Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Pavel PS » 22.4.2010 20:31
Brr, úplně mi naskočila husí kůže při vzpomínce (ne tak vousaté), tři a šestkrát (
) fuj!
(pardón za OT, ale nemohl jsem si pomoct)
-
Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Příspěvek
od Damir Holas » 22.4.2010 18:55
Karosák píše:Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky
Že by snad Fyzika I nebo II?
Jéžiš, jak já jsem rád, že už mě dáávno vylili...
-
Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Karosák » 22.4.2010 18:16
-
mart337
- Uživatel
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21.8.2008 22:26
Příspěvek
od mart337 » 21.4.2010 23:34
kasme píše:9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy
Jo, dneska okolo 13.30 vyjížděla z vozovny.
-
kasme
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od kasme » 21.4.2010 17:10
9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 20.4.2010 15:04
Protoze je to rychlejsi a levnejsi + od domu k domu.
-
malesak
- problémový jedinec
- Příspěvky: 176
- Registrován: 15.10.2009 17:41
- Bydliště: MHD neni slyset
Příspěvek
od malesak » 20.4.2010 14:55
a proč se vozí po silnici , když tu je vlak
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 20.4.2010 8:41
Jsou tu dvě. 9201 a 9207. Vozí se po silnici, takže reportáže ze skládání spíše nebudou.
-
mart337
- Uživatel
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21.8.2008 22:26
Příspěvek
od mart337 » 20.4.2010 0:37
[quote="5844"]Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem[/quote]
Venku bývá 9207 - stává před nepojízdnou 11. kolejí. 9201 bývá uvnitř.
-
Brejšín
- Uživatel
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 03.5.2005 18:17
- Bydliště: Kde dobře vařej
Příspěvek
od Brejšín » 19.4.2010 22:57
Samozřejmě pro přenos podélných sil tam jsou tyče (mezi fialovou a zelenou částí), příčné síly jsou vymezeny pryžovými dorazy a torzními tlumiči - při osté jízdě v oblouku to kope stejně jako 14T, bo dojde k jízdě na dorazech.
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 19.4.2010 22:09
viz odpověd z NK - Nyní jsou v Praze vozy ev. č. 9201 a 9207 a probíhají na nich zkoušky - na každém voze jiné. Tudíž to byla jedna z těch dvou. Fotografie ze skládání zde nebudou.
-
Designer
- Uživatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: 12.2.2007 10:47
Příspěvek
od Designer » 19.4.2010 22:00
J*M*B píše:Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.
Ber ten obrázek jako schema, je jasné, že podélné a příčné síly nenese jen pružina ve volném prostoru, jak je to tam nakresleno...
-
5844
Příspěvek
od 5844 » 19.4.2010 21:50
Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem
-
J*M*B
- Uživatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 02.4.2008 19:18
- Bydliště: Brno
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od J*M*B » 19.4.2010 20:17
Bald píše:... pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.
Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.
-
Bald
- Uživatel
- Příspěvky: 248
- Registrován: 09.6.2005 13:12
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Bald » 19.4.2010 8:52
Nehledat v tom složitosti. Je to přesně tak jak říká Brejšín, tzn. jak jsem psal někde dole. Nezáleží ani na průměru ložiska. Musíme si uvědomit, že řešíme tlak směrem dolů, takže na podvozku nás zajímá spojení trianglu s rámem podvozku, co je někde nad ním už není důležité. Hmotnost na podvozek je přenášena skrze dvojité pružiny na střed podvozku. Nebudu brát v úvahu pružnost toho trianglu, a i kdyby se tam nějak kroutil, pořád mám na podvozku 2 zatížená místa, která jsou zatížená vprostřed a tím pádem se to rozkládá rovnoměrně na 4 kola. Jak je to jednoduché, tak je to geniální. Být první osa o tolik lehčí, kdo ví, jak by se to chovalo v obloucích. Ale ono se to chová víc než dobře.
MOp: ten nákres taky nechápu - pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.