Stránka 5 z 12

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 02.1.2011 17:41
od OMH
To je velká logika. Asi řeknu babičce o jízdenky za korunu =D>
Co platí? Už zde bylo řečeno: je to vyhlášený platný tarif.

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 02.1.2011 17:28
od PavelR
trainzjohny píše: "Vyšší" platnost nemá nápis na jízdence ani náhodou to bys potom mohl vzít jízdenku před zdražením (myslím to z roku 2008) a říkat že je na ní napsáno že platí xx minut a že tedy je vše v pořádku.
Tarif je platný vždy jen jeden, a to že se mu jízdní doklady nestíhají přispůsobit z minuty na minutu je bohužel jasné, proto se většinou zavádí ony přechodné dny kdy je možno cestovat i na staré jízdenky.
Dobrý den,
a co by mělo platit než právě nápis na jízdence, který udává časovou/pásmovou platnost?
Tarif udává, že "Cena přestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu činí ..." a to je za 7 pásem 54,-, do 31.12. to bylo 44,-. Pořád jde ale o jízdenku na 7 pásem/180 minut. Nikde na "staré" jízdence není uvedeno "platí do 31.12.2010".

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 23:14
od cwapa
orky píše: Takže metro taky není plně integrováno? :) Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.
=D> =D> =D>

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 20:49
od 9001
Bobik píše:Jé, teď se nakousla taková věc - jak se vlastně počítají ty peníze a převod nákladů? Dá se to nějak vyčíslit, nebo se to bere nějakým koeficientem (alá baj vočko, tady jezdí dle průzkumu zhruba tolik a tolik tím a tím)?
Na tohle se dělají průzkumy jízdních dokladů. Jednou jsem měl čest se toho účastnit. Spočívá to v tom, že do podrobnosti rozepíšeš na jednotlivé jízdenky, tratovky atd.

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 20:04
od Bobik
Jé, teď se nakousla taková věc - jak se vlastně počítají ty peníze a převod nákladů? Dá se to nějak vyčíslit, nebo se to bere nějakým koeficientem (alá baj vočko, tady jezdí dle průzkumu zhruba tolik a tolik tím a tím)?

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 18:53
od Martin Šubrt
orky píše:
MŠ píše:Dále doplnit označovací strojky do vlaků, do té doby rozhodně nejde o plnou integraci
Takže metro taky není plně integrováno? :) Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.
Ehm, pokud mi tarif umožňuje jet na nějaké doklady, ale absence označovače ve vlaku mi to znemožňuje, asi nejde o plnou integraci. Když na cestě z Prahy mohu jako důchodce jet na jízdenku za 13 do Kolovrat a dál pokračovat na tarif ČD, zatímco na cestě zpět mohu totéž udělat pouze tak, že v Kolovratech vyskočím z vlaku, dám si běh po nástupišti a zkusím si cvaknout, než mi vlak ujede, tak to nepovažuju to za plnou integraci. Ne každý má síťovku. Navíc se zdražením vnějších pásem bude i mimo důchodce větší poptávka po tom kombinovat jízdenku ČD s PID a na cestě do Prahy to při cestě vlakem prostě nejde. Takže tarifně mohu jet levněji, ale kvůli absenci strojku nemohu tarif využít. To skutečně nepovažuju za plnou integraci, ostatně zdražení vnějších pásem rovněž na železnici vnější pásma spíš pošouplo k dezintegraci....Jinak jsem psal o jednom strojku. I z hlediska peněz a převodu nákladů by to pro dráhy mohlo být spíše atraktivní strojek mít.

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 17:41
od Radek
orky píše: Takže metro taky není plně integrováno? :) Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.
Ono plná integrace: jenže zkus koupit na menší zastávce lístek PIDu. Průvodčí ho neprodá (před pár lety se v nějakém oficiálním dokumentu ČD objevila věta, že se IDS nesmí moc podporovat, protože je moc levný), automat je málo kde...

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 17:21
od orky
MŠ píše:Dále doplnit označovací strojky do vlaků, do té doby rozhodně nejde o plnou integraci
Takže metro taky není plně integrováno? :) Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 16:47
od Martin Šubrt
TK_: Jasan, ale já to pochopil tak, že když mám současně průkazky důchodce a IN25, tak se prostě rovnou obě slevy sečtou na číslo 75%... Ne že se odečte půlka a z půlky ještě odečte těch 25%.

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 15:49
od milbi
TK_ píše:...Jízdenka stojí 100 korun. Nejdříve zlevní o 50% a pak ještě o 25%. Kolik bude stát?
Špatná odpověď: 25 korun. // Správná odpověď: 37 a 1/2 koruny.
Jen takový detail - cena bude 38, bo se cena in-slevy zaokrouhluje nahoru (na rozdíl od 50% slevy pro důchodce, která se zaokrouhluje dolů)...

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 31.12.2010 15:29
od TK_
Martin Šubrt píše:Tím, že s IN 25 má důchodce slevu 75% jsem myslel, že bez ní má na průkazku slevu 50% a s ní ještě +25%.
A nyní si prosvištíme trošku matematiky.
Jízdenka stojí 100 korun. Nejdříve zlevní o 50% a pak ještě o 25%. Kolik bude stát?
Špatná odpověď: 25 korun.
Správná odpověď: 37 a 1/2 koruny.

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 30.12.2010 21:07
od gabuliatko
Martin Šubrt píše:Jednání se StčK se chystají, tak uvidíme.
To máš info ze dne PID nebo nějaké čerstvější? Já že ode dne PID něco vody ve Vltavě proteklo a nic.

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 30.12.2010 20:56
od Martin Šubrt
9001 píše:MŠ: Můžeš tedy dát příklad jestli to v jiných IDS funguje lépe? Ted mě napadá max KODIS a IDS JMK. O těch moc nevím, proto se ptám.
Myslím, že to bývá častá chyba, roubovat něco odjinud někam jinam. Tarif by měl být šitý pro danou lokalitu. Spíš napíšu, co mi vadí. Jednotlivé jízdenky nejsou označené pásmovou platností. Stojí tolik, pak tolik a tolik a k nim je vysvětleno, kolik pásem platí. Tudíž nikdo se nanaučí si kupovat nějakou jízdenku, u níž se mění jen cena. Musí si hledat, kolik ta jeho zase stojí a zda se nějak nezměnila časová a pásmová platnost. Přitom by to mělo být naopak. Spektrum jízdenek např. PP (Praha Přestupní) a PN (Praha Nepřestupní). K tomu odstranit složitosti s platností nepřestupní v metru a v tramvajích do podoby nepřestupní i v metru, platí 20 minut, je mírně levnější, např 15 Kč. Dále jízdenky typu PP+1, PP+2, PP+3, PP+4, PP+5, které jasně říkají, do kterého pásma za Prahu jedu (z Prahy). K nim jízdenky V1, V1+1, V1+2, V1+3, V1+4 pro vnější pásma. Obdobně kupóny. V první sadě přeúčtovávám pro kraj část ceny vyšší než stojí PP, v druhém případě celé jízdenky. Tím mohu mírně odlišit ceny pro cesty z/do Prahy a jen v regionu. A hlídat si tarifní politiku i odděleně. Když se mrknu na tabulku takového jednotlivého jízdného, nebo kupónů, okamžitě vím, co chci a nepřekope mi to každá změna cen. Dále doplnit označovací strojky do vlaků, do té doby rozhodně nejde o plnou integraci. Pořešit jednotné uznávání slev na celém území, zejména pro žáky a důchodce tak, aby základní jízdné mělo přehledné 1/2 alternativy. Dost mě děsí ty poznámky v tarifu třeba u důchodců, že to je tak nepřehledně, bo to jinak nejde... K tomu polovičnímu jízdnému rovňově sladit i dovozné. Dbát na sjednocení se standardním tarifem ČD, teď se to hodně přiblížilo. Slevy ČD jsou nadstandard pro časté klienty drah. Samozřejmě Praha jako jedno pásmo. Takže v souhrnu bych systém nepřekopával zas tak výrazně, ono je to spíše politikum než technikum, jak to vylepšit. Jednání se StčK se chystají, tak uvidíme. Určitě by měly zmizet takové úplně nestandardní jízdenky typu 10 Kč/14 Kč. Pokud to do systému vnáší nerovnováhu, musí se kompenzovat na straně organizátorů a dopravců a v jejich dohodách, nikoli tvorbou nových pásem a dalších jízdenek šitých na míru pro tři lidi...

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 30.12.2010 20:07
od MOp
např. VVO - jednoduché, přehledné, ..

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Napsal: 30.12.2010 20:04
od 9001
MŠ: Můžeš tedy dát příklad jestli to v jiných IDS funguje lépe? Ted mě napadá max KODIS a IDS JMK. O těch moc nevím, proto se ptám.