Jednotný nátěr vozidel v systému PID
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
Tak dneska jsem viděl "velblouda" v PID nátěru a musím uznat, že ta modrá je tam navíc.
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
prox: jasný. ale i tak mi připadá jako zbytečné dávat kvůli tomu nový lak na madla nebo karoserii. ještě bychom mohli vyměnit buse za zelené apod. )
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
To souhlasí, ale ten přesun z C na B byl přes Plzeň, kde se musel namontovat vlakový zabezpečovač. Není to tak, že by bylo možné jeden den vlak vypravit na jedné trase a druhý den na druhé...pawel píše:DavidD: ale i tak se vozy 8171M v posledních letech přesouvaly z C na B (a snad i A, ale to nevím..). až budou dosluhovat, může se to opakovat.
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
Zajímavé je, že venkovní označení a boční jezevčíci zde byly a v 90. letech byly zrušeny.pawel píše:demon: mluvilo se o barevnosti, nikoli čistotě nebo přehlednosti (nicméně i tady jsou určité rezervy - v čistotě je co dohánět v oblastech v bezprostředním okolí stanic, co do přehlednosti chybí zejména venkovní označení stanic; z drobností bych ještě uvedl jezevčíky na nástupištích pro daný směr nebo označení názvů stanic, které z interiéru vozidel často není vidět).
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
DavidD: ale i tak se vozy 8171M v posledních letech přesouvaly z C na B (a snad i A, ale to nevím..). až budou dosluhovat, může se to opakovat.
demon: mluvilo se o barevnosti, nikoli čistotě nebo přehlednosti (nicméně i tady jsou určité rezervy - v čistotě je co dohánět v oblastech v bezprostředním okolí stanic, co do přehlednosti chybí zejména venkovní označení stanic; z drobností bych ještě uvedl jezevčíky na nástupištích pro daný směr nebo označení názvů stanic, které z interiéru vozidel často není vidět).
demon: mluvilo se o barevnosti, nikoli čistotě nebo přehlednosti (nicméně i tady jsou určité rezervy - v čistotě je co dohánět v oblastech v bezprostředním okolí stanic, co do přehlednosti chybí zejména venkovní označení stanic; z drobností bych ještě uvedl jezevčíky na nástupištích pro daný směr nebo označení názvů stanic, které z interiéru vozidel často není vidět).
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
No ustálený je asi proto, že každá trať má svůj zabezpečovač a není možné s vozy šibovat..pawel píše:MMM: odlišení barev vozů metra mi připadá nepraktické a zbytečné. s vozy se vždy šíbovalo a určitě ještě šíbovat bude (i když momentální stav je poměrně ustálený)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
K tomu jen tolik, že jsem zatim nepoznal metro aspoň vzdáleně blížící se úrovni (čistotě a přehlednosti) toho pražského (porovnávány Vídeň, Londýn, Berlín, Řím)...
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
Při mém krátkodobém pobytu v Římě, jejž jsem vykonal minulý měsíc, musím konstatovat, že se tam nedá o nějaké barevnosti ani mluvit. Všechny podzemní stanice na trase A (1980) byly stejně sešlé, špinavé, obložení tvořil prvek silně vizuálně připomínající vlnitý pozinkovaný plech (naštěstí jen vizuálně). Každá stanice měnila pouze 2 prvky: beton (sloupy, olezlý a posprejovaný) a guma (podlaha, sešlá). Celou dobu pobytu v tomto systému jsem zoufale vzpomínal na světlé, čisté krásné a přehledné pražské metro.
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
MMM: odlišení barev vozů metra mi připadá nepraktické a zbytečné. s vozy se vždy šíbovalo a určitě ještě šíbovat bude (i když momentální stav je poměrně ustálený). jsem spíš pro jednotnost, jinak by v tom časem byl stejně binec. ještě k té barevnosti stanic - no já nevím, zrovna pražské metro mi připadá dost šedivé... resp. vše postavené do r. 1990. ono není divu, mramor většinou moc barvami nezáří ; u skla to ale byla promarněná příležitost. většina provozů v evropě bývá o dost barevnější - jako jeden příklad za všechny uvedu berlínské stanice od 70. let dál od rainera g. rümmlera.
např. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... eglitz.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... C3%9Fe.jpg
abs.: ono stačí zajet do plzně nebo vratislavi...
např. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... eglitz.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... C3%9Fe.jpg
abs.: ono stačí zajet do plzně nebo vratislavi...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
Zlatá Budapešť. Tramvaje žlutý. Autobusy modrý. Trolejbusy červený. Hév zelený...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
S většinou bych souhlasil, ale to metro, jak si tak jím občas jedu, tak si vzpomenu, že v některých zahraničních provozech mají vozy metra barvu podle tras. V Praze bych ani neprosazoval barvu celou, ale říkám si, proč i na zeleném A-čku a žlutém B-éčku jezdí vozy mající uvnitř madla červená a červené pruhy z vnějšku jako metro na červeném C? Jinak ten návrh nového orientačního systému v metru instalovaný na Karláku mi připadá čím dál víc hnusný - právě protože má tmavou ponurou podkladovou barvu nesouvisející s trasou! Když vzpomenu na výroky lidí, co narozdíl ode mne častěji jezdí do zahraničí, tak dle nich je naše metro je hezčí právě pro svou barevnost.pawel píše:já jsem pro jednotný nátěr vozidel v systému pid. podle mě by ale měl vycházet z městských barev a tím pádem barev DPP, jejichž základem je červená. metro by mělo zůstat takové, jaké je; tramvaje také (T3 je holt výjimka (krémová místo šedé/bílé/černé), wany bych do budoucna přetřel tak, aby více ladily s nátěrem ostatních tramvají, tj. nejspíše á la T3 brno nebo alespoň nahradit "bordeaux" za normální červenou); autobusy podle DP; vlaky podle ČD (viz německo, kde je s-bahn též v barvách DB, s výjimkou tradičního nátěru S v berlíně).
kompromisní varianta: DP a ČD ve vlastním nátěru, ostatní dopravci v barvách PID, které nejsou tak pragocentristické a reprezentují jak prahu, tak i středočeský kraj (modrá navíc).
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
To nejsou dvě loga - logo je to první malý, to druhý je reklama
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
já jsem pro jednotný nátěr vozidel v systému pid. podle mě by ale měl vycházet z městských barev a tím pádem barev DPP, jejichž základem je červená. metro by mělo zůstat takové, jaké je; tramvaje také (T3 je holt výjimka (krémová místo šedé/bílé/černé), wany bych do budoucna přetřel tak, aby více ladily s nátěrem ostatních tramvají, tj. nejspíše á la T3 brno nebo alespoň nahradit "bordeaux" za normální červenou); autobusy podle DP; vlaky podle ČD (viz německo, kde je s-bahn též v barvách DB, s výjimkou tradičního nátěru S v berlíně).
kompromisní varianta: DP a ČD ve vlastním nátěru, ostatní dopravci v barvách PID, které nejsou tak pragocentristické a reprezentují jak prahu, tak i středočeský kraj (modrá navíc).
kompromisní varianta: DP a ČD ve vlastním nátěru, ostatní dopravci v barvách PID, které nejsou tak pragocentristické a reprezentují jak prahu, tak i středočeský kraj (modrá navíc).
- honza121ludvik
- Uživatel
- Příspěvky: 84
- Registrován: 19.5.2010 19:54
- Bydliště: Praha - u zastávky 117
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
Musím s tebou souhlasit, že je to hnus, zvláště se mi na masce Soru nelíbí to logo PID, dále jsem nepochopil, proč na jedné straně vozu jsou dvě loga PID. Jinak 1940 není nátěr About Me, ale je od Soru, od kterého je zapůjčen.
Re: Jednotný nátěr vozidel v systému PID
tahle SORka bude z "esteticko-designerského" hlediska vyhovovat jen když přes ní hodíš plachtu...