Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 22.8.2011 10:43

O těch intervalech 20 minut i v noci jsem já slyšel. Ale víte, pak je nesmysl provozovat něco jako noční dopravu a měla by jezdit denní 24 hodin, ne? Když vidím, kam tlaky směřují...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MOp » 22.8.2011 10:35

O dvojicích v noci slyším prvně. Kdyby přeci jen náhodou, tak rozhodně ne dvojice, ale KT nebo Skoda.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od chemik » 22.8.2011 9:32

Já jsem teda řidič, ale nic jsem nezaslech, spíš by mě zajímalo, kde to zaslech uživatel Pavel Vrtiška.
PS: bych chtěl vidět, jak s dvojicí a stejným časem vyjedu noční doby, které se sólíčkem někde takřka nedají vyjet

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 22.8.2011 9:28

Jo, šušká se. Ale nikdo neví jestli to bude, kdy to bude a jak to bude.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

nočky

Příspěvek od 8750 » 22.8.2011 0:57

Pavel Vrtiška píše:Ahoj, mezi řidiči se šušká, že by od 1.9.2011 měly všechny noční linky začít jezdit v soupravách(2 krát T3/T6,KT8,14T,15T) a také,že se má zrušit stanice Lazarská a interval zkrátit ze 30min na 20. Ví někdo, co je na tom pravdy?
Vzhledem k tomu, že na portálu JŘ již visí jízdní řády platné od 1. 9. s normálním půlhodinovým intervalem, tak to bude nějaká kachna. Je ale pravda, že do budoucna se o posílení nočního provozu uvažuje.

Pavel Vrtiška
Uživatel
Příspěvky: 95
Registrován: 23.4.2011 20:40
Bydliště: u linky 9,10,16,58,59

nočky

Příspěvek od Pavel Vrtiška » 22.8.2011 0:22

Ahoj, mezi řidiči se šušká, že by od 1.9.2011 měly všechny noční linky začít jezdit v soupravách(2 krát T3/T6,KT8,14T,15T) a také,že se má zrušit stanice Lazarská a interval zkrátit ze 30min na 20. Ví někdo, co je na tom pravdy?

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od OMH » 01.7.2011 9:46

Myslím, že posílení noční dopravy je správné. I tzn. prodloužený denní provoz pá+so. Zvláště v Praze se pracuje ráno od pozdějších hodin, do pozdních odpolední či večerních hodin. Lidé se nechodí bavit od 18h, ale od 22h. Zkrátka se to v Praze celé posunulo během let. Třeba takový noční klid 22-06 je též neaktuální a daleko lepší by byl třeba 23-07 (myšleno pá/so, so/ne).

Jinak souhlas, že problém na nočních linkách je jen v relaci z centra ven. Což než komplexní posílení, by spíš nahrávalo vloženým autobusovým spojům např. 51A Lazarská - Červený vrch (a zpět manipulačně)

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od DG7021 » 01.7.2011 9:30

Moje občasná jízda noční tramvají nejčastěji zahrnuje linku 51 z Letné na Vinohrady a to většinou první či druhý spoj, v kterémžto čase a úseku vůz nebývá nejprázdnější, spíše naopak. Neúnosné se ale podle mě cestování může v současnosti stát jen při

a) hypotetické extrémní smůle na absolutní přeplněnost, kterou jsem nikdy neměl, ale statisticky bráno se určitě může někdy stát
b) páchnoucím či agresivním individuu/ích

I v souladu s tím, co je řečeno níže, mi v tuto chvíli přijde slušnější a efektivnější zlepšit prevenci bodu b) nežli zavádět nové spoje.

Navíc myslím, že rozšiřování spojů je stejně jako rozšiřování věkových hranic pro cestování zdarma problematické zejména v době, kdy se zvyšuje cesta jízdného pro "obyčejný pracující lid".

Konkrétní problém v této oblasti je pak podle mě nasazování vozů T6 s dvouřadými sedačkami (8681 - 8750), které na 51 jezdí (bohužel obvykle zrovna ty první dva spoje mým směrem) - reálně totiž pojmou méně cestujících a stav přeplněnosti je v nich mnohem patrnější.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Bobik » 01.7.2011 8:38

Co to je za nesmysl, že než aby ožralý jeli autem, tak ať raději jedou tramvají? :shock: #-o (-X Kde to sakra jsme? Místo aby se lidi k zodpovědnosti vychovávali (chlastat, ale s mírou a pak tramvají, nechlastat a pak autem), tak je v tom podporujem. Tomu říkám pokrok. A přepraví řád je co? Cár papíru?

Jinak plošné posílení noček je dle mě vyhazování peněz lopatou oknem. Nevím jak ostatní, Voko maj jen 51, 56 a 57, nicméně minimálně 3/4 času se vozí jen pár lidí. Standardně je našlapáno pouze v úsecích: 51 centrum - Letná - Hradč. - Kulaťák (+/- Č. Vrch), 56 centrum - Letná - Hradč. (+/- Větník), 57 centrum - Hradč. (+/- Marjánka). Z valné většiny se jedná o studenty cestující zpět na koleje, příp. cizince přes léto tam ubytované.
Opačným směrem to vymizí někde kolem Míráku, Korunní, Vrš. nám, Nus Schodů. Navíc je to jen v určitých hodinách.

Takže co myslíte, je to prospěšné? Taky posilujete? Hlavně s půllitrem? Není to vyhazování peněz? Co na to odbory? A Jan Tleskač?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.7.2011 7:50

Honza píše:
MM-Mikulovsky píše:(…) počty "posádky" by možná stačily nižší - revizor jeden u vstupních dveří a 1 MP u každých dveří = 3 na sólo.
Pokud je do vozu vpuštěno pouze relativně střízlivé a platící kaštanstvo, není potřeba tolika policistů u každých dveří.
1.) Všimni si, že můj návrh snižuje počet PM na vůz o jednoho (+ jednoho revizora) než zněl původní Bobíkův návrh.
2.) Když by nestál PM u každých - i výstupních dveří, tak nemáš praktickou reálnou možnost jak zabránit vstupu právě podnapilého agresivního kaštanstva!
3.) Ještě by šlo snížit počet PM a výstupních dveří o jedny - prostřední by byly vyřazeny/vypnuty a neotevíraly by se.

9001: V mládeži je největší procento tzv. ČP - to často ani ne kvůli ušetření, ale z hecu, principu, boje proti pravidlům...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od 9001 » 30.6.2011 20:17

gabuliatko: Nikdo neříká, že je to priorita. Je to jenom takový bonus. Zní to sice blbě, ale přece jenom v Praze není tolik smrtáků s alkoholem narozdíl od vesnic.

MM- Tohle je zase systémový problém. Ta ožralá zahraniční mládež má v lepším případě týdenní jízdenku a když ne, stejně je to prakticky nevymahatelné... Česká ožralá mládež má nejlépe studentskou legitku, takže ty to taky moc nevytrhnou...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od gabuliatko » 30.6.2011 18:48

nevylejte dítě z vaničky, pokud má být MHD doprava pro opilé místo řízení auta, tak jim to moc nekažme

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Honza » 30.6.2011 18:17

MM-Mikulovsky píše:(…) počty "posádky" by možná stačily nižší - revizor jeden u vstupních dveří a 1 MP u každých dveří = 3 na sólo.
Pokud je do vozu vpuštěno pouze relativně střízlivé a platící kaštanstvo, není potřeba tolika policistů u každých dveří.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od trainzjohny » 30.6.2011 18:14

9001 píše:
trainzjohny píše:On je takový problém na přeplněné linky poslat dlouhé sóla .. tedy vlastně dvojice. Mám na mysli kačeny, 14T,15T.
Především pro trvalé nasazení 14T na noční a jejich rozprostředí do více vozoven hlasuju 8-[ (vím že je to nereálné).
Osobně jsem byl i proti nasazování T6 popř. Alstomů na noční Poslat tam 15T by byl ortel smrti... Ale čistě můj názor
Proto doporučuji stálé nasazení 14Téček.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.6.2011 17:54

Bobík: Zejména s tím nástupem předními dveřmi 100% souhlas, počty "posádky" by možná stačily nižší - revizor jeden u vstupních dveří a 1 MP u každých dveří = 3 na sólo.

9001: Samozřejmě hustá MHD vždy je důvodem proč nejet pod vlivem autem, ale musí platit - mám-li na chlast, tak musím mít i na dopravu.
Nemluvě o tom, že MHD je mnohonásobně levnější než IAD či dokonce TAXI! (Byť samozřejmě v prázdných nočních ulicích pomalejší a nedoveze lidi tzv. od dveří ke dveřím, ale ona malá procházka nikoho snad nezabije - ba naopak mezi pozřením stravy a spánkem je prospěšná.)

Zamčeno