Stránka 2 z 4

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 20:39
od OMH
uzivatel35 píše:Samozřejmě mi je jasné,že z naší srandovládou je realizace nemožná.
Nebo "sra::o" uživatelem?

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 20:32
od uzivatel35
Samozřejmě mi je jasné,že z naší srandovládou je realizace nemožná.

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 14:43
od piskvorrr
7105 píše:Já navrhuji spojit spojit vlakovou a tramvajovou trať u Nádraží Veleslavín, hybridní trať dovést to až na letiště a tím by se vyřešila spousta problémů. :lol:
Ale, pán četl zápis ze zasedání výboru pro dopravu? :lol:

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 13:14
od 7105
Já navrhuji spojit vlakovou a tramvajovou trať u Nádraží Veleslavín, hybridní trať dovést až na letiště a tím by se vyřešila spousta problémů. :lol:

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 11:40
od Jabberwocky
Pořád je tu otázka PROČ. Proč hnát tramvaj do Popovic nebo Mníšku, když tam vede silnice a jezdí autobus? Jednotlivé dopravní systémy jsou komplementární, doplňují se. Není účelem zasíťovat všechno kolejemi. Jinak ještě, jak řešit napájení tramvají v úsecích, kde už jsou drážní 3 kV ss?

Edit: 9001 byl rychlejší :-)

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 11:30
od 9001
Naprosto vážně myslím, že tohle je utopie. V Praze nemá tohle budoucnost. To už je lepší rozvíjet S i třeba stavbou nových tratí, ale bojím se, že třeba Brandýs a okolí má už těd luxusní spojení bud do Letnan a nebo na Černý most takže není co řešit. :wink:

Co je bohužel taky fakt, busy jsou daleko operativnější a problém je, že některé obce hold na dnešní dobu nemají kapacitu na vlak/tramvaj a to už se vůbec nebavím o stavení nových tratí. Víme jak jsou schopni lidé kvičet kvůli čemukoliv...

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 10:49
od uzivatel35
Proto jsem také původně mavrhoval S-bahn.To se vám nelíbilo a někdo zde napsal o rozvíjení současných dopravních systémů tramvaje do vesnic.Tak jsem se toho chytil,proto nechápu,že si z toho děláte srandu. V Chemnitzu prý jezdí nějaká motorová jednotka vlaku,jede po tramvajových kolejích centrem a pak se zas napojuje na železnici a pokračuje dalších 100 kilometrů pryč.
Jinak k těm vlakům
1)Tramvaj ze Stránčic by jela po staré trati do Velkých Popovic a dále přes Kamenici a Jesenici (viz metroweb),takže by moc nepřekážela na tom krátkém společném úseku
2) nějaké koleje je třeba přistavit
3) vlaky od Čerčan bych ukončil na Kačerově,popřípadě zde také provozovat tramvaje,do Mníšku pod Brdy vedou tramvaje,které jedou do centra Mníšku a do Dobříše budou jezdit vlaky přes Černošice
4) ten úsek Vysočanami a Hlavákem by asi opravdu nešel,to jsem nedomyslel

Úsek mezi mezi Vysočanami a Čakovicemi zůstane výhradně pro tramvaje,vlaky do Mladé Boleslavi pojedou přes Milovice,vlaky do Všetat pojedou v tomto úseku přes Letňany,kde se napojí na starou vlečku a ze Všetat do Mladé Boleslavi bude pendlovat lokálka. Anebo můžou vlaky zůstat do Kbel a tramvaje pojedou přes Letňany.

Pro případ že by nebylo možné provozovat tramvaje z Vysočan na Hlavák,mám náhradní řešení,ale je drahé a jízdní doba se minimálně o 15 minut prodlouží
Nová TT Nádraží Vysočany-Vysočanská
Nová TT Vysočanská-Nádraží Libeň
Nová TT Nádraží Libeň-Novovysočanská-Pod Plynojemem-Hotel Olympik-Invalidovna
Stará TT Invalidovna-Florenc-Masarykovo nádraží-Hlavní nádraží

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 8:51
od MF
Jojo, to je fakt hustý. Bohužel tento herec už není mezi námi :(

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 16.4.2011 8:48
od Vojta Tramvaj
krtinek píše: toto video
:D =D> =D> =D> to je vážně povedený :D =D> =D> =D> =D> :lol:

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 15.4.2011 23:09
od Martin Šubrt
uživatel35: Sím, Plha se hlásí. Potřeboval bych objasnit, jak budou tramvaje stavět v zastávce Karlín, když budou uprostřed Vítkovského kopce směřovat po železniční trati na Hlavák? Dále bych prosil rozvést, jak se tramvaje v intervalu 4 minuty a s rychlostí 60 km/h popasují na stejné trati s rychlíky jedoucími 100 km/h? Já bych jim teda udělal na trati malé chlívečky, kam by vždycky uhnuly. A protože by dálková doprava měla přednost, mohly by v chlívečku stát celý den a lidi by k metru do Karlína vozila ta super minibusová linka :-). Já teda nevím, ale cesta busem z Kbel na metro, pak na Kačerov a k nemocnici mi nepřipadá jako něco, co by vyžadovalo popsat stránku nesmyslem, který opět překonal nesmysly předchozí. Mimochodem, jinudy v této trase bylo navrhováno metro D - stačilo by dohledat - vedlo tedy poněkud logičtěji a nezpůsobovalo zrušení železniční dopravy na pražském železničním uzlu...:-). Pokud je vám 10 let, tak to beru, taky jsem jako malej blouznil, pokud nad 15 - doporučuju si občas něco přečíst o dopravě. Jinak vás tu opravdu brát nikdo vážně nebude. Takovéhle naprosto ulítlé návrhy mimo veškerou představitelnou realitu tu nebyly NIKDY, respektive nikdy se tu neobjevil autor, který by přidal takový návrh víc než jeden a ještě očekával diskusi...

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 15.4.2011 22:58
od kruťák
MF píše:s talířovým spřáhlem
Kdyby někdo nevěděl, jak takové spřáhlo vypadá, může se podívat na toto video :D

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 15.4.2011 22:39
od kruťák
Jake: vždyť jsme v tématu humor 8-)
Já teda nevím, ale pořád nechápu, jak se nacpe ten provoz tramvají do intervalu vlaků. Nebo se na těch kolejích nebudou vlaky provozovat a skončí např. vlaky od Benešova ve Strančicích a zde bude přestup na tramvaj?
Já jenom, že už v současnosti je interval na linkách S dost napjatý a na můj dotaz, zda lze v ranní špičce zkrátit interval mi bylo odpovězeno, že to už nelze z důvodu propustnosti Hlaváku. Šlo by teoreticky ukončit na Vršovicích, ale tak jako tak se (také s ohledem na různé zabezpečovací prvky) s intervalem pod 12 minut nedostaneme. Nedokážu si představit, jak ze Strančic vyrazí tramvaj průměrnou rychlostí 60km/h a za ní rychlík rychlostí 100km/h. Zákonitě mu bude muset někde uhnout, takže se jedině musí vypracovat na půlminutu přesný systém, kde má kdo komu uhybat. Smůla je, že možnost uhnutí je až ob stanici (v Říčanech, Uhříněvsi, Hostivaři), takže by to znamenalo vybudovat nádraží s dvěma kolejemi navíc (na což v Kolovratech ani Měcholupech není místo). Beztak celý tento systém zboří ČD se svými zpožděními :wink:

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 15.4.2011 22:35
od uzivatel35
Koukal jsem se na vyhledávání spojení,z Kbel k Nemocnici Krč se dá dostat za 42 minut ale minimálně s třemi přestupy.Lidi přestupy nesnáší.

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 15.4.2011 22:31
od Jake
Nehodí se to do tématu Humor?

Ale vážně - omg, wtf?!

Re: Možnost vlakotramvaje v pražské aglomeraci

Napsal: 15.4.2011 22:13
od uzivatel35
MF píše:Navrhuji protáhnout tramvaj z Modřan až do Budějovic a případně do Českéko Krumlova, kde by mohla být smyčka a jestli se Vám to nelíbí, tak bysme ji mohly protáhnout od Vozovny Kobylisy do Roudnice nad Labem, nebo třeba do Ústí.
Zas bych to tolik nepřeháněl,to by bylo spíše na škodu se místo rychlíkem drkotat tramvají.Měl jsem na mysli rozšiřování po Středočeském kraji v okolí Prahy.
Teď tedy k těm podrobnostem

výhody
1)pár nových TT kolejí a rekonstrukce je levnější než vrtání tunelů
2) různá spojení i s centrem města
Můžeme mít linku v trase např:Brandýs nad Labem-Stará Boleslav-Palmovka (tedy z města k metru) a pak nějakou větší linku,třeba linku 3 v trase (upozorňuju,že to jen takový příklad) z Brandýsa nad Labem přes její trasu do Stránčic

nevýhody
1)stěží použitelné při rekonstrukci Nuselského mostu
2)menší kapacita
3) patrně delší jízdní doba
4) nepravidelnost

A teď k jednotlivým úsekům

1)Kbely-Vysočanská
tramvaj přichází od Brandýsa,u Kbelského nádraží se napojuje na železniční trať a dále pokračuje po železniční trati do Vysočan
zastávky:Nádraží Kbely--Nymburská-Nádraží Satelice-Nový Hloubětín-Nádraží Vysočany

2)Vysočanská-Hlavní nádraží
Od Nádraží Vysočany dál po dnešní železniční trati
zastávky:Nádraží Vysočany-Balabenka-U Sluncové (nebo Krejcárek)-Karlín-Hlavní Nádraží
pro zlepšení možno zavést midibusovou linku v trase Florenc-Za Poříčskou branou-Karlínské náměstí-Rohanské nábřeží-Thámova (u dnešní zastávky TRAM Křižíková)-Křižíkova (v ulici Křižíkova)-Lyčkovo náměstí-U invalidovny (Vojenský historický archív)-Za Invalidovnou-Sídliště Invalidovna-U Sluncové-Hotel Olympik-Invalidovna-Pod Plynojemem-Odlehlá-Skloněná-Novovysočanská-K Žižkovu-Nádraží Libeň-Vysočanská-Nádraží Vysočany (u nádražní budovy)

3) Hlavní Nádraží-Vršovice
zde již bude potřeba nová TT
1) Za Hlavním nádraží musí tramvaj sjet k Muzeu (anebo sjede z železnice ještě před hlavákem) TADY VIDÍM MOŽNÝ PROBLÉM
2) kříží TT na Muzeu
3)výstavba nové TT Muzeum-Náměstí Míru,uplatnění se najde i na jiných tramvajových linkách (trať vede Legerovou a poté Anglickou)
4) v dalším úseku využívá dnešních tratí k Nádraží Vršovice
5)spojka z trati k nádraží (ulicí U Vršovického nádraží přes Ukrajinská)
Možnosti je vést místo na Náměstí Míru na I.P.P. a otamtud na po dnešní 6 k nádraží.To bude úplně zadarmo,ale zase nebude spojení s Mírákem (což ovšem stanice Muzeum na A nahrazuje)
Zastávky:
varianta a)(dražší)Muzeum-Legerova-Anglická-Náměstí Míru-Jana Masaryka-Krymská-Ruská-Vršovické náměstí-Minská-Oblouková-Nádraží Vršovice
varianta b) (levná)Muzeum-I.P.Pavlova-Bruselská-Pod Karlovem-Nuselské Schody-Otakarova-Nádraží Vršovice

4) Nádraží Vršovice-Nádraží Krč
po současné železniční trati
zastávky:Nádraží Vršovice-U plynárny-Depo Kačerov-Kačerov-Michelský les-Nádraží Krč

5)
zde se již nebudu rozepisovat podrobně,neboť variant je mnoho,tramvaj sjíždí od nádraží a jede směrem k Thomayerově nemocnici a otamtud dál,předpokládám rozvoj TT v této oblasti alespoň takto
TT Levského-Libuš
TT Libuš-Písnice
TT Libuš-Nové Dvory
TT Na Veselí-Budějovická
TT Budějovická-Dvorce-Zlíchov
TT Nové Dvory-Novodvorská-Nádraží Braník
TT Nové Dvory-Novodvorská-Thomayerova nemocnice-Nádraží Krč-Rýšanka (tedy propojení Krčských a Pankráckých tratí)

Interval jako na metrolinkách
Vypravení: 2x14t,2x15t,3xT,2xKT (asi nemožné)
Jízdní doba (úsek Kbely-Thomayerova nemocnice):cca 60 minut (při variantě b v centru města přes I.P.P.)