydliště autora příspěvku, možná ti dojde, proč Adam nepoužívá diakritiku :wink:

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 27.7.2009 16:38
od milbi
fricoolinek2 píše:… Jako turističtí průvodci? Ty máš na mysli?
Nemůžu mluvit za autora, ale já pochopil tak, že průvodci turistů ze zahraničí.

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 27.7.2009 16:31
od fricoolinek2
adam_r píše:
Absolut píše:Ekonomickou starší emise mám jen doma v albu, tak zatím na žádost fricoolinka aspoň sken ekologické 1. verze a obou druhů 2. verze...
V poslednich seriich pak zmizela vytistena cena (115/135 Kc), nebot nekteri pruvodci ty jizdenky za ni prodavali turistum. Ti turiste se pak divili, jak to mame strasne drahou verejnou dopravu ...
Jako jací průvodčí? 8-[ Dyž jejich instituce byla zrušena v roce 1974. Jako turističtí průvodci? Ty máš na mysli?

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 27.7.2009 13:52
od adam_r
Absolut píše:Ekonomickou starší emise mám jen doma v albu, tak zatím na žádost fricoolinka aspoň sken ekologické 1. verze a obou druhů 2. verze...
V poslednich seriich pak zmizela vytistena cena (115/135 Kc), nebot nekteri pruvodci ty jizdenky za ni prodavali turistum. Ti turiste se pak divili, jak to mame strasne drahou verejnou dopravu ...

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 27.7.2009 10:12
od Absolut
Ekonomickou starší emise mám jen doma v albu, tak zatím na žádost fricoolinka aspoň sken ekologické 1. verze a obou druhů 2. verze...
Skenovaný obrázek003.jpg

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 26.7.2009 10:16
od Absolut
Fricoolinek: Jízdenky tohoto typu samozřejmě pamatuju a mám je ve své sbírce jízdenek, vyšly postupně v několika emisích. První verze byla ještě v designu před rokem 1994 a to jízdenka tištěná na recyklovaném papíře se zelenou nebo modrou šipkou, podobné dlouholetým jízdenkám s červenou šipkou... Ozvi se a můžeš je vidět :)
Dokonce mám i několik přebytečných kousků na výměnu, takže se můžeš stát i jejím majitelem :)

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 25.7.2009 22:21
od fricoolinek2
To :absolut : Ty jsi takový znalec =D> , nevěděl bys něco o těhle jízdenkách, příp. nemáš je někde na památku, že bys je třeba ofotil? Rád bych si je připmenul. 8-[

Re: Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 19.7.2009 21:54
od Proxy
fricoolinek2 píše:Jako příznivce moderních technologií jsem si tenkrát myslel, že ekologický lístky platěj i v B 741, bo měly katalyzátor. :)
Ale stejně mi to přijde divný, znevýhodňovat jeden ze tří nejdůležitějších druhů MHD. Copak kaštan může za to, že k němu nevede metro ani tramvaj (ani zrušený trolejbus) a musí tedy využít bus, jenž exhaluje? MHD jako MHD.
To máš podobné jako když jsem jel dnes v Plzni trolejbusem na naftový pohon 8-)

Ekologické a Ekonomické jízdenky z první půle 90. let

Napsal: 19.7.2009 0:29
od fricoolinek2
Co si pamatuju (bylo mi tak 6,7 let), tak asi před 15-ti lety existovaly speciální jízdenky. Prodávaly ve štůskách po 25 ks a existovaly dva druhy.
A) Ekonomické (číselník byl modrý), štůsek vyšel na 125 Kč, jeden lístek vyšel tedy na 5 Kč a oproti 6 Kč za běžný lístek se koruna ušetřila.
B) Ekologické (číselník byl pochopitelně zelený), štůsek vyšel na pouhých 115 Kč, jeden lístek tedy vyšel na 4,60 Kč. Háček byl v tom, že tyhle zelený lístky platily jen do tramvají a metra.

Chci se zeptat pamětníků, jestli kaštani běžně jezdívali na zelený lístky i busem a revizoři to tolerovali. Co si pamatuju, tak my sme na ně celkem jezdily i busem, no ale jednou nás revizor bez milosti pokutoval.

Jako příznivce moderních technologií jsem si tenkrát myslel, že ekologický lístky platěj i v B 741, bo měly katalyzátor. :)
Ale stejně mi to přijde divný, znevýhodňovat jeden ze tří nejdůležitějších druhů MHD. Copak kaštan může za to, že k němu nevede metro ani tramvaj (ani zrušený trolejbus) a musí tedy využít bus, jenž exhaluje? MHD jako MHD.