T3R, T3G

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 13.10.2006 12:16

Včera kanárek na zkušební jízdě. Spatřen kolem půl osmý na Průběžné.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 27.9.2006 12:19

pro XSC- Nevím kdy se zaváděly hlásiče v Praze, ale T3 je měly od začátku, byly ale předtím určitě v autobusech. Pro zájemce o detaily, byl to tenkrát tranzistorový "zázrak" z Tesly Vráble s typ.značením AZW 161 a k němu od téhož výrobce mikrofon na "labutím krku". Protože nedostek mikrofonů k tehdejším začínajícím magneťákům byl značný,přešlo se na mikrofony na šňůře, které se fasovaly a vracely na výpravně spolu s lékárničkou a lístky do kontrolních pokladen.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 26.9.2006 20:05

I.am.good píše:Určitě myslíš ELEKTRONKY??
Hele jak sem slyšel tak prodávám :wink: Ale mě se to taky zdálo difný.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 26.9.2006 17:50

I.am.good píše:Určitě myslíš ELEKTRONKY?? Tedy anoda, katoda, báze, žhavící elektroda a případně další přechody (nejvíc snad byla optoda - osmielektronka) Nechce se mi věřit, že v TV8 jsou elektronky, když ani v TV1 nejsou...Či snad ano?
Jo jinak jsem ještě zaslechl, že TV8 byla pracovníky ČKD nazývána "Ďáblova pomsta", jelikož při rekuperaci to prý házelo až 2500V, následky toho si lze dobře představit :)

Nešťastný to vůz.
Je vidět, že elektronky už opravdu nikdo nepoužívá. Ani bázi ani přechody elektronka nemá, to až polovodiče. Elektronka má žhavení, katodu, řídící/urychlovací/stínící/xxx mřížku a anodu. A opravdu, v žádné tramvaji nejsou, i když u T3 bych si je ještě v koncovém stupni hlásiče zastávek představit dovedl. Když už jsme u toho, kdy se vlastně hlásiče v Praze zaváděly?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 26.9.2006 17:14

Pepa píše:Tak 8200 by se měl za pár dní po dlouhé době zase vrátit do vozovny SA. Důvod neprovoznosti je ten, že ve výzbroji jsou jiné elektronky než mají být, ale problém je ten, že nikdo neví jaký jsou ty špatný... Závada se projeví až po určité doby jízdy až se ohřejou a pak dělaj neplechu. Jinak technikem vozovny byl vůz již několikrát navrhnut na zrušení, naštěstí to zatim neprošlo.
Určitě myslíš ELEKTRONKY?? Tedy anoda, katoda, báze, žhavící elektroda a případně další přechody (nejvíc snad byla optoda - osmielektronka) Nechce se mi věřit, že v TV8 jsou elektronky, když ani v TV1 nejsou...Či snad ano?
Jo jinak jsem ještě zaslechl, že TV8 byla pracovníky ČKD nazývána "Ďáblova pomsta", jelikož při rekuperaci to prý házelo až 2500V, následky toho si lze dobře představit :)

Nešťastný to vůz.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 26.9.2006 15:20

Tak 8200 by se měl za pár dní po dlouhé době zase vrátit do vozovny SA. Důvod neprovoznosti je ten, že ve výzbroji jsou jiné elektronky než mají být, ale problém je ten, že nikdo neví jaký jsou ty špatný... Závada se projeví až po určité doby jízdy až se ohřejou a pak dělaj neplechu. Jinak technikem vozovny byl vůz již několikrát navrhnut na zrušení, naštěstí to zatim neprošlo.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 08.8.2006 21:44

Tombus píše:Hlavně pak pro autobusy linky 148, že..:wink:
Hlavně pro autobus bych neříkal, použil bych slovo také - pravda je, že autobus manévruje daleko složitěji než auto.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 08.8.2006 21:15

Fořtík píše:Obávám se, že důvod, proč volit Dvorce je ten, že odstavená tramvaj tvoří u vodárny překážku v silničním provozu, na Dvorcích nikoliv.
Hlavně pak pro autobusy linky 148, že..:wink:

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 08.8.2006 18:16

I.am.good píše:Protože když nedáš na Pod. vodárně cedule aspoň týden předem, tak tam kvůli autům neprojedeš :wink:
Bývávalo. Sérií neustálé bdělosti nad volností žluté čáry a případné okamžité postihování viníků buď pokutou, pokud byl hříšník na místě přítomen, případně nekompromisním odtahem vozidla vedlo k tomu, že žlutou čáru se řidiči naučili respektovat.

Obávám se, že důvod, proč volit Dvorce je ten, že odstavená tramvaj tvoří u vodárny překážku v silničním provozu, na Dvorcích nikoliv.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 08.8.2006 17:32

fricoolinek2 píše:Proč se sunul až do Dvorců, když nejbližší smyčkou je Podolská vodárna ?
Protože když nedáš na Pod. vodárně cedule aspoň týden předem, tak tam kvůli autům neprojedeš :wink:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.8.2006 17:18

radek31 píše:vůz 8200 včera opět chcípnul - tentokrát na Výtoni kolem 20:35, byl odsunut dvojicí T3R.P na Dvorce, kde si ho po cca 1,5 hodině vyzvedl strašnický zrychlovač
Proč se sunul až do Dvorců, když nejbližší smyčkou je Podolská vodárna ?

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 08.8.2006 16:26

radek31 píše:vůz 8200 včera opět chcípnul - tentokrát na Výtoni kolem 20:35, byl odsunut dvojicí T3R.P na Dvorce, kde si ho po cca 1,5 hodině vyzvedl strašnický zrychlovač
Teoreticky by se 8200 měla zase zítra ukázat na 21 je provozní...nebo aspoň z 2. na 9. kolej dojela :)

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 08.8.2006 15:49

radek31 píše:vůz 8200 včera opět chcípnul - tentokrát na Výtoni kolem 20:35, byl odsunut dvojicí T3R.P na Dvorce, kde si ho po cca 1,5 hodině vyzvedl strašnický zrychlovač
Jak psal kdysi Jenki na k-reportu, tak TV8 je dabelsky vynalez. Pri poruse napetoveho cidla umi vyrobit v troleji i 1500 V ss. A to pak nasledne odpali vsechny obvody citlive na nepeti v sirokem okoli pocinaje EOV, a konce vlastnim statickym menice.

Nejzakernejsi na tom je, ze se tato zavada projevi az ve chvili, kdy rekuperovana energii neni v dostatecne mire odebirana jinymi vozy (pro jizdu).

Takze v Ostrave maji vsude prepetove ochrany.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 08.8.2006 11:29

vůz 8200 včera opět chcípnul - tentokrát na Výtoni kolem 20:35, byl odsunut dvojicí T3R.P na Dvorce, kde si ho po cca 1,5 hodině vyzvedl strašnický zrychlovač

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 08.8.2006 9:13

No ona Praha zas tak skvělá v tom přečíslování není. T3M2DVC jsou volně rozprostřeny mezi T3M, a přitom se nejdená o spřahovatelné vozy.
Klíďo mohly dostat v 1996-1999 řadu 8111-8128

Zamčeno