Oskarův video-koutek
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Oskarův video-koutek
Sice si nedělám naděje, ale za pokus to stojí. Nebude mít náhodou zítra někdo z místních Wanu? Nejlépe na lince 15. Kdyžtak pište SZ, předem děkuji.
Re: Oskarův video-koutek
OK, zapracováno. Ono ostatně i v rekonstrukcích je stykačů docela dost, ale téměř všechny ráno sepnou a večer vypnou
Re: Oskarův video-koutek
Nezdá se mi ta část:
začala projevovat morální zastaralost, především nízká spolehlivost původní stykačové trakční výzbroje
Asi bych výzbroj T3 nenazýval stykačovou, to mají jiné typy, které pomocí stykačů přepínají jednotlivé stupně. T3 používá k regulaci zrychlovač, což se stykači nemá nic společného. Obecně se taková výzbroj dá označit jako odporová.
začala projevovat morální zastaralost, především nízká spolehlivost původní stykačové trakční výzbroje
Asi bych výzbroj T3 nenazýval stykačovou, to mají jiné typy, které pomocí stykačů přepínají jednotlivé stupně. T3 používá k regulaci zrychlovač, což se stykači nemá nic společného. Obecně se taková výzbroj dá označit jako odporová.
Re: Oskarův video-koutek
Hned na začátek tu mám text komentáře:
Původní text, který byl vyškrtnut je značen takto.
Nový text, který byl přidán je značen takto.
EDIT: Méně roztahaná varianta.
Původní text, který byl vyškrtnut je značen takto.
Nový text, který byl přidán je značen takto.
A teď do mě!Tramvaje typu T3 neodmyslitelně patří k pražské hromadné dopravě. Byly vyráběny ve firmě ČKD Tatra Smíchov od šedesátých do devadesátých let dvacátého století a včetně exportních variant jich bylo vyrobeno neuvěřitelných čtrnáct tisíc kusů. To z tramvaje T3 činí nejrozšířenější tramvajové vozidlo na světě.
I přes vynikající vlastnosti použité koncepce se u těchto tramvají časem začala projevovat morální zastaralost, především nízká spolehlivost původní stykačové odporové trakční výzbroje a koroze skříně. Proto byla na přelomu tisíciletí zahájena sériová rekonstrukce na typ T3R.P.
Předmětem rekonstrukce byla především oprava skříně vozu a výměna trakční výzbroje. Byla zvolena stejnosměrná pulzní výzbroj Progress na bázi IGBT tranzistorů. Ta pracuje do repasovaných původních trakčních motorů. Díky bezkontaktnímu principu regulace se tato výzbroj těší vysoké spolehlivosti a nízkými nároky na údržbu.
ODBORNÍK NA POHONY:
Ta výzbroj navíc navíc umožňuje rekuperaci, to znamená, že během brzdění dokáže vracet elektřinu zpátky do napájecí sítě, kde ji může odebrat jiná tramvaj. Tato vlastnost spolu s použitím pulzního řízení dokáže uspořit až 40% elektrické energie.
KOMENTÁŘ:
Kromě výměny výzbroje byla u každého vozu opravena korodující skříň. V případě, že oprava skříně nebyla ekonomicky výhodná, byla pro rekonstrukci použita zcela nová skříň, velice podobná původní.
V souvislosti se zvyšováním přístupnosti veřejné hromadné dopravy se od roku 2006 v takových případech používá jiná skříň s nízkopodlažní střední částí. V takovém případě je trakční výzbroj umístěna v kontejnerech na střeše vozidla.
ALTERNATIVA:
Kromě výměny výzbroje byla u každého vozu opravena korodující skříň.
V souvislosti se zvyšováním přístupnosti veřejné hromadné dopravy se od roku 2006 v případech, kdy není oprava skříně ekonomicky výhodná, používá jiná skříň s nízkopodlažní střední částí. V takovém případě je trakční výzbroj umístěna v kontejnerech na střeše vozidla.
KONEC ALTERNATIVY
Tato tramvaj je též vybavena výklopnou plošinou, která umožňuje nástup osob na invalidních vozících.
Během rekonstrukce byl také přepracován prostor pro cestující. Místo laminátových sedaček byly použity čalouněné, upevnění do boční stěny usnadňuje strojní čištění podlahy.
Dveřní pohon byl nahrazen novým, odolným proti skřípnutí.
Vozy jsou také vybaveny digitálním informačním systémem s maticovými zobrazovači.
Oproti jiným městům v České Republice nedoznalo stanoviště řidiče u pražských rekonstrukcí žádných výrazných změn.
Zůstalo původní nožní ovládání, rozložení ovládacích prvků na panelu, i původní pantografový sběrač s manuálním ovládáním. Pro zlepšení jízdních vlastností na kluzké koleji byly původní mechanické pískovače vyměněny za elektrické s automatickým spouštěním, navíc byl doplněn třetí
pískovač před zadní podvozek.
Zkušenosti s provozováním rekonstruovaných vozů jsou dobré, za skoro deset let se neprojevily žádné vážnější nedostatky. Předpokládaná životnost rekonstruované tramvaje je 16 let. Pak mají být nahrazeny novými tramvajemi, především Škoda 15T.
EDIT: Méně roztahaná varianta.
Naposledy upravil(a) Oskar dne 08.11.2009 10:05, celkem upraveno 2 x.
Oskarův video-koutek
Ahoj TRAM-fóraři,
rád bych Vás požádal o pomoc. Došlo to až tak daleko, že jsem donucen okolnostmi vyrobit jakýsi videopořad. Jako téma jsem si zvolil „Představení tramvaje T3R.P“ s tím že mimo jiné konečně využiju záběry, které jsme natočili už v roce 2007, a které dodnes ležely v zásuvce.
Protože znám, jak jsou místní tram-fóraři šťouraví a schopni najít chyby ve všem možném, rád bych jim v tomto dočasném vlákně postupně předkládal ke konzultaci různé části scénáře tak, aby výsledek neobsahoval tolik chyb.
rád bych Vás požádal o pomoc. Došlo to až tak daleko, že jsem donucen okolnostmi vyrobit jakýsi videopořad. Jako téma jsem si zvolil „Představení tramvaje T3R.P“ s tím že mimo jiné konečně využiju záběry, které jsme natočili už v roce 2007, a které dodnes ležely v zásuvce.
Protože znám, jak jsou místní tram-fóraři šťouraví a schopni najít chyby ve všem možném, rád bych jim v tomto dočasném vlákně postupně předkládal ke konzultaci různé části scénáře tak, aby výsledek neobsahoval tolik chyb.