T3R, T3G

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Re: T3R, T3G

Odeslatod kaja101 v 18.2.2011 15:51

Dobrý den, mám seriózního zájemce ze zahraničí, který by měl zájem odkoupit 10 ks T3 a dál je provozovat. Myslím, že pro DP by to byla určitě výhodnější varianta, než je nechat sešrotovat. Také srdce vás, milovníků tramvají, by tuto variantu nesla určitě lehčeji. S kým lze v DP vést na toto téma diskusi vedoucí k cíli? Poradíte mi, prosím? Díky. kaja101 kaja101@volny.cz
kaja101
Uživatel
 
Založen: 18.2.2011 15:37

Odeslatod Jabberwocky v 28.4.2007 21:30

Ok, in case Anton doesn't understand German I'll translate this one into English. 6514 politely asks for a current vehicle list of T3 and T4 trams in Kyiv.

6514: Pro případ, že by Anton nerozuměl německy, upravil jsem Vaši prosbu do angličtiny. Hezký večer.
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

bitte schön antworten,herr Anton.

Odeslatod 6514 v 28.4.2007 20:50

Dear sir Anton. zehr schőnen bitte eines aktuell-fahrzeugen liste,T3 T4 ex Kyjev sehr schönen bitte, 6514
6514
Uživatel
 
Založen: 07.4.2007 15:44

Odeslatod pawel v 23.4.2007 23:34

anton: wow! anyway, 3-5 years ago, the situation with tramcars here in prague was quite similar - old T3 from early 60s, already "sentenced to death" and in service only as schoolcars or "dienstwagen" (no idea whats this term in Eng - service car?), were rebuilt to T3R.P and T3R.PV type and have some 20 years of extended/renewed regular service to go... this was obvious particularly when the new route to barrandov opened as there was a sudden need for more trams in regular service.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Odeslatod Jabberwocky v 23.4.2007 16:10

It seems that there is no pressing need to keep older vehicles moving here. Old T3 get rebuilt to T3R.P but Prague purchases new chassises as well (T3R.PV and T3R.PLF) and, of course, there are those completely new trams 14T (the option is for 60 vehicles). The upcoming 15T type shall fill in any gaps in future.
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Anton_H v 23.4.2007 15:57

Dekui moc!!
Now I understand.
Offtop: in my city every car is important, our depots do everything they can to make the tram move. For example, repaired after the fire T6B5 #044 got T3 windows, because they need one more car in service, but there were no T6 size glass! (http://tram.mashke.org/files/anton/Kiev/tramvaj/Darnica/045-044.jpg, author Anton Kotchurov)
Anton_H
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Odeslatod Jabberwocky v 20.4.2007 13:43

syverin napsal:...A small correction... CZK 1 000 000 = EUR 35 000

I wouldn't call this correction small ;-)
(It rhymes!)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod syverin v 20.4.2007 8:09

...A small correction... CZK 1 000 000 = EUR 35 000
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
 
Založen: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512

Odeslatod adam_r v 19.4.2007 22:49

Anton_H napsal:One more question: if all the problems where connected with electronics, why did they destroy the tram? Why they couldn't change electronics to TV-Progress?
During the reconstruction to T3G, there were done some changes in the car's frame. To fit the Progress electronics inside and make the car "compatible" with the othe ones, it will be (probably) necessary to do some additionally changes. (I don't know the technical details.)
So the public transport company have bought rather a new frame (price about 1 000 000 Kc = 350 000 EUR) and claim it as a recontruction of the old car.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod Anton_H v 18.4.2007 15:27

One more question: if all the problems where connected with electronics, why did they destroy the tram? Why they couldn't change electronics to TV-Progress?
Anton_H
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Odeslatod pan Vedoucí v 16.4.2007 21:37

PvvS napsal:Mel bych dotaz : Existuje jeste skrin z 8200 ?
Mam takovy nejisty tuseni ze brzy by mohla byt poptavka po jedny skrini , nejlip s upravou na TV8 ...

Ale jistě.. http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2007021001
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Odeslatod PvvS v 16.4.2007 21:30

Mel bych dotaz : Existuje jeste skrin z 8200 ?
Mam takovy nejisty tuseni ze brzy by mohla byt poptavka po jedny skrini , nejlip s upravou na TV8 ...
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod I.am.good v 16.4.2007 17:41

smazáno
Naposledy upravil I.am.good dne 18.4.2007 20:08, celkově upraveno 1
I.am.good
 

Odeslatod adam_r v 16.4.2007 17:34

Quetzalcoatl napsal:The main cause of scraping 8200 is that it was the only car of its type. It was also quite unreliable.
And there is a lot of problems to buy spare parts for the TV8 control system used (not just) in the T3G cars. Also the public transport companies operating a series of T3G cars (Brno, Ostrava) has problems with the lack of spare parts.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod Anton_H v 16.4.2007 17:18

Thanks!
Anton_H
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Další

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron