A nechtěl by sis sebou vozit výhybkáře ?? Oskar by to třeba bral, poslal by jsi mu turnus a před vyjetím by jsi vždy "nafasoval" soukromého výhybkářeradek31 píše:říká se: líná huba, holé neštěstí
tram-forum je plné řidičů, to je takový problém někomu říct a na konečné si to zkusit?
Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tága
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Tága
říká se: líná huba, holé neštěstíOskar píše:Speciálně ty čepové mě strašně lákají...
Ale slušnost mi to nedovolí
tram-forum je plné řidičů, to je takový problém někomu říct a na konečné si to zkusit?
Re: Tága
Zrovna jsem o tom přemýšlel, kde by se v domácnosti našel tak véééliký šroub, aby do něj tenhle véééliký šrobovák pasovalMartin píše:Vzadu ho vídám málokdy. A kdyby si ho někdo z tramvaje "vypůjčil", tak by mu asi k ničemu nebylo. Doma se mi jedno válí už několik desítek let a využití jsem pro něj zatím nenašel. Leda chodit po křižovatkách a škodolibě přehazovat.
Já bych si ho vypůjčil snad jenom proto, abych si mohl v klidu vyzkoušet přestavování výměn. Speciálně ty čepové mě strašně lákají...
Ale slušnost mi to nedovolí
Re: Tága
Vzadu ho vídám málokdy. A kdyby si ho někdo z tramvaje "vypůjčil", tak by mu asi k ničemu nebylo. Doma se mi jedno válí už několik desítek let a využití jsem pro něj zatím nenašel. Leda chodit po křižovatkách a škodolibě přehazovat.Oskar píše:Taky by mě zajímalo, kolik tág se denně ztratí... Zvlášť když některé soupravy vozí jedno i zezadu na zadním voze.
Tága
Taky by mě zajímalo, kolik tág se denně ztratí... Zvlášť když některé soupravy vozí jedno i zezadu na zadním voze.
- 6432
- Uživatel
- Příspěvky: 207
- Registrován: 08.4.2004 11:33
- Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem
Mám otázku ohledně tága Vídám že to tágo se velice snadno dá vyndat z tramky a naopak když ho řidiči zastrkují zpátky po přehození výhybky, tak že tam také snadno sklouzne...a ptám se-jestli nehrozí a nebo třeba se to někdy nestává, že by prudkým zabržděním tramky vypadlo samo?...to by mohlo být i skoro nebezpečné dík
To co napsal 7080 je správně, akorát bych podotkl, že stav, kdy si vůz sám sype a sám ubírá tah je když tlačítko nikdo nemačká. Pokud je tlačítko stisknuto, tak se písek sype naplno a je vyřazena SSO. To znamená když máš skluz tak necháš tramvaj, aby se s tím srovnala sama, nebo použiješ toto tlačítko a otáčky motorů budou tak, jak sešlápneš pedál jízdy (budeš moci hrabat), ale vzhledem k tomu, že ti půjde naplno písek, tak se kola hnedle chytí. To neplatí u KT8klasic, kdy je vyřazena jen SSO a písek se nesype - tam jen pedálem.
Re: SKLUZ a SMYK
Závěr je správný. Tlačítko skluz-smyk dělá to, že otevře pískovače a dávkuje písek pod kola. Platí pro vozy T3R.P a jejich modifikace.Oskar píše:Diskuze o pískovači mi připomněla dávný dotaz:
Jaký je rozdíl mezi skluzem a smykem? - Zapojil jsem vlastní hlavu, a dospěl k závěru, že skluz nastává při rozjezdu, kdy vůz stojí, zatímco kola se otáčí, a smyk nastává při brždění, kdy kola stojí, zatímco se vůz pohybuje. Je ten závěr správný?
V každém případě lék na obojí je snížení tahu (jízdy nebo brzdy) a sypání písku. A tady nastává můj druhý dotaz: Co přesně dělá Progress automaticky při detekci skluzu/smyku? Jakým způsobem na tu automatiku zapůsobí tlačítko SKLUZ-SMYK? Jak je to u T6tek a ostatních tramvají?
U T6 vůz nejdřív sníží tak(proud do motorů) při skluzu a čeká na vyrovnání otáček, písek se přisypává tlačítkem nebo pedálem. Při smyku se sype písek a když to nepomáhá, tak zabírají magnety na zadním podvozku. KT8D5 se chová obdobně.
SKLUZ a SMYK
Diskuze o pískovači mi připomněla dávný dotaz:
Jaký je rozdíl mezi skluzem a smykem? - Zapojil jsem vlastní hlavu, a dospěl k závěru, že skluz nastává při rozjezdu, kdy vůz stojí, zatímco kola se otáčí, a smyk nastává při brždění, kdy kola stojí, zatímco se vůz pohybuje. Je ten závěr správný?
V každém případě lék na obojí je snížení tahu (jízdy nebo brzdy) a sypání písku. A tady nastává můj druhý dotaz: Co přesně dělá Progress automaticky při detekci skluzu/smyku? Jakým způsobem na tu automatiku zapůsobí tlačítko SKLUZ-SMYK? Jak je to u T6tek a ostatních tramvají?
Jaký je rozdíl mezi skluzem a smykem? - Zapojil jsem vlastní hlavu, a dospěl k závěru, že skluz nastává při rozjezdu, kdy vůz stojí, zatímco kola se otáčí, a smyk nastává při brždění, kdy kola stojí, zatímco se vůz pohybuje. Je ten závěr správný?
V každém případě lék na obojí je snížení tahu (jízdy nebo brzdy) a sypání písku. A tady nastává můj druhý dotaz: Co přesně dělá Progress automaticky při detekci skluzu/smyku? Jakým způsobem na tu automatiku zapůsobí tlačítko SKLUZ-SMYK? Jak je to u T6tek a ostatních tramvají?
Re: Progress, Bzučák a dveře
No to snad dělají všichni - stejně podle D1/2 mají před zavřením dveří varovat 2 sekundy...7080 píše:To je možné, z počítače to člověk nevyčte.
Jinak je to na R.P dost nepříjemné, ale alespoň se řidiči naučí překlápět otvírání dveří do polohy zavřeno až v okamžiku, kdy chtějí opravdu zavřít.
Spíš jde o ty přední dveře. Zajímalo by mne, proč tam vlastně nenechali přepínač... Ale třeba by se mohla při nějaké větší opravě ta dioda do obvodu bzučáku přidat... Takhle, jak je to zapojené, je to fakt paskvil... A v kombinaci s přepětím od rekuperující Poršetry docela vražedné... Ještě, že jsou ty tlačítka za nárazníkem.
Re: Progress, Bzučák a dveře
To je možné, z počítače to člověk nevyčte.MF píše:Já tedy vždy viděl jen do 800V maximálně. Těch 880 to muselo být chvilkové a v dané sekci zřejmě nebyl jiný vlak.
Jinak je to na R.P dost nepříjemné, ale alespoň se řidiči naučí překlápět otvírání dveří do polohy zavřeno až v okamžiku, kdy chtějí opravdu zavřít.
Re: Progress, Bzučák a dveře
Já tedy vždy viděl jen do 800V maximálně. Těch 880 to muselo být chvilkové a v dané sekci zřejmě nebyl jiný vlak.7080 píše:Od strašnických depáků vím, že se jim na výstupu objevilo i 880V. Tedy alespoň podle vozového počítače.
Re: Progress, Bzučák a dveře
Od strašnických depáků vím, že se jim na výstupu objevilo i 880V. Tedy alespoň podle vozového počítače.radek31 píše:já teda hodnoty napětí v troleji občas ve 14T sleduju a ještě jsem při brzdě neviděl víc než 800V
ale věřím tomu, že Petr má za tu dobu co na 14T jezdí určitě zkušenost s mnohem větším číslem