RT6N1 a RT6N2

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 25.4.2007 12:31

ad Absolut -není co dodat, nechtěl jsem ten vzor jmenovat

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 25.4.2007 12:29

Ty nápady jsou opravdu staršího data, ale vedení tehdejšího holdingu se tomu dost dlouho bránilo. Určitým impulzem pro vznik této koncepce byla možnost prohlédnout si nový vlek fy Stadler na dopravní výstavě v Lipsku a nápad využít koncepci vozu pro modernizaci KT4. Toho se ale díky váhání ČKD chopil nejříve modernizátor MGB v Německu,/za pomoci pražského VÚKV/ a vyrobil vozy s laminátovým stř. člákem /výrobce rovněž Stadler/. Pro určité potíže se pak další zájemce - Gera- obrátil na tehdejší Pragoimex Berlín s požadavkem na rekonstrukci KT4 s kovovým nízkopodlažním článkem. Pragoimex Berlin tehdy spolu s centrem v Praze a DP Praha-Autobusy již zajišťoval pro Geru seriově modernizace vozů KT4 od roku 1995. Realizace prvého vozu s NP článkem bohužel již přišla do období těsně před konkursem, zaměstnanci již neprojevovali o rpůběh rekonstrukce téměř zájem a zakázka byla dokončena jen díky úsilí pracovníků DP Autobusy. I když byla snaha již v letech 1994-1995 prosadit obdobnou koncepci u vozů ostatních typů, ČKD DS ji dovedlo do konce jen u zmiňovaných KT8D5 pro Brno, i když již částečně za fungování konkurzního správce./ Pro úplnost třeba dodat, že střední článek původní KT8D5NP nelze použít pro modernizace/. Jinak tatokoncepce byla použita i na modernizaci vozů T4D v Lipsku, kterou si prováděl LVB ve vlastních dílnach v Heiterblicku.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 25.4.2007 12:21

Jinak koncepoce RT6 samozřejmě sahá do 80. let a jejvíce by Vám o tom asi momentálně pověděl Adam_r, neboť se jejich motivačním vzorem momentálně pravidelně vozí.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 25.4.2007 12:11

Nápad na NP kachnu byl již někdy v 1994, ale realizace byla až na popud DP Brno v roce 1998.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 25.4.2007 12:06

Isidor píše:Nízké kachny (ne rekonstruované) vyrábělo samo ČKD, pro Brno, v letech 98-99, a wana - možná je na mysli návrh vozu B6A5N, který vznikl v roce 1999 jako "(vlečná) T6 s wanou"...
Aha, tak to dík za informaci. Když to tu padlo, tak jsem myslel, že jsou tyhle nápady už staršího data.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 25.4.2007 11:54

Martin píše:Ještě se zeptám: Kdy vlastně ČKD přišlo s nápadem wany a nízké kachny?
Nízké kachny (ne rekonstruované) vyrábělo samo ČKD, pro Brno, v letech 98-99, a wana - možná je na mysli návrh vozu B6A5N, který vznikl v roce 1999 jako "(vlečná) T6 s wanou"...

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 25.4.2007 11:48

Sheep píše:no zrejme preto lebo sa ich nikomu nechce rozbehavat, ale pochybujem ze by elektricky boli uplne nefunkcne, elektricka je elektronicka skladacka takze podla mna by sa chybne suciastky povimienali a mohli by jazdit, ale da sa povedat ze nikto to uz nechce robit... :wink:
Jsem stejného názoru, ale bohužel si to nemyslí ten, kdo byto měl platit.
mechurav píše:jako myslíš že se nedělají nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky? právě že se jich teďka vyrábí hodně a lépe řešených než RT6. to jen Škoda a Inekon zaspaly. stačí se podívat na Záhřebu, Drážďan, francouzská města..všude nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky.
Koncepčně je na ní špatného řešení některých součástí, umístěný dílů atd. a na konec kvalita těch dílů a jejich dílenské zpracování.
nejlepší je, že s "vynálezen" wany a nízké KT8 přišlo samo ČKD Laughing
kdyby se snažilo vyrobit pořádnou a fungující tramvaj a nedělalo náhražky tak by to možná vypadalo jinak.
Nechtěl jsem říct, že se nedělají nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky, ale že v ČR do té doby žádné takové vozy nebyly a ČKD s nimi konečně přišlo.
Pokud se už na začátku řeklo, aby se to vyrobilo ze šmejdových součástek, tak ano, je to špatná koncepce výroby, ale ne myšlenky vozu. A kdyby ty vozy normálně fungovaly a ČKD se nepoložilo (nebo nebylo položeno), asi by se takové nedostatky, jak tvrdíš, řešili a třeba by se z RT6 stala praktická a spolehlivá tramvaj. Ale to už je moc "kdyby" a to se v historii nemá používat.
Ještě se zeptám: Kdy vlastně ČKD přišlo s nápadem wany a nízké kachny?

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 25.4.2007 11:22

Kritikům RT 6 bych rád připomenul, že koncepce vozu vznikla již v roce 1988, tehdy těch zmiňovaných " dobrých" řešení bylo minimum a celý vývoj byl poplatný nutnosti obejít v té době existující patenty, neboť na nákup licencí nešlo ani pomyslet. Autorem koncepce nebyl žádný hlupák, ale ing. Honzík, hlavní konstruktér T3 i R1. Problémem bylo, že po roce 1990 byly omezené zdroje financování dalšího vývoje, díky "divoké privatizaci" ČKD i řada slepých uliček a na vině bude i složení kolektivu konstruktérů po odchodu ing. Honzíka do jiných funkcí. Možná by o tom mohl něco říci ten známý kolegy "mechurav". Jinak na veletrhu v Brně v roce 1993 to byl spíše blackbox.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Příspěvek od Bobek » 25.4.2007 10:42

Sheep píše:RT6tky nejazdia nie preto ze nemozu ale preto ze "nechcu"
Sheep píše:Jenže tebou popisované úpravy byly provedeny, silová výzbroj je nová, ale on se podnik ani nesnaží ve zkouškách pokračovat, tak proto nejezdí.
Tak ještě jednou:
prazsketramvaje.cz píše:Výsledkem je Drážním úřadem stále nedokončený schvalovací proces a k 30. listopadu 2006 propadlé povolení ke zkušebnímu provozu.
vizte článek o RT6N2

Osobně myslím, že RT6 už na pražských kolejích nic než manipulační přesuny nečeká. :cry:

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 25.4.2007 8:46

Martin píše:A co je na tom voze koncepčně tak špatné? :?: ČKD se (snad poprvé) povedlo vyprodukovat nízkopodlažní vozidlo s otočnými podvozky. :idea: Tím se vyhovělo lidem i pražským kolejím, ne? S tím nikdo do "vynálezu" skříně VarioLF a nízké KT8 nepřišel.
jako myslíš že se nedělají nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky? právě že se jich teďka vyrábí hodně a lépe řešených než RT6. to jen Škoda a Inekon zaspaly. stačí se podívat na Záhřebu, Drážďan, francouzská města..všude nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky.
Koncepčně je na ní špatného řešení některých součástí, umístěný dílů atd. a na konec kvalita těch dílů a jejich dílenské zpracování.
nejlepší je, že s "vynálezen" wany a nízké KT8 přišlo samo ČKD :lol:
kdyby se snažilo vyrobit pořádnou a fungující tramvaj a nedělalo náhražky tak by to možná vypadalo jinak.

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 25.4.2007 8:32

Martin píše:A co je na tom voze koncepčně tak špatné? :?: ČKD se (snad poprvé) povedlo vyprodukovat nízkopodlažní vozidlo s otočnými podvozky. :idea: Tím se vyhovělo lidem i pražským kolejím, ne? S tím nikdo do "vynálezu" skříně VarioLF a nízké KT8 nepřišel.
no zrejme preto lebo sa ich nikomu nechce rozbehavat, ale pochybujem ze by elektricky boli uplne nefunkcne, elektricka je elektronicka skladacka takze podla mna by sa chybne suciastky povimienali a mohli by jazdit, ale da sa povedat ze nikto to uz nechce robit... :wink:

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 25.4.2007 1:20

mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
A co je na tom voze koncepčně tak špatné? :?: ČKD se (snad poprvé) povedlo vyprodukovat nízkopodlažní vozidlo s otočnými podvozky. :idea: Tím se vyhovělo lidem i pražským kolejím, ne? S tím nikdo do "vynálezu" skříně VarioLF a nízké KT8 nepřišel.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 24.4.2007 23:42

mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
Jenže tebou popisované úpravy byly provedeny, silová výzbroj je nová, ale on se podnik ani nesnaží ve zkouškách pokračovat, tak proto nejezdí.

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 24.4.2007 23:15

mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu.
RT6tky nejazdia nie preto ze nemozu ale preto ze "nechcu"

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 24.4.2007 23:13

nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
Naposledy upravil(a) mechurav dne 24.4.2007 23:17, celkem upraveno 1 x.

Zamčeno