Příměstská doprava (nejen PID)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.1.2011 9:34

JaHu: Takže tady opravička s dojezdovým pásmem D. Může být? :-)

V práci jsem to ukázal pár "dojížďákům" a byli nadšeni :-). Stačí prý, aby pár dní neměli tramvajenku a už se odehrávají veselé historky s průvodčími apod. Většinou nevítězí ani jedna strana, bo si žádná není jistá, jak to vlastně je.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.1.2011 6:19

gabuliatko píše:
MM-Mikulovsky píše:Je také problém s nedostatečným zázemím na přestupních bodech ...
Ve stredoceskem kraji a v Praze je na nejakem prestupnim bode zazemi? Predpokladam, ze mas na mysli zazemi pro cestujici.
Jako snad alespoň dostatečné přístřešky jsou - v JMK se i toto většinou dodělává i s několikaletým zpožděním od zaintegrování území.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 2997
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od kruťák » 05.1.2011 4:57

No třeba se jednou naše děti dočtou v kronice, že
Léta božího 2011 obec pražská zbúřila se proti konšelům, i zjímali je, chtěvše je kázati stínati; a to proto, že sú počtův nečinili, sami se tím dělili a užívali; neb sú byli několiko let na konšelství; berně na obec vzkládali a drželi je; by jako dnes dítě narodilo se neb umřelo, daj z hlavy, chudí jako bohatí; základy brali, komory vylamovali, zapečeťovali, by pak nic neměl, tehdy daj (ač jest to tak bylo)
Když si to přeložím do moderní češtiny, až jde mráz po zádech z toho, že jsou věci, co se i po 600 letech ani trochu nezměnily :(

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1521
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od XSC » 05.1.2011 0:25

krtinek píše:Ještě jednou chci tímto poděkovat doktoru Rathovi, že děcka jezdí zdarma (protože by těch maximálně 500 za dětský měsíční kupón na xy pásem asi jejich rodiny naprosto zruinovalo). Dále chci poděkovat, že se na tom jenom za minulý rok prom*dalo nejméně 350 milionů, které teď v důsledku chybí na samotné zřízení některých méně vytížených (nikoliv však zbytných!) spojů. Když už jsem u toho, tak chci ještě poděkovat, že přestože teď prý nejsou peníze na nic, uškudlil se kdesi miliónek na zcela nutnou výzdobu hejtmanské kanceláře. No, sami uherští husaři by se nemuseli stydět =D>
Nejhezčí na tom ovšem je, že přestože byl za tuto ptákovinu Rath ODSkou velmi kritizován, dostala se do programu naší gynekoaly v Praze. Takže můžeme čekat naprosto stejné následky.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 2997
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od kruťák » 04.1.2011 22:45

Jamie píše:Je-li cílem vyhnat lidi z autobusů, jen tak dál!
Tak, tak - je to práce Krajského úřadu Středočeského Kraje a mám stejný pocit. Pro jistotu jsem si teď v lednu už nekoupil 90denní kupón, ale jenom měsíční. Pokud se totiž vyplní, už takřka jistý, bodový scénář 1) zdražení, 2) rušení spojů od 12. prosince (resp. od ledna), 3) velké omezování spojů minimálně o 15% od února, přes svou oblibu MHD přesednu na auto! A nebudu sám!
Ještě jednou chci tímto poděkovat doktoru Rathovi, že děcka jezdí zdarma (protože by těch maximálně 500 za dětský měsíční kupón na xy pásem asi jejich rodiny naprosto zruinovalo). Dále chci poděkovat, že se na tom jenom za minulý rok prom*dalo nejméně 350 milionů, které teď v důsledku chybí na samotné zřízení některých méně vytížených (nikoliv však zbytných!) spojů. Když už jsem u toho, tak chci ještě poděkovat, že přestože teď prý nejsou peníze na nic, uškudlil se kdesi miliónek na zcela nutnou výzdobu hejtmanské kanceláře. No, sami uherští husaři by se nemuseli stydět =D>

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Damir Holas » 04.1.2011 21:46

Jamie píše:PIDko, bravo! Na stejnou cestu, kterou jsem ještě před pár měsíci absolvoval se sedmipásmovou jízdenkou za 44 Kč, jsem si nyní musel zakoupit devítipásmovou jízdenku za 68Kč! Je-li cílem vyhnat lidi z autobusů, jen tak dál!
To není práce Ropidu, ale KÚ Stč kraje... :roll:

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Jamie » 04.1.2011 20:44

PIDko, bravo! Na stejnou cestu, kterou jsem ještě před pár měsíci absolvoval se sedmipásmovou jízdenkou za 44 Kč, jsem si nyní musel zakoupit devítipásmovou jízdenku za 68Kč! Je-li cílem vyhnat lidi z autobusů, jen tak dál!

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Martin Šubrt » 04.1.2011 20:19

Cílem by bylo, aby řidič ani cestující nemuseli zkoumat, která že jízdenka za kolik a s jakou platností je ta pravá. A i kdyby cestující nevěděl pásma, ale jen že jede z Hájů do Kostelce, tak mu vyjede jízdenka a na ní bude napsáno třeba V3 a řidič řekne, tak a pamatujte si, pro tuhle cestu jezdíte s V3, stejnou si můžete koupit v automatu... A do smrti už ten člověk jezdí s jízdenkou V3, které se může měnit cena a časová platnost do alelujá, ale on si tu jízdenku už vždy najde...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 221
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od JaHu » 04.1.2011 20:18

MM-Mikulovsky píše:Také jsem již z několika stran slyšel tento návrh, ale z osobní zkušenosti vím, že lidé nejsou (a někdy i po právu) spokojeni s fungováním IDS JMK řízeným společností KORDIS. Např. velmi oblíbený "expres" Mikulov - Brno (dříve zajíždějící do Pohořelic, po rozšíření IDS na celý kraj již ne) nebyl zařazen do IDS. Jsem přesvědčen, že to škodí IDS - lidé si nepořídili legitimace na něj a díky tomu nevyužívají v možné míře časově srovnatelné spojení vlekem mezi Brnem - Šakvicemi + (proti dřívějšku velmi posílenou) BUS linku Mikulov - Hustopeče jezdící právě přes Šakvice. Problém mám i s neustálým problémem nevydávání více zónových jízdenek řidičem linky 581 - (sloužící jako MHD Mikulov). Je také problém s nedostatečným zázemím na přestupních bodech ...
To, že lukrativní linka, na které se dopravci vyplatí jezdit za kilometrický tarif, není integrovaná do IDS, je podle mě chyba a souhlasím s tím, že to poškozuje celý IDS. Něco podobného je/bylo i na trase Praha - Kladno ve vztahu k SIDu (tam tuším, že zastávkové linky Praha - Kladno v systému jsou a expresní ne). Doufám, že mě kdyžtak někdo opraví, jestli je to jinak. Ty ostatní problémy jsou snad taky řešitelné.
Naposledy upravil(a) JaHu dne 04.1.2011 20:25, celkem upraveno 1 x.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Martin Šubrt » 04.1.2011 20:12

Gabuliatko: On už je šílený nepoměr i v tom, že pražská "čtyřpásmovka" stojí 26, tedy 6,50 na jedno pásmo, ale když se přidá k Praze pásmo 1, cena vyletí nyní o 14 korun... A pak se to samozřejmě promítne do kuponů.

Samozřejmě, že dominantní je časové jízdné, ale s těmito cenami už se vyplatí za hranicí Prahy přejít z PID na tarify modrých busů a ČD s jejich slevami, takže aktuální zdražení je dost křiklavá dezintegrace systému. K tomu ty různosti slev pro důchodce apod. Hrůza, hrůza, název Pražská integrovaná doprava by měl dát k soudu kauzu svého lživého nadepsání :-).

Ale jednotlivé jízdné nelze odepisovat. Chceme přece, aby MHD byla atraktivní nejen pro každodenní cesty, ale pro jakékoli příležitostné. Když sněží, nechám auto doma a jedu vlakem. Dneska se mnozí spíš přinutí auto vyhrabat. Stejně tak by byl přehledný tarif jednotlivého jízdného pozitivní i pro víc turistických cest za hranice Prahy. Dneska je to skoro tabu, protože nikdo neví, co si má koupit.

JaHu: Tak jsi taky vlastně odpověděl 3x ano :-).

Gabuliatko: To mu neřekneš. Prostě mu řekneš Vnější - 2 pásma, Vnější - 4 pásma, případně prostě V2, V4, nebo mu řekneš Praha + 2 a dá ti PD+2...nebo mus řekneš 2+Praha a dá ti opět PD+2 a v úplně nejhorším případě mu řekneš 2+Praha jen dojezd a dostaneš V3. Takové označení jízdenek se každý řidič může naučit za 10 minut a dá se to snadno nakódovat do jakéhokoli výdejního zařízení.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od gabuliatko » 04.1.2011 20:11

MM-Mikulovsky píše:Je také problém s nedostatečným zázemím na přestupních bodech ...
Ve stredoceskem kraji a v Praze je na nejakem prestupnim bode zazemi? Predpokladam, ze mas na mysli zazemi pro cestujici.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od gabuliatko » 04.1.2011 20:08

JaHu píše:ad 2) Když se to vezme do detailů, tak jízdenky mají své názvy. Ale místo např. "dvoupásmová nepřestupní" si každý pamatoval cenu 10 Kč a teď, když byla zdražena na 12 Kč (a dostatečně se o tom předem neinformovalo), je dost lidí v koncích, pokud jim řidič oznámí, že lístek za 10 Kč neexistuje.
Pane, napsal jste to moc hezky, (mysleno napsrosto vazne) jen nevim, (a v duchu si predstavuji) jak na me bude ridic koukat, kdyz mu misto "za 18" reknu "dvoupásmová nepřestupní". Velmi se obavam, ze bude zas v koncich (napsal bych to jinak) on.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.1.2011 20:03

JaHu píše:.... A za hranicí Prahy by byly zóny podobající se spíše zónám SID než pásmům PID. Akorát by ty zóny mohly být o něco větší než dnešní zóny SID (zkrátka podobná struktura jako v Jihomoravském kraji, který se inspiroval ve Vídni).
Také jsem již z několika stran slyšel tento návrh, ale z osobní zkušenosti vím, že lidé nejsou (a někdy i po právu) spokojeni s fungováním IDS JMK řízeným společností KORDIS. Např. velmi oblíbený "expres" Mikulov - Brno (dříve zajíždějící do Pohořelic, po rozšíření IDS na celý kraj již ne) nebyl zařazen do IDS. Jsem přesvědčen, že to škodí IDS - lidé si nepořídili legitimace na něj a díky tomu nevyužívají v možné míře časově srovnatelné spojení vlekem mezi Brnem - Šakvicemi + (proti dřívějšku velmi posílenou) BUS linku Mikulov - Hustopeče jezdící právě přes Šakvice. Problém mám i s neustálým problémem nevydávání více zónových jízdenek řidičem linky 581 - (sloužící jako MHD Mikulov). Je také problém s nedostatečným zázemím na přestupních bodech ...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 221
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od JaHu » 04.1.2011 19:37

Gabuliatko:
Sloučení PIDu a SIDu je věc, která by se podle mě měla udělat co nejdřív. Stav, kdy po stejném území jezdí spoje dvou dotovaných IDS, které si navzájem neuznávají jízdní doklady, je přinejmenším nevyhovující. Rozdělení Prahy i dle SIDu jak popisujete je zvlášntí. Ještě pochopím, že Hradčanská je v jiné zóně než Bílá hora (je zkrátka víc než dvojnásobně dál od hranice Prahy), ale aby byla Bílá hora v jiné zóně než Zličín, to už se mi zdá "zvláštní". Až se oba systémy sloučí (snad se toho dočkám), tak by zkrátka byla Praha - okraj/dojezd apod. a Praha ("zbytek"). A za hranicí Prahy by byly zóny podobající se spíše zónám SID než pásmům PID. Akorát by ty zóny mohly být o něco větší než dnešní zóny SID (zkrátka podobná struktura jako v Jihomoravském kraji, který se inspiroval ve Vídni).

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 221
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od JaHu » 04.1.2011 19:28

Martin Šubrt:
ad 1) Určitě ano. Minimálně tím, že se mi zdá jako zbytečnost, aby dojezdové pásmo bylo tvořeno dvěma pásmy (B + 0) účelově vytvořenými před lety pro "skryté zdražení" jízdného, kdy za stejnou cestu bylo potřeba mít jízdenku s platností o jedno pásmo víc (stejně jako počítání pásma P za dvě pásma). Stejně tak může být pro někoho matoucí, že zastávky na území Prahy, přes které jezdí linky řady 300, patří do více pásem zároveň podle toho, kterou linkou zrovna jedete (příklad: zastávka Sídliště Zličín je pro linky 164 a 257 pásmo P, ale pro 300 pásmo B). Řešením by bylo mít všechny zastávky na okraji Prahy v dojezdovém pásmu (např. D), zbytek Prahy v pásmu P, každé toto pásmo by se počítalo jako jedno pásmo, nejmenší platnost přestupní jízdenky mít 2 pásma a předplatní jízdenky s platností v P by automaticky platily i v D, ale obráceně by to neplatilo, aby bylo možné mít předplatní např. pro kombinaci 1+D. Tím by ten, kdo jezdí čímkoliv jenom po Praze nemusel vůbec řešit nějaké pásmo P nebo D a pro dojíždění jenom na okraj Prahy by zůstalo zachováno dojezdové pásmo D, takže ten, kdo pracuje nebo jede na nákup z vnějších pásem na okraj Prahy by nemusel platit jako kdyby jel až do centra.

ad 2) Když se to vezme do detailů, tak jízdenky mají své názvy. Ale místo např. "dvoupásmová nepřestupní" si každý pamatoval cenu 10 Kč a teď, když byla zdražena na 12 Kč (a dostatečně se o tom předem neinformovalo), je dost lidí v koncích, pokud jim řidič oznámí, že lístek za 10 Kč neexistuje. Takže vymyslet nějaký srozumitelnější název není špatný nápad.

ad 3) Těžko říct, nějaká poptávka po jízdenkách s krátkou platností bude, ale asi by bylo lepší to řešit spíš přestupní jízdenkou s kratší (např. poloviční) dobou platnosti než nepřestupní jízdenkou, která je v metru vlastně přestupní a aby to nebylo tak jednoduché, tak ještě neplatí ve vlacích, na lanovce a na nočních linkách.

Zamčeno