Stránka 1 z 6

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 05.8.2011 21:19
od Absolut
Nevybavuju si že by byla na znamení

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 05.8.2011 20:35
od 9001
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/s ... 960410.pdf

Jsem narazil na PRTkách o jizdním řádu linky 6, že zastávka Na Hroudě je na znamení. Je to tedy rok 95. Oni byly v sití tramvají zastávky na znamení a nebo to je jenom tisková chyba?

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 17.2.2011 0:22
od S_M_Lomoz
Pěkné schéma linek a důležitých časů bylo v brožuře Pražská městská doprava 1918 - 1945, díl Linky, str. 118.

A zatemnění pochopitelně bylo. Bylo po heydrichiádě, ale povinné zatemnění bylo nařízené už dávno před ní, vědí.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 16.2.2011 23:38
od Karotka
peterkostelecky píše:Máte někdo fotku, resp. je někde publikována fotografive nějakého tohoto nočního vlaku, který je označen písmeny A- F ?
Nebylo tehdy válečné zatemnění? Jestli jo, tak se zkrátka vyfotit nedala.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 16.2.2011 23:18
od syverin
Ono to bude možná tím, že ty hlavní přepravní směry se dlouhodobě moc neliší.
Takhle odpovídala linka A cca jedničce, B třiadvacítce, C jedenáctce, D čtrnáctce, E patnáctce a F jednadvacítce...

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 16.2.2011 19:46
od pawel
peterkostelecky píše: A - Vypich - Čechovo náměstí
B - Vojenská nemocnice - Chodovská
C - Bořislavka - Voz. SA
D - Čimická - Soudní nám.
E - Kolbenka - Zámečnice
F - Vozovna ŽI - Ledárny
zajímavé - celkem se to podobá současnému stavu.
A=57, B=56, C=51, D=53, E/F=52/58. tím jsou pokryty všechny významné noční tramvaje s výjimkou spíše "doplňkových" (berte prosím s rezervou) 55, 59 a 54.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 16.2.2011 18:24
od Honza
peterkostelecky píše:3) Kde byla zastávka "Ledárny" ? :?:
Historie smyčky a celkově tramvají v Braníku je okrajově, leč pěkně, popsána v článku o branickém nádraží na stránkách o Posázavském pacifiku.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 16.2.2011 18:05
od S_M_Lomoz
Pokud se dá věřit serveru Filmová místa, dá se obratiště Ledárny docela dobře lokalizovat podle filmu Holka od vody.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 15.2.2011 21:35
od Tita
Mohu alespon castecne odpovedet na otazku 3 -Ledarnami jsou myslene Branicke ledarny, cili misto, kde koncila puvodni trat do Branika, ktera, pokud vim, puvodne nevedla primo po nabrezi, ale o jednu, ci vice ulic vychodne.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 15.2.2011 21:21
od peterkostelecky
Při prohlížení nově vydané knihy od DPP Fakta a legendy, však jistě všichni znáte, jsem narazil na straně 154 na jednu věc ...
Kapitola "Celou noc tramvajemi"

Časem se ale ukázalo, že Pražané a lidé z blízkého okolí hl.m. přece jen noční dopravu potřebují i k cestě do a ze zaměstnání, a proto byla od 30.11.1942 přijata nová zásadní opatření. Běžný denní provoz tramvajových linek byl zkrácen o další hodinu, aby kolem půl jedenáctým projížděly poslední spoje centrem (ale od 22 hodin platila noční sazba). Pak do pražských ulic poprvé vyjížděly celonoční tramvajové linky. Pro odlišení denních linek byly označeny písmeny A - F a jejich trasy byly voleny tak aby pokrývaly alespoň nejdůležitější části kolejové sítě, jezdily jen v "omezeném rozsahu" tj. v intervalu 40 minut. Jednalo se o následujicí linky:

A - Vypich - Čechovo náměstí
B - Vojenská nemocnice - Chodovská
C - Bořislavka - Voz. SA
D - Čimická - Soudní nám.
E - Kolbenka - Zámečnice
F - Vozovna ŽI - Ledárny

1) Máte někdo fotku, resp. je někde publikována fotografive nějakého tohoto nočního vlaku, který je označen písmeny A- F ? :?: Nikde jsem je v životě nevidel, ani v muzeu, a když, jsem tedy velice nepozorný ...
2) Máte někdo sken z mapy nočního tehdejšího linkového vedení, teda jestli vůbec existuje? :?:
3) Kde byla zastávka "Ledárny" ? :?:

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 12.2.2011 0:21
od S_M_Lomoz
Levobřežní opěra železné lávky je vidět dodnes. Pravobřežní pohltilo nové nábřeží, ale z mapky z brožury Pražská asanace je vidět, že i ona byla o kousek severněji než Mánesův most - rozhodně blíž k Rudolfinu než k VŠUP. Podle oka bych řekl, že při dnešním pohledu přes vodu mohla být tak v místech, kde je nejjižnější (tj. v našem pohledu nejpravější) z těch otvorů v nábřežní zdi.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 11.2.2011 22:52
od thriller2
tady je to vidět nejlíp..

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 11.2.2011 22:48
od thriller2
MOp píše:most neni spatne.
Dovolím si nesouhlasit, z fotek tehdejší železné lávky usuzuji, že na pravém břehu sice vedla na zhruba stejné místo, jako Mánesův most, ale na levém břehu Vltavy vedla o cca 70 metrů severně od soušasného konce Mánesova mostu (viz obr. lávky a zákres v mapě), a to způsobilo tu moji chybu v zákresu do mapy.

Re: Historie linkového vedení

Napsal: 11.2.2011 22:24
od MOp
most neni spatne.

Re: Historie linkového vedení - 1900

Napsal: 11.2.2011 22:01
od thriller2
Petr píše:To trasování mimo Letenskou ulici je špatný vtip, nebo mi něco uniklo? :shock:
Špatný vtip, samozřejmě. Abych vysvětlil, zmátla mě poloha tehdejšího mostu přes řeku :oops: . Samozřejmě, tramvajová trať nevedla skrz Vojanovy sady, ale kolem. Práce kvapná...