Na T6 by šly zavřít dveře jen bez výstrahy a to přepnutím blokování dveří + odbržděním pákou (samy se hned zavřou). Pak ještě možná vypnout/zapnout řízení (po zapnutí se automaticky dveře zavírají - teda alespoň na KT8).radek31 píše:největší výhoda je, že když chcípne tlačítko výstraha, tak nic neřešíš a používáš místo toho bzučák (stalo se mi to ve vozovně SA asi 3x za rok)
u T6 to tak snadno nejde - naštěstí se mi u ní ještě nestalo aby to tl. nefungovalo
Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Bzučáky
Nene, právě že tl."znamení k řidiči" má úplně stejnou funkci jako tl."bzučák".Marek píše:Stisk tlačítka Znamení k řidiči nad dveřmi při otevřených dveřích v tramvaji T3 má stejný efekt jako stisknutí tlačítka Výstraha na panelu řidiče.
Napsal jsem to špatně, i tl."výstraha" ti rozezní bzučák v pojistkovce, ale to jen do okamžiku, dokud jsou otevřeny alespoň jedny dveře. Po uzavření dveří můžeš to tlačítko mačkat jak chceš a nebzučí nic Za to tl."bzučák" bzučí pořádDavidD píše:Počkej, tomu moc nevěřim. Přece tlačítko výstraha ti bzučák v poj. skříni rozezní?Je to dobře slyšet u T3SUCS-2DVC, když jsou všechny dveře zavřeny a řidič zmáčkne výstraha, tak je to z kabiny slyšet.
Podle mě se dají dveře nechat otevřené tak, že se před uvolněním tlačítka "výstraha" stiskne a podrží tlačítko "dveře" (myšleno tlačítko pro jejich otevírání). Výstraha tak potom zafunguje jenom jako bzučák a dveře zůstanou otevřené.Oskar píše:... když se řidič jednou rozhodne dávat výstrahu a stiskne červené tlačítko, nemůže jí zrušit jinak než uvolněním tlačítka a zavřením dveří (nebo to nějak jde?).
Ano jde, stačí ztisknout zelené tlačítko a výstraha se vypne....vedlejší účinek to má, že pokud jsou otevřené jen některé dveře, tak se po stisku zeleného tlačítka otevřou všechny.Oskar píše:Jasný. Tam mě zase štve, že když se řidič jednou rozhodne dávat výstrahu a stiskne červené tlačítko, nemůže jí zrušit jinak než uvolněním tlačítka a zavřením dveří (nebo to nějak jde?). Tohle je v kombinaci s odporným zvukem výstrahy T6 dost nepříjemná vlastnost (Když jedu s T6 vždycky se modlím, aby někdo nedobíhal)
Jasný. Tam mě zase štve, že když se řidič jednou rozhodne dávat výstrahu a stiskne červené tlačítko, nemůže jí zrušit jinak než uvolněním tlačítka a zavřením dveří (nebo to nějak jde?). Tohle je v kombinaci s odporným zvukem výstrahy T6 dost nepříjemná vlastnost (Když jedu s T6 vždycky se modlím, aby někdo nedobíhal)admirak píše:Ano, obojí je správně. Ovšem u typu KT8D5R.N2P či T6A5 a některé KT8D5 se neotáčí přepínač, nýbrž tiskne tlačitko uvolnění...
Ano, obojí je správně. Ovšem u typu KT8D5R.N2P či T6A5 a některé KT8D5 se neotáčí přepínač, nýbrž tiskne tlačitko uvolnění...Oskar píše:No a ať je informace kompletní, napište někdo, co dělá první a druhé vnější "tajné" tlačítko. Že by otevřít-zavřít?
Jo a jak se volí poptávkové/plné otevření? Směrem otočení přepínače?
Počkej, tomu moc nevěřim. Přece tlačítko výstraha ti bzučák v poj. skříni rozezní?Je to dobře slyšet u T3SUCS-2DVC, když jsou všechny dveře zavřeny a řidič zmáčkne výstraha, tak je to z kabiny slyšet.I.am.good píše:Bzučák NENÍ výstraha Sice se dá použít stejně, ale tlačítko výstrahy uvádí do činnosti pouze bzučáky v jednotlivých dveřích, jsou-li otevřeny, kdežto tl. bzučák ti rozezní i bzučák v pojistkové skříňce. :
Občas vidím jak řidiči na konečné zavírají přes znamení k řidiči dveře a dlouho jsem nad tím přemýšlel a pak mi to došlo. Když se mají zavřít dveře musí řidič dát výstrahu a otočit přepínač. Když jde zkontrolovat druhý vůz tak si přepne přepínač do polohy zavřeno a dveře zůstanou otevřené. Jakmile stiskne znamení k řidiči tak se dveře zavřou, jelikož znamení k řidiči funguje jako výstraha... Je to tak?
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Bzučáky
Teď si to tu někdo přečte a bude při stanicování prudit kaštanyMarek píše:Stisk tlačítka Znamení k řidiči nad dveřmi při otevřených dveřích v tramvaji T3 má stejný efekt jako stisknutí tlačítka Výstraha na panelu řidiče.
(ne že by jim to neprospělo )
Re: Bzučáky
Stisk tlačítka Znamení k řidiči nad dveřmi při otevřených dveřích v tramvaji T3 má stejný efekt jako stisknutí tlačítka Výstraha na panelu řidiče.Oskar píše:Když už jsme u těch bzučáků...
Rozsvítí nouzové osvětlení, t.j. cca každou třetí zářivku.Oskar píše:A pak by mě ještě zajímalo, co dělá ten přepínač na krytu mechanizmu předních dveří u T6tek.
Martin: A v KT8D5 taky.
V T3 je nouzové osvětlení tvořeno právě těmi bílými světýlky nad dveřmi, zapíná se v kabině řidiče.
Blejská. Ale neviděl jsem to - asi jsem to cíleně nesledoval.Jabberwocky píše:Blejská to i při rekuperaci? Nebo jsou tam proudy menší?
Při brždění se navíc krátkodobě mohou motory přetížit, takže tam teče proud ještě větší. Např. takové 3MW metro může při brždění krátkodobě dodávat až 6MW. Pokud chceš příklad, projeď se reko metrem po trati B. Při brždění do stanice s nepřeklenutelným dělením krásně uvidíš ty světelné efekty a uslyšíš kňučení brzdových odporů postupně v jednotlivých vozech.
U tramvaje můžeš v R.Pčkách při průjezdu sekcí taky slyšet krátké zakňučení, a když budeš stát venku, měl bys vidět i oblouk. Může se ale stát, že na trati není nic, co by rekuperovanou energii odebralo, pak to bude kňučet celou dobu.