Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod Martin Šubrt v 09.8.2010 12:25

Zatímco v Praze je geniální a prosazovaný standard na přechodu v ulici Na Radosti. Bliká žlutá. Chodci nesvítí nic. Mohl by jít a auto mu má dát přednost. Tak mnozí chodci chodí. Ti, co jsou chytřejší. Běda ale, když si zmáčknou tlačítko. V tu chvíli naskočí chodci ihned červená, semafor se potvora zapíná z blikající žluté. Autům bliká nadále žlutá. Ještě 7 sekund. Je to proto, že by v okamžiku, kdy si jeden chodec zmáčkne, jiný chodec mohl po přechodu jít a 7 sekund je jeho vyklizovací doba. Po 7 sekundách se autům rozsívítí na 3 sekundy žlutá a pak zelená. Zelená na 5 sekund. To je minimální délka volna. Pak se rozsvítí zase žlutá a červená. Pak se ještě započítá vyklizovací čas pro auta. I když je celá silnice prázdná, chodec tak dostává volno po 21 sekundách od zmáčknutí.

Horší ovšem je, když silnice prázdná není. Pak je u semaforu veselo. Chodec si zmáčkne tlačítko a očekává volno. Jenže okamžitě vidí stůj. Tudíž jít nemůže. Jenže autům bliká ještě 7 sekund ta žlutá a vidí chodce, co chce přejít. Takže auto zpomaluje a zastavuje a řidič pokyne chodci, ať jde. Chodec jít nemůže. Má červenou. Řidič troubí, mává. Chodec si řekne, že je asi blbej, tak vyrazí na červenou cca přesně v okamžiku, kdy uplyne těch 7 s + 3 s žluté a tomu autu padá zelená. Chodec se potkává uprostřed přechodu s rozjíždějícím se autem. Nadávky, uskakování, nechápání....Kocourkov.

Řidič z protější strny jede po dlouhé pláni od Plzeňské. V dáli vidí blikat žlutou (jede normálně), svítit žlutou (zrychlí), zelenou na 5 sekund (zrychlí ještě víc), žlutou, červenou (musí to zadupnout).

TENTO SEMAFOR MHMP SCHVÁLIL A DÁVÁ HO TSK-ÚDI ZA VZOR BUDOUCÍCH PŘECHODŮ. Přitom autor a schvalovač by měli sedět v ústavu pro choromyslné...
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod MM-Mikulovsky v 09.8.2010 12:16

MŠ: Jestliže máš pravdum, tak je skutečnost mnohem horší než jsem si dosud myslel.

galuliatko, Kalanis: Na přehledných místech, kde se žel právě často umisťují, jsou světelné závory skutečně ještě větší a mnohonásobně nebezpečnější buzerací než mnou popisované "předsazování začátků obcí". Jsem však přesvědčen, že v mnou popsaném příkladu z Mikulova to bylo nejlepší řešení z možných, jimiž by bylo jinak osazení již nijak extrémně IAD nevytížené nepřehledné křižovatky plnou SSZ z několika směrů + na přechod (což by estetice turisty vytíženého místa velmi uškodilo) či jen vyznačení přechodu pro chodce, kteří by poté brzdili auta, která místem projíždějí proti jejich počtu v menšině.

Oskar: Tebou popsané řešení se mi také velmi zamlouvá, protože souhlasím s tím, že je vhodné pro obě strany účastníků provozu.
Vzpomněl jsem si, že mi někdo tvrdil, že na podobném principu fungují někde v Německu SSZ přes separované TT :
a) nikde žádná tramvaj - "stůj" na TT/volno na přechodu (a je jedno jestli tam chodec je či nikoliv)
b) přijíždí tramvaj - "volno" na TT/chodci (často z tramvaje vystoupivší na zastávce) mají červenou
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod Oskar v 09.8.2010 12:03

Na některých místech v Liberci je funkce rychlostní závory integrována do SSZ kryjící přechod. Tedy výchozí stav - všude červená. Zmačkne chodec - dostane téměř okamžitě zelenou. Přijíždí auto < 50kmph, dostane včas zelenou, přijíždí auto rychleji, počká si na zelenou.

Myslím, že takové řešení je ideální jak pro chodce, tak pro řidiče.
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod Martin Šubrt v 09.8.2010 11:52

Jen doplním, že na Jana Masaraka právě nejsou žádné přechody pro chodce. A to právě kvůli té závoře. Těžko můžu mít dc i zc semafor pro auta a těsně před ním nesignalizovaný přechod, na němž chodec neví, co svítí řidiči. Tak je tam jen místo pro přecházení, na němž chodec neví též nic :-). Přechody tam v závěru stavby namalovali dělníci, nicméně dle projektu byly vymazány. Tudíž tato "nová" zastávka nesplňuje normu v bodě, že na zastávku má vést nejméně jeden přechod.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod gabuliatko v 09.8.2010 11:45

Kalanis napsal:Osobně mi světelné závory vadí (zneužití semaforů pro něco, pro co nebyly původně určeny).

To mě taky (zvláště ve veznicích), povede to k tomu, že se lidi naučí jezdit na červenou protože přestanou rozlišovat semafor a závoru. Jako se už přestalo stavět na značce STOP. (velice často zbytečně umístěné)
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod Zakutaleny.banan v 09.8.2010 11:41

Zajimave cteni o "smysluplnych" opatrenich za ucelem dodrzovani predepsane rychlosti:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010071106
Zakutaleny.banan
Uživatel
 
Založen: 14.2.2007 11:14

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod MM-Mikulovsky v 09.8.2010 11:28

9001 napsal:Kalanis: Že to obce zneužívají je druhá věc. Naštěstí 50 aspon částěčně zmizeli (Spořilov, Barrandák). Spíš jsem poukazoval na úsekové radary, které jsou umístěné docela dobře. Hloubětín, Bobová dráha, Evropská, svým způsobem i Jižní spojka. Světelné závory jsou ok, ale třeba paskvil Jana Masaryka dc by zasloužil nakopat do ...
Tady se dokonce shodneme:
a) přidal bych i úsekový radar na Podolském nábřeží DC
b) OK je i světelná závora u porodnice v Podolí směr DC - Vyšehradský tunel
c) Z nám i jedno dobré užití světelné závory v Mikulově, kde u centra v ulici Brněnské cca 150 m po jejím vydlážděném jednosměrném začátku vedoucím do kopečka je horizont na němž se prvně zprava a cca po deseti metrech zleva připojují dvě vedlejší ulice. Do těch míst smí jen osobáky a zásobování (včetně BUS MHD), protože jsou zejména v sezóně velmi frekventovaná pěšími (případně i cyklo) turisty. Výrazně to napomohlo bezpečnosti (auta jedoucí po hlavní vjíždí na horizont plynule cca 30km rychlostí, čímž chodci i auta z vedlejších mají dostatek času před nimi vozovku uvolnit, což omezilo nebezpečí srážky) i plynulosti (když přijede auto či BUS MHD má přednost, protože tam není přechod), díky čemuž v kopci nestojí (proti ještě poměrně nedávné minulosti) kolony čmoudících aut.
d) Na zastávce Jana Masaryka nejen DC, ale dle mne i ZC, je užití světelné závory skutečně naprosto nevhodné, protože k ostrůvkům vedou přechody (zaručující chodcům přednost) a když je tramvaj dle JŘ předjetá, tak vlastně zejména v tom směru DC má asi tak kde před napojením TT od zastávky Šumavská "vystát předjetí", aby nepřekážela ostatním účastníkům provozu - v tomto případě IAD? Tady je opět totálně vidět, že na odpovědných místech často sedí naprosto nekompetentní věci neznalí lidé!

Ovšem asi stále nechápeš, že „radarová“ Fábie stojící na nebezpečném místě (proč jinak by tam byl zákaz i zastavení nemluvě o stání, že?) je minimálně stejně špatné, jako zbytečné omezování rychlosti - plynulosti dopravy městy a vybírání pokut jejich strážníky v takových místech (mnoho set metrů před začátkem ucelené zástavby apod.). DP na to již v minulosti naštěstí přišel a nečiní tak již. Teď tedy zbývá dotlačit k dodržování zákonů města - svévolně poslední dobou přesouvajících značení "konec/začátek" obce hodně daleko od posledních domů!
Naposledy upravil MM-Mikulovsky dne 09.8.2010 11:42, celkově upraveno 1
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod 9001 v 09.8.2010 9:46

Kalanis: Že to obce zneužívají je druhá věc. Naštěstí 50 aspon částěčně zmizeli (Spořilov, Barrandák).

Spíš jsem poukazoval na úsekové radary, které jsou umístěné docela dobře. Hloubětín, Bobová dráha, Evropská, svým způsobem i Jižní spojka.

Světelné závory jsou ok, ale třeba paskvil Jana Masaryka dc by zasloužil nakopat do ...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod Kalanis v 09.8.2010 9:41

9001: Ono je to taky o tom, že se dneska zpomalení výrazně obcemi zneužívají a vysloveně buzerační 30 (50 na MO) (včetně kasírujícího policajta s radarem za rohem) tu není také neznámé. Na tohle téma se ostatně prodiskutovaly kopce stránek na ČeskýchDálnicích.
MKzB: On takovýto radar se světelnou závorou je velmi dobře poznat - nemá v protisměru druhý semafor a chybí (přechod/křižovatka). Proto ho lze rychle prokouknout. A pokud tam někdo jede opakovaně...
Osobně mi světelné závory vadí (zneužití semaforů pro něco, pro co nebyly původně určeny).
Kalanis
Uživatel
 
Založen: 04.10.2008 16:54

Re: Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod MKzB v 09.8.2010 9:16

To u nás v jedné obci řešili sníženou rychlost zaviněnou stavem silnice ala tankodrom následovně. Byl tam stacionární radar a vedle něj přenosný semafor. Kdo jel rychle, dostal červenou. Bylo to spočítáno tak, že než dojel k radaru předepsanou rychlostí, tak mu tam ta zelená zase naskočila, aniž by musel brzdit.
Tohle zařízení tam bylo asi měsíc, potom zmizlo. Buď zjistili, že je v rozporu se zákonem, nebo to řidiči prokoukli a tím se to minulo účinkem.
Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
 
Založen: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)

Bílá fábie, aneb nekonečná pohádka radar vs. řidiči

Odeslatod 9001 v 09.8.2010 6:57

Nemá cenu dál plevelit diskuzi nějakými výlevy o porušování zákona, přestupcích atd. Přiznejme si, at řídíte cokoli, kdo má rád kontroly a radary. Na druhou stranu přiznejme si pokud jedeme ok, tak nám radary můžou být někde.

Doufám, že už se uživatel 222xxx trochu uklidnil a mohl by mi i kdokoli jiný vysvětlit rozdíl mezi funkcé tramvajácekého žlutého obdelníku a silniční omezené rychlosti. Podle toho co se tu píše o stavu kolejové sítě je vidím jako důležité, aby se nevlítlo do nějakých extra dír a nedošlo k vykolejení, vážnější MÚ. Stejný princip mají i silniční omezení. Taky se davají do míst, kde potenciálně hrozí nebezpečí. (U škol, bobová dráha na jížní spojce atd.).

Kdo tedy chce polemizovat o porušování a dodržování zákona? Hlavně aby se mělo pár lidem rozsvítit a dojít jim, že kontrola rychlosti je jedno jak je prováděná, jde hlavně o to, aby závodníci mezi námi se sklidnili. :!:

Další otázka. Kdo z Vás si dovolí jet pod úsekovým radarem MP více? Asi málokdo. Tak splnil učel. Jezdí se pomaleji tam kde je to potřeba.

Tímto se omlouvám za dlouhý příspěvěk, ale snad někteří pochopí o co mi celou dobu šlo.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Předchozí

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron