RT6N1 a RT6N2

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 26.4.2007 16:58

demon píše:Tušim do výše pěti průměrných mezd a zbytek platí pojišťovna.

Edit: Tak je to 4,5 násobek průměrné mzdy.
K tomu jeste policie muze ridice obvinit z "obecneho ohrozeni z nedbalosti" a cele to muze pokracovat v trestnim rizeni. Dale je jeste moznost vypovedi, ale pokud se ridic "sekne", tak v nasem pravnim systemu je skoro nemozne ho (i po takoveto udalosti) vyhodit.

Jak to bylo v tomto konkretnim pripade nevim.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 26.4.2007 16:46

Jabberwocky píše:Zbývá ještě se otázat, jak se v takovém případě postupuje proti viníkovi. To se mu dá zaplatit tramvaj?
Tušim do výše pěti průměrných mezd a zbytek platí pojišťovna.

Edit: Tak je to 4,5 násobek průměrné mzdy.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 26.4.2007 16:39

Zbývá ještě se otázat, jak se v takovém případě postupuje proti viníkovi. To se mu dá zaplatit tramvaj?

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 26.4.2007 11:47

Absolut píše:Někde na netu je z té nehody hodně fotek. Stalo se jí to po vykolejení, kdy část tramvaje jela jiným směrem, než zbytek a celý proces potkal trakční stožár. Možná ne jeden. Fotky mám doma, ale jistě jsou i někde na netu.
Cely soubeh udalosti byl nasledujici. Na miste byla tehdy "pomala" vyhybka, jejiz prestaveni trvalo nekolik sekund. Tramvaj na zkusebni jizde odbocila do bezne nepouzivane smycky = vyhybka byla postavena do odbocky. Nekolik minut za ni jela tahle KT8. Ridic porusil hned nekolik predpisu - jizda proti hrotum rychlosti okolo 60 km/h (potvrzeno zaznamem tachografu), nezkontroloval si spravne postaveni a zablokovani vyhybky, udajne psal SMS. Po prujezdu kontaktem vyhybky se seplo prestavovani do primeho smeru. Diky rychlosti vozu ale prvni 2 podvozky stacili odbocit do smycky. Nasledne teprve doslo ke "spravnemu" postaveni vyhybky a druhe 2 podvozky jeli rovne. Stredni clanek se potkal se sloupem trakcniho vedeni. Krome skody na voze a trakcnim vedeni se nastesti nikomu nic nestalo, a to hlavne diky tomu, ze se jednalo o nedeli dopoledne a vuz byl skoro prazdny.

Trvalo cely den, nez se ten vuz otamtud podarilo dostat a uvolnit trat.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 26.4.2007 8:55

Někde na netu je z té nehody hodně fotek. Stalo se jí to po vykolejení, kdy část tramvaje jela jiným směrem, než zbytek a celý proces potkal trakční stožár. Možná ne jeden. Fotky mám doma, ale jistě jsou i někde na netu.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 26.4.2007 8:42

8 bych řekla, že trochu víc. Podívejte se, kde má podvozky vůči kolejím a kastli! To musel bejt dobrej masakr.

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 26.4.2007 5:52

Jak se to stalo? To je snad vidět že ji řezali autogenem, ne? Pravda, před tím trochu vykolejila...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 25.4.2007 22:40

PvvS píše:Krome baterek, stataku :))
Viz prurez C clankem : http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... ategory/43
Ty wole, ono KT8 se rozpadá celkem snadno, takže tomu se nedivím, ale jak se to stalo?? :shock: :D

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 25.4.2007 22:11

Celkem mi to nedalo a rpohlídla si to celé. Proboha, jka se tohle stalo? To totiž ani nevypadá, že by se s něčím srazila.
dkyžtak přes SZ, ICQ nebo v odpovídajícím tématu KT8D5. :wink:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 25.4.2007 20:05

Krome baterek, stataku :))
Viz prurez C clankem : http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... ategory/43

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 25.4.2007 19:58

Absolut píše:Nápad na NP kachnu byl již někdy v 1994, ale realizace byla až na popud DP Brno v roce 1998.
Možná že ještě dříve, protože už při dodávání sériových vozů ( 1989 - 1990 ) se v Hloubětíně divili, proč ve článku C není LF, když tam pod podlahou prakticky nic není ( z určitého pohledu ).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 25.4.2007 15:56

Bomba Pvvs. Rád Tě vidim a dočetl jsem se i nové věci.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 25.4.2007 15:10

mechurav píše:nejde o to , jestli věřím článkům nebo ne. ale věřím lidem, kteří se podíleli na jejím vývoji, výrobě a rekonstrukci. a všichni říkají, že je to koncepčně špatná tramvaj pro Prahu i pro Brno. asi mají pravdu, když v Poznani přeš některé upravy jezdí deset let. zajímalo by mě, kdyby se provedli na jedné pražské nebo brněnské RT6 úpravy alá Poznaň, jestli by byli schopné normální a celkem spolehlivého provozu. nebržděný střední podvozek by nebyl asi problém (myslím že K2 ho taky nemají bržděný), očesaný software asi taky ne a místo původní výzbroje Progress. Bohužel úpravy alá Poznaň nepovolí DÚ
nebrzdeny stredni podvozek by byla prasarna prvni tridy, pac na nem spociva vaha z obou krajnich clanku . Tudiz by to krajni hodne tezko ubrzdily. K2 ho maji brzdeny, vzdyt na nem nic jinyho jak brzdy neni. Takovy vuz by trojskou, nebo barrandov sjel pouze jednou a to smerem dolu, kde by se po narazu do cehokoliv tvrdsiho transformoval v zasobarnu konzerv.
Poznansky zdaleka nejezdi 10 let , nekolik let staly odstaveny u plotu a vypravenost byla tak max 1-3 vozy na cast smeny. nyni se pohybuje vypravenost okolo 7-8 vozu a vetsina to i dojezdi. Ovsem jejich upravy se podobaji zhruba tak vykosteni. Vyzbroj az na drobny detaily by se dala definovat Pantograf-> spinac-> motory -> kolejnice. Diagnostika zadna, takze chyba ve vyzbroji nevaruje, ale rovnou ustreli vykonovy soucastky. Stredni podvozek nebrzdenej, zadny vetsi stoupani tam nejsou. Plus par uprav pojezdu.
Jinak snahy polaku o vraceni vozu za temer jakoukoliv cenu jsou dost znamy.Jenze v te dobe uz byl konkurz a nebylo je komu vratit. Siemens se zrekl veskere zodpovednosti za vyrobene vozy a dokumentaci predal 3 stranam.
On je to vubec zajimavej vuz. Technicky info o trakcnich podvozcich mam uz z roku 85, kde je mimo jiny uvedeno ze by se v roce 86 mely testovat v praze pod nejakou T3 (o tom pochybuju).
Koncepcne spatna asi bude tezko, kdyz stejna koncepce bez problemu jezdila i v cr a ma dokonce schvaleni typu (rt6s). Takze je to o komponentech. Spolehlivost vyzbroje TV14 nevybocuje z prumru, spis jsou problemy s nekteryma dilama, pac vyzbroj ej misto na obvyklych 2*300A , upravena na 2*600A.Nejhorsi jsou hydraulicky brzdy a jejich spoluprace s elektrickyma. Mimochodem tim trpi i brnensky K2R01, kde se hydraulicka brzda nahrazuje elektrickou. A problemy s hydraulikou mely i Astry/Anitry, kde ovsem vyrobce castecne zaplatil jejich vymenu za jiny typ.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 25.4.2007 14:56

když ČKD rozhodovalo jaké díly a od jakých výrobců použít, vybíralo záměrně nejlevnější výrobce "neznámých" jmen. - to je právě ta špatná koncepce výroby. (nekvalitní brzdy atd.) Proto ty tramvaje nejezdí, proto i když byla provedena reko na RT6N2 pořád nejezdí, musela by se totiž celá rozebrat na díly a pak postupně znova složit a 90% dílů dát nových.
to se ale nevyplatí finančně i časově. to je tedy pohled z (jak vy říkáte) "politického hlediska".
holt kdyby se použilo více kvalitných dílů a cena by stoupla cca jen o milion tak by zájem DP neopadl. bohužel ČKD zvolilo cestu co nejnižší ceny. (trochu mi to připomíná Dacii Logan - záměrně použití méně kvalitních, zastaralých dílů aby se co nejvíce snížila cena, protože jak všichni víme, kupec se v ČR prvně dívá na cenu a pak na to ostatní)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 25.4.2007 13:58

Ad vláčky87: To koukám, co všechno víte. Já už nemám energii některé věci opakovat, protože se tady názory lidí, co vůbec nepamatují ČKD omílají pořád dokola... už jsem tady četl i názor, že RT6 nikdy s lidmi nejezdila.

Zamčeno