RT6N1 a RT6N2
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Ty nápady jsou opravdu staršího data, ale vedení tehdejšího holdingu se tomu dost dlouho bránilo. Určitým impulzem pro vznik této koncepce byla možnost prohlédnout si nový vlek fy Stadler na dopravní výstavě v Lipsku a nápad využít koncepci vozu pro modernizaci KT4. Toho se ale díky váhání ČKD chopil nejříve modernizátor MGB v Německu,/za pomoci pražského VÚKV/ a vyrobil vozy s laminátovým stř. člákem /výrobce rovněž Stadler/. Pro určité potíže se pak další zájemce - Gera- obrátil na tehdejší Pragoimex Berlín s požadavkem na rekonstrukci KT4 s kovovým nízkopodlažním článkem. Pragoimex Berlin tehdy spolu s centrem v Praze a DP Praha-Autobusy již zajišťoval pro Geru seriově modernizace vozů KT4 od roku 1995. Realizace prvého vozu s NP článkem bohužel již přišla do období těsně před konkursem, zaměstnanci již neprojevovali o rpůběh rekonstrukce téměř zájem a zakázka byla dokončena jen díky úsilí pracovníků DP Autobusy. I když byla snaha již v letech 1994-1995 prosadit obdobnou koncepci u vozů ostatních typů, ČKD DS ji dovedlo do konce jen u zmiňovaných KT8D5 pro Brno, i když již částečně za fungování konkurzního správce./ Pro úplnost třeba dodat, že střední článek původní KT8D5NP nelze použít pro modernizace/. Jinak tatokoncepce byla použita i na modernizaci vozů T4D v Lipsku, kterou si prováděl LVB ve vlastních dílnach v Heiterblicku.
Jsem stejného názoru, ale bohužel si to nemyslí ten, kdo byto měl platit.Sheep píše:no zrejme preto lebo sa ich nikomu nechce rozbehavat, ale pochybujem ze by elektricky boli uplne nefunkcne, elektricka je elektronicka skladacka takze podla mna by sa chybne suciastky povimienali a mohli by jazdit, ale da sa povedat ze nikto to uz nechce robit...
Nechtěl jsem říct, že se nedělají nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky, ale že v ČR do té doby žádné takové vozy nebyly a ČKD s nimi konečně přišlo.mechurav píše:jako myslíš že se nedělají nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky? právě že se jich teďka vyrábí hodně a lépe řešených než RT6. to jen Škoda a Inekon zaspaly. stačí se podívat na Záhřebu, Drážďan, francouzská města..všude nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky.
Koncepčně je na ní špatného řešení některých součástí, umístěný dílů atd. a na konec kvalita těch dílů a jejich dílenské zpracování.
nejlepší je, že s "vynálezen" wany a nízké KT8 přišlo samo ČKD Laughing
kdyby se snažilo vyrobit pořádnou a fungující tramvaj a nedělalo náhražky tak by to možná vypadalo jinak.
Pokud se už na začátku řeklo, aby se to vyrobilo ze šmejdových součástek, tak ano, je to špatná koncepce výroby, ale ne myšlenky vozu. A kdyby ty vozy normálně fungovaly a ČKD se nepoložilo (nebo nebylo položeno), asi by se takové nedostatky, jak tvrdíš, řešili a třeba by se z RT6 stala praktická a spolehlivá tramvaj. Ale to už je moc "kdyby" a to se v historii nemá používat.
Ještě se zeptám: Kdy vlastně ČKD přišlo s nápadem wany a nízké kachny?
Kritikům RT 6 bych rád připomenul, že koncepce vozu vznikla již v roce 1988, tehdy těch zmiňovaných " dobrých" řešení bylo minimum a celý vývoj byl poplatný nutnosti obejít v té době existující patenty, neboť na nákup licencí nešlo ani pomyslet. Autorem koncepce nebyl žádný hlupák, ale ing. Honzík, hlavní konstruktér T3 i R1. Problémem bylo, že po roce 1990 byly omezené zdroje financování dalšího vývoje, díky "divoké privatizaci" ČKD i řada slepých uliček a na vině bude i složení kolektivu konstruktérů po odchodu ing. Honzíka do jiných funkcí. Možná by o tom mohl něco říci ten známý kolegy "mechurav". Jinak na veletrhu v Brně v roce 1993 to byl spíše blackbox.
Sheep píše:RT6tky nejazdia nie preto ze nemozu ale preto ze "nechcu"
Tak ještě jednou:Sheep píše:Jenže tebou popisované úpravy byly provedeny, silová výzbroj je nová, ale on se podnik ani nesnaží ve zkouškách pokračovat, tak proto nejezdí.
vizte článek o RT6N2prazsketramvaje.cz píše:Výsledkem je Drážním úřadem stále nedokončený schvalovací proces a k 30. listopadu 2006 propadlé povolení ke zkušebnímu provozu.
Osobně myslím, že RT6 už na pražských kolejích nic než manipulační přesuny nečeká.
jako myslíš že se nedělají nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky? právě že se jich teďka vyrábí hodně a lépe řešených než RT6. to jen Škoda a Inekon zaspaly. stačí se podívat na Záhřebu, Drážďan, francouzská města..všude nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky.Martin píše:A co je na tom voze koncepčně tak špatné? ČKD se (snad poprvé) povedlo vyprodukovat nízkopodlažní vozidlo s otočnými podvozky. Tím se vyhovělo lidem i pražským kolejím, ne? S tím nikdo do "vynálezu" skříně VarioLF a nízké KT8 nepřišel.
Koncepčně je na ní špatného řešení některých součástí, umístěný dílů atd. a na konec kvalita těch dílů a jejich dílenské zpracování.
nejlepší je, že s "vynálezen" wany a nízké KT8 přišlo samo ČKD
kdyby se snažilo vyrobit pořádnou a fungující tramvaj a nedělalo náhražky tak by to možná vypadalo jinak.
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
no zrejme preto lebo sa ich nikomu nechce rozbehavat, ale pochybujem ze by elektricky boli uplne nefunkcne, elektricka je elektronicka skladacka takze podla mna by sa chybne suciastky povimienali a mohli by jazdit, ale da sa povedat ze nikto to uz nechce robit...Martin píše:A co je na tom voze koncepčně tak špatné? ČKD se (snad poprvé) povedlo vyprodukovat nízkopodlažní vozidlo s otočnými podvozky. Tím se vyhovělo lidem i pražským kolejím, ne? S tím nikdo do "vynálezu" skříně VarioLF a nízké KT8 nepřišel.
A co je na tom voze koncepčně tak špatné? ČKD se (snad poprvé) povedlo vyprodukovat nízkopodlažní vozidlo s otočnými podvozky. Tím se vyhovělo lidem i pražským kolejím, ne? S tím nikdo do "vynálezu" skříně VarioLF a nízké KT8 nepřišel.mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
Jenže tebou popisované úpravy byly provedeny, silová výzbroj je nová, ale on se podnik ani nesnaží ve zkouškách pokračovat, tak proto nejezdí.mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
RT6tky nejazdia nie preto ze nemozu ale preto ze "nechcu"mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu.
nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
Naposledy upravil(a) mechurav dne 24.4.2007 23:17, celkem upraveno 1 x.