Stránka 3 z 30

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 17:49
od 9001
Bobik píše:Tak na to se teda těšim, co kdo vymyslí. #-o Noční natřískaný jsou, to je fakt, jenže pouze v učitých úsecích a hodinách. Navíc by taky bylo dobré zjistit kým jsou natřískané. Většinou opilou mládeží, zhusta zahraniční, beztak vetšinou bez jízdenek a dělající bordel. Ano jezdí MP, ale co asi tak dva měšťáci v tý tramvaji zvládnou, navíc nejsou ve všech.

Nejsem proti zkrácení intervalů či jinému, ale pouze pod podmínkou minimálně 2x revizor + 4x MP v každé voze, nástup pouze předními dveřmi (zbytek výstup) a kontrola jízdenek + stavu opilosti. Pak by se rychle ukázalo, jak moc je potřeba zkracovat intervaly. :twisted:
To bych radši nedělal. Pak by jste taky nemuseli mít noční :lol: Zůstalo by pár vozů ráno na návoz lidi z prace a do a konec :lol:

Myslím, že KM měl docela zajímavou teorii, že noční doprava všeobecně omezuje řízení pod vlivem, protože lidi radši jedou MHD než autem...

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 17:47
od Bobik
Tak na to se teda těšim, co kdo vymyslí. #-o Noční natřískaný jsou, to je fakt, jenže pouze v učitých úsecích a hodinách. Navíc by taky bylo dobré zjistit kým jsou natřískané. Většinou opilou mládeží, zhusta zahraniční, beztak vetšinou bez jízdenek a dělající bordel. Ano jezdí MP, ale co asi tak dva měšťáci v tý tramvaji zvládnou, navíc nejsou ve všech.

Nejsem proti zkrácení intervalů či jinému, ale pouze pod podmínkou minimálně 2x revizor + 4x MP v každé voze, nástup pouze předními dveřmi (zbytek výstup) a kontrola jízdenek + stavu opilosti. Pak by se rychle ukázalo, jak moc je potřeba zkracovat intervaly. :twisted:

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 17:09
od MM-Mikulovsky
9001 píše:Osobně jsem byl i proti nasazování T6 popř. Alstomů na noční Poslat tam 15T by byl ortel smrti... Ale čistě můj názor
Za pár let tu stejně nebude nic staršího než již dnes na nočních užívané T6 a RP, ale jinak KTN, 14T a 15T - mají kamery v salónu = nasazení na nočních by možná mohlo prosadit pořizování záznamu z nich do tzv. smyčky, díky čemuž by podnik na poškození tratil asi méně než dnes, páč by pachatel byl zachycen.
Horší je, že na Lazarské se skutečně vlezou sóla jen tak tak do zastávek - na zbylých garantovaných přestupech by většinou měly stát u jedné hrany max. dvě nočky (snad vyjma Republik, kde je ještě jeden BUS).
Ovšem celkem logické je u noček, že první 1/4 trasy od konečné DC jedou zcela prázdné a druhou poloprázdné a až ZC k další konečné 3. čtvrtinu plné a čtvrtou poloprázdné, páč většinou zábava je v centru a nočky odvážejí její účastníky do domovů na okrajích města. Ovšem samozřejmě existují výjimky - např. prý 54 díky MEET FACTORY z Lihovaru DC také nezvládá. Ale základ platí zejména na začátku nočního provozu - 52 Podolská vod. DC prázdná, ale ZC napráskaná. Čili nepomohlo by asi ani kdyby byli trasy noček roztrženy na dvě, tak že cca ve střední třetině té současné linky by se ty dvě nové překrývaly a tak posílili kapacitu v centrální části města. Jako jediné reálně účinné řešení vidím můj návrh noční dopravy založený na oslabení významu nynějšího centrálního přestupního bodu v Lazarské - viz. příloha.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 17:03
od Štěpán
Varianta s kloubovými vozy už je o hodně lepší, ale stále je tu ten problém s tím, že třeba na Náměstí Republiky během muzejní noci probíhal přestup tak, že autobus prostě stál za zastávkou.

Varianta s kratším intervalem podle mne není špatná. Jen to chce udělat s rozumem, čili pro dny a situace, kdy je to potřeba. Pokud v pátek v noci jezdí víc lidí, než třeba v neděli dopoledne, tak fakt nevidím důvod, proč by nemohl být také dvacetiminuťák. Jen nevím, jak by na to šli navázat noční autobusy (nevím, jak moc jsou potřeba posílit).

Každopádně situace, kdy se mi 54 v Holešovicích totálně natříská a pak celý centrum až na Anděl zvládnu pobrat ze zastávky jen pár lidí, je fakt neúnosná.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 16:24
od 9001
trainzjohny píše:On je takový problém na přeplněné linky poslat dlouhé sóla .. tedy vlastně dvojice. Mám na mysli kačeny, 14T,15T.
Především pro trvalé nasazení 14T na noční a jejich rozprostředí do více vozoven hlasuju 8-[ (vím že je to nereálné).
Osobně jsem byl i proti nasazování T6 popř. Alstomů na noční Poslat tam 15T by byl ortel smrti... Ale čistě můj názor

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 16:23
od trainzjohny
On je takový problém na přeplněné linky poslat dlouhé sóla .. tedy vlastně dvojice. Mám na mysli kačeny, 14T,15T.
Především pro trvalé nasazení 14T na noční a jejich rozprostředí do více vozoven hlasuju 8-[ (vím že je to nereálné).


Ale přejezdy z linky 9 na linku 58, z 10 a 26 na 59 a ze 3 a 14 na 54 by při zachování 14T v motole a přidání jich zase do hloubětína šlo... a těď vzhůru do mě :D

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 15:23
od 9001
Štěpán píše:On je průser v tom, že se to zase dělá bez rozmyslu a jen tak od stolu. Stejně jako prodlouženej páteční a sobotní provoz na všech linkách. Proč udělat posílení jen v pátek, sobotu a před volnými dny? Jednodušší je přece udělat posílení rovnou celý týden. I třeba v neděli, kdy jezdí opravdu jen minimum lidí.

Soupravy nejsou ideální. Za prvé by zadní vozy byly brzo bez oken, tyčí a sedaček a za druhé by se vozy na některých čekačkách nevešly do zastávek.
Jenom s tím stavem. On je nějaký rozdíl jestli jezdí souprava do noci např na 22 a na noční?

Myslím, že zrovna Pankráčtí říkali, že nejhorší jsou soupravy z Modřan.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 14:29
od Štěpán
On je průser v tom, že se to zase dělá bez rozmyslu a jen tak od stolu. Stejně jako prodlouženej páteční a sobotní provoz na všech linkách. Proč udělat posílení jen v pátek, sobotu a před volnými dny? Jednodušší je přece udělat posílení rovnou celý týden. I třeba v neděli, kdy jezdí opravdu jen minimum lidí.

Soupravy nejsou ideální. Za prvé by zadní vozy byly brzo bez oken, tyčí a sedaček a za druhé by se vozy na některých čekačkách nevešly do zastávek.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 14:25
od Honza
uzivatel35 píše: Problémem však je, že na některých linkáczh v noci ten vůz je opravdu neskutečně přeplněný. Neptejte se mě na jakých, já v noci spím, (…).
K tomu proběhl nedávno i přerpavní průzkum, jehož výsledky jsou (pokud se nepletu) veřejně dostupné. Z vlastních zkušeností uvedu 51, 54, 58 a 59.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 13:41
od uzivatel35
willyjeff píše:Tak prý kvůli stížnostem cestujících na přeplněnost noční dopravy se bude interval snižovat na 20 minut. Zrovna o víkendu jsem strhnul rekord s linkou 3 z Ledovce. Spoj cca ve 23:00 z Ledovce vezl první cestující až na Libeňském mostě (a to mě jen doběhl nějaký člověk, který si zkrátil cestu na Maniny). Nebo třeba ve 22:00 jsem dojel nehodu na Masarykově nádraží. Předemnou stála naprosto napráskaná linka 5 (samozřejmě v sóle) a já s velkým KTN vezl 4 lidi. Nechtějí náhodou posílit ty linky, které do doopravdy potřebují, místo toho, aby vyhazovali peníze za celoplošné posílení :idea:
Dopravní podnik totiž chce jednotný interval kvůli sjezdům na Lazarské. Problémem však je, že na některých linkáczh v noci ten vůz je opravdu neskutečně přeplněný. Neptejte se mě na jakých, já v noci spím, ale jako řešení bych viděl na přetížených linkách soupravy.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 30.6.2011 11:11
od willyjeff
Tak prý kvůli stížnostem cestujících na přeplněnost noční dopravy se bude interval snižovat na 20 minut. Zrovna o víkendu jsem strhnul rekord s linkou 3 z Ledovce. Spoj cca ve 23:00 z Ledovce vezl první cestující až na Libeňském mostě (a to mě jen doběhl nějaký člověk, který si zkrátil cestu na Maniny). Nebo třeba ve 22:00 jsem dojel nehodu na Masarykově nádraží. Předemnou stála naprosto napráskaná linka 5 (samozřejmě v sóle) a já s velkým KTN vezl 4 lidi. Nechtějí náhodou posílit ty linky, které do doopravdy potřebují, místo toho, aby vyhazovali peníze za celoplošné posílení :idea:

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 25.4.2011 0:21
od BerryML
Ono to není o tom, že by se lidi nezajímali, je to o tom, že podnik tyhle lidi nechce uplatnit , a lidem se většinou nechce do ropidu, protože ho považují za něco, co je naprosto zbytečný (což defakto je). Jinak s nočním LV nevidím v současnosti problém...

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 24.4.2011 18:57
od Martina
Nevim,jak to teď v tej Praze máte,ale když jsme v roce 85 přečíslovali noční linky(51-58) a zavedli systém centrální přestupní(Lazarská),tak to fungovalo dá se říct bezchybne nekolik let.Ono páteř zůstala do dnes,ale asi by to chtelo možná trochu poupravit.
Dokud si linkové vedení včetne grafikonů delal DP sám,tak to asi vypadalo lépe nežli od další firmy.Protože tenkrát to byli lidi,kteří vzešli z provozu,ale dnes to vyleze ze školy a o provozu nic neví.Málokdo to asi má zároveň i jako hobby.Dříve nás bylo u podniku takových hodne,ale dneska opravdu nevim.Z nás nezůstal asi nikdo.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 10.4.2011 22:03
od MM-Mikulovsky
uzivatel35 píše:....Noční linka Suchdol-Divoká Šárka nevím,zda by prošlo. Ale linka Suchdol-Hradčanká-Karlák-Vinohradská-Olšany-Sídliště Malešice by prošlo určitě.
Tak při dnešním kolejovém uspořádání na IPP (případně Andělu) by určitě neprošlo - protože nejsou kolejové oblouky od Štěpánské k Museu (Arbesova nám. ke Zborovské - v případě, že by jsi chtěl nelogicky minout lazarskou více než to jde od Jiráskova náměstí k Palackého nám. u ulice V Moráni). Jinak 100% souhlas s Jake.

Re: Noční linkové vedení - připomínky a návrhy

Napsal: 10.4.2011 12:18
od Jake
uzivatel35 píše:(...) ta já vás nutit nebudu (...)
Jestli chceš, co se týče linkového vedení, někoho do něčeho nutit, tak určitě ne nás, ale ropid. :)
uzivatel35 píše:(...) Ale jak si myslíte,že bude v budoucnu vypadat noční doprava v Suchdole? (...)
502 tam jezdí a jezdit nejspíš bude, takže asi úplně normálně. :)