Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tága

Příspěvek od trainzjohny » 20.7.2007 18:36

radek31 píše:říká se: líná huba, holé neštěstí
tram-forum je plné řidičů, to je takový problém někomu říct a na konečné si to zkusit?
A nechtěl by sis sebou vozit výhybkáře ?? Oskar by to třeba bral, poslal by jsi mu turnus a před vyjetím by jsi vždy "nafasoval" soukromého výhybkáře :lol:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Tága

Příspěvek od radek31 » 20.7.2007 18:02

Oskar píše:Speciálně ty čepové mě strašně lákají... =P~
Ale slušnost mi to nedovolí :?
říká se: líná huba, holé neštěstí
tram-forum je plné řidičů, to je takový problém někomu říct a na konečné si to zkusit?

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Tága

Příspěvek od Oskar » 20.7.2007 15:23

Martin píše:Vzadu ho vídám málokdy. A kdyby si ho někdo z tramvaje "vypůjčil", tak by mu asi k ničemu nebylo. Doma se mi jedno válí už několik desítek let a využití jsem pro něj zatím nenašel. Leda chodit po křižovatkách a škodolibě přehazovat. :lol:
Zrovna jsem o tom přemýšlel, kde by se v domácnosti našel tak véééliký šroub, aby do něj tenhle véééliký šrobovák pasoval :)

Já bych si ho vypůjčil snad jenom proto, abych si mohl v klidu vyzkoušet přestavování výměn. Speciálně ty čepové mě strašně lákají... =P~
Ale slušnost mi to nedovolí :?

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Tága

Příspěvek od Martin » 20.7.2007 14:29

Oskar píše:Taky by mě zajímalo, kolik tág se denně ztratí... Zvlášť když některé soupravy vozí jedno i zezadu na zadním voze.
Vzadu ho vídám málokdy. A kdyby si ho někdo z tramvaje "vypůjčil", tak by mu asi k ničemu nebylo. Doma se mi jedno válí už několik desítek let a využití jsem pro něj zatím nenašel. Leda chodit po křižovatkách a škodolibě přehazovat. :lol:

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Tága

Příspěvek od Oskar » 20.7.2007 13:43

Taky by mě zajímalo, kolik tág se denně ztratí... Zvlášť když některé soupravy vozí jedno i zezadu na zadním voze.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 20.7.2007 13:16

ad tágo - to se nestává
právě naopak - někdy nejde vyndat ven z kapsy, to je pak slušná komedie pro lidi, když ho řidič páčí ven :-)

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 20.7.2007 13:13

Mám otázku ohledně tága :o :lol: Vídám že to tágo se velice snadno dá vyndat z tramky a naopak když ho řidiči zastrkují zpátky po přehození výhybky, tak že tam také snadno sklouzne...a ptám se-jestli nehrozí a nebo třeba se to někdy nestává, že by prudkým zabržděním tramky vypadlo samo?...to by mohlo být i skoro nebezpečné :o :roll: dík

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 14.7.2007 11:11

To co napsal 7080 je správně, akorát bych podotkl, že stav, kdy si vůz sám sype a sám ubírá tah je když tlačítko nikdo nemačká. Pokud je tlačítko stisknuto, tak se písek sype naplno a je vyřazena SSO. To znamená když máš skluz tak necháš tramvaj, aby se s tím srovnala sama, nebo použiješ toto tlačítko a otáčky motorů budou tak, jak sešlápneš pedál jízdy (budeš moci hrabat), ale vzhledem k tomu, že ti půjde naplno písek, tak se kola hnedle chytí. To neplatí u KT8klasic, kdy je vyřazena jen SSO a písek se nesype - tam jen pedálem.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: SKLUZ a SMYK

Příspěvek od 7080 » 14.7.2007 0:09

Oskar píše:Diskuze o pískovači mi připomněla dávný dotaz:

Jaký je rozdíl mezi skluzem a smykem? - Zapojil jsem vlastní hlavu, a dospěl k závěru, že skluz nastává při rozjezdu, kdy vůz stojí, zatímco kola se otáčí, a smyk nastává při brždění, kdy kola stojí, zatímco se vůz pohybuje. Je ten závěr správný?

V každém případě lék na obojí je snížení tahu (jízdy nebo brzdy) a sypání písku. A tady nastává můj druhý dotaz: Co přesně dělá Progress automaticky při detekci skluzu/smyku? Jakým způsobem na tu automatiku zapůsobí tlačítko SKLUZ-SMYK? Jak je to u T6tek a ostatních tramvají?
Závěr je správný. Tlačítko skluz-smyk dělá to, že otevře pískovače a dávkuje písek pod kola. Platí pro vozy T3R.P a jejich modifikace.
U T6 vůz nejdřív sníží tak(proud do motorů) při skluzu a čeká na vyrovnání otáček, písek se přisypává tlačítkem nebo pedálem. Při smyku se sype písek a když to nepomáhá, tak zabírají magnety na zadním podvozku. KT8D5 se chová obdobně.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

SKLUZ a SMYK

Příspěvek od Oskar » 13.7.2007 22:46

Diskuze o pískovači mi připomněla dávný dotaz:

Jaký je rozdíl mezi skluzem a smykem? - Zapojil jsem vlastní hlavu, a dospěl k závěru, že skluz nastává při rozjezdu, kdy vůz stojí, zatímco kola se otáčí, a smyk nastává při brždění, kdy kola stojí, zatímco se vůz pohybuje. Je ten závěr správný?

V každém případě lék na obojí je snížení tahu (jízdy nebo brzdy) a sypání písku. A tady nastává můj druhý dotaz: Co přesně dělá Progress automaticky při detekci skluzu/smyku? Jakým způsobem na tu automatiku zapůsobí tlačítko SKLUZ-SMYK? Jak je to u T6tek a ostatních tramvají?

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Progress, Bzučák a dveře

Příspěvek od Oskar » 02.7.2007 12:35

7080 píše:To je možné, z počítače to člověk nevyčte.
Jinak je to na R.P dost nepříjemné, ale alespoň se řidiči naučí překlápět otvírání dveří do polohy zavřeno až v okamžiku, kdy chtějí opravdu zavřít.
No to snad dělají všichni - stejně podle D1/2 mají před zavřením dveří varovat 2 sekundy...

Spíš jde o ty přední dveře. Zajímalo by mne, proč tam vlastně nenechali přepínač... Ale třeba by se mohla při nějaké větší opravě ta dioda do obvodu bzučáku přidat... Takhle, jak je to zapojené, je to fakt paskvil... A v kombinaci s přepětím od rekuperující Poršetry docela vražedné... Ještě, že jsou ty tlačítka za nárazníkem.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Progress, Bzučák a dveře

Příspěvek od 7080 » 02.7.2007 0:12

MF píše:Já tedy vždy viděl jen do 800V maximálně. Těch 880 to muselo být chvilkové a v dané sekci zřejmě nebyl jiný vlak.
To je možné, z počítače to člověk nevyčte.
Jinak je to na R.P dost nepříjemné, ale alespoň se řidiči naučí překlápět otvírání dveří do polohy zavřeno až v okamžiku, kdy chtějí opravdu zavřít.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Progress, Bzučák a dveře

Příspěvek od MF » 01.7.2007 21:38

7080 píše:Od strašnických depáků vím, že se jim na výstupu objevilo i 880V. Tedy alespoň podle vozového počítače.
Já tedy vždy viděl jen do 800V maximálně. Těch 880 to muselo být chvilkové a v dané sekci zřejmě nebyl jiný vlak.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Progress, Bzučák a dveře

Příspěvek od 7080 » 01.7.2007 18:43

radek31 píše:já teda hodnoty napětí v troleji občas ve 14T sleduju a ještě jsem při brzdě neviděl víc než 800V

ale věřím tomu, že Petr má za tu dobu co na 14T jezdí určitě zkušenost s mnohem větším číslem
Od strašnických depáků vím, že se jim na výstupu objevilo i 880V. Tedy alespoň podle vozového počítače.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 01.7.2007 18:37

no pokud vedle zarekuperuje takova anitra, tam si t3 pri rozjezdu velice vesele poskoci dopredu. 900V zadna vyjimka..

Zamčeno