mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
nebrzdeny stredni podvozek by byla prasarna prvni tridy, pac na nem spociva vaha z obou krajnich clanku . Tudiz by to krajni hodne tezko ubrzdily. K2 ho maji brzdeny, vzdyt na nem nic jinyho jak brzdy neni. Takovy vuz by trojskou, nebo barrandov sjel pouze jednou a to smerem dolu, kde by se po narazu do cehokoliv tvrdsiho transformoval v zasobarnu konzerv.
Poznansky zdaleka nejezdi 10 let , nekolik let staly odstaveny u plotu a vypravenost byla tak max 1-3 vozy na cast smeny. nyni se pohybuje vypravenost okolo 7-8 vozu a vetsina to i dojezdi. Ovsem jejich upravy se podobaji zhruba tak vykosteni. Vyzbroj az na drobny detaily by se dala definovat Pantograf-> spinac-> motory -> kolejnice. Diagnostika zadna, takze chyba ve vyzbroji nevaruje, ale rovnou ustreli vykonovy soucastky. Stredni podvozek nebrzdenej, zadny vetsi stoupani tam nejsou. Plus par uprav pojezdu.
Jinak snahy polaku o vraceni vozu za temer jakoukoliv cenu jsou dost znamy.Jenze v te dobe uz byl konkurz a nebylo je komu vratit. Siemens se zrekl veskere zodpovednosti za vyrobene vozy a dokumentaci predal 3 stranam.
On je to vubec zajimavej vuz. Technicky info o trakcnich podvozcich mam uz z roku 85, kde je mimo jiny uvedeno ze by se v roce 86 mely testovat v praze pod nejakou T3 (o tom pochybuju).
Koncepcne spatna asi bude tezko, kdyz stejna koncepce bez problemu jezdila i v cr a ma dokonce schvaleni typu (rt6s). Takze je to o komponentech. Spolehlivost vyzbroje TV14 nevybocuje z prumru, spis jsou problemy s nekteryma dilama, pac vyzbroj ej misto na obvyklych 2*300A , upravena na 2*600A.Nejhorsi jsou hydraulicky brzdy a jejich spoluprace s elektrickyma. Mimochodem tim trpi i brnensky K2R01, kde se hydraulicka brzda nahrazuje elektrickou. A problemy s hydraulikou mely i Astry/Anitry, kde ovsem vyrobce castecne zaplatil jejich vymenu za jiny typ.