Slavnostně zakládám toto vlákno s tím, že si myslím, že se letos určitě využije.
Pořád nejsem spokojen se zoufalým přestupem na Poliklinice Modřany mezi tramvají a Busem. Tak jsem na papír hodil pár variant, jak by se ten problém dal řešit a to i ve vztahu k budoucí stanici metra(značena modrým obdélníkem - uvažovaná délka nástupišť 100m.) Vyšly mi 4 varianty, z nichž 2 řeší i nevyhovující vzdálenost na tramvaj z části sídliště. Zastávky značeny puntíky v místech zastávkových sloupků.
Varianta černá, takzvaná nulová - stávající stav. Špatný přestup Tram - Bus zachován, Tram - Metro cca 130m
Varianta zelená - snaha dostat tram i busy do jedné společné zastávky pomocí rozložení stávající průsečné křižovatky na 2 s polohou zastávky mezi nimi. Zlepšen je především přestup mezi dnešními linkani od Beránku a Tram. část přeložené komunikace zasahuje do plochy v ÚP perspektivně k zastavění, bylo by třeba buď posunout stavební čáru, nebo dopravní řešení stísnit na prostor stávajícího parku - dá li se to tak nazvat. To by samozřejmě znamenalo menší poloměry oblouků atd. Od zastávky to k metru zůstavá relativně daleko, toto řešení je na metru ale nezávislé, spíše se uplatní bez něj. Komunikace naznačeny tenkou zelenou čarou.
Varianta červená - pokouší se zcela nově řešit celkovou dopravní obslužnost sídliště Modřany, kdy stávající tram trať vede po okraji zástavby a velká část sídliště to na ní má daleko. Tato skutečnost se ještě výrazněji projeví po dokončení metra D, kdy atraktivita stanice stáhne z tram velkou část lidí z centrání části síliště. Proto by byla tramvaj mezi Poliklinikou Modřany a Modřanskou roklí přeložena do středu sídliště. Velké části lidí se tím výrazně zkrátí cesta na zastávky, budou mít pohodlnější návoz na metro a centrum sídliště ožije nějakou aktivitou. Tramvaj tak zůstane atraktivním dopravním prostředkem a ne zbytečnou dopravou vedoucí kdesi v polích(rokli) za sídlištěm. Oproti stávajícímu stavu přibude v sídlišti jedna zastávka a trať bude oproti dnešnímu stavu delší, protože již nebude díky existenci metra třeba dosahovat krátkých dojezdových dob do centra a tramvaje se tak budou moci v tomto úseku více soustředit na plošnou obsluhu území pro návoz na metro. Zajímavostí je návrh přestupu tram - Metro, kdy ze zastávky tram by vedly eskalátory přímo na nástupiště metra. Zastávka tramvaje bude totiž doslova nad nástupištěm metra. Předpokládá se vybudování malého busového terminálu těsně u jižního výlezu z metra přestup Tram/metro - Bus cca do 5Om. Je naznačen tenkou červenou barvou i se zast.
Varianta žlutá - stejná jako červená, ale odchylující se vedením tramvaje místo nad stanicí metra ulicí Československého exilu. Toto řešení by nastalo v případě neprůchodnosti území severně od stanice metra. Její nevýhodou je delší přestup Tram - metro. Teoretickou výhodou je společná zast. s průjezdnými bus linkami, ale ty by asi stejně všechny zajížděly do terminálu, takže tím se to smazává.
Tak asi tak.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..