Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 06.6.2005 18:50
Štěpán píše:Jak je to s těmi čepovkami? Já jsem měl zato, že jsou celkem bez problémové. Jakou mají nevýhodu?
Asi že sjezdové čepové výhybky mají jazyky zcela volné, zatímco ty s pružnými jazyky mají nějakou rozříznutelnou aretaci v krajních polohách, takže je v opačném směru lze použít jako ručně stavitelné bez uzamykání.
Ale to podle mně s principem nesouvisí, vždyť i čepové by mohly mít tu aretaci kdyby ji tam někdo namontoval.
-
Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Petr » 06.6.2005 18:46
Jabberwocky píše:Proč? Mohou se přehodit pod vozem?
Zjednodušeně napsáno - čepová výhybka nemá kontrolní mechanizmy, které zajišťují uzamčení jazyků v krajních polohách....
-
Marek
- Uživatel
- Příspěvky: 192
- Registrován: 16.11.2003 20:12
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Marek » 06.6.2005 18:29
Dotaz: Co to je (nebo byla) solenoidová brzda?
Tímhle druhem brzdy byla vybavena spousta vlečných vozů, všechny měly samozřejmě ještě ruční vřetenovou.
Je to třecí brzda, brzdící právě tehdy, je-li napájená brzdovým proudem z motorového vozu, nebo taková ta brzda, kdy se s nápravou spojený disk z vodivého materiálu otáčí v magnetickém poli vytvořeného elektromagnetem napájeným brzdovým proudem z motorového vozu? Nebo něco úplně jiného?
-
Štěpán
Příspěvek
od Štěpán » 30.5.2005 19:43
Jak je to s těmi čepovkami? Já jsem měl zato, že jsou celkem bez problémové. Jakou mají nevýhodu?
-
Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Příspěvek
od Jabberwocky » 30.5.2005 13:56
Petr píše:radek31 píše:čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky
Naprostý souhlas. Divil jsem se, proč se čepovky nepoužívají nadále jako sjezdové. Dostal jsem odpověď, na níž jsem si nedovolil ani pípnout, a kterou ty sám zmiňuješ.. I sjezdovou výhybku je třeba občas použít jako rozjezdovou. A v tu chvíli jsou čepové o nervy :?
Proč? Mohou se přehodit pod vozem?
-
Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Petr » 29.5.2005 21:13
radek31 píše:čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky
Naprostý souhlas. Divil jsem se, proč se čepovky nepoužívají nadále jako sjezdové. Dostal jsem odpověď, na níž jsem si nedovolil ani pípnout, a kterou ty sám zmiňuješ.. I sjezdovou výhybku je třeba občas použít jako rozjezdovou. A v tu chvíli jsou čepové o nervy
-
radek31
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Příspěvek
od radek31 » 29.5.2005 20:13
MOp píše:Karotka píše:Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".
jenze ono je dost podstatny rozdil mezi zvukem "prirozenym" a zvukem z poskozene kolejnice.
a na cepovky mi nesahej, jsou to jedny z nejlepsich vyhybek..
čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky
-
MOp
Příspěvek
od MOp » 29.5.2005 19:59
Karotka píše:Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".
jenze ono je dost podstatny rozdil mezi zvukem "prirozenym" a zvukem z poskozene kolejnice.
a na cepovky mi nesahej, jsou to jedny z nejlepsich vyhybek..
-
Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Příspěvek
od Karotka » 29.5.2005 17:40
Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".
-
Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Příspěvek
od Jabberwocky » 29.5.2005 0:51
Karotka píše:MOp píše:...na krizovatce narodni divadlo - uvolneny jazyk sjezdove vymeny...
Tohle je slabý ... zato na Synkáči, to je klapot!
No, to je fakt. Jestli myslíš křižovatku na Otakarově, tam to rumpluje slušně. Zvlášť v příčném směru Synkáč - Vinohrady.
-
Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Příspěvek
od Karotka » 28.5.2005 14:49
MOp píše:...na krizovatce narodni divadlo - uvolneny jazyk sjezdove vymeny...
Tohle je slabý ... zato na Synkáči, to je klapot!
-
Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Gagarin » 27.5.2005 18:45
9001 píše:Gagarin píše:
A erpé?
Taky čelišťové (viz tlačítko ČB). Jenom 6554 má kotoučové.
A proč se tam nedají kotoučový? Nebo je to jedno?
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 27.5.2005 18:12
Gagarin píše:radek31 píše:KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
A erpé?
Taky čelišťové (viz tlačítko ČB). Jenom 6554 má kotoučové.
-
Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Gagarin » 27.5.2005 13:26
radek31 píše:Anonymous píše:Odpoví mi někdo, proč KT8D5 a T6A5 při dobržďování skřípou? Mají jiný typ brzd , než třeba T3SUCS nebo T3R.P? Jaký?
KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
A erpé?
-
Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Příspěvek
od Jabberwocky » 27.5.2005 13:18
radek31 píše:Anonymous píše:Odpoví mi někdo, proč KT8D5 a T6A5 při dobržďování skřípou? Mají jiný typ brzd , než třeba T3SUCS nebo T3R.P? Jaký?
KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
Aha. A má to nějaký jiný účinek než jen akustický? Lépe brzdí?