Tak jak jsem se dozvěděl u zdroje, cestující má mít naštudováno, než vyrazí. Řidiči jsou prý pravidelně školeni. Při kontrole je prý konfrontace řidič - cestující. Moje osobní zkušenost je, že řidič je rád, když se strefí na správné tlačítko. Ovšem, když jede řidič znalý tarifní kázně (ale přijde mi, že ho už vyhodili), tak půlku cestujících donutí koupit si jízdnenku. V tomhle směru jsou řidiči SID výrazně lepší.cwapa píše:Nechci se hádat, pro mě jakožto držitele ZTP je to jednoduché jak v MHD tak i u ČD, ale manželka má openku a když jede mimo Prahu, tak to je horor. Když se ptala na informacích tak jí řekli něco jiného než po ní chtěl řidič v autobusu. A teď se dohadovat kdo vlastně má pravdu.
Příměstská doprava (nejen PID)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
OMH, cwapa: ZTP má tuším podobná pravidla všude, o to je to jednodušší. Je logické, že na infocentrech a ve voze, u revizorů a u průvodčích jsou v PID dost drastické rozpory. Většina zná jen dominantní jízdenky, s kterými se setkává. Navíc v PIDu vlastně není systém slev, jak je známý od ČD. Normální "adult" si těžko může vysloužit slevu, ať se snaží, jak chce. V PIDu jde jen o slevy pro skupiny, které je mají běžně, ale daleko komplikovanější, protože se na něco vztahují a na něco ne. U ČD si můžu, když mám trpělivost, pohrát se svou výslednou cenou. Taky je to na palici, ale když se snažím, mám pak radost. A to se do toho míchají ještě skupinovky apod. Kdežto v PIDu mám radost, když vůbec zjistím, za co mám jet, abych neplatil skoro 1000 Kč pokutu, protože jsem si neoznačil včas, nekoupil správnou jízdenku apod., nedokoupil správnou jízdenku atd. také mám pražskou tramvajenku a dokupuju si snadno ve vlacích jízdné ČD. Ale ve vlacích koukám okolo a vidím, že se tam pořád řeší nějaké tarifní problémy a lidi buď mají zbytečně moc pásem na jízdence, nebo naopak málo...Ono těch příležitostných cestovatelů za Prahu není zas tak málo a někdy jsou ty výjevy ve vlaku až komické.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
peterkostelecky: IN senior ovšem stojí 1000 Kč na rok a je určena pro časté cestovatele a ve věku nad 70 let... Zatímco IN 25 stojí 1000 Kč na tři roky. Tím, že s IN 25 má důchodce slevu 75% jsem myslel, že bez ní má na průkazku slevu 50% a s ní ještě +25%.
9001: Samozřejmě, že rodiče průkazku nemají, ani důchodcovská pražská by se jim vůbec nevyplatila. A v jejich okolí je spousta důchodců, kteří do Prahy také jezdí max. 1x-2x týdně a řeší zcela stejné problémy. Podstatou mého sdělení bylo, že dosud se jim vzhledem k jednoduchosti nákupu (a označení a možnosti po vlaku ještě x minut jet MHD) vyplatily jednotlivé jízdenky PID, zatímco nyní učiní přesně to, co jsi napsal, a sice, že na celou nebo většinu cesty přejdou k tarifu ČD, čímž opustí integrovaný systém, který se tímto spíše dezintegruje.
Kromě toho by systém jednotlivého jízdného měl být přehledný, protože když se někdo ve vnějších pásmech rozhoduje, zda výjimečně použije PID, tak vlastně ani pořádně neví jak. A vlastně už to ani neřeší a vezme si auto, protože ho prostě má a nemusí nic řešit. Vybavuju si řadu turistů, kteří se mě ptali třeba jak do Čestlic, a ti jaksi neměli měsíční lítačku. Většinou měli jednodenní jízdenku a když jsem jim vysvětloval, co, kde a jak koupit a označit, vodopark rychle jako svůj cíl zavrhli.
9001: Samozřejmě, že rodiče průkazku nemají, ani důchodcovská pražská by se jim vůbec nevyplatila. A v jejich okolí je spousta důchodců, kteří do Prahy také jezdí max. 1x-2x týdně a řeší zcela stejné problémy. Podstatou mého sdělení bylo, že dosud se jim vzhledem k jednoduchosti nákupu (a označení a možnosti po vlaku ještě x minut jet MHD) vyplatily jednotlivé jízdenky PID, zatímco nyní učiní přesně to, co jsi napsal, a sice, že na celou nebo většinu cesty přejdou k tarifu ČD, čímž opustí integrovaný systém, který se tímto spíše dezintegruje.
Kromě toho by systém jednotlivého jízdného měl být přehledný, protože když se někdo ve vnějších pásmech rozhoduje, zda výjimečně použije PID, tak vlastně ani pořádně neví jak. A vlastně už to ani neřeší a vezme si auto, protože ho prostě má a nemusí nic řešit. Vybavuju si řadu turistů, kteří se mě ptali třeba jak do Čestlic, a ti jaksi neměli měsíční lítačku. Většinou měli jednodenní jízdenku a když jsem jim vysvětloval, co, kde a jak koupit a označit, vodopark rychle jako svůj cíl zavrhli.
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Se všemi aplikacemi nahrané na INZ je sleva na jízdné 25%. Důchodce by si zřejmě pořídil nikoliv aplikaci IN 25 ale aplikaci IN Senior. Se slevou IN senior si cestující nemusí do osobních a spěšných vlaků kupovat žádné další jízdní doklady – cestuje v nich tedy „zdarma“. Při cestách rychlíky a vlaky vyšší kvality může využít 25% slevu ze zvláštního jízdného pro důchodce, ze zpáteční slevy pro důchodce, z traťových jízdenek a slevu na jízdenky SporoTiket Česko, aplikace stojí cca 2790 na tři roky a je na ní automaticky nahraná i aplikace Rail plus (sleva na místenky atp..)Martin Šubrt píše:PhD z tarifu zatím též nemám, popravdě je to pro mne nedosažitelná meta Ale pokud to správně chápu, tak důchodce má 1/2 slevu na území hl. m. Prahy (když si nechá vystavit průkazku, kterou se prokazuje). Tato sleva se mu ale nevztahuje na cesty ve vlacích na všech i plně integrovaných tratích a to i na území hl. m. Prahy. V pásmech 1-5 se sleva nevztahuje ani na vlaky ani na busy s tím, že ale pro vlaky si důchodce může vyzvednout u ČD druhou průkazku a na tu má poloviční slevu z tarifu ČD. A když si důchodce vyzvedne (vlastně zakoupí za cca 1000 Kč na tři roky) ještě IN25 kartu, má slevu z tarifu ČD 75%. Vot intěgrovány verkehr .DavidD píše:Asi mi to uniklo, ale jak je to se slevou u důchodců? Po Praze mají slevu a když jedou do pásma 1-5 je to jak?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
At se dosteneme k jádru problému. Kolik lidi jezdí v příměstské dopravě na samostatnou jízdenku z automatu? Počítám, že jich bude minimum. Pravidelní dojízdějící mají stejně kupony, v S jsou tratové jizdenky, pravidelně příležitostní mají to taky znají (chataři).
Příklad rodičů MŠ je silně zavádějící.Tak at si koupí poloviční ČD z Prahy a je klid. Nemusí řešit systém jízdenek Pokud mají lítačku, tak na pokladně ČD řeknou chci jízdenku z Kolovrat.
Příklad rodičů MŠ je silně zavádějící.Tak at si koupí poloviční ČD z Prahy a je klid. Nemusí řešit systém jízdenek Pokud mají lítačku, tak na pokladně ČD řeknou chci jízdenku z Kolovrat.
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Nechci se hádat, pro mě jakožto držitele ZTP je to jednoduché jak v MHD tak i u ČD, ale manželka má openku a když jede mimo Prahu, tak to je horor. Když se ptala na informacích tak jí řekli něco jiného než po ní chtěl řidič v autobusu. A teď se dohadovat kdo vlastně má pravdu.OMH píše:Řekl bych, že tady záleží kdo co používá. Pro, cestujícího na území hl. m. Prahy je systém MHD snadný.peterkostelecky píše: Nechci se samozrejme zastavat ČD, ale maj mnohem jednoduší systém slev a výhod, než PID.
Nejlíp to řekl Martin Š. Zásadní rozdíl je v tom, že PID má složitý systém jízdného a ČD má složitý systém slev.
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Řekl bych, že tady záleží kdo co používá. Pro, cestujícího na území hl. m. Prahy je systém MHD snadný.peterkostelecky píše: Nechci se samozrejme zastavat ČD, ale maj mnohem jednoduší systém slev a výhod, než PID.
Nejlíp to řekl Martin Š. Zásadní rozdíl je v tom, že PID má složitý systém jízdného a ČD má složitý systém slev.
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
No, tak jistě, že tarif ČDTR10 má několik hódně stran a několik set článků, ale ve směs jde o to pochopit ten princip, a pak je to hračka se v tom orientovat. Ten odkaz co je zde uveden, tak je jasné, že médeia z toho budou dělat vědu aby ukázaly, že je to složitý a nevýhodný, o tom ty noviny jsou ... Nechci se samozrejme zastavat ČD, ale maj mnohem jednoduší systém slev a výhod, než PID ... a mmchdm ... dráhy nic nezrušily ( i když ), jen zmenily systém slev a výhod, nic není složitější, jen jde o to to pochopit, ale od PID jsem to vůbec nepochopil ...OMH píše:Já myslím, že se ROPID snaží, a to se cení Přeci jen tarif ČD je snad nepřekonatelně složitý a hlavně nestálý, resp. různé slevy, které se stále mění.
Chcete slevu na vlak? Hledejte.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3148_n.jpg
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Už to tu někde padlo, ale možná by nebylo od věci zavést ve vnějších pásmech jízdenky (případně pásma) podle poču zastávek, jako to mají například v Pardubicích. Přijde mi to mnohem přehlednější a není třeba pak řešit problémy s tím, odkud kam které jízdenka platí. Prostě bude v JŘ u zastávek číslo pásma jako je tomu teď (to se samozřejmě bude postupně měnit, tedy každá zastávka nebude mít stálé pásmo, ale toto pásmo se bude měnit se vzdáleností zastávky od výchozího/cílového bodu) a bude platit, že pásmo 1 je například do 5 zastávek a jízdenka stojí x Kč, pásmo 2 například do 15 zastávek a tak dál. Jakožto spíše příležitostný, leč pravidelný cestující v Pardubicích se mi tenhle systém líbil právě kvůli té jednoduchosti, jeden pohled od JŘ a jeden pohled vedle na ceník a bylo mi hned jasné, kolik budu platit.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Pokud tento tarif umozni sjednotit tarif PID a SID a nasledne tichou integraci Kladenska, pak at je klidne takto dementni. Pokud to neumozni, necht cely PID i SID zanikne..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
No jo, ale u ČD, když nebudu hledat slevu, tak si jízdenku z bodu A do bodu B celkem v pohodě koupím. A budu jí mít platnou. A jako důchodce poměrně snadno koupím poloviční... Zatímco v PID si i já osobně kolikrát vůbec nejsem jistý, jak postupovat v případech normální cesty, zejména za hranice Prahy, a zejména v případě, že nemám předplatný kupón. Ostatně i zdejší diskuse se odvíjí směrem, že pro spoustu příkladů ani lidi tady netuší, co si koupit a kdy si to označit. Na jedničku zná tarif PID Bůh, na dvojku asi někdo z Ropidu, na trojku možná nějaký člověk v DP, co to musí někomu přeložit a někam to vyvěsit, na čtyřku možná pár lidí odtud a na pětku všichni, co to mají používat...OMH píše:Já myslím, že se ROPID snaží, a to se cení Přeci jen tarif ČD je snad nepřekonatelně složitý a hlavně nestálý, resp. různé slevy, které se stále mění.
Chcete slevu na vlak? Hledejte.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3148_n.jpg
Tarif PID je zralej na vymazání z povrchu a na realizaci nového, kde by se finanční disproporce vyrovnávaly ne prostřednictvím zoufalých cestujících a testování jejich IQ, ale mezi dopravci, krajem a Prahou. Ty rozdíly nemá cestující vůbec poznat, ty si musí třeba v bitvě na nože vyřídit někdo jiný... Podobné bitvy ovšem zatím vedou k pásmům B...
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Já myslím, že se ROPID snaží, a to se cení Přeci jen tarif ČD je snad nepřekonatelně složitý a hlavně nestálý, resp. různé slevy, které se stále mění.
Chcete slevu na vlak? Hledejte.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3148_n.jpg
Chcete slevu na vlak? Hledejte.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3148_n.jpg
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Taky mám pocit že se inspirovali u ČD. A maj snahu "dohnat a předehnat".
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Týýý vo*e. Koukám, že jsem ve znalosti tarifu PID nedosáhl ani levelu zdejší diskuse To jsou desítky jízdenek, který snad znají jen tvůrci tarifu a pár šotoušů co si je koupili do sbírky
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
No už jsme se to dočetl na ropidu, pokud jako důchodce pojedu pouze na území Prahy, tak legitka platí. Pokud pojedu mimo Prahu, tak jí použít nemohu a musím již od nástupu jet na plnocenou jízdenku PID. No to je ale bordel.DavidD píše:A co když má důchodcovskou legitku na území Prahy. To ve vlaku jet může po Praze, nebo je mu tento svět zapovězen?