MF píše:Navrhuji protáhnout tramvaj z Modřan až do Budějovic a případně do Českéko Krumlova, kde by mohla být smyčka a jestli se Vám to nelíbí, tak bysme ji mohly protáhnout od Vozovny Kobylisy do Roudnice nad Labem, nebo třeba do Ústí.
Zas bych to tolik nepřeháněl,to by bylo spíše na škodu se místo rychlíkem drkotat tramvají.Měl jsem na mysli rozšiřování po Středočeském kraji v okolí Prahy.
Teď tedy k těm podrobnostem
výhody
1)pár nových TT kolejí a rekonstrukce je levnější než vrtání tunelů
2) různá spojení i s centrem města
Můžeme mít linku v trase např:Brandýs nad Labem-Stará Boleslav-Palmovka (tedy z města k metru) a pak nějakou větší linku,třeba linku 3 v trase (upozorňuju,že to jen takový příklad) z Brandýsa nad Labem přes její trasu do Stránčic
nevýhody
1)stěží použitelné při rekonstrukci Nuselského mostu
2)menší kapacita
3) patrně delší jízdní doba
4) nepravidelnost
A teď k jednotlivým úsekům
1)Kbely-Vysočanská
tramvaj přichází od Brandýsa,u Kbelského nádraží se napojuje na železniční trať a dále pokračuje po železniční trati do Vysočan
zastávky:Nádraží Kbely--Nymburská-Nádraží Satelice-Nový Hloubětín-Nádraží Vysočany
2)Vysočanská-Hlavní nádraží
Od Nádraží Vysočany dál po dnešní železniční trati
zastávky:Nádraží Vysočany-Balabenka-U Sluncové (nebo Krejcárek)-Karlín-Hlavní Nádraží
pro zlepšení možno zavést midibusovou linku v trase Florenc-Za Poříčskou branou-Karlínské náměstí-Rohanské nábřeží-Thámova (u dnešní zastávky TRAM Křižíková)-Křižíkova (v ulici Křižíkova)-Lyčkovo náměstí-U invalidovny (Vojenský historický archív)-Za Invalidovnou-Sídliště Invalidovna-U Sluncové-Hotel Olympik-Invalidovna-Pod Plynojemem-Odlehlá-Skloněná-Novovysočanská-K Žižkovu-Nádraží Libeň-Vysočanská-Nádraží Vysočany (u nádražní budovy)
3) Hlavní Nádraží-Vršovice
zde již bude potřeba nová TT
1) Za Hlavním nádraží musí tramvaj sjet k Muzeu (anebo sjede z železnice ještě před hlavákem) TADY VIDÍM MOŽNÝ PROBLÉM
2) kříží TT na Muzeu
3)výstavba nové TT Muzeum-Náměstí Míru,uplatnění se najde i na jiných tramvajových linkách (trať vede Legerovou a poté Anglickou)
4) v dalším úseku využívá dnešních tratí k Nádraží Vršovice
5)spojka z trati k nádraží (ulicí U Vršovického nádraží přes Ukrajinská)
Možnosti je vést místo na Náměstí Míru na I.P.P. a otamtud na po dnešní 6 k nádraží.To bude úplně zadarmo,ale zase nebude spojení s Mírákem (což ovšem stanice Muzeum na A nahrazuje)
Zastávky:
varianta a)(dražší)Muzeum-Legerova-Anglická-Náměstí Míru-Jana Masaryka-Krymská-Ruská-Vršovické náměstí-Minská-Oblouková-Nádraží Vršovice
varianta b) (levná)Muzeum-I.P.Pavlova-Bruselská-Pod Karlovem-Nuselské Schody-Otakarova-Nádraží Vršovice
4) Nádraží Vršovice-Nádraží Krč
po současné železniční trati
zastávky:Nádraží Vršovice-U plynárny-Depo Kačerov-Kačerov-Michelský les-Nádraží Krč
5)
zde se již nebudu rozepisovat podrobně,neboť variant je mnoho,tramvaj sjíždí od nádraží a jede směrem k Thomayerově nemocnici a otamtud dál,předpokládám rozvoj TT v této oblasti alespoň takto
TT Levského-Libuš
TT Libuš-Písnice
TT Libuš-Nové Dvory
TT Na Veselí-Budějovická
TT Budějovická-Dvorce-Zlíchov
TT Nové Dvory-Novodvorská-Nádraží Braník
TT Nové Dvory-Novodvorská-Thomayerova nemocnice-Nádraží Krč-Rýšanka (tedy propojení Krčských a Pankráckých tratí)
Interval jako na metrolinkách
Vypravení: 2x14t,2x15t,3xT,2xKT (asi nemožné)
Jízdní doba (úsek Kbely-Thomayerova nemocnice):cca 60 minut (při variantě b v centru města přes I.P.P.)