Jednokolejky

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.5.2010 21:05

9001: Jde mi o to, že rozhodně nejde při poruše SSZ použít jízdu na rozhled (od SSZ - respektive námezníků před ní, jako na splítce na Malé straně). Závadou na SSZ není jen její vypadnutí, ale i zablokování - v oběžníku popsané neodhlášení tramvají (při opuštění jednokolejného úseku) pomocí trolejových kontaktů, které lze následně provést v takovém případě ručně (pomocí kličky a "krabičky" u výjezdů). Následně je zase nutné tramvaje stojící před SSZ jinou krabičkou u nájezdů přihlásit. Ve dne za dobré viditelnosti (nevyskytnutí mlhy či oparu z řeky) si troufám vizuálně ověřit neobsazení jednokolejného úseku, ale za tmy, mlhy, oparu či jiného zhoršení viditelnosti ne! A to jsou situace, které dle mne oběžník nepopisuje a já vím jedno, pokud se v nějaké z nich vyskytnu, tak budu skutečně velmi opatrný a podle konkrétní situace posuzovat mojí ochotu do jednokolejného úseku vjet s tramvají (za několik desítek milionů) a desítkami až stovkami lidí.
PS: Takovéto a podobné závady na SSZ jsou naprosto běžné - dá se jistě říct, že každý den se na nějaké (ze všech pražských) vyskytnou.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od BerryML » 18.5.2010 19:12

No ty bys to potřeboval určitě :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9561
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 18.5.2010 19:07

Osobně nevím co tu pořád řešíte. SSZ tam je, pokud vypadne voláte na dispečink. Ještě jsem zapoměl. Musíte zastavit před námezdníkem. Co je na tom k nepochopení? Nebo o co tu vám tolik jde?

Mě přijde, že pomalu skončíme s tím, že budeme potřebovat směrnici nebo příkaz chodit na záchod. :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.5.2010 18:52

Proxy píše:
MM-Mikulovsky píše:Ovšem velmi pochybuji, že by tam dozorovali i v případě výpadku SSZ během nočního provozu s pouze půlhodinovým intervalem!
Však jsme noční provoz na jednokolejce nedávno měli při nejmenované výluce :wink: a dispečeři stáli na obou stranách, protože noční spoje se dle JŘ ve vyloučeném úseku mohly potkat...
Ano, myslíš jistě Krejcárek - kde se dokonce jedním směrem (od Ohrady k Palmovce) zpětně pohybovalo. ovšem ta byla předem plánovaná a posádka KGX předem vyčleněná, ale jak by to bylo při náhlé situaci na Rámusáku? Kolik je v noci dispečerských posádek ve službě?
Jinak dnes se začal na vozovnách podepisovat oběžník - popisuje průjezd s funkční SSZ (při nefunkční - poruše se řidiči mají řídit pokyny provozního dispečinku a více není popsáno, respektive je tam nějaká „krkolomná“ poznámka, kterou chápu tak, že dispečink provede kontrolu volnosti úseku přes vysílačku a řidič vizuálně).
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 18.5.2010 19:08, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tom 11 » 18.5.2010 9:15

Něco ze včerejší kolaudace.. :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
tramvajka
Uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: 11.8.2009 16:43
Bydliště: Bohužel už u "S7"
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od tramvajka » 18.5.2010 0:31

Tak jsem si byl úsek Nádraží Holešovice - Trojská v neděli pořádně prošotit :wink: . Tak tady je odkaz na fotky, které jsem vložil na FaceBook 8-) : http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=5895



( Aha, tak ono to jak-si nejde . Tak já to vložím ještě někam jinam, aby jste si to mohli prohlídnout ) .

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 17.5.2010 20:05

MM-Mikulovsky píše:Ovšem velmi pochybuji, že by tam dozorovali i v případě výpadku SSZ během nočního provozu s pouze půlhodinovým intervalem!
Však jsme noční provoz na jednokolejce nedávno měli při nejmenované výluce :wink: a dispečeři stáli na obou stranách, protože noční spoje se dle JŘ ve vyloučeném úseku mohly potkat...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1521
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 17.5.2010 20:00

MM-Mikulovsky píše:Ovšem velmi pochybuji, že by tam dozorovali i v případě výpadku SSZ během nočního provozu s pouze půlhodinovým intervalem!
Tak se použije prastaré železniční zabezpečení jednokolejky - převážení žezla. Na nějakou skříňku a kus klacku snad ještě DPP má :-)

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jake » 17.5.2010 19:53

Jak to bude vypadat v praxi nemůže vědět dopředu nikdo. :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 17.5.2010 19:12

No tak Jake děkuju, tohle vím taky 8-) tos mi moc nepomohl. :D Mě právě zajímá jak bude vypadat v praxi to "organizační zajištění na příkaz provozního dispečinku."

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.5.2010 18:52

Počítám, že v případě vypadnutí SSZ na jednokolejném Rámusáku, by měli být kvůli dodržení tady citované D1/2 a výhledových podmínek dva dispečeři s vysílačkami - jeden u konce mostu v Holešovicích a druhý přesně na přejezdu nového tunelu v Tróji. Jeden druhého vysílačkou informuje, že pouští do úseku určitý počet tramvají a ten uvidí jejich průjezd. Oba během jejich průjezdu zastaví, respektive nepokynou řidičům ostatních tramvají ze svých směrů ke vjezdu do úseku. Po projetí oněch tramvají se totéž bude opakovat z opačné strany a tak dokola do zprovoznění SSZ. Ovšem velmi pochybuji, že by tam dozorovali i v případě výpadku SSZ během nočního provozu s pouze půlhodinovým intervalem!

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jake » 17.5.2010 17:06

D1/2
4. Dojde-li k poruše SSZ, lze projet úsekem pouze za podmínek:
a) přednost v jízdě je stanovena návěstmi,
b) lze použít jízdu na rozhled.
Pokud nejsou obě podmínky splněny, je další jízda vlaku možná pouze po organizačním zajištění na příkaz provozního dispečinku.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 17.5.2010 17:03

Taky mi přijde nejlepší něco ve smyslu drážního D3, já jen že za chvíli se bude jezdit a žádnej oběžník jsem ještě nepodepisoval, tak jestli "se to už ví" jak na to.

opocenskylukas
problémový jedinec
Příspěvky: 436
Registrován: 27.3.2009 19:40
Kontaktovat uživatele:

Jednokolejky

Příspěvek od opocenskylukas » 17.5.2010 16:58

Bobik v Rekonstrukce TT píše:Tak mě napadlo, jak se vlastně bude v Troji postupovat, když vypadnou čočky? Zavolá se na CD a dál? Budou to nějak "řídit shora", tj přijedu, ohlásím se, dostanu volno a po průjezdu se zas odhlásím, nebo se bude čekat na dispečery a ti to budou nějak (každý na jednom konci a domluvou po vysílaččce mezi sebou) pytlikovat na místě?
V rámci co nejkratšího přerušení bych to viděl na to že se bude volat na dispečink a žádat o povolení vjezdu na jednokolejku.

Kvůli přesunutí následné diskuze přidána citace. Mod TJ

Zamčeno