T3R.PV

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Příspěvek od KGX 63 » 29.8.2007 22:49

Dnes po dlouhé době opět spolu 8183+8184 na lince 22. :D

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 21.8.2007 17:52

radek31 píše:nesouhlasím, rádio s tím nemá nic společného
od řady 400 výš už se tento systém nepoužívá a rádio nemá snad ani jedna výhybka řady 400
Oops, dopustil jsem se nepřípustného zjednodušení. Platnost tvrzení, že rádiovýhybky blokovací kontakty nepoužívají totiž neimplikuje mnou zmíněné tvrzení.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 21.8.2007 12:34

Oskar píše:Tenhle princip se uplatňuje vlastně u všech výhybek co neumějí rádio.
nesouhlasím, rádio s tím nemá nic společného
od řady 400 výš už se tento systém nepoužívá a rádio nemá snad ani jedna výhybka řady 400

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 21.8.2007 12:21

7080 píše:V Praze jsou staré čepové výhybky s nespolehlivým blokováním pomocí trolejových kontaktů. Tyhle kontakty jsou na výhybkách čísel 001 - 369.
Jenom technická: Zdaleka nejde pouze o čepové výhybky (ty jsou přece do čísla 199). Tenhle princip se uplatňuje vlastně u všech výhybek co neumějí rádio. Zajímavé to je třeba na výhybce Ke Stírce od Kobylis, kde díky těmhle kontaktům tak trochu ztrácí rozjezdová splítka smysl - když vpředu jede 2xT3 tak zadní vlak má zablokováno, než zadní prvního vlaku vůz vjede do křižovatky. A to už je dost pozdě.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 21.8.2007 9:21

KGX 63 píše:Kolega 7080 to vysvětlil doufám více než jasně. Jardo, děkuji :)
O kontaktech samozřejmě vím. Myslel jsem že tvrdíte, že v Lbc jezdí s wanama vzadu. No nic, malé nedorozumění. :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 21.8.2007 1:15

vzdálenost mezi přidržovacím kontaktem a vypínacím odblokovacím kontaktem je dělaná na soupravu T3+T3, takže pokud pojede wana+T3 výhybka odblokuje 2x - na rozdíl od normální situace, kdy odblokuje jen druhý PTG

výsledek: hrozí podhození tramvaje, která pojede za soupravou wana+T3
časová posloupnost, kdy by mohlo dojít k nechtěnému přehození:
1) souprava wana+T3 odblokovala 1. PTG (tato situace u soupravy T3+T3 nemůže nastat, protože 2. PTG je na přidržovacím kontaktu a tím pádem odblokovací kontakt na chvilku nefunguje)
2) jiný vlak (označím ho jako 2. vlak) přejel PTK a zablokoval výhybku
3) wana+T3 odblokovala výhybku 2. PTG
4) druhý PTG 2. vlaku nechtěně přehazuje výhybku - dochází k vjetí do nesprávného směru, nebo vykolejení, nebo (pokud si všimne řidič včas) nouzovému brzdění
5) pokud 2. vlak má jen 1 PTG, tak (po celou dobu, kdy projíždí přes výhybku) jede přes nezablokovanou výhybku a jakýkoliv další (3.) vlak, který jede za ním ho může podhodit (za předpokladu, že řidič 3. vlaku poruší předpis D 1/2)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 20.8.2007 23:05

Mno pokud dobre pocitam tak souprava wana + klasika je jenom zhruba o metr delsi jak KT8.
V cem je jinak problem v miste odblokovacich kontaktu? V brne mame starsich vyhybek taky dost a problem neni .trojce jezdi normalne, dvojice wan se taky zkousela. A to je jeste klasickej system brnkatko/ odblok kontakt.
Jak to teda resi pripadny odtahy vadnych souprav ?

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 20.8.2007 21:06

cwapa píše:Na a na kolik by taková úprava přišla a za jakou dobu by se to stihlo udělat? Jo a ještě jeden dotaz ,jaký dopad by to mělo na dopravu? ( myslím výluky atd. )
Cenu ti neřeknu, ale počítej několik let. Většinou by se to dělalo při rekonstrukcích křižovatek. Třeba částečných jako se teď bude dělat na dolním Klárově.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Příspěvek od cwapa » 20.8.2007 20:40

7080 píše:V Liberci je pár výhybek, které mají jinou techniku blokování proti nežádoucímu přestavení. V Praze jsou staré čepové výhybky s nespolehlivým blokováním pomocí trolejových kontaktů. Tyhle kontakty jsou na výhybkách čísel 001 - 369. Musí se upravit těch několik výhybek a pak to teprve půjde. Změnit jejich systém jejich blokování na UV čidla případně kolejové obvody. Prostě je potřeba se zbavit kontaktních blokovacích prvků.
Nikdo neříká že to nejde, jistě že jde, ale nejde to okamžitě. Dokud to nebude upraveno, tak, že se výhybka odblokuje po průjezdu celého vlaku a ne, když je ještě poslední náprava na výhybce, tak nebude možné provozovat wanu v soupravě s klasikou ani s druhou wanou.
Na a na kolik by taková úprava přišla a za jakou dobu by se to stihlo udělat? Jo a ještě jeden dotaz ,jaký dopad by to mělo na dopravu? ( myslím výluky atd. )

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 20.8.2007 19:31

cwapa píše:Proč to v Liberci jde a v Praze ne?
V Liberci je pár výhybek, které mají jinou techniku blokování proti nežádoucímu přestavení. V Praze jsou staré čepové výhybky s nespolehlivým blokováním pomocí trolejových kontaktů. Tyhle kontakty jsou na výhybkách čísel 001 - 369. Musí se upravit těch několik výhybek a pak to teprve půjde. Změnit jejich systém jejich blokování na UV čidla případně kolejové obvody. Prostě je potřeba se zbavit kontaktních blokovacích prvků.
Nikdo neříká že to nejde, jistě že jde, ale nejde to okamžitě. Dokud to nebude upraveno, tak, že se výhybka odblokuje po průjezdu celého vlaku a ne, když je ještě poslední náprava na výhybce, tak nebude možné provozovat wanu v soupravě s klasikou ani s druhou wanou.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Příspěvek od cwapa » 20.8.2007 19:15

7080 píše:Pořád je to tu dokola! Problém jsou kontakty blokování výhybek. Wana je o 1,1 m delší a tím pádem nevychází nastavená vzdálenost mezi odblokovacími a přidržovacími kontakty. Když bude vzadu, tak je ta vzdálenost dodržená.
Pak ovšem přicházejí problémy s průjezdným profilem, vzájemnými potkávačkami a nehledě na ten fakt, že řidič nebude vepředu vědět o žádosti cestujícího o plošinu v zadním voze.
Proč to v Liberci jde a v Praze ne?

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Příspěvek od KGX 63 » 20.8.2007 19:07

slimman píše:Proč by měla být wana vzadu ????? V Lbc jezdí wana+klasika jak psal Pvvs.
Kolega 7080 to vysvětlil doufám více než jasně. Jardo, děkuji :)

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 20.8.2007 19:05

slimman píše:Proč by měla být wana vzadu ????? V Lbc jezdí wana+klasika jak psal Pvvs.
Pořád je to tu dokola! Problém jsou kontakty blokování výhybek. Wana je o 1,1 m delší a tím pádem nevychází nastavená vzdálenost mezi odblokovacími a přidržovacími kontakty. Když bude vzadu, tak je ta vzdálenost dodržená.
Pak ovšem přicházejí problémy s průjezdným profilem, vzájemnými potkávačkami a nehledě na ten fakt, že řidič nebude vepředu vědět o žádosti cestujícího o plošinu v zadním voze.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 20.8.2007 16:23

KGX 63 píše:A jak poznáš, že proti Tobě jede souprava, která má vzadu wanu? O proti Liberci má Praha nepoměrně víc zákazů potkávání. Kvůli potkávačkám má wana lak jaký má.
Proč by měla být wana vzadu ????? V Lbc jezdí wana+klasika jak psal Pvvs.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Příspěvek od KGX 63 » 20.8.2007 15:53

PvvS píše:Boze, a proc to neudelat jako v LBC? Wana + klasika. Az na lak to je jedno. Jinak skrin na wanu je temer stejne draha , jak klasicka.
A jak poznáš, že proti Tobě jede souprava, která má vzadu wanu? O proti Liberci má Praha nepoměrně víc zákazů potkávání. Kvůli potkávačkám má wana lak jaký má.

Vokovice mají o víkendech 11, protože to přejíždí na 56. Na co by pak přejížděla 7 a 16? Možná snad ještě ta 7 na 51, ale to je asi utopie.

V dohledné době se wany z Vokovic asi přesouvat nebudou, spíš až pokud by jich bylo tak nad cca 15 vozů. I když co platí dnes, nemusí platit zítra.

Odpovědět