Přesně! Z té nespustím očiJake píše:A co ikonka tramvaje 5x5 pixelů na APEXu. Toho by sis nevšiml?
Otevřená kabina?
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Otevřená kabina?
Re: Otevřená kabina?
Pokud vím, nikdo tu nic realizovat nechce
Nehledě na to, že jsem měl poměrně dobrou představu už v prvním příspěvku. Nicméně, stále by mne zajímaly funkce toho "vypínače řízení" - a hlavně, proč je třípolohový?
Nehledě na to, že jsem měl poměrně dobrou představu už v prvním příspěvku. Nicméně, stále by mne zajímaly funkce toho "vypínače řízení" - a hlavně, proč je třípolohový?
Naposledy upravil(a) Mrkva dne 09.12.2009 21:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Otevřená kabina?
A co ikonka tramvaje 5x5 pixelů na APEXu. Toho by sis nevšiml?Fořtík píše:No, vzhledem k tomu, že nemáš žádnou indikaci toho, jestli máš nebo nemáš zadní vůz (vozy), ...
Re: Otevřená kabina?
Aspoň bude nějaká srandaBrejšín píše:No, tak pěkně jste jim to tady popsali, doufám že se jim to nepodaří zrealizovat.
Nevím, ale níže uvedaná FAKTA bych osobně smazal.
Re: Otevřená kabina?
No, tak pěkně jste jim to tady popsali, doufám že se jim to nepodaří zrealizovat.
Nevím, ale níže uvedaná FAKTA bych osobně smazal.
Nevím, ale níže uvedaná FAKTA bych osobně smazal.
Re: Otevřená kabina?
takže pánové, koukejte sem poslat vaše fotky ať vime na koho si dát bacha...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otevřená kabina?
No, vzhledem k tomu, že nemáš žádnou indikaci toho, jestli máš nebo nemáš zadní vůz (vozy), tak bys to poznat nemusel. Respektive, kdyby někdo někde v zastávce, kde se dlouho stanicuje (třeba IPP, kde je navíc zastávka z.c. v levém oblouku) soupravu rozpojil, tj. vytáhnul kabel a rozpojil spřáhla, tak není absolutní problém v tom, aby řidič odjel bez vlečňáku.DavidD píše:No to je ještě otázka, jestli by to tomu řidiči seplo..ani bych se nedivil, kdyby neMF píše:ledaže by hodně sledoval při odbavování v zastávce a divil by se, že lidi furt nastupují, když už dávno zavřel a chystá se odjet...
Re: Otevřená kabina?
No to je ještě otázka, jestli by to tomu řidiči seplo..ani bych se nedivil, kdyby neMF píše:, ledaže by hodně sledoval při odbavování v zastávce a divil by se, že lidi furt nastupují, když už dávno zavřel a chystá se odjet...krysarr píše:Zvlastni napad, ukrast zadni vuz Asi se s tim i blbe predjizdi a ujizdi...
Re: Otevřená kabina?
Dělali jsme si dříve mezi instruktory věci jako odpojenej vlečňák apod. No a když odjeli dostatečně daleko třeba z Královky k Pohořelci, tak jsem vzal mobil a zavolal: hele, mrkni se za sebe, nepostrádáš něco? a ozvalo se týýý šmejde Myslím si, že řidič to jen tak nepozná, ledaže by hodně sledoval při odbavování v zastávce a divil by se, že lidi furt nastupují, když už dávno zavřel a chystá se odjet...krysarr píše:Zvlastni napad, ukrast zadni vuz Asi se s tim i blbe predjizdi a ujizdi...
Re: Otevřená kabina?
Odcouvám před poslední křižovatku, přehodím výhybku a tradá, ne?krysarr píše:Zvlastni napad, ukrast zadni vuz Asi se s tim i blbe predjizdi a ujizdi...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 452
- Registrován: 18.2.2009 22:45
- Bydliště: Praha 3 (1,9,16 uz bohuzel ne), sem tam Praha 11 :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otevřená kabina?
Zvlastni napad, ukrast zadni vuz Asi se s tim i blbe predjizdi a ujizdi...
Re: Otevřená kabina?
Z toho si nic nedělej, já taky ne.Mrkva píše:Díky za ty připomínky k terminologii - přece jen nejsem z branže.
To je úplně stejné, jako v autě - 0 vypnuto, 1 - zapnuto. 2 - startování.Mrkva píše:Nicméně, k čemu je pak na pultu vypínač nadepsaný "přepínač řízení" s polohami 0,1,2?
Zadání směru se přenáší na oba vozy, takže pokud je zadán na každém jiný, jsou zadány vlastně na obou vozech oba směry a nejede to nikam.Mrkva píše:Nehledě na to, jak se to bude chovat, když by byla v obou kabinách zadána např. jiná úroveň brždění, nebo jiný směr?
Zadání jízdy a brzdy se vzájemě ovlivňuje, při sporu vyhraje brzda před jízdou a nižší stupeň před vyšším.
EDIT: Uvedené samozřejmě platí pouze pro vozy T3. A není vyloučeno, že pražské verze byly upraveny.
Re: Otevřená kabina?
Díky za ty připomínky k terminologii - přece jen nejsem z branže. Ohledně toho řízení z druhého vozu - na hlásiči zastávek svítí "terminál podřízený" (ale to se týká jen hlásiče zastávek). Nicméně, k čemu je pak na pultu vypínač nadepsaný "přepínač řízení" s polohami 0,1,2? Nehledě na to, jak se to bude chovat, když by byla v obou kabinách zadána např. jiná úroveň brždění, nebo jiný směr? Sakra, já snad budu tramvaják, nebo fíra, až mě vyhodí ze školy.
Re: Otevřená kabina?
Někde na youtube je i video, kterak tam tou škvírou typani prolézají (zvlášť u T3Mek, kde je za kabinou stoleček s regulátorem).Mrkva píše:vršek je otevřený - což umožňuje cestujícím manipulovat se stahovákem pantografu
Nevím, jak ostatní, já tomu říkám špagát, a té kuličce na konci hruška. Pod pojmem stahovák mám asociováno zařízení na střeše, které udržuje špagát napnutý na obě strany.Mrkva píše:(nebo jak se tomu říká? a je to opravdu stahovák pantografu? prostě ta kulička na provázku)
Tou pákou lehce vpravo se ovládá hrazda se zrcátkem, s elektrovýzbrojí nemá nic společného.Mrkva píše:a pravděpodobně odpojovačem (nebo co je ta páka nad stanovištěm řidiče lehce vpravo?).
Špagát ne, hrazda také ne . Ostatně hruška může být ve spoustě případů jediná možnost, jak rozpojit zkrat, který vznikl před linkovým stykačem.Mrkva píše:Je to bezpečné? - Jsou tyto prvky nějak blokovány, když běží motor?
A stáhnutí sběrače druhého vozu také rozpojí stykač dobíjení, čímž začne bzučet bzučák. Takže chcete-li vystoupit s kočárkem, zatáhněte za hrušku dvakrát před zastávkou
Ano, to by nejspíš mohl.Mrkva píše:Podle mého názoru, když by někdo začal stahovat pantograf při zapnutém motoru, vznikne elektrický oblouk, který by mohl poškodit vedení.
Nejjednodušeji by měl jít ukrást se zapojeným kabelem. Aspoň podle schématu T3SU, které mám k dispozici, totiž není nijak blokováno zadání z řadiče zadního vozu Takže by mělo stačit zasednout, odparkovat a našlápnout. Má to trochu kosmetickou vadu, že před sebou tlačíš první vůzMrkva píše:Jen tak mimochodem, jak hypoteticky "ukrást" druhý vůz ze soupravy? Odpojit kabel spojující oba vozy, spřáhlo, vlézt do kabiny, přepnout přepínač řízení a můžu jet? A ne, nechci to zkoušet - to poslední co chci je skončit za katrem za obecné ohrožení
Jinak po odpojení vozu se to chová jako každé jiné sólo – takže zapnout řízení, zadat směr a tradá. Žádný přepínač přední/zadní/sólo v tramvaji není, tedy s výjimkou přepínače spřáhel T6, ale tam jde jen o přenos napájení.
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Otevřená kabina?
Pokud vím, tak odpojovač mají pouze vozy s uzavřenou kabinou (vyjma některých T3M, které ale mají odpojovač vlevo od sedačky pod takovou sklopnou deskou), páka, kterou myslíš, je na vyklopení hrazdy zpětného zrcátka. Se stahováním pantografu manipulovat lze. Ale to by asi nebylo to nejhorší, co by šlo se zadním vozem s otevřenou kabinou provést. Ale raději tu nebudu navádět, ještě se toho někdo chytne, stačily minule ty cedule...