Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3638
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Karosák » 13.3.2008 9:15

Nechcete zahajit ohnivou debatu na tema "poloPTG vpred-poloPTG vzad" :?: Ja se na zalozeni noveho tematu neodvazuji...mozna by to ani nemelo cenu. Okolo tohoto je sice polemika stran pritlaku vetrem, ale me prijde ze zrovna u tramvaji je to pri danycvh rychlostech celkem sumak...ja to preferuji kloubem vpred, k lesu zady 8-) ...pac pak neni hned cernej-zas***ej od odletujiciho grafitu.
U T6ek prej neni klobem vpred kvuli stresni klapce, ale u nizkejch kachen 8-[ ...jestli je tam klapkla tak dobry, ale nemyslim si, ze by tato byla problem, nebot 9025 ma parat kloubem vpred...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6325
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od demon » 12.3.2008 23:48

Oskar píše:Pokusím se předběhnout demona a usnadnit mu tak práci :wink:
Óóóó díky... :wink:
Řadič T3/SU/SUCS – 5 stupňů jízda (220A-290A-360A-420A-480A), 5 stupňů brzda (140A-170A-210A-250A-340A) + 2 stupně KB (při KB brzdí 5.st.EDB) – aretace pod 5.stupněm. - tedy v podstatě to, co jsi psal (jen čelisťová brzda má 2 stupně...)
Řadič T3M – bezstupňový (28st.jízdy,12st.brzdy), zadání je v podstatě plynulé – velikost proudu řídí potenciometry přes ozubený řemen – jízdní proud odpovídá hloubce sešlápnutí (100-520 A), brzdový proud taky odpovídá hloubka sešlapu (80-360 A).
Jízdní řadič KT8 – 7 stupňů jízdy (240-420-600-780-960-1140-1420A), brzdový řadič – 7 stupňů brzdy (240-1000A) včetně 2.stupňů KB – aretace pod 5.stupněm.
Řadič T6 - 7 stupňů jízdy, 1.stupeň aretovaný - pojezd, 7 stupňů brzdy+dva stupně max.dynamické a kolejnicové brzdy,7.stupeň má aretovanou polohu,pružina vrací páku do jeho polohy.

Motory T3/SU/SUCS/M/R.P/PV jmenovitý výkon 40 kW, čelisťová brzda,
novější T3R.P/PV jm.výkon 44 kW, čelisťová brzda,
T3R.PLF jm.výkon 44 kW, kotoučová brzda,
KT8D5 jm.výkon 45 kW,
novější KT8D5.RN2P jm.výkon cca 48 kW,
T6A5 jm.výkon cca 50 kW.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1082
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od 7080 » 10.3.2008 23:19

pterodaktyl píše:Měl bych dotaz týkající se počtu stupňů jízdy-brzdy u jednotlivých typů tramvají:u T3a TSU(SUCS) má jízda pět stupňů zrychlení a brzda 5 stupňů elektrodyn., dva čelisťová a dva stupně bačkor.
T3M by měla mít plynulou regulaci jízdy, ale jak je to z brzdou? Jak to mají ostatní(T3RP(V,LF),T6A5, KT8 a 14T)?
Dále jsem se chtěl zeptat, jestli je nějaký rozdíl v motorech na zrychlovačích a na pulzních regulacích?Je Progress pulzní regulace?
díky!
pterodaktyl
T3M má stejně plynulou jízdu jako brzdu. Dalo by se říct, že jak šlapeš na pedály, tak zároveň šlapeš na potenciometry, regulující pulzní regulaci.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 10.3.2008 22:26

Pokusím se předběhnout demona a usnadnit mu tak práci :wink:
pterodaktyl píše:Měl bych dotaz týkající se počtu stupňů jízdy-brzdy u jednotlivých typů tramvají:u T3a TSU(SUCS) má jízda pět stupňů zrychlení a brzda 5 stupňů elektrodyn., dva čelisťová a dva stupně bačkor.
T3M by měla mít plynulou regulaci jízdy, ale jak je to z brzdou? Jak to mají ostatní(T3RP(V,LF),T6A5, KT8 a 14T)?
Pokud vím, tak všechny nožní řadiče v tramvajích T3* jsou stejné a to s pěti stupni jízdy a sedmi stupni brzdy. Z toho elektrodynamická je pětistupňová a obsazuje první až pátou polohu, na šesté a sedmé brzdí pátým stupněm. Kolejnicová účinkuje na šestém stupni zadní podvozky a na sedmém zadní+přední. No a mechanická čelisťová brzda má při brzdění jen dva stavy - zabržděno a odbržděno, s tím, že zabrzdit se může při zadání 3. až 7. stupně brzdy, ale pouze v případě, že nebrzdí elektrodynamická brzda.

Nejsem si úplně jist, jestli je to stejné u KT8D5, ale tuším, že ano.

Co se týče ručních řadičů, tak o tom toho moc nevím, jen z logiky věci mi plyne, že ruční řadiče na Progressech, tozn. KT8D5 a cvičné T3R.P plus ruční řadič na cvičné T3M bude mít stejné rozložení stupňů.
Ruční řadič u T6 má taky stupně, ale je to tam trochu jinak s těmi brzdami - dá se tam totiž zabrzdit i jen na první stupeň kotoučové brzdy.

No a 14T má údajně bezestupňový řadič, což je samozřejmě nesmysl, protože výzbroj je digitální, takže tam k nějakému kvantování hodnot polohy řadiče musí dojít. Ale těch stupňů je zřejmě hodně.
pterodaktyl píše:Dále jsem se chtěl zeptat, jestli je nějaký rozdíl v motorech na zrychlovačích a na pulzních regulacích? Je Progress pulzní regulace?
díky!
pterodaktyl
Progress je pulzní regulace. O rozdílu v motorech sem psal nedávno demon, stačí listovat zpět. V principu se pro odporovou regulaci hodí stejný motor jako pro pulzní.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6325
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od demon » 10.3.2008 6:27

2217 píše:Demone, rposím, to schéma nahoře je TV - Progress?
Ano, to je...

Na dotaz Pterodaktyla se pokusím odpovědět odpol.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od 2217 » 09.3.2008 22:23

Demone, rposím, to schéma nahoře je TV - Progress?

pterodaktyl
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 09.3.2008 20:44
Bydliště: kraj Vysočina

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od pterodaktyl » 09.3.2008 20:57

Měl bych dotaz týkající se počtu stupňů jízdy-brzdy u jednotlivých typů tramvají:u T3a TSU(SUCS) má jízda pět stupňů zrychlení a brzda 5 stupňů elektrodyn., dva čelisťová a dva stupně bačkor.
T3M by měla mít plynulou regulaci jízdy, ale jak je to z brzdou? Jak to mají ostatní(T3RP(V,LF),T6A5, KT8 a 14T)?
Dále jsem se chtěl zeptat, jestli je nějaký rozdíl v motorech na zrychlovačích a na pulzních regulacích?Je Progress pulzní regulace?
díky!
pterodaktyl

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 11.2.2008 19:43

No vida, tak jsem si to myslel správně. Díky moc! =D>

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6325
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od demon » 10.2.2008 19:35

Trošku jsem dneska zasurfoval a z netu vypadlo tohle - jedná se o PDF.
Ve výzbroji Progress je použit 2x ventilátor typu HCGT/2-315, který sice umožňuje i napájení 3x400 V, ale z výzbroje Progress je podle mě a podle výkresu zapojení (v příloze) skutečně standartně napájen napětím 3x230 V s variabilní frekvencí tušim 25 - 50 Hz.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6325
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zásuvky 230 V

Příspěvek od demon » 09.2.2008 12:38

Oskar píše:Opravdu? To je pro mě nová informace. Všude jsem četl, že statický měnič vyrábí 3x230V pro motory, tak jsem se domníval, že zásuvka je prostě zapojena mezi dvěma fázemi výstupu SM a při její aktivaci se tedy ventilátory rozjedou naplno. Nemáš náhodou fotku štítku a svorkovnice asynchronního motoru ventilátoru, aby bylo to či ono prokázáno?
Popravdě jsem taky doteď žil v domnění, že rychlost otáčení vrtule ventilátoru je regulována toliko frenkvencí dodávaného proudu, ale třeba to má Dobrák lépe nastudované.
Štítek mohu dodat v pondělí...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Zásuvky 230 V

Příspěvek od Oskar » 09.2.2008 11:01

I.am.good píše:...zásuvka je napojena na síť ventilátorů chlazení. Ty při jízdě dostávají od statického měniče 400V a jedou naplno. Po zastavení ještě chvíli jedou (vypíná teplotní čidlo v kontejnerech, takže doba je pokaždé jiná - jednou na zkušební jízdě mi ventilátory ani jednou neztichly v úseku Levského - Podolská vodárna, ale to přede mnou nic nejelo.. :) ), následně padají na nějakých 100V, čili se zpomalí...
Opravdu? To je pro mě nová informace. Všude jsem četl, že statický měnič vyrábí 3x230V pro motory, tak jsem se domníval, že zásuvka je prostě zapojena mezi dvěma fázemi výstupu SM a při její aktivaci se tedy ventilátory rozjedou naplno. Nemáš náhodou fotku štítku a svorkovnice asynchronního motoru ventilátoru, aby bylo to či ono prokázáno?

Koukám, že všichni začínají používat barvičky, tak se taky přidám :)

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: ZB u T3RP

Příspěvek od Tonda Ježek » 31.1.2008 14:01

Oskar píše:Vždyť jo, já taky reagoval na toto tvrzení:
adam_r píše:Jakekoliv zasahy protiskluzovky a podobne mohou snizit jeji spolehlivost. (záchranné brzdy)
Což byl přesně ten případ - snaha, za každou cenu to neobout, nakonec způsobila podstatně větší škody.
Už mi to také došlo :wink:

I.am.good

Re: ZB u T3RP

Příspěvek od I.am.good » 30.1.2008 15:16

adam_r píše:To je prave zasadni rozdil mezi nouzovou a zachranou brzdou.
- Cilem nouzove brzdy je zastavit na co nejkratsi mozne draze (u tramvaje se aktivuje pritahnutim radice do nejzassi polohy). Brzdi se vsemi dostupnymi prostredky a uplatnuji se ruzne skluzove ochrany (pro zkraceni brzdne drahy).
- Cilem zachranne brzdy je zastavit za jakychkoliv okolnosti ale ne nutne na nejkratsi draze (tedy napr. i kdyz je polovina vozu v plamenech). Aktivace je (u tramvaje) tlacitkem na panelu ridice a v salonu pro cestujici. Toto tlacitko __rozpoji obvod__, ktery drzi odbrzdene celisti. K tomu odpadne rele, ktere tim pusti proud z baterie na magnety (pokud v te chvili jeste vuz nejake baterie a kabely k nim ma).
Tak ti nevím, ale tvůj výklad nějak ztrácí logiku, navíc není až tak pravdivý. :wink:
Nouzová se nazývá kolejnicová brzda, která skutečně, jak píšeš, účinkuje na posledních dvouch stupních řadiče, ale v té poloze brzdí stejně jen EDB a magnety, čili rozhodně ne "Brzdi se vsemi dostupnymi prostredky".
Záchranná brzda je jen popiska tlačítka na panelu, dveřích a v krabičce couvání, které při aktivaci skutečně shodí RB - relé bezpečnosti. To má za následek rozepnutí stykačů čelisťové brzdy a sepnutí stykačů kolejnicové brzdy. Pakliže při této situaci bude brzdový pedál jinde, než v nule, tak bude brzdit i EDB.
Cílem záchranné brzdy není nějaká dráha, ale možnost pro řidiče co nejvíce brzdit a zároveň mít možnost utéct z kabiny.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ZB u T3RP

Příspěvek od adam_r » 30.1.2008 12:10

Oskar píše:To rozhodně, ostatně 48. souprava M1 o tom ví své :wink:
Na druhou stranu, v momentě, kdy dojde k zablokování kol, je brzdná dráha delší, než když se kola nezablokují, byť při menším brzdném tahu. Z toho důvodu si myslím, že by ani při nouzovém brždění neměla zároveň působit EDB a čelisťovka, protože to jsou brzdy navzájem výlučné. A teď je otázka jak se k tomu postavili konstruktéři Progressu 8-)
To je prave zasadni rozdil mezi nouzovou a zachranou brzdou.
- Cilem nouzove brzdy je zastavit na co nejkratsi mozne draze (u tramvaje se aktivuje pritahnutim radice do nejzassi polohy). Brzdi se vsemi dostupnymi prostredky a uplatnuji se ruzne skluzove ochrany (pro zkraceni brzdne drahy).
- Cilem zachranne brzdy je zastavit za jakychkoliv okolnosti ale ne nutne na nejkratsi draze (tedy napr. i kdyz je polovina vozu v plamenech). Aktivace je (u tramvaje) tlacitkem na panelu ridice a v salonu pro cestujici. Toto tlacitko __rozpoji obvod__, ktery drzi odbrzdene celisti. K tomu odpadne rele, ktere tim pusti proud z baterie na magnety (pokud v te chvili jeste vuz nejake baterie a kabely k nim ma).

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: ZB u T3RP

Příspěvek od Oskar » 29.1.2008 22:41

Vždyť jo, já taky reagoval na toto tvrzení:
adam_r píše:Jakekoliv zasahy protiskluzovky a podobne mohou snizit jeji spolehlivost. (záchranné brzdy)
Což byl přesně ten případ - snaha, za každou cenu to neobout, nakonec způsobila podstatně větší škody.

Zamčeno