T6A5 a T6A5.3 - odpad

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3 - odpad

Příspěvek od trainzjohny » 24.7.2010 12:01

Téma odděleno od vozů T6-A5 a uzamknuto. Aby uživatel Daniel_Brvnišťan neměl problém s diskriminací jeho názorů téma smažu až časem.A i do budoucna budu tyhle jeho teorie prdu zamykat a mazat. :uklizecka:

Třeba poté někteří uživatelé místo dotazů na bejkárny které se nesplní ani v divokým snu zarytého šotouše použijí mozek a nebudou se ptát. A předem upozorňuji D.B. že na stížnost kterou mi pošle mu po zkušenostech s posledního vysvětlování neodpovím.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MKzB » 24.7.2010 10:04

Když už Brvnišťan navrhoval reko 2xT6 na kloub, tak mě tak napadá, zda by nešla na papíty 2xT6 napasovat novostavba KT8 s NP středem a třeba v jednosměrném provedení.
Bohužel to asi bude narážet na průjezdní profil KT8 a na to, kdo by to vyrobil, protože licenci na skříně má Pars, resp. Škoda.
Kdyby ČKD stihlo zrealizovat projekt KT8A5 (KT8C5), byla by úplně jiná situace a T6 by v Praze možná ani nebyly.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MF » 24.7.2010 9:13

MKzB píše:MF: Až budou wany na nějaké CO, tak není problém signalizaci plošiny B-vozu dodělat.

Než předělávat T6, to už radši wany, který by se určitě daly postavit na papírech T6, nemluvě o tom, že za určitých podmínek lze Vario schválit jako novou tramvaj (Olomouc 251 - 253).
To je jasný, je to jeden drát. T6 mám rád, ale budoucnost nemají. Papírově z T6 určitě wany půjdou (když mohly v Liberci dělat wany z T2). Jako novou bych to nedělal, protože to tímpádem podléhá jiným přísnějším normám než "rekonstrukce".

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MKzB » 24.7.2010 8:54

MF: Až budou wany na nějaké CO, tak není problém signalizaci plošiny B-vozu dodělat.

Než předělávat T6, to už radši wany, který by se určitě daly postavit na papírech T6, nemluvě o tom, že za určitých podmínek lze Vario schválit jako novou tramvaj (Olomouc 251 - 253).

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MF » 24.7.2010 8:15

[quote="MM-Mikulovsky"]


Jenže wany v soupravě jsou zakázány kvůli krátkým refížím. Většina však asi ale vyhovuje. Drobný problém je ten, že není signalizována plošina zadního vozu, protože provozovatel nepočítá s dvojicemi wan. Spřahování s RP bylo zakázáno z důvodu nepřipravenosti sítě (posun přidržovacích kontaktů EOV), což už je minulost.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.7.2010 8:09

[quote="Daniel_.......Takže budú jazdiť wana + wana, čiže cena za súpravu = 20...[/quote] Wany je zakázáno spolu spojovat (alespoň tedy teď, tak jako ze začátku nesměly ani s "obyčejnými" RP)!

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od BerryML » 24.7.2010 7:26

Tak já to vidím tak, že konkrétně v Praze opravdu není důvod T6 modernizovat. Ani se na to technicky nehodí. Konkrétně tyhle naše vozy jsou už z výroby dost odfláknutý. Velký nedostatky měly v antikorozním ošetření skříně, nechtěj vědět jak po 15 letech vypadají schody pod Altrem, dutý sloupky, paždíky a samotnej rám. Pak je problém váha. T6tky jsou těžký samy o sobě, a nová výzbroj (Progress) by jim na hmotnosti přidala a ne zrovna málo. Stačí se podívat na KT8N. Potom tu máme chodové vlastnosti, díky ne zrovna ideální konstrukci podvozků, což se řešilo poměrně drahou modernizací, ale 100% efekt to nemá.

Navíc řešit T6 v době, kdy máme v provozu nemálo zrychlovačů a TV1... :roll:

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 3:34

Áno, wana + wlk = 10. Ale čo sa stane za 10-15 rokov keď tie rekonštruované wlky doslúžia? Ostanú 10-15 rokov staré wany bez wlkov. Takže budú jazdiť wana + wana, čiže cena za súpravu = 20...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MOp » 24.7.2010 2:40

Daniel_Brvnišťan píše:Ak teda odhadujete, že K6R by stála 20-30 a w+w koniec koncov tiež 20...
Omyl, wana+wlk by stála pouze 10 - vyrobila by se totiž pouze jen ta wana, wlků máme cca 350.. Pri nejake te vetsi prohlidce by se maximalne striknul wlek do laku..

Veskere uvedene ceny jsou pouze orientacni. Skutecne ceny rekonstrukci neznam, pouze je dle svych dosavadnich znalosti "expertne" odhaduji a zaokrouhluji..

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od kruťák » 24.7.2010 2:20

demon píše:...pro případné kupce je představa "nějaké ceny" (T6A5) diametrálně odlišná od naší...
Smím-li se ptát a není-li to tajné, kde se pohybuje ta "vaše" současná cena?

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 2:03

No, vaše argumenty sú presvedčivé. Ale podľa mňa ten risk s K6R by za to stál... Keď si predstavím niečo ako jednosmernú KT a vedľ nej wanu, tak si myslím, že by to za tie peniaze stálo (teda ak by sa ukázalo, že to ide). Ak teda odhadujete, že K6R by stála 20-30 a w+w koniec koncov tiež 20... Ale asi to už nemá zmysel rozoberať.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MOp » 24.7.2010 1:57

Daniel_Brvnišťan píše:Btw., a ako je to teda s tou skriňou, dá sa rozrezať a prirobiť kĺby, alebo to nie je možné? Jeden tvrdí áno, druhý nie a nikde na nete som o tom nič nenašiel (je jasné, že tie zdroje nepoznám tak ako vy, takže aj ak tam niečo je, tak neviem kde hľadať)...
Kdyz se chce, je mozne vsechno. Toto je otazka spise na konstruktery tramvajovych vozidel. Vozidlo musi splnit urcite naroky na tuhost skrine, kterou rozriznuta T6 rozhodne mit nebude a bude se chovat jak plechovka. Tudiz by se tam muselo privarit x dalsich profilu, aby danou tuhost mela a to uz je vlastne krucek ke vzniku T6.RPV. Ja se ptam proc? T3 klon nestaci?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MOp » 24.7.2010 1:49

Znovu opakuji otazku. Co je snazsi? V pripade nouze sahnout do supliku a najit projekt k wane, nebo slozite zadavat vyberovym rizenim projekt na modernizaci se stejnym vysledkem? Je lepsi prodat T6 a neco malo za ne ziskat nebo si je znicit drahou modernizaci s temer nulovym vysledkem, ktery nic noveho neprinese?

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 1:45

Btw., a ako je to teda s tou skriňou, dá sa rozrezať a prirobiť kĺby, alebo to nie je možné? Jeden tvrdí áno, druhý nie a nikde na nete som o tom nič nenašiel (je jasné, že tie zdroje nepoznám tak ako vy, takže aj ak tam niečo je, tak neviem kde hľadať)...

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 1:43

Hmmm... Takže K6R podľa vás nie je cesta. Vy ste tu odborníci, nie ja :) Ale keď sa teda nebude už ďalej nič rekonštruovať, tak čo ďalej? 250 15T do desiatich rokov. To nahradí polovicu vozového parku. O desať rokov budú kachny, také či onaké dosluhovať, T6 tiež a wan bude 30. Čo potom? Ďalšia 250 kusová séria 15Tmod2? V pohode, kto by bol proti... Ale budú na to peniaze? Mne sa nechce veriť ani tomu, že tých 250 15T sa dodá do roku 2017 či dokedy to päťročnica udáva. Čo ak na kompletnú obnovu vozového parku modernými drahými vozidlami nebude? Tá K6R mala byť pokusom o odpoveď na toto, nie tvrdením, že je to najlepšie možné riešenie.

Zamčeno