U Emka na Zličíně k zablokování kol nedošlo, nastoupil tam systém ABS, který výrazně prodloužil brzdnou dráhu, což byl dle odborníků důvod, proč nedokázala na těch cca 200 metrech zastavit. Mašina v dané situaci vlastně doplatila na to, že fungovala, tak jak měla...Oskar píše:To rozhodně, ostatně 48. souprava M1 o tom ví své
Na druhou stranu, v momentě, kdy dojde k zablokování kol, je brzdná dráha delší, než když se kola nezablokují, byť při menším brzdném tahu. Z toho důvodu si myslím, že by ani při nouzovém brždění neměla zároveň působit EDB a čelisťovka, protože to jsou brzdy navzájem výlučné. A teď je otázka jak se k tomu postavili konstruktéři Progressu
Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZB u T3RP
Re: ZB u T3RP
To rozhodně, ostatně 48. souprava M1 o tom ví svéadam_r píše:Je potreba vzit v uvahu k cemu je zachranna brzda. Jejim cilem je zastavit vuz za jakekoliv okolnosti. Jakekoliv zasahy protiskluzovky a podobne mohou snizit jeji spolehlivost.
Na druhou stranu, v momentě, kdy dojde k zablokování kol, je brzdná dráha delší, než když se kola nezablokují, byť při menším brzdném tahu. Z toho důvodu si myslím, že by ani při nouzovém brždění neměla zároveň působit EDB a čelisťovka, protože to jsou brzdy navzájem výlučné. A teď je otázka jak se k tomu postavili konstruktéři Progressu
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Aha, dík za doplnění. Asi mi už nějak vypadly z paměti.Go'Go' píše:Jen doplnění: jde o čidla, pracující na principu kompenzované Hallovy sondy od fy LEM (je potřeba měřit stejnosměrný proud). Má je každá výzbroj Progress (a nejen ta ...)
Re: ZB u T3RP
Je potreba vzit v uvahu k cemu je zachranna brzda. Jejim cilem je zastavit vuz za jakekoliv okolnosti. Jakekoliv zasahy protiskluzovky a podobne mohou snizit jeji spolehlivost.Oskar píše:U klasik jsem nakonec vyzkoumal že při aktivaci záchranné brzdy vždy rozepne jízda, zabrzdí brzdiče a spadnou magnety, ale EDB bude fungovat jen v závislosti na poloze brzdové šlapky.
U R.P bych ale čekal, že to bude trochu inteligentnější a bude se to snažit zabránit obutí tramvaje (i když zase tím by se prodloužila brzdná dráha, že)
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Jen doplnění: jde o čidla, pracující na principu kompenzované Hallovy sondy od fy LEM (je potřeba měřit stejnosměrný proud). Má je každá výzbroj Progress (a nejen ta ...)
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Good: Detail "díry" na hlavní měnič - krásná jsou ta indukční proudová čidla na každém kabelu.
Byly ty indukční čidla i ve starších Progressech ? Nějak si na ně na pankráckejch vozech nepamatuju.
Byly ty indukční čidla i ve starších Progressech ? Nějak si na ně na pankráckejch vozech nepamatuju.
ZB u T3RP
V souvislosti s měřením brzdné dráhy mě napadá otázka, jak vlastně funguje ZB u T3R.P.
U klasik jsem nakonec vyzkoumal že při aktivaci záchranné brzdy vždy rozepne jízda, zabrzdí brzdiče a spadnou magnety, ale EDB bude fungovat jen v závislosti na poloze brzdové šlapky.
U R.P bych ale čekal, že to bude trochu inteligentnější a bude se to snažit zabránit obutí tramvaje (i když zase tím by se prodloužila brzdná dráha, že)
U klasik jsem nakonec vyzkoumal že při aktivaci záchranné brzdy vždy rozepne jízda, zabrzdí brzdiče a spadnou magnety, ale EDB bude fungovat jen v závislosti na poloze brzdové šlapky.
U R.P bych ale čekal, že to bude trochu inteligentnější a bude se to snažit zabránit obutí tramvaje (i když zase tím by se prodloužila brzdná dráha, že)
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
IMG: Dóóbrý! Vlezls pod T3R.P - tedy ty věci potom přijdu dolů? (já vim, blbá otázka, ale koukměte, v kolik píšu
Ad video: No konečně jsem aspoň trochu pochopila, jak ten zrychl. funguje!
Ad video: No konečně jsem aspoň trochu pochopila, jak ten zrychl. funguje!
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Třeba tam je záměrně tolik nášlapů, aby bylo vidět, jak se to hýbe...
Img: Moc pěkné Díky
Img: Moc pěkné Díky
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tak jsem si dnes vlezl pod T3R.P a tu je výsledek.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Je to pěkné a zajímavé pro ty co neví, jak ZR funguje, ale souhlasím s MF, tisíc zbytečných nášlapů !!
A co se týče přednosti ... unás to není o moc lepší
A co se týče přednosti ... unás to není o moc lepší
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Zajímavé je i to, že zastávka skoro na každé příčné ulici, ale pusto prázdno. A tramvaj furt dávala přednost.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Dokonalý to je, až na těch tisíc zbytečných nášlapůOskar píše: TO JE DOKONALÝ
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
TO JE DOKONALÝ
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
pěkné video amerického zrychlovače
http://www.youtube.com/watch?v=CqnsNhDVefs
http://www.youtube.com/watch?v=CqnsNhDVefs