T6A5 a T6A5.3 - odpad

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 24.7.2010 1:25

MOp píše:Wany jsou ve vyrobe posledni dve...
Jen poopravím - tři.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MOp » 24.7.2010 1:18

Wany jsou ve vyrobe posledni dve, stejne jako tusim posledni dve t3.rp. Vice jich nebude. Ono ostatne ani nebude vice rekonstrukci. Momentalne je pouze provizorne obnoven program renovace KT8 za ucelem prodlouzeni zivotnosti vozu, ono totiz konecne nekoho napadlo, ze by to nemuselo byt spatne.

Reko T6 na T6PLF by neprinesla nic pozitivniho, stejne tak reko 2xT6 na K6R by byla jen slapnutim vedle. Doporucuji tento podnet prednest v Bratislave. Tam maji vozu T6 na hranici zivotnosti docela dost a nemaji jedine nizkopodlazni vozidlo, treba by zkusebne nejake vyrobili.
No a co je lepsi? Dat 10 melounu za osvedcenou reko na T3RPLF nebo vyhodit 20-30 za zkusebni pokus s T6 wanou se stejnym efektem? Nehlede na to ze u K6R znicim vlastne dva vozy. Byl ses s K3R projet v Plzni? Zeptal ses jich proc je dale nekupuji?
Ono to neni jen o napadu - nekdo musi zaplatit vyvoj, zkusebni modernizaci, schvalovaci proces atd.

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 0:53

To, že sú v Prahe wlky z rekonštrukcie a nie nové, viem. Ale ak by sa mali wany začať vyrábať v nejakých väčších počtoch a neboli by brané ako nejaké dočasné riešenie, tak by sa k nim museli vyrábať aj nové wlky. Predstavte si, že sa vyrobí 200 wan a s nimi budú jazdiť už zrekonštruované alebo pre ne novo zrekonštruované wlky. Čo sa stane za 10-15 rokov keď tie rekonštruované wlky doslúžia? Ostanú 10-15 rokov staré wany bez wlkov. Takže by jazdili dvojice wana+wana a sme znova u toho, že máme dve "nové" vozidlá, ktoré nás stáli skrine, s vzhľadom a koncepciou z 60 rokov. Tak to už radšej zaplatiť prestavbu skrine 2xT6. Ale tak či tak, tu od stola asi nerozhodneme, čo je finančne výhodnejšie. Nevieme, koľko bude mať Praha v najbližších 15 rokoch peňazí na nákup/reko vozidiel. Nevieme presne, koľko by stála reko T6. Proste nemáme dáta aby sme určili čo sa vyplatí. A k návrhu T6 predať... Ja som hneď v prvom príspevku napísal, že sú dve možnosti, predať ich a nahradiť 15T, alebo reko. Takže som napísal, čo s T6kami v prípade, že nebude dosť peňazí na prvú variantu, ktorú by asi ako voľbu č.1 bral každý.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 24.7.2010 0:39

Daniel_Brvnišťan píše:V čom je novostavba Wana+Vlk lacnejšia od mnou navrhovanej reko 2xT6? V oboch prípadoch potrebuješ novú výzbroj, elektroniku, vnútorné vybavenie atď. Pri Wane+Vlku dokonca potrebuješ nové vozové skrine a asi aj podvozky, teda pokiaľ nechceš aby ti o 30 rokov Wana jazdila na 80 ročnom podvozku... Takže naopak, spojiť dve T6 je lacnejšie. A v čom je Wana+Vlk lepšia? Snáď jedine lacnejšie náhradné diely. Ale reko 2xT6 podľa môjho návrhu by bolo koncepčne a dizajnovo o niekoľko desiatok rokov popredu. A to ľudia ocenia
V Praze je z dvojice W+W novostavba pouze to první W, tedy wana (když opomenu dva kusy wlka až dodatečně přebarvené z běžné R.PV), takž potřeba je jen jedna skříň. Podvozky jsou původní (dá-li se to tak po 50.letech provozu ještě říct...), jen s nutnou generační obměnou některých agregátů.
Naopak kloubizace T6, byla-li by vůbec proveditelná, rozhodně neznamená "jen" potřebu nové výzbroje, elektroniky a vnitřního vybavení. Šlo by o tak zásadní zásah do rámu, kvůli nutnému zesílení, že by zcela určitě znamenal podstatně vyšší náklady, než výroba úplně novýho.
S čim se dá určitě souhlasit je koncepční i designový posun, ale přijde mi to v porovnání s vynaloženými náklady jako neobhajitelné.
PvvS píše:Nejvyhodnejsi asi bude se T6 zbavit, dokud maji aspon nejakou cenu ...
To bylo taky donedávna v plánu, jenže už se přišlo na to, že pro případné kupce je představa "nějaké ceny" diametrálně odlišná od naší...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od PvvS » 24.7.2010 0:21

To uz radsi X wanu a neparat se s T6. Zajimavy ze na tohle se vybodli i v madarsku, kde jsou podstatne vetsi bastliri. Staci se podivat v kolika kusech se uskutecnila prestavba T3 na KT3 a jaky problemy maji s novym kloubem K3RN. A doporucuju pozjistovat, na kolik prisla predelavka K2 na K3RN, nebo 2*T3 na KT3 . Nejvyhodnejsi asi bude se T6 zbavit, dokud maji aspon nejakou cenu ...

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 0:13

MKzB píše:Kdybys použil hledáček, tak bys zjistil, že na různých fórech to bylo diskutováno, a zjistil bys, že konstrukce vozové skříně T6A5 neumožňuje přestavbu na kloub.
Ja som hľadal, a našiel som celkom obsiahly príspevok o T6A5 na k-reporte z ktorého súdim, že ten človek naozaj vie o čom hovorí a píše že "Předělávka 2xT6 na obdobu np KT8 samozřejmě možná je.", prikladám celý príspevok. Žiaľ nenašiel som nikde napísané to čo píšeš, teda že to nie je možné. Ak teda vieš o debate, kde sa to preberalo, bol by som veľmi vďačný za link. Dovtedy verím svojmu jedinému zdroju, ktorý tvrdí, že to možné je.

Jenki
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3418
Registrován: 5-2002


Odesláno Sobota, 29. května 2010 - 12:31:12
Pár reakcí :

N_Z_namy : taky tipuju nějaké LF2++, ale je to vyloženě palba od boku.


Porovnání T3R.P / T6 : jako vždy i tady to není jednoznačné :

T3R.P :
- je to koncepce ze 60. let
- kastle pevnostně mizerná = při velké "železárně" sešrotuje cestující uvnitř
+ kastle i po velké železárně lehce opravitelná (nemá tendenci jít do vrtule, nasadí se nová čela a hurá ven)
+ ty nejdražší ND (motory, podvozkové části, laminátové díly) leží každému DP v ČR na dvoře na hromadách zdarma
+ mechanická část opravitelná kladivem
+ spřáhlo za pár korun, není na něm co zkazit
+ bezproblémově prodejné i do BM, OV, KE (otočit Progress na polaritu - v troleji není zásadní problém)
- pokud by z jakéhokoliv důvodu nedej Bože "umřela" firma Cegelec a nebyly ND na Progress tak je konečná, takové díly resp. jejich komponenty si v GM Electronics nekoupíš

T6A5 :
+ je to koncepce z 70. - 80. let
+ kastle pevnostně slušná = při velké "železárně" cestující uvnitř odjíždějí sanitkou, ne pohřebákem
- kastle i po menší "železárně" zejm. z boku nebo po najetí v oblouku má tendenci jít okamžitě do vrtule a hodně blbě se to rovná (v Martinově to pravda umíme, ale je to pakárna - 14 dní demontáž úplně všeho, 2 dny rovnání kastle, 4 týdny skládat vůz zpět dokupy, pak ěště lak a oživení)
- ty nejdražší ND (motory, podvozkové části, tvarové výlisky na čela) se musí kupovat za prachy, nikde se nepovalují zadara
+ mechanická část opravitelná kladivem
- drahé automatické spřáhlo, které se snadno poškodí při kdejaké malé nehodě s autem (pravda, někde už vědí, že se dá nahradit klasickým spřáhlem a automatická nechat jen mezi vozy v soupravě, ale jinde vědí akorát že to nejde)
- pražské T6 jsou neprodejné do BM, OV, KE (otočit TV3 na polaritu - v troleji jde jedině totální překopávkou kontejnerů na úplně něco jiného)
+ ND na TV3 jsou dodnes běžně dostupné (alespoň pro původní ČKD variantu) a ještě dlouho budou, např. v Sofii z ČR kupují akorát tyristory (a i ty prý už zkoušeli nahradit něčím jiným), jinak i karty do regulátoru jde vyrobit metodou hrst součástek z "magazina za elektroničeskoje časti" + tišťák urob si sám + pájka". Žádné diskrétní součástky, žádné procesory s tajným SW uvnitř, vše klasika analog koupitelná celosvětově.

Předělávka 2xT6 na obdobu np KT8 samozřejmě možná je. Problém je spíš v tom, že to zatím tuzemské DP nepovažovaly za nutné - předělat KT8 bylo levnější, musely se řešit rozpadající se T3, T6 furt všichni považovali za nové vozy - takže je nakonec možné, že se toho vůbec nedočkají...

To že má Praha v T3R.P. nožní řadič místo ručního je blbost DP Praha, ne T3R.P.

(Příspěvek byl editován uživatelem Jenki.)

rhomosapienc píše:To co tady píše Daniel je naprostá blbost.
Slušne prosím...
rhomosapienc píše:Je naprosto nevýhodné dělat takovéto razantní přestavby když zrovna Dp Praha má tolik jiných , lepších a výrazně levnějších možností než se takhle babrat s T6tkama. Konkrétně mám na mysli Wany a Nízký Kachny.
Samozrejme to myslím tak, že sa najskôr dokončia rekonštrukcie KTčiek a až potom sa začnú riešiť T6. A ku wanám... Že či lepšie a lacnejšie. Wana je krátka. Na sólo prevádzku ich súčasných 30 stačí. Kde je potrebná kapacitnejšia súprava, jazdí s T3R.P alebo T3RP.V. Takže neuvažujeme či Wanu versus reko 2xT6, ale Wana+Vlk versus reko 2xT6. V čom je novostavba Wana+Vlk lacnejšia od mnou navrhovanej reko 2xT6? V oboch prípadoch potrebuješ novú výzbroj, elektroniku, vnútorné vybavenie atď. Pri Wane+Vlku dokonca potrebuješ nové vozové skrine a asi aj podvozky, teda pokiaľ nechceš aby ti o 30 rokov Wana jazdila na 80 ročnom podvozku... Takže naopak, spojiť dve T6 je lacnejšie. A v čom je Wana+Vlk lepšia? Snáď jedine lacnejšie náhradné diely. Ale reko 2xT6 podľa môjho návrhu by bolo koncepčne a dizajnovo o niekoľko desiatok rokov popredu. A to ľudia ocenia.
rhomosapienc píše:Pač wany jak z politických tak i z názorů veřejnosti jsou pro všechny jen ty staré vozy T3 které jsou uprostřed vyřízlé a je to tam nízké. A Praha přeci musí mít všechno nejlepší nezávisle na funkčnosti a praktičnosti už třeba jen z těch politických důvodů.
Či sa to niekomu páči, vozidlá tu nie sú ani pre šotoušov, ani pre vodičov, ani pre dopravný podnik. Sú tu len a len pre cestujúcich. A ich požiadavkám či rozmarom sa musí každý poskytovateľ služieb prispôsobiť. A 15T, či prinajhoršom KT či reko 2xT6 sú jednoznačne pre ľudí lákavejšie ako akokoľvek nové T3. A ako som už vyššie popísal, aj pre dopravný podnik investične aj prevádzkovo výhodnejšie. T3 tu proste nemôžu byť 80 rokov. A čo sa týka politických dôvodov... Ja by som bol radšej, keby bol systém nastavený tak, že by si na seba DP zarobil sám a mesto by nemalo dôvod ani možnosť do ničoho kecať. Ale žiaľ v súčasnosti je to práve mesto, z ktorého DP žije, a preto musí nakupovať také vozidlá, aké sa vedeniu mesta a jeho voličom páčia.
rhomosapienc píše:Když se na to podívám tak že by nastala situace že by se nedodalo všech 250 15T tak by se dle mě dopravní podnik obrátil na Inekon group. Tím mám na mysli vozy vario.
Radšej by som najskôr zrekonštruoval T6 a KT, ako kupoval Vario. A čo sa týka nákupu vozidiel, tak nedodanie 15T môže nastať asi len preto, že DP nebude mať peniaze. A vtedy je znova vhodnejšie rekonštruovať KT a T6 ako kupovať niečo "nové" len preto, že to je lacnejšie ako 15T...

rhomosapienc
Uživatel
Příspěvky: 193
Registrován: 27.4.2006 22:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od rhomosapienc » 23.7.2010 22:50

To co tady píše Daniel je naprostá blbost. Je naprosto nevýhodné dělat takovéto razantní přestavby když zrovna Dp Praha má tolik jiných , lepších a výrazně levnějších možností než se takhle babrat s T6tkama. Konkrétně mám na mysli Wany a Nízký Kachny.
Když se na to podívám tak že by nastala situace že by se nedodalo všech 250 15T tak by se dle mě dopravní podnik obrátil na Inekon group. Tím mám na mysli vozy vario. ¨Pač wany jak z politických tak i z názorů veřejnosti jsou pro všechny jen ty staré vozy T3 které jsou uprostřed vyřízlé a je to tam nízké.
A Praha přeci musí mít všechno nejlepší nezávisle na funkčnosti a praktičnosti už třeba jen z těch politických důvodů.

Toť vše co bych na to řekl.

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 23.7.2010 21:56

MKzB píše:Když už se nad něčím takovým zamýšlíš, tak si nepleť značení T6 je tramvaj z ČKD a 6T je ze Škodovky.
Kdybys použil hledáček, tak bys zjistil, že na různých fórech to bylo diskutováno, a zjistil bys, že konstrukce vozové skříně T6A5 neumožňuje přestavbu na kloub.
Za to T6 sa ospravedlňujem, je snáď jasné, že to je preklep. A tú nemožnosť prestavby si teda pohľadám...

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MKzB » 23.7.2010 21:51

Když už se nad něčím takovým zamýšlíš, tak si nepleť značení T6 je tramvaj z ČKD a 6T je ze Škodovky.
Kdybys použil hledáček, tak bys zjistil, že na různých fórech to bylo diskutováno, a zjistil bys, že konstrukce vozové skříně T6A5 neumožňuje přestavbu na kloub.

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

T6A5 a T6A5.3 - odpad

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 23.7.2010 21:26

Tak som trochu rozmýšľal nad tým, čo by v budúcnosti mohlo postihnúť T6... Varianty sú očividne dve, odpredaj a modernizácia. Keby sa odpredali a nahradili napríklad ekvivalentným počtom 15T, tak by to prispelo v unifikácii vozového parku (plus pre DP) a zlepšeniu komfortu (plus pre cestujúcich). Otázka je, o koľko viac by stál nákup 15T mínus odpredaj 6T oproti modernizácii a či by prínosy boli dosť veľké. Ak by mesto začalo nalievať do DP miliardy na nákup nových vozidiel, tak by to asi bola najlepšia cesta. Ale keďže je pravdepodobnejšie, že ani tých 250 kusov 15T asi Praha tak skoro neuvidí, javí sa výhodnejšia a pravdepodobnejšia modernizácia 6T.

Pri modernizácii by som sa inšpiroval modernozáciou KT. Nie však typom výzbroje či sedačiek, ale niečim hlbším. Jedna vec, ktorá sa mi páči je, že sa KT8D5 modernizujú zhruba po 20 rokoch v službe. Čiže ešte v rámci ich životnosti, nie keď sa už po 40 rokoch rozpadávajú ako T3 a T3M. Druhá vec je, že sa modernizujú radikálne, v najväčšej miere z miest, ktoré KT majú a modernizovali. Modernizáciou sa výrazne zvýšila kvalita a význam vozidla pre DP aj cestujúcich. Naopak v prípade modernizácie T3 ide hlavne o to, aby sa už tak veľmi prestarlé vozidlo udržalo 10-15 rokov v prevádzke s čo najmenšími nákladmi. T3R.P neprinášajú veľký pokrok oproti T3 či T3M. Takže modernizáciu T6 by som si predstavoval ako radikálnu prestavbu vozidla, ktoré má ešte stále ďaleko od vyradenia, s cieľom výrazne zvýšiť jeho kvalitu a prínos pre DP a cestujúcich, nielen predĺžiť jeho životnosť.

Konkrétne by rekonštrukcia spočívala v:
- Odrezanie prednej/zadnej časti vozovej skrine a spojenie dvoch vzniknutých článkov tretím, nízkopodlažným ako sa to robí pri rekonštrukcii T3 na K3R-NT pre Plzeň.. Bez tohto kroku by po vyradení všetkých T3 a rekonštrukcii KT boli T6 jedinými vysokopodlažnými vozidlami. Vložením nízkopodlažného článku by sa výrazne zvýšila hodnota vozidla a všetky pražské vozidlá by boli nízkopodlažné.
- Nahradenie trakčnej výzbroje TV3 trakčnou výzbrojou Progress. Dosiahla by sa tým výrazná unifikácia výzbroje - všetky vozidlá okrem 15T by mali rovnakú výzbroj.
- nahradenie výklopných dverí predsuvnými alebo skladacími čo umožní stavbu zastávkových ostrovčekov, ktoré sú vyššie a bližšie k nástupnej hrane, čo uľahčuje nástup a výstup vozíčkárom a matkám s kočíkmi
- kamerový systém
- informačný systém vnútri vozidla s LCD panelmi
- nové drevené sedadlá usporiadané v dvoch radách naľavo a jednej rade vpravo
- zakrytie podvozkov protihlukovými krytmi
- zariadenie pre vonkajšie doplňovanie piesku
- klimatizácia kabíny vodiča
Použité celky ako dvere, kamerový systém, vnútorné LCD panely, dopĺňanie piesku atď. by mali byť pokiaľ možno unifikované s KT8D5.RN2P alebo 15T aby sa uľahčila a zlacnila údržba a opravy.

Čo vy na to?

Zamčeno