Stránka 2 z 4

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 18.4.2010 23:42
od MOp
Teda jak si pžišel na to působiště F v půlce toho portálu.
+
posuneme-li sílu F do osy ložiska, by mohlo odpovídat skutečnosti
Podle me je nutne na to nahlizet jako na spojite zatizeny, tudiz ne do osy ložiska, ale do osy toho elementu, na kterem to sedi. Cili v obrazku ta fialova vec. No a pokud Brejsin rika, ze to ma kolem 0,5 metru, tudiz to bude posunuto o 25cm od osy podvozku/pruziny smerem dozadu.

Pevne verim, ze se zitra ozve zoufaly stavar a reseni rozlouskne. :lol:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 18.4.2010 23:08
od J*M*B
Schema od "MOp", posuneme-li sílu F do osy ložiska, by mohlo odpovídat skutečnosti, museli bychom vědět, jak to vlastně ve skutečnosti funguje, což ze schema těžko určíme. Jak je to vlastně s tou 9207, kde ji schází motory a proč?

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 18.4.2010 18:41
od mart337
Teda nevím jestli je můj názor správný, ale myslím si že p. Brejšín měl svoji malůvku správně. Tedy pokud osa modré pružiny je uprostřed mezi osami náprav. To, že síla F (nějak situovaná dle rozmístění "zátěže" ve skříni) působí mimo tuto osu, neznamená že osy náprav jsou zatíženy rozdílně. Rozdílně jsou zatíženy podvozky.
JInak by tomu bylo, pokud by osa modré pružiny nebyla v ose podvozku, pak by se to dělilo jinak.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 18.4.2010 0:42
od Brejšín
Teda jak si pžišel na to působiště F v půlce toho portálu.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 18.4.2010 0:34
od MOp
Jelikož jsem pružnost pevnost udělal omylem na 5 pokus, nejsem směrodatnej, ale odhaduji to spíše na toto:

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 18.4.2010 0:30
od Brejšín
Jenomže on ten čep není čep nýbrž ložisko o průměru 0,5 m spojující portál II.vypružení se skříní neumožňující jiný pohyb než rotaci kolem svislé osy, tudíž ten portál je v podstatě součástí skříně.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 17.4.2010 23:26
od J*M*B
Myslím, že by někdo měl vrátit školné, ale mně ho asi nevrátí. Takto to těžko může být, to by sotva takhle mohlo být v rovnováze (předpoklad,že F působí v místě čepu /červeného/), ale díky za nákres, konečně se člověk něco dozví

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 17.4.2010 23:08
od Brejšín
No tak na žádost jsem namaloval model krajního podvozku vozu 15T.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Napsal: 17.4.2010 9:44
od P_V
Brejšín: To je těžký, když obrázky podvozků nikde nejsou a i to málo, co se tu na prtkách kdysi objevilo, bylo po několika hodinách zcenzurováno. Pak se nediv že se rojí spekulace.
P.S. Tím spíš když jsou i vysvětlující příspěvky jako tady hned odsunuty do odpadu...

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 17.4.2010 2:20
od Brejšín
Nápravové tlaky na čelních podvozcích +-jsou stejné, kdo nevěří ať se přihlásí a zítra si tu probereme základy statiky. Ještě jednou tady někdo srovná podvozek 15T s Maximtraktion (nebo jak se to jmenuje) a řekne že jsou principiálně stejné a 15T bude vykolejovat tak ho přetáhnu tágem po hlavě. Snesením trakce z prvního podvozku došlo samozřejmě k odlehčení zejména prvního podvozku ale i druhého!!!, což by mohlo mít příznívý důsledek na opotřebení kol.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.4.2010 23:07
od mart337
J*M*B píše:
mart337 píše:Jestli to dobře chápu, tak pro nápravové tlaky by měly být odlehčené střední podvozky, jak psal J*M*B a ne krajní. Na ty střední se přece přenáší větší zatížení.
Jestli ne, tak prosím o vysvětlení. Dík
Ve svém příspěvku jsem psal jen o krajních podvozcích, takže to bylo nepochopeno a je tento příspěvek od mart337 mimo
:D
Omlouvám se za nepochopení. Já to zatím bral jako zatížení podvozků a ne jednotlivých náprav. Tak pardon. Ale stejně, to to uložení o 60 mm mimo osu podvozku nadělá takovou rotyku s nápravovým tlakem? To je ten rozdíl tak velký?

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.4.2010 22:42
od Bald
Honzíku, já se omlouvám, ale o nic jiného jsem nežádal, jen o PM... :wink: Bohužel ale někteří mají nevyzpytatelné reakce.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.4.2010 22:39
od Bald
gabuliatko píše:...Jinak, jak zde již někdo jiný napsal, nevybočuje podvozek, ale skříň. Podvozek jede ve své stopě (rozuměj po kolejích).
Ty vážně moc nečteš, že? Cituji svoji větu o pár příspěvků níže "...Podvozek si jede ve své stopě ať už to vypadá jakkoliv divně..."
Píšu - promluvit o věci (rozuměj 15T), kterou zná celé město (rozuměj 15T). Já jsem tu žádal o nějakou relevantní odpověď, a v případě, že to bude choulostivá informace, tak prostřednictvím soukromé zprávy. Slušně jsem o to prosil. Tebe nenapadne nic jinýho, než tu vykřikovat nějaké nesmysly o tom, že si vymýšlím a že snad nevím, jak se chová podvozek či co. Porovnej se, člověče. Nejdřív přemejšlej, čti, a pak něco piš!

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.4.2010 22:35
od trainzjohny
Pánové, máme soukromé zprávy a tak je používáme,děkuji. Zítra se bude mazat.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.4.2010 22:21
od gabuliatko
Pokud je věta, "že se o něčem někdo bojí promluvit a že to ví celé město" k tématu tak můžu psát celkem o všem.
Možná bys mohl pochopit, že vozidlo 15T je svým způsobem unikátní a že není vhodné se na takovémto fóru vyjadřovat o věcech, které na veřejnost nepatří a které by mohly ovlivnit získání potřebných razítek.
Jinak, jak zde již někdo jiný napsal, nevybočuje podvozek, ale skříň. Podvozek jede ve své stopě (rozuměj po kolejích).