Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
A pokud by se snad někdo dostal k dostatečně podrobnému schématu, tak bych se vůbec nezlobil, kdyby mi ho někdo chtěl alespoň soukromě poskytnout
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tak se mrkni. Já schema mam jen v praci a jen ty silové a "hlavnější" obvody. Dej vědět.
Re: 1. a 2. stupeň ČB
Teda nasadils mi brouka do hlavy - asi se podívám do schématu...MF píše:Dík. Přesně si to nevybavuji a študovat to kvůli příspěvku se mi nechtělo. Akorát s tím ZR - po odpárkování vím, že se osmička posune o jeden stupeň. Měl jsem vždy za to, že právě kvůli pomocným kontaktům. Jestli to taknení, tak proč se ZR pohne? Jinak by muselo být částečné odjištění ČB pomocí řadiče. Asi si budu muset prostudovat T3 zase více do hloubky
Ale kdybych odparkoval - zaparkoval - odparkoval - zaparkoval, tak by ZR kmital sem tam... Nezdá se mi to.
Re: 1. a 2. stupeň ČB
Dík. Přesně si to nevybavuji a študovat to kvůli příspěvku se mi nechtělo. Akorát s tím ZR - po odpárkování vím, že se osmička posune o jeden stupeň. Měl jsem vždy za to, že právě kvůli pomocným kontaktům. Jestli to taknení, tak proč se ZR pohne? Jinak by muselo být částečné odjištění ČB pomocí řadiče. Asi si budu muset prostudovat T3 zase více do hloubky
Re: 1. a 2. stupeň ČB
Opraví a doplní tě PavelaMF píše:Je to přes odpor pomocí dvou stykačů (BR1 a BR2). Pokud řidič odparkuje brzdový pedál, tak povyleze ZR a sepnou se jeho pomocné doteky díky nimž sepne stykač BR1 (kromě něho taky třeba F2).Tím dojde k částečnému odjištění ČB. Po zadání jízdy sepne LS a stykač M1, který pomocí svých pomocných kontaktů sepne stykač BR2, který ČB odjistí úplně.Oskar píše:Jak funguje první a druhý stupeň čelisťové brzdy?
V brzdiči je jen jeden elektromagnet s jednoduchým vinutím, takže se nabízí buď, že první stupeň je připojení přes nějaký odpor a nebo že pro první stupeň ČB se zabrzdí jen některé brzdiče. Jak to je?
Snad jsem to napsal tak, jak to skutečně je. Démon mě kdyžtak opraví či doplní.
S povylezením ZR nesouhlasím (to by pak mělo negativní vliv na rozjezd), BR1 a BR2 jsi pak zaměnil. Takže to zkusím celé v kostce:
Při druhém stupni ČB neprotéká brzdičem žádný proud a pružiny působí plnou silou. Při prvním stupni ČB již brzdičem protéká proud, který prostřednictvím elektromagnetu sílu pružiny překonává (zatím jen trochu). Při odbrzdění pak protéká brzdiči plný proud, který způsobí úplné překonání pružiny.
Druhý stupeň se uplatní jen při zaparkovaném brzdovém pedálu. Po odparkování sepne BR2 (který zruší 2. stupeň), ale 1. stupeň musí za standardních okolností tramvaj udržet. Po nášlapu sepne ještě před linkovým stykačem M1, který zruší 1. stupeň ČB a tramvaj odbrzdí.
A jen pro upřesnění - vždy se takto ovládají všechny brzdiče najednou.
Re: Brzdová světla
Zásadní věci, které mohly RP mít:Fořtík píše:Taky si myslím, že by to neměl být žádný velký problém. Tudíž brzdová světla, respektive podmínky jejich svícení, přidávám jako další položku na seznam věcí, které Šumperáci mohli mít a nemají.MF píše:Jasné je, že jedno-dvě relátka by to vyřešily
vyřešení problému scouvnutí (má to až 14T), jeden stěrač, klimu, nekontaktní zásuvky, ruční řadič a jiný panel. Ne, že by ten stávající nevyhovoval, ale v kombinaci s ručním řadičem by řidič mohl sedět více vepředu tak, aby při rozhledu do stran mu nepřekážely sloupky.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová světla
Taky si myslím, že by to neměl být žádný velký problém. Tudíž brzdová světla, respektive podmínky jejich svícení, přidávám jako další položku na seznam věcí, které Šumperáci mohli mít a nemají.MF píše:Jasné je, že jedno-dvě relátka by to vyřešily
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
F1-F4 a tuším, že někde na SU je ještě F5 jsou šunty, F2 slouží stejně jako nesepnuté R1, R2 ke snížení rázu při rozjezdu. F2 motory trochu odbudí a eRka sníží proud. Ve spojení s částečně odjištěnou ČB se pak jedná o plynulý rozjezd bez škubání.Oskar píše:F2? To je snad šunt, ne? Pokud vím, tak ten spíná až po vytočení ZR nad 75. palec a nebo při přípravě.
Re: Brzdová světla
Zapojit brzdová světla na BR je sice zajímavý nápad, ale muselo by se to kombinovat se stávajícím systémem, protože kdyby to bylo jen na BR tak by se brzdová světla rozsvítila až při nástupu ČB a ne tak jak mají - tedy při zadání brzdy. Vzhledem k tomu, že v Praze první brzdová světla měly vozy T1 a následník T3 a bylo to v době, kdy staré vozy žádná brzdová světla neměly tak myslím, že se to vskutku detailně neřešilo. Je to jako dodnes s bzučákem, který bzučí při všem možném....Fořtík píše:Tak mě napadá další otázka - proč na funkci stykačů BR1 a BR2 nemůže být vázána funkce svícení/nesvícení brzdových světel? Respektive jaký problém by byl, aby brzdová světla svítila až do okamžiku rozjezdu a né pouze do doby odparkování - tak jako to má 14T?
Jasné je, že jedno-dvě relátka by to vyřešily
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
F2? To je snad šunt, ne? Pokud vím, tak ten spíná až po vytočení ZR nad 75. palec a nebo při přípravě.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Brzdová světla
Tak mě napadá další otázka - proč na funkci stykačů BR1 a BR2 nemůže být vázána funkce svícení/nesvícení brzdových světel? Respektive jaký problém by byl, aby brzdová světla svítila až do okamžiku rozjezdu a né pouze do doby odparkování - tak jako to má 14T?
Re: 1. a 2. stupeň ČB
Je to přes odpor pomocí dvou stykačů (BR1 a BR2). Pokud řidič odparkuje brzdový pedál, tak povyleze ZR a sepnou se jeho pomocné doteky díky nimž sepne stykač BR1 (kromě něho taky třeba F2).Tím dojde k částečnému odjištění ČB. Po zadání jízdy sepne LS a stykač M1, který pomocí svých pomocných kontaktů sepne stykač BR2, který ČB odjistí úplně.Oskar píše:Jak funguje první a druhý stupeň čelisťové brzdy?
V brzdiči je jen jeden elektromagnet s jednoduchým vinutím, takže se nabízí buď, že první stupeň je připojení přes nějaký odpor a nebo že pro první stupeň ČB se zabrzdí jen některé brzdiče. Jak to je?
Snad jsem to napsal tak, jak to skutečně je. Démon mě kdyžtak opraví či doplní.
1. a 2. stupeň ČB
Jak funguje první a druhý stupeň čelisťové brzdy?
V brzdiči je jen jeden elektromagnet s jednoduchým vinutím, takže se nabízí buď, že první stupeň je připojení přes nějaký odpor a nebo že pro první stupeň ČB se zabrzdí jen některé brzdiče. Jak to je?
V brzdiči je jen jeden elektromagnet s jednoduchým vinutím, takže se nabízí buď, že první stupeň je připojení přes nějaký odpor a nebo že pro první stupeň ČB se zabrzdí jen některé brzdiče. Jak to je?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Diky
TV1 mame stejnou, poptam jeste BA, tam meli zmenu
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/101
TV1 mame stejnou, poptam jeste BA, tam meli zmenu
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/101
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Naprosto nejsem odborník přes výzbroje, ale po krátkém zapátrání jsem našel toto:
TV1 - tyristory TR955,
TV3 v KT8 - měnič PE15 - tyristory TV967 nebo novější TP967F,
TV3 v T6 - měnič PE55 - tyristory TP967F a TV967F
TV8 už zděs nět a TV14 se v několika málo exemplářích nachází dost daleko ode mě (i když momentálně to není tak úplně pravda - viz T6A5.3) a nikde se mi to nepodařilo dohledat...
TV1 - tyristory TR955,
TV3 v KT8 - měnič PE15 - tyristory TV967 nebo novější TP967F,
TV3 v T6 - měnič PE55 - tyristory TP967F a TV967F
TV8 už zděs nět a TV14 se v několika málo exemplářích nachází dost daleko ode mě (i když momentálně to není tak úplně pravda - viz T6A5.3) a nikde se mi to nepodařilo dohledat...