Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 22:08

gabuliatko píše:Jakože co ? Buď něco víš, tak to napiš, nebo nic nevíš, tak si nevymýšlej. Nebo jdi na DP-arénu. :D
Hele - ty mi nebudeš říkat, co mám dělat, ok? 8-) Kdybys četl pořádně a zpátky, tak by jsi třeba věděl, že jsem napsal co vím, a bylo mi řečeno nene - a já se ptám ok, a jak tedy? Já si nevymýšlím a ty se vyjadřuj k tématu. Teď piš...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 16.4.2010 21:01

Bald píše:chápu, že se tu někteří bojí promluvit o věci, kterou už zná celé město...
Jakože co ? Buď něco víš, tak to napiš, nebo nic nevíš, tak si nevymýšlej. Nebo jdi na DP-arénu. :D

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 19:54

Děkuju za odpověď, i když z toho nějak moudřejší nejsem. Podvozková tramvaj to je, jako s podvozkovou tramvají jsem s ní byl seznámen a proškolen.

Vybočování podvozku odpružení ani udělátor (?) pochopitelně neřeší, to by si dovolil tvrdit jen pomatený diletant, a ani nemusí - proč taky. Podvozek si jede ve své stopě ať už to vypadá jakkoliv divně. To je jiné téma. Ale toto uložení má za úkol řešit právě rovnoměrný nápravový tlak při excentricky umístěném otočném spojení se skříní. Jestli o tom někdo něco (opravdu) ví a může mi to nějak vysvětlit, v čem nemám pravdu - já ho prosím, ať to udělá. Jinak asi nemá smysl se o tom bavit. Klidně přes PM, chápu, že se tu někteří bojí promluvit o věci, kterou už zná celé město...

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od J*M*B » 16.4.2010 19:27

J*M*B píše:Stručnou odpověď, podvozková tramvaj většinou ano (je na podvozek posazená v jeho centru), 15T ne (není na podvozek posazená v jeho centru) :D
Bald píše:Odpovědi typu "takhle to není" jsou s prominutím trošku hloupé.
S aspektem na příspěvek "Bald" lze jen doplnit, že sice 15T podvozky má, ale není v některé literatuře a mnohými odborníky považována za (klasicky) podvozkovou

K popisu uložení, jak popsal "Bald", není co dodat, jenom snad, že žádné vypružení a podobné udělátory neodstraní negativní vlivy excentrického uložení skříně (např podvozek nebude méně vykukovat z pod karoserie v oblouku)

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 18:45

J*M*B: ale já jsem psal o 15T, nebo z toho vyplynulo něco jiného? Z:| Tak se rozepiš, jak je uložená skříň na krajním podvozku u tramvaje 15T? Odpovědi typu "takhle to není" jsou s prominutím trošku hloupé.

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od J*M*B » 16.4.2010 18:04

mart337 píše:Jestli to dobře chápu, tak pro nápravové tlaky by měly být odlehčené střední podvozky, jak psal J*M*B a ne krajní. Na ty střední se přece přenáší větší zatížení.
Jestli ne, tak prosím o vysvětlení. Dík
Ve svém příspěvku jsem psal jen o krajních podvozcích, takže to bylo nepochopeno a je tento příspěvek od mart337 mimo
Bald píše:mmch J*M*B: co znamená "Tramvaj ano, 15T ne" ??
Stručnou odpověď, podvozková tramvaj většinou ano (je na podvozek posazená v jeho centru), 15T ne (není na podvozek posazená v jeho centru) :D

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 16:38

mart337: ano a řešení by se našlo i jiné, třeba ptg nad druhý podvozek. Ale ne všechno je realizovatelné.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 823
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 16.4.2010 16:30

Bald píše:
mart337: ano, ale i výzbroj a chlazení něco váží a na střeše vznikne větší volnost pro lepší usazení zbývající výzbroje. Vnitřní podvozky budou víc zatížený vždycky, to už vychází z koncepce vozu.
No ale proto bych víc chápal, kdyby se odlehčoval prostředek a ne čela.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 16:14

Absolut píše:Bald: Není.
Podle toho co jsem viděl je otočný čep 600mm od centru podvozku, ten má odpružení klasicky vprostřed, na pružinách je položený triangl základnou k čelu vozu - v rozích pouzdra na pružiny, a na jeho vrcholu je otočné upevnění s karoserií. Podle toho mi vychází, že hmotnost je rozložená přes pružiny na střed podvozku... nebo ne? Kusovník jsem v ruce neměl.

mart337: ano, ale i výzbroj a chlazení něco váží a na střeše vznikne větší volnost pro lepší usazení zbývající výzbroje. Vnitřní podvozky budou víc zatížený vždycky, to už vychází z koncepce vozu.

mmch J*M*B: co znamená "Tramvaj ano, 15T ne" ??

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 823
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 16.4.2010 15:54

J*M*B píše:
Bald píše:J*M*B: prosím o vysvětlení - proč je třeba rovnat nápravové tlaky krajního podvozku? Pokud vím, tramvaj je na podvozek posazená v jeho centru.
Tramvaj ano, 15T ne (jak potvrzuje Absolut)
Jestli to dobře chápu, tak pro nápravové tlaky by měly být odlehčené střední podvozky, jak psal J*M*B a ne krajní. Na ty střední se přece přenáší větší zatížení.
Jestli ne, tak prosím o vysvětlení. Dík

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od J*M*B » 16.4.2010 13:17

Bald píše:J*M*B: prosím o vysvětlení - proč je třeba rovnat nápravové tlaky krajního podvozku? Pokud vím, tramvaj je na podvozek posazená v jeho centru.
Tramvaj ano, 15T ne (jak potvrzuje Absolut)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 16.4.2010 13:13

Bald: Není.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 13:11

J*M*B: prosím o vysvětlení - proč je třeba rovnat nápravové tlaky krajního podvozku? Pokud vím, tramvaj je na podvozek posazená v jeho centru.

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od J*M*B » 16.4.2010 11:56

MOp píše:light verze - prvni a posledni naprava nema motory.
Tato teorie má něco k zamyšlení, že by pokus o srovnání nápravových tlaků v krajním podvozku (viděl bych to spíš na druhou a předposlední nápravu)? Na druhou stranu pp pokus technicky trochu moc komplikovaný. V historii zde podvozky s rozdílnými nápravovými tlaky (maximum traction) byly a neuspěly

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 11:00

MF: tu tramvaj to především odlehčilo. A pořád má výkon jako saranče.

Zamčeno