Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: ZB u T3RP

Příspěvek od Tonda Ježek » 29.1.2008 22:22

Oskar píše:To rozhodně, ostatně 48. souprava M1 o tom ví své :wink:
Na druhou stranu, v momentě, kdy dojde k zablokování kol, je brzdná dráha delší, než když se kola nezablokují, byť při menším brzdném tahu. Z toho důvodu si myslím, že by ani při nouzovém brždění neměla zároveň působit EDB a čelisťovka, protože to jsou brzdy navzájem výlučné. A teď je otázka jak se k tomu postavili konstruktéři Progressu 8-)
U Emka na Zličíně k zablokování kol nedošlo, nastoupil tam systém ABS, který výrazně prodloužil brzdnou dráhu, což byl dle odborníků důvod, proč nedokázala na těch cca 200 metrech zastavit. Mašina v dané situaci vlastně doplatila na to, že fungovala, tak jak měla...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: ZB u T3RP

Příspěvek od Oskar » 29.1.2008 21:58

adam_r píše:Je potreba vzit v uvahu k cemu je zachranna brzda. Jejim cilem je zastavit vuz za jakekoliv okolnosti. Jakekoliv zasahy protiskluzovky a podobne mohou snizit jeji spolehlivost.
To rozhodně, ostatně 48. souprava M1 o tom ví své :wink:
Na druhou stranu, v momentě, kdy dojde k zablokování kol, je brzdná dráha delší, než když se kola nezablokují, byť při menším brzdném tahu. Z toho důvodu si myslím, že by ani při nouzovém brždění neměla zároveň působit EDB a čelisťovka, protože to jsou brzdy navzájem výlučné. A teď je otázka jak se k tomu postavili konstruktéři Progressu 8-)

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od slimman » 29.1.2008 17:07

Go'Go' píše:Jen doplnění: jde o čidla, pracující na principu kompenzované Hallovy sondy od fy LEM (je potřeba měřit stejnosměrný proud). Má je každá výzbroj Progress (a nejen ta ...)
Aha, dík za doplnění. Asi mi už nějak vypadly z paměti. :)

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ZB u T3RP

Příspěvek od adam_r » 29.1.2008 14:48

Oskar píše:U klasik jsem nakonec vyzkoumal že při aktivaci záchranné brzdy vždy rozepne jízda, zabrzdí brzdiče a spadnou magnety, ale EDB bude fungovat jen v závislosti na poloze brzdové šlapky.

U R.P bych ale čekal, že to bude trochu inteligentnější a bude se to snažit zabránit obutí tramvaje (i když zase tím by se prodloužila brzdná dráha, že) :uklizecka:
Je potreba vzit v uvahu k cemu je zachranna brzda. Jejim cilem je zastavit vuz za jakekoliv okolnosti. Jakekoliv zasahy protiskluzovky a podobne mohou snizit jeji spolehlivost.

Go'Go'

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Go'Go' » 29.1.2008 9:30

Jen doplnění: jde o čidla, pracující na principu kompenzované Hallovy sondy od fy LEM (je potřeba měřit stejnosměrný proud). Má je každá výzbroj Progress (a nejen ta ...)

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od slimman » 28.1.2008 21:50

Good: Detail "díry" na hlavní měnič - krásná jsou ta indukční proudová čidla na každém kabelu. :)

Byly ty indukční čidla i ve starších Progressech ? Nějak si na ně na pankráckejch vozech nepamatuju.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

ZB u T3RP

Příspěvek od Oskar » 28.1.2008 20:26

V souvislosti s měřením brzdné dráhy mě napadá otázka, jak vlastně funguje ZB u T3R.P.

U klasik jsem nakonec vyzkoumal že při aktivaci záchranné brzdy vždy rozepne jízda, zabrzdí brzdiče a spadnou magnety, ale EDB bude fungovat jen v závislosti na poloze brzdové šlapky.

U R.P bych ale čekal, že to bude trochu inteligentnější a bude se to snažit zabránit obutí tramvaje (i když zase tím by se prodloužila brzdná dráha, že) :uklizecka:

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od 2217 » 22.1.2008 23:28

IMG: Dóóbrý! Vlezls pod T3R.P - tedy ty věci potom přijdu dolů? (já vim, blbá otázka, ale koukměte, v kolik píšu
Ad video: No konečně jsem aspoň trochu pochopila, jak ten zrychl. funguje!

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 22.1.2008 21:52

Třeba tam je záměrně tolik nášlapů, aby bylo vidět, jak se to hýbe...

Img: Moc pěkné @3644 Díky

I.am.good

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od I.am.good » 22.1.2008 20:52

Tak jsem si dnes vlezl pod T3R.P a tu je výsledek.

Marty9122
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 21.1.2008 21:36

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Marty9122 » 22.1.2008 17:51

Je to pěkné a zajímavé pro ty co neví, jak ZR funguje, ale souhlasím s MF, tisíc zbytečných nášlapů :roll: !!
A co se týče přednosti ... unás to není o moc lepší ](*,)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od P_V » 22.1.2008 11:33

Zajímavé je i to, že zastávka skoro na každé příčné ulici, ale pusto prázdno. A tramvaj furt dávala přednost.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 22.1.2008 9:38

Oskar píše:=D> =D> =D> =D> =D> TO JE DOKONALÝ =D> =D> =D> =D> =D>
Dokonalý to je, až na těch tisíc zbytečných nášlapů :x

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 21.1.2008 22:43

=D> =D> =D> =D> =D> TO JE DOKONALÝ =D> =D> =D> =D> =D>

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Isidor » 21.1.2008 22:39

pěkné video amerického zrychlovače
http://www.youtube.com/watch?v=CqnsNhDVefs

Zamčeno