Otevřená kabina?

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od MKzB » 20.12.2009 9:13

XSC: Na 1801 se zkoušel nový sw brzd (aby brzdila trochu jemněji), se kterým ale neudělala TBZ. Pro zprovoznění teoreticky stačí downgrade.
Budeš se divit, ale i software pro RT6 prochází vývojem. 1801 má od nového schvalovacího procesu už asi třetí nebo čtvrtou verzi.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od XSC » 19.12.2009 22:04

PvvS píše:... Momentalne oba vozy uspesne stoji. 1801 na software a 1803 na vyhorele stataky, ktere uz se v brne ani nevyskytuji. Ty vozy asi najezdily vic km okolo vozovny a na zkusebnich jizdach, jak s lidma.
Co to znamená, že stojí kvůli SW? Čekal bych, že ten se tam nahrál a žádný nový se už nevyvíjí.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od MKzB » 19.12.2009 21:17

PvvS píše:...1801 na software a 1803 na vyhorele stataky, ktere uz se v brne ani nevyskytuji. ...
Stojí mimo jiné taky proto, že na ně tak nějak není čas.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od syverin » 19.12.2009 19:12

Myslím si, že vše je podrobně a přehledně popsáno v tomto článku: http://www.bmhd.cz/rt6/rt6.php

nk8215
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 26.5.2006 12:17
Bydliště: Dresden. 70 pod okny ovšem zůstala.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od nk8215 » 19.12.2009 17:12

PvvS píše:Ne , brno se rozhodlo ze umi vyhazovat penize nejen okny, ale ze dokaze ozivit i rt6. Takze se poskladal jeden kus, nejakym zazrakem dojezdil zkousky a schvalil se jako typ . Pak nasledoval tak mesic vcelku pravidelnyho provozu a ted pokud vyjede, tak je skoro zazrak, kdyz dojezdi smenu. Momentalne oba vozy uspesne stoji. 1801 na software a 1803 na vyhorele stataky, ktere uz se v brne ani nevyskytuji. Ty vozy asi najezdily vic km okolo vozovny a na zkusebnich jizdach, jak s lidma.
Ahá, tak už to začínám chápat, tenhle proces je něco, jako když připojíte elektroměr - ten když je dlouhodobě vypnutý (analogie k rezavění RT6N1 na Pankráci), tak musí před znovupřipojením do sítě (provoz v Brně) znovu podstoupit revizi (ono druhé schválení typu). Je mé přirovnání správné? Díky za info.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od PvvS » 19.12.2009 16:42

Ne , brno se rozhodlo ze umi vyhazovat penize nejen okny, ale ze dokaze ozivit i rt6. Takze se poskladal jeden kus, nejakym zazrakem dojezdil zkousky a schvalil se jako typ . Pak nasledoval tak mesic vcelku pravidelnyho provozu a ted pokud vyjede, tak je skoro zazrak, kdyz dojezdi smenu. Momentalne oba vozy uspesne stoji. 1801 na software a 1803 na vyhorele stataky, ktere uz se v brne ani nevyskytuji. Ty vozy asi najezdily vic km okolo vozovny a na zkusebnich jizdach, jak s lidma.

nk8215
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 26.5.2006 12:17
Bydliště: Dresden. 70 pod okny ovšem zůstala.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od nk8215 » 19.12.2009 15:21

Bobik píše:Jo tady to nejde bo DÚ. (...) [K]dyž jsem vznesl dotaz, dozvěděl jsem se že by to neprošlo, neboť jsou osoby nepoučené atd. a ani dohled statného instruktora by nestačil.
Já vůbec celou tu instituci tak nějak nechápu. Nejdřív ta historie s RT6N1, po propadnutí lhůty účinnosti příslušných lejster téhle schvalovací struktury jsem jejich provoz v Česku měl za uzavřenou kapitolu. A najednou koukám - v Brně si Žofinka vesele sviští po ulicích. To se ten typ schvaluje pro každé město zvlášť? :?
A teď tohle s "nepoučitelnými kaštany"... ](*,)
edit: docela bych rád viděl statistiku z některého německého města, kolik že MÚ ti "nepoučitelní civilové" způsobili...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od Bobik » 10.12.2009 22:56

Jo tady to nejde bo DÚ. Taky mě to napadlo že při DODu by to mohl být dobrý tahák a hlavně kdyby se tam strčil dobrej zrychla, možná by pár gumokolistů pochopilo že to fakt nebrzdí jak si myslí :D . Ale když jsem vznesl dotaz, dozvěděl jsem se že by to neprošlo, neboť jsou osoby nepoučené atd. a ani dohled statného instruktora by nestačil.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od 9001 » 10.12.2009 11:07

Možnost je, ale jenom za hranicemi. Myslím, že v Německu při DOD si můžete zajezdit s cvičným vozem pod dohledem instruktora.

Mrkva
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 08.12.2009 18:02

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od Mrkva » 10.12.2009 1:13

Oskar píše:Ano, není :D
A tady se opět vracíme k prvnímu tématu - a to jak ukrást vlečňák :D
Ne, opravdu to nemyslím vážně, kdyby někomu chyběla polovina tramvaje, tak za mnou nechoďte

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od Oskar » 09.12.2009 23:37

Mrkva píše:(Asi není možnost se někde kousek projet s tramvajkou, když jsem civil, co? :))
Ano, není :D

Tímto končím s chatováním. A skoro si myslím, tohle téma se může jako celek sloučit s již existujícím tématem Technologie v tramvaji…

Mrkva
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 08.12.2009 18:02

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od Mrkva » 09.12.2009 23:35

Tak rozjezd ještě beru. Ale hlava mi nebere, když někdo na poměrně vysoké zrychlení dojede kolonu aut, chvíli jede doběhem a když se auta vzdálí tak zase vysokým zrychlením. Ale nebudu do toho nikomu mluvit, sám jsem to neřídíl, tak nevím, jaké to je. (Asi není možnost se někde kousek projet s tramvajkou, když jsem civil, co? :))

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od Oskar » 09.12.2009 23:27

Mrkva píše:Díky. Koukám, že někteří řidiči by si ten návod měli znova přečíst... "Není-li trať zcela volná, je naprosto nesprávné volit ihned velké nebo největší zrychlení, pak vypnout a znovu našlápnout. Takový způsob vyvolává nejen špičkové proudové nárazy (až 480A max.) ale i tzv. "trhání vozu"" :)
Pozor, je taky třeba brát v potaz datum vzniku dokumentu a jak asi tehdy vypadal provoz. Při srovnávání s dvounápravovým vozem skutečně stačilo našlapovat první, druhý stupeň. Od té doby se všechno zrychlilo, dnes bychom ocenili i nějaký šestý, sedmý stupeň :D

Mrkva
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 08.12.2009 18:02

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od Mrkva » 09.12.2009 23:13

Díky. Koukám, že někteří řidiči by si ten návod měli znova přečíst... "Není-li trať zcela volná, je naprosto nesprávné volit ihned velké nebo největší zrychlení, pak vypnout a znovu našlápnout. Takový způsob vyvolává nejen špičkové proudové nárazy (až 480A max.) ale i tzv. "trhání vozu"" :)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřená kabina?

Příspěvek od Oskar » 09.12.2009 22:42

Je pravda, že by se to případným výtržníkům možná nemělo tolik usnadňovat – Když už by chtěl někdo škodit, měl by si být schopen najít návod.
Mrkva píše:Nicméně, stále by mne zajímaly funkce toho "vypínače řízení" - a hlavně, proč je třípolohový?
Viz například nějaké mé dotazy v historii tohoto fóra, nebo přímo návod k použití od ČKD (strana 3)

Zamčeno