Historie linkového vedení

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od Absolut » 05.8.2011 21:19

Nevybavuju si že by byla na znamení

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od 9001 » 05.8.2011 20:35

http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/s ... 960410.pdf

Jsem narazil na PRTkách o jizdním řádu linky 6, že zastávka Na Hroudě je na znamení. Je to tedy rok 95. Oni byly v sití tramvají zastávky na znamení a nebo to je jenom tisková chyba?

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 217
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od S_M_Lomoz » 17.2.2011 0:22

Pěkné schéma linek a důležitých časů bylo v brožuře Pražská městská doprava 1918 - 1945, díl Linky, str. 118.

A zatemnění pochopitelně bylo. Bylo po heydrichiádě, ale povinné zatemnění bylo nařízené už dávno před ní, vědí.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od Karotka » 16.2.2011 23:38

peterkostelecky píše:Máte někdo fotku, resp. je někde publikována fotografive nějakého tohoto nočního vlaku, který je označen písmeny A- F ?
Nebylo tehdy válečné zatemnění? Jestli jo, tak se zkrátka vyfotit nedala.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od syverin » 16.2.2011 23:18

Ono to bude možná tím, že ty hlavní přepravní směry se dlouhodobě moc neliší.
Takhle odpovídala linka A cca jedničce, B třiadvacítce, C jedenáctce, D čtrnáctce, E patnáctce a F jednadvacítce...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od pawel » 16.2.2011 19:46

peterkostelecky píše: A - Vypich - Čechovo náměstí
B - Vojenská nemocnice - Chodovská
C - Bořislavka - Voz. SA
D - Čimická - Soudní nám.
E - Kolbenka - Zámečnice
F - Vozovna ŽI - Ledárny
zajímavé - celkem se to podobá současnému stavu.
A=57, B=56, C=51, D=53, E/F=52/58. tím jsou pokryty všechny významné noční tramvaje s výjimkou spíše "doplňkových" (berte prosím s rezervou) 55, 59 a 54.

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od Honza » 16.2.2011 18:24

peterkostelecky píše:3) Kde byla zastávka "Ledárny" ? :?:
Historie smyčky a celkově tramvají v Braníku je okrajově, leč pěkně, popsána v článku o branickém nádraží na stránkách o Posázavském pacifiku.

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 217
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od S_M_Lomoz » 16.2.2011 18:05

Pokud se dá věřit serveru Filmová místa, dá se obratiště Ledárny docela dobře lokalizovat podle filmu Holka od vody.

Tita
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 01.12.2005 12:36
Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od Tita » 15.2.2011 21:35

Mohu alespon castecne odpovedet na otazku 3 -Ledarnami jsou myslene Branicke ledarny, cili misto, kde koncila puvodni trat do Branika, ktera, pokud vim, puvodne nevedla primo po nabrezi, ale o jednu, ci vice ulic vychodne.

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od peterkostelecky » 15.2.2011 21:21

Při prohlížení nově vydané knihy od DPP Fakta a legendy, však jistě všichni znáte, jsem narazil na straně 154 na jednu věc ...
Kapitola "Celou noc tramvajemi"

Časem se ale ukázalo, že Pražané a lidé z blízkého okolí hl.m. přece jen noční dopravu potřebují i k cestě do a ze zaměstnání, a proto byla od 30.11.1942 přijata nová zásadní opatření. Běžný denní provoz tramvajových linek byl zkrácen o další hodinu, aby kolem půl jedenáctým projížděly poslední spoje centrem (ale od 22 hodin platila noční sazba). Pak do pražských ulic poprvé vyjížděly celonoční tramvajové linky. Pro odlišení denních linek byly označeny písmeny A - F a jejich trasy byly voleny tak aby pokrývaly alespoň nejdůležitější části kolejové sítě, jezdily jen v "omezeném rozsahu" tj. v intervalu 40 minut. Jednalo se o následujicí linky:

A - Vypich - Čechovo náměstí
B - Vojenská nemocnice - Chodovská
C - Bořislavka - Voz. SA
D - Čimická - Soudní nám.
E - Kolbenka - Zámečnice
F - Vozovna ŽI - Ledárny

1) Máte někdo fotku, resp. je někde publikována fotografive nějakého tohoto nočního vlaku, který je označen písmeny A- F ? :?: Nikde jsem je v životě nevidel, ani v muzeu, a když, jsem tedy velice nepozorný ...
2) Máte někdo sken z mapy nočního tehdejšího linkového vedení, teda jestli vůbec existuje? :?:
3) Kde byla zastávka "Ledárny" ? :?:
Naposledy upravil(a) peterkostelecky dne 15.2.2011 21:55, celkem upraveno 1 x.

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 217
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od S_M_Lomoz » 12.2.2011 0:21

Levobřežní opěra železné lávky je vidět dodnes. Pravobřežní pohltilo nové nábřeží, ale z mapky z brožury Pražská asanace je vidět, že i ona byla o kousek severněji než Mánesův most - rozhodně blíž k Rudolfinu než k VŠUP. Podle oka bych řekl, že při dnešním pohledu přes vodu mohla být tak v místech, kde je nejjižnější (tj. v našem pohledu nejpravější) z těch otvorů v nábřežní zdi.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od thriller2 » 11.2.2011 22:52

tady je to vidět nejlíp..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od thriller2 » 11.2.2011 22:48

MOp píše:most neni spatne.
Dovolím si nesouhlasit, z fotek tehdejší železné lávky usuzuji, že na pravém břehu sice vedla na zhruba stejné místo, jako Mánesův most, ale na levém břehu Vltavy vedla o cca 70 metrů severně od soušasného konce Mánesova mostu (viz obr. lávky a zákres v mapě), a to způsobilo tu moji chybu v zákresu do mapy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4646
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie linkového vedení

Příspěvek od MOp » 11.2.2011 22:24

most neni spatne.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie linkového vedení - 1900

Příspěvek od thriller2 » 11.2.2011 22:01

Petr píše:To trasování mimo Letenskou ulici je špatný vtip, nebo mi něco uniklo? :shock:
Špatný vtip, samozřejmě. Abych vysvětlil, zmátla mě poloha tehdejšího mostu přes řeku :oops: . Samozřejmě, tramvajová trať nevedla skrz Vojanovy sady, ale kolem. Práce kvapná...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zamčeno