Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od Pavel PS » 22.4.2010 20:31

Karosák píše: :lol: :lol: :lol: Prej je to dobrý HC, BD a SM. Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:
Brr, úplně mi naskočila husí kůže při vzpomínce (ne tak vousaté), tři a šestkrát ( #-o ) fuj!
(pardón za OT, ale nemohl jsem si pomoct)

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od Damir Holas » 22.4.2010 18:55

Karosák píše:Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:
Že by snad Fyzika I nebo II? :lol:
Jéžiš, jak já jsem rád, že už mě dáávno vylili... :devilsmokin

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od Karosák » 22.4.2010 18:16

MOp píše:Jelikož jsem pružnost pevnost udělal omylem na 5 pokus...
:lol: :lol: :lol: Prej je to dobrý HC, BD a SM. Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od mart337 » 21.4.2010 23:34

kasme píše:9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy
Jo, dneska okolo 13.30 vyjížděla z vozovny.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od kasme » 21.4.2010 17:10

9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od MOp » 20.4.2010 15:04

Protoze je to rychlejsi a levnejsi + od domu k domu.

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od malesak » 20.4.2010 14:55

a proč se vozí po silnici , když tu je vlak

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od Absolut » 20.4.2010 8:41

Jsou tu dvě. 9201 a 9207. Vozí se po silnici, takže reportáže ze skládání spíše nebudou.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od mart337 » 20.4.2010 0:37

[quote="5844"]Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem[/quote]

Venku bývá 9207 - stává před nepojízdnou 11. kolejí. 9201 bývá uvnitř.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od Brejšín » 19.4.2010 22:57

Samozřejmě pro přenos podélných sil tam jsou tyče (mezi fialovou a zelenou částí), příčné síly jsou vymezeny pryžovými dorazy a torzními tlumiči - při osté jízdě v oblouku to kope stejně jako 14T, bo dojde k jízdě na dorazech.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od MOp » 19.4.2010 22:09

viz odpověd z NK - Nyní jsou v Praze vozy ev. č. 9201 a 9207 a probíhají na nich zkoušky - na každém voze jiné. Tudíž to byla jedna z těch dvou. Fotografie ze skládání zde nebudou.

Designer
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 12.2.2007 10:47

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od Designer » 19.4.2010 22:00

J*M*B píše:Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.
Ber ten obrázek jako schema, je jasné, že podélné a příčné síly nenese jen pružina ve volném prostoru, jak je to tam nakresleno...

5844

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od 5844 » 19.4.2010 21:50

Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od J*M*B » 19.4.2010 20:17

Bald píše:... pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.
Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Příspěvek od Bald » 19.4.2010 8:52

Nehledat v tom složitosti. Je to přesně tak jak říká Brejšín, tzn. jak jsem psal někde dole. Nezáleží ani na průměru ložiska. Musíme si uvědomit, že řešíme tlak směrem dolů, takže na podvozku nás zajímá spojení trianglu s rámem podvozku, co je někde nad ním už není důležité. Hmotnost na podvozek je přenášena skrze dvojité pružiny na střed podvozku. Nebudu brát v úvahu pružnost toho trianglu, a i kdyby se tam nějak kroutil, pořád mám na podvozku 2 zatížená místa, která jsou zatížená vprostřed a tím pádem se to rozkládá rovnoměrně na 4 kola. Jak je to jednoduché, tak je to geniální. Být první osa o tolik lehčí, kdo ví, jak by se to chovalo v obloucích. Ale ono se to chová víc než dobře.

MOp: ten nákres taky nechápu - pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.

Zamčeno