Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4077
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 06.6.2005 18:50

Štěpán píše:Jak je to s těmi čepovkami? Já jsem měl zato, že jsou celkem bez problémové. Jakou mají nevýhodu?
Asi že sjezdové čepové výhybky mají jazyky zcela volné, zatímco ty s pružnými jazyky mají nějakou rozříznutelnou aretaci v krajních polohách, takže je v opačném směru lze použít jako ručně stavitelné bez uzamykání.
Ale to podle mně s principem nesouvisí, vždyť i čepové by mohly mít tu aretaci kdyby ji tam někdo namontoval.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 06.6.2005 18:46

Jabberwocky píše:Proč? Mohou se přehodit pod vozem?
Zjednodušeně napsáno - čepová výhybka nemá kontrolní mechanizmy, které zajišťují uzamčení jazyků v krajních polohách....

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

solenoidová brzda

Příspěvek od Marek » 06.6.2005 18:29

Dotaz: Co to je (nebo byla) solenoidová brzda?

Tímhle druhem brzdy byla vybavena spousta vlečných vozů, všechny měly samozřejmě ještě ruční vřetenovou.

Je to třecí brzda, brzdící právě tehdy, je-li napájená brzdovým proudem z motorového vozu, nebo taková ta brzda, kdy se s nápravou spojený disk z vodivého materiálu otáčí v magnetickém poli vytvořeného elektromagnetem napájeným brzdovým proudem z motorového vozu? Nebo něco úplně jiného?

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 30.5.2005 19:43

Jak je to s těmi čepovkami? Já jsem měl zato, že jsou celkem bez problémové. Jakou mají nevýhodu?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 30.5.2005 13:56

Petr píše:
radek31 píše:čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky
Naprostý souhlas. Divil jsem se, proč se čepovky nepoužívají nadále jako sjezdové. Dostal jsem odpověď, na níž jsem si nedovolil ani pípnout, a kterou ty sám zmiňuješ.. I sjezdovou výhybku je třeba občas použít jako rozjezdovou. A v tu chvíli jsou čepové o nervy :?
Proč? Mohou se přehodit pod vozem?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 29.5.2005 21:13

radek31 píše:čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky
Naprostý souhlas. Divil jsem se, proč se čepovky nepoužívají nadále jako sjezdové. Dostal jsem odpověď, na níž jsem si nedovolil ani pípnout, a kterou ty sám zmiňuješ.. I sjezdovou výhybku je třeba občas použít jako rozjezdovou. A v tu chvíli jsou čepové o nervy :?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 29.5.2005 20:13

MOp píše:
Karotka píše:Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".
jenze ono je dost podstatny rozdil mezi zvukem "prirozenym" a zvukem z poskozene kolejnice.

a na cepovky mi nesahej, jsou to jedny z nejlepsich vyhybek..
čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky

MOp

Příspěvek od MOp » 29.5.2005 19:59

Karotka píše:Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".
jenze ono je dost podstatny rozdil mezi zvukem "prirozenym" a zvukem z poskozene kolejnice.

a na cepovky mi nesahej, jsou to jedny z nejlepsich vyhybek..

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 29.5.2005 17:40

Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 29.5.2005 0:51

Karotka píše:
MOp píše:...na krizovatce narodni divadlo - uvolneny jazyk sjezdove vymeny...
Tohle je slabý ... zato na Synkáči, to je klapot!
No, to je fakt. Jestli myslíš křižovatku na Otakarově, tam to rumpluje slušně. Zvlášť v příčném směru Synkáč - Vinohrady.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 28.5.2005 14:49

MOp píše:...na krizovatce narodni divadlo - uvolneny jazyk sjezdove vymeny...
Tohle je slabý ... zato na Synkáči, to je klapot!

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 27.5.2005 18:45

9001 píše:
Gagarin píše: A erpé?
Taky čelišťové (viz tlačítko ČB). Jenom 6554 má kotoučové.
A proč se tam nedají kotoučový? Nebo je to jedno?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 27.5.2005 18:12

Gagarin píše:
radek31 píše:KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
A erpé?
Taky čelišťové (viz tlačítko ČB). Jenom 6554 má kotoučové.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 27.5.2005 13:26

radek31 píše:
Anonymous píše:Odpoví mi někdo, proč KT8D5 a T6A5 při dobržďování skřípou? Mají jiný typ brzd , než třeba T3SUCS nebo T3R.P? Jaký?
KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
A erpé?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 27.5.2005 13:18

radek31 píše:
Anonymous píše:Odpoví mi někdo, proč KT8D5 a T6A5 při dobržďování skřípou? Mají jiný typ brzd , než třeba T3SUCS nebo T3R.P? Jaký?
KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
Aha. A má to nějaký jiný účinek než jen akustický? Lépe brzdí?

Zamčeno