Stránka 1 z 4

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 22.4.2010 20:31
od Pavel PS
Karosák píše: :lol: :lol: :lol: Prej je to dobrý HC, BD a SM. Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:
Brr, úplně mi naskočila husí kůže při vzpomínce (ne tak vousaté), tři a šestkrát ( #-o ) fuj!
(pardón za OT, ale nemohl jsem si pomoct)

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 22.4.2010 18:55
od Damir Holas
Karosák píše:Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:
Že by snad Fyzika I nebo II? :lol:
Jéžiš, jak já jsem rád, že už mě dáávno vylili... :devilsmokin

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 22.4.2010 18:16
od Karosák
MOp píše:Jelikož jsem pružnost pevnost udělal omylem na 5 pokus...
:lol: :lol: :lol: Prej je to dobrý HC, BD a SM. Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 21.4.2010 23:34
od mart337
kasme píše:9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy
Jo, dneska okolo 13.30 vyjížděla z vozovny.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 21.4.2010 17:10
od kasme
9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 20.4.2010 15:04
od MOp
Protoze je to rychlejsi a levnejsi + od domu k domu.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 20.4.2010 14:55
od malesak
a proč se vozí po silnici , když tu je vlak

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 20.4.2010 8:41
od Absolut
Jsou tu dvě. 9201 a 9207. Vozí se po silnici, takže reportáže ze skládání spíše nebudou.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 20.4.2010 0:37
od mart337
[quote="5844"]Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem[/quote]

Venku bývá 9207 - stává před nepojízdnou 11. kolejí. 9201 bývá uvnitř.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 19.4.2010 22:57
od Brejšín
Samozřejmě pro přenos podélných sil tam jsou tyče (mezi fialovou a zelenou částí), příčné síly jsou vymezeny pryžovými dorazy a torzními tlumiči - při osté jízdě v oblouku to kope stejně jako 14T, bo dojde k jízdě na dorazech.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 19.4.2010 22:09
od MOp
viz odpověd z NK - Nyní jsou v Praze vozy ev. č. 9201 a 9207 a probíhají na nich zkoušky - na každém voze jiné. Tudíž to byla jedna z těch dvou. Fotografie ze skládání zde nebudou.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 19.4.2010 22:00
od Designer
J*M*B píše:Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.
Ber ten obrázek jako schema, je jasné, že podélné a příčné síly nenese jen pružina ve volném prostoru, jak je to tam nakresleno...

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 19.4.2010 21:50
od 5844
Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 19.4.2010 20:17
od J*M*B
Bald píše:... pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.
Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 19.4.2010 8:52
od Bald
Nehledat v tom složitosti. Je to přesně tak jak říká Brejšín, tzn. jak jsem psal někde dole. Nezáleží ani na průměru ložiska. Musíme si uvědomit, že řešíme tlak směrem dolů, takže na podvozku nás zajímá spojení trianglu s rámem podvozku, co je někde nad ním už není důležité. Hmotnost na podvozek je přenášena skrze dvojité pružiny na střed podvozku. Nebudu brát v úvahu pružnost toho trianglu, a i kdyby se tam nějak kroutil, pořád mám na podvozku 2 zatížená místa, která jsou zatížená vprostřed a tím pádem se to rozkládá rovnoměrně na 4 kola. Jak je to jednoduché, tak je to geniální. Být první osa o tolik lehčí, kdo ví, jak by se to chovalo v obloucích. Ale ono se to chová víc než dobře.

MOp: ten nákres taky nechápu - pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.