9001 píše:MŠ: Můžeš tedy dát příklad jestli to v jiných IDS funguje lépe? Ted mě napadá max KODIS a IDS JMK. O těch moc nevím, proto se ptám.
Myslím, že to bývá častá chyba, roubovat něco odjinud někam jinam. Tarif by měl být šitý pro danou lokalitu. Spíš napíšu, co mi vadí. Jednotlivé jízdenky nejsou označené pásmovou platností. Stojí tolik, pak tolik a tolik a k nim je vysvětleno, kolik pásem platí. Tudíž nikdo se nanaučí si kupovat nějakou jízdenku, u níž se mění jen cena. Musí si hledat, kolik ta jeho zase stojí a zda se nějak nezměnila časová a pásmová platnost. Přitom by to mělo být naopak. Spektrum jízdenek např. PP (Praha Přestupní) a PN (Praha Nepřestupní). K tomu odstranit složitosti s platností nepřestupní v metru a v tramvajích do podoby nepřestupní i v metru, platí 20 minut, je mírně levnější, např 15 Kč. Dále jízdenky typu PP+1, PP+2, PP+3, PP+4, PP+5, které jasně říkají, do kterého pásma za Prahu jedu (z Prahy). K nim jízdenky V1, V1+1, V1+2, V1+3, V1+4 pro vnější pásma. Obdobně kupóny. V první sadě přeúčtovávám pro kraj část ceny vyšší než stojí PP, v druhém případě celé jízdenky. Tím mohu mírně odlišit ceny pro cesty z/do Prahy a jen v regionu. A hlídat si tarifní politiku i odděleně. Když se mrknu na tabulku takového jednotlivého jízdného, nebo kupónů, okamžitě vím, co chci a nepřekope mi to každá změna cen. Dále doplnit označovací strojky do vlaků, do té doby rozhodně nejde o plnou integraci. Pořešit jednotné uznávání slev na celém území, zejména pro žáky a důchodce tak, aby základní jízdné mělo přehledné 1/2 alternativy. Dost mě děsí ty poznámky v tarifu třeba u důchodců, že to je tak nepřehledně, bo to jinak nejde... K tomu polovičnímu jízdnému rovňově sladit i dovozné. Dbát na sjednocení se standardním tarifem ČD, teď se to hodně přiblížilo. Slevy ČD jsou nadstandard pro časté klienty drah. Samozřejmě Praha jako jedno pásmo. Takže v souhrnu bych systém nepřekopával zas tak výrazně, ono je to spíše politikum než technikum, jak to vylepšit. Jednání se StčK se chystají, tak uvidíme. Určitě by měly zmizet takové úplně nestandardní jízdenky typu 10 Kč/14 Kč. Pokud to do systému vnáší nerovnováhu, musí se kompenzovat na straně organizátorů a dopravců a v jejich dohodách, nikoli tvorbou nových pásem a dalších jízdenek šitých na míru pro tři lidi...