T3R.PV
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Oops, dopustil jsem se nepřípustného zjednodušení. Platnost tvrzení, že rádiovýhybky blokovací kontakty nepoužívají totiž neimplikuje mnou zmíněné tvrzení.radek31 píše:nesouhlasím, rádio s tím nemá nic společného
od řady 400 výš už se tento systém nepoužívá a rádio nemá snad ani jedna výhybka řady 400
Jenom technická: Zdaleka nejde pouze o čepové výhybky (ty jsou přece do čísla 199). Tenhle princip se uplatňuje vlastně u všech výhybek co neumějí rádio. Zajímavé to je třeba na výhybce Ke Stírce od Kobylis, kde díky těmhle kontaktům tak trochu ztrácí rozjezdová splítka smysl - když vpředu jede 2xT3 tak zadní vlak má zablokováno, než zadní prvního vlaku vůz vjede do křižovatky. A to už je dost pozdě.7080 píše:V Praze jsou staré čepové výhybky s nespolehlivým blokováním pomocí trolejových kontaktů. Tyhle kontakty jsou na výhybkách čísel 001 - 369.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
vzdálenost mezi přidržovacím kontaktem a vypínacím odblokovacím kontaktem je dělaná na soupravu T3+T3, takže pokud pojede wana+T3 výhybka odblokuje 2x - na rozdíl od normální situace, kdy odblokuje jen druhý PTG
výsledek: hrozí podhození tramvaje, která pojede za soupravou wana+T3
časová posloupnost, kdy by mohlo dojít k nechtěnému přehození:
1) souprava wana+T3 odblokovala 1. PTG (tato situace u soupravy T3+T3 nemůže nastat, protože 2. PTG je na přidržovacím kontaktu a tím pádem odblokovací kontakt na chvilku nefunguje)
2) jiný vlak (označím ho jako 2. vlak) přejel PTK a zablokoval výhybku
3) wana+T3 odblokovala výhybku 2. PTG
4) druhý PTG 2. vlaku nechtěně přehazuje výhybku - dochází k vjetí do nesprávného směru, nebo vykolejení, nebo (pokud si všimne řidič včas) nouzovému brzdění
5) pokud 2. vlak má jen 1 PTG, tak (po celou dobu, kdy projíždí přes výhybku) jede přes nezablokovanou výhybku a jakýkoliv další (3.) vlak, který jede za ním ho může podhodit (za předpokladu, že řidič 3. vlaku poruší předpis D 1/2)
výsledek: hrozí podhození tramvaje, která pojede za soupravou wana+T3
časová posloupnost, kdy by mohlo dojít k nechtěnému přehození:
1) souprava wana+T3 odblokovala 1. PTG (tato situace u soupravy T3+T3 nemůže nastat, protože 2. PTG je na přidržovacím kontaktu a tím pádem odblokovací kontakt na chvilku nefunguje)
2) jiný vlak (označím ho jako 2. vlak) přejel PTK a zablokoval výhybku
3) wana+T3 odblokovala výhybku 2. PTG
4) druhý PTG 2. vlaku nechtěně přehazuje výhybku - dochází k vjetí do nesprávného směru, nebo vykolejení, nebo (pokud si všimne řidič včas) nouzovému brzdění
5) pokud 2. vlak má jen 1 PTG, tak (po celou dobu, kdy projíždí přes výhybku) jede přes nezablokovanou výhybku a jakýkoliv další (3.) vlak, který jede za ním ho může podhodit (za předpokladu, že řidič 3. vlaku poruší předpis D 1/2)
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Mno pokud dobre pocitam tak souprava wana + klasika je jenom zhruba o metr delsi jak KT8.
V cem je jinak problem v miste odblokovacich kontaktu? V brne mame starsich vyhybek taky dost a problem neni .trojce jezdi normalne, dvojice wan se taky zkousela. A to je jeste klasickej system brnkatko/ odblok kontakt.
Jak to teda resi pripadny odtahy vadnych souprav ?
V cem je jinak problem v miste odblokovacich kontaktu? V brne mame starsich vyhybek taky dost a problem neni .trojce jezdi normalne, dvojice wan se taky zkousela. A to je jeste klasickej system brnkatko/ odblok kontakt.
Jak to teda resi pripadny odtahy vadnych souprav ?
Cenu ti neřeknu, ale počítej několik let. Většinou by se to dělalo při rekonstrukcích křižovatek. Třeba částečných jako se teď bude dělat na dolním Klárově.cwapa píše:Na a na kolik by taková úprava přišla a za jakou dobu by se to stihlo udělat? Jo a ještě jeden dotaz ,jaký dopad by to mělo na dopravu? ( myslím výluky atd. )
Na a na kolik by taková úprava přišla a za jakou dobu by se to stihlo udělat? Jo a ještě jeden dotaz ,jaký dopad by to mělo na dopravu? ( myslím výluky atd. )7080 píše:V Liberci je pár výhybek, které mají jinou techniku blokování proti nežádoucímu přestavení. V Praze jsou staré čepové výhybky s nespolehlivým blokováním pomocí trolejových kontaktů. Tyhle kontakty jsou na výhybkách čísel 001 - 369. Musí se upravit těch několik výhybek a pak to teprve půjde. Změnit jejich systém jejich blokování na UV čidla případně kolejové obvody. Prostě je potřeba se zbavit kontaktních blokovacích prvků.
Nikdo neříká že to nejde, jistě že jde, ale nejde to okamžitě. Dokud to nebude upraveno, tak, že se výhybka odblokuje po průjezdu celého vlaku a ne, když je ještě poslední náprava na výhybce, tak nebude možné provozovat wanu v soupravě s klasikou ani s druhou wanou.
V Liberci je pár výhybek, které mají jinou techniku blokování proti nežádoucímu přestavení. V Praze jsou staré čepové výhybky s nespolehlivým blokováním pomocí trolejových kontaktů. Tyhle kontakty jsou na výhybkách čísel 001 - 369. Musí se upravit těch několik výhybek a pak to teprve půjde. Změnit jejich systém jejich blokování na UV čidla případně kolejové obvody. Prostě je potřeba se zbavit kontaktních blokovacích prvků.cwapa píše:Proč to v Liberci jde a v Praze ne?
Nikdo neříká že to nejde, jistě že jde, ale nejde to okamžitě. Dokud to nebude upraveno, tak, že se výhybka odblokuje po průjezdu celého vlaku a ne, když je ještě poslední náprava na výhybce, tak nebude možné provozovat wanu v soupravě s klasikou ani s druhou wanou.
Proč to v Liberci jde a v Praze ne?7080 píše:Pořád je to tu dokola! Problém jsou kontakty blokování výhybek. Wana je o 1,1 m delší a tím pádem nevychází nastavená vzdálenost mezi odblokovacími a přidržovacími kontakty. Když bude vzadu, tak je ta vzdálenost dodržená.
Pak ovšem přicházejí problémy s průjezdným profilem, vzájemnými potkávačkami a nehledě na ten fakt, že řidič nebude vepředu vědět o žádosti cestujícího o plošinu v zadním voze.
Pořád je to tu dokola! Problém jsou kontakty blokování výhybek. Wana je o 1,1 m delší a tím pádem nevychází nastavená vzdálenost mezi odblokovacími a přidržovacími kontakty. Když bude vzadu, tak je ta vzdálenost dodržená.slimman píše:Proč by měla být wana vzadu ????? V Lbc jezdí wana+klasika jak psal Pvvs.
Pak ovšem přicházejí problémy s průjezdným profilem, vzájemnými potkávačkami a nehledě na ten fakt, že řidič nebude vepředu vědět o žádosti cestujícího o plošinu v zadním voze.
A jak poznáš, že proti Tobě jede souprava, která má vzadu wanu? O proti Liberci má Praha nepoměrně víc zákazů potkávání. Kvůli potkávačkám má wana lak jaký má.PvvS píše:Boze, a proc to neudelat jako v LBC? Wana + klasika. Az na lak to je jedno. Jinak skrin na wanu je temer stejne draha , jak klasicka.
Vokovice mají o víkendech 11, protože to přejíždí na 56. Na co by pak přejížděla 7 a 16? Možná snad ještě ta 7 na 51, ale to je asi utopie.
V dohledné době se wany z Vokovic asi přesouvat nebudou, spíš až pokud by jich bylo tak nad cca 15 vozů. I když co platí dnes, nemusí platit zítra.