Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od demon » 07.5.2008 21:53

PvvS píše:...okolo roku 85...
Okolo roku 85 minulého století jsem maximálně jezdil po Šancích na kole, zastavoval u odpadkových košů a imitoval otevírání a zavírání dveří vozu ŠM11.
Takovéto technické vymoženosti mi v té době opravdu nic neříkaly, sorry... :lol:
Snad někdo znalejší...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od PvvS » 07.5.2008 20:34

Mam dotaz :
Pry se mel okolo roku 85 zkouset v praze tenhle podvozek . Konstrukcne hodne pripomina RT6 , nevite , zda se testoval, a pripadne pod jakym vozem ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od DavidD » 26.4.2008 10:42

Oskar píše:Finance? Vždyť vysílač je stejný, počítač je stejný, jen jsou dvě možnosti
a) počítač nezapojit, vysílač zapojit na přepínač
b) propojit počítač s vysílačem

Možnost b) mi vychází levnější o cenu přepínače :wink:
No ale možnost a) je dražší o krabičku mezi vysílačem a PCčkem a ta je prej ukrutně drahá. Proto i T6ky měly první Apexy a pak až zapojily ty vysílače na pc.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 26.4.2008 10:13

Finance? Vždyť vysílač je stejný, počítač je stejný, jen jsou dvě možnosti
a) počítač nezapojit, vysílač zapojit na přepínač
b) propojit počítač s vysílačem

Možnost b) mi vychází levnější o cenu přepínače :wink:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od DavidD » 26.4.2008 9:30

Oskar píše:To by mě zajímalo, co že tak najednou? Myslel jsem, že tyhle vozy už dožijí s přepínačem.

Taky je otázka, proč tam ten přepínač vydržel až doteď. Vždyť ho mohli vyndat už s výměnou palubního počítače za ten nový.
No důvod je jednoduchý, finance.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 25.4.2008 20:23

Oskar píše:To by mě zajímalo, co že tak najednou? Myslel jsem, že tyhle vozy už dožijí s přepínačem.

Taky je otázka, proč tam ten přepínač vydržel až doteď. Vždyť ho mohli vyndat už s výměnou palubního počítače za ten nový.
Těžko říct. Řekl bych, že nyní, kdy již všechny vozy pro cestující mají nový terminál není problém přezapojit ovládání. Dále je také možné, že je to z důvodu nedávných poměrně častých vjetí do nesprávného směru, kdy řidič přepínač zapoměl nastavit. Příklad z posledních měsíců je křižovatka u Nár. divadla, kdy řidič linky 9 zkontroluje postavení výhybek v zastávce a pak se rozjede, už řeší křižovatku a po tomto rozjetí se mu výhybka přestaví vpravo, protože takto měl knoflík již z Lazarské. Nový systém stavění pomocí hlásiče je přecijen lepší, protože na vyhlašování zastávky je řidič jaksi více zvyklý i když opomenutí ji vyhlásit má stejné následky.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 25.4.2008 19:56

To by mě zajímalo, co že tak najednou? Myslel jsem, že tyhle vozy už dožijí s přepínačem.

Taky je otázka, proč tam ten přepínač vydržel až doteď. Vždyť ho mohli vyndat už s výměnou palubního počítače za ten nový.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 25.4.2008 19:52

Ano. Každý minimálně čelní vůz bude mít ROV řízené přes terminál APEX.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Pepa » 25.4.2008 19:47

Dnes se ve vozovně Strašnice začaly na vozech demontovat přepínače na ovládaní radio výhybek (nahrazeno záslepkou). ROV bude nyní ovládaná automaticky přes Apex (někdo znalejší možná upřesní)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 12.4.2008 15:56

Stále se vysílá nějaký signál.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od willyjeff » 12.4.2008 14:16

radek31 píše:
DavidD píše:No jasný,ale co to znamená pro vysíláč? vysílá signál zablokováno nebo je vypnut?
to nevím 100%
ale myslím si, že to vysílá blokovat
nám v kurzu řikali, že to pořád volá "blokovat, blokovat" :-) (Stejně jako když je tam šipka tak to pořad vysílá : "doleva, doleva" popř, "rovně, rovně" a samozřejmě i "doprava, doprava")

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od radek31 » 12.4.2008 11:29

DavidD píše:No jasný,ale co to znamená pro vysíláč? vysílá signál zablokováno nebo je vypnut?
to nevím 100%
ale myslím si, že to vysílá blokovat

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od DavidD » 12.4.2008 11:23

radek31 píše:"X" znamená, že se vysílá signál "zablokovat" a ne že je vypnutý vysílač
ale tím nechci říct, že by rádio nebylo vypnuté, jen komentuji ten znak na palubním počítači
No jasný,ale co to znamená pro vysíláč? vysílá signál zablokováno nebo je vypnut?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od radek31 » 12.4.2008 11:19

"X" znamená, že se vysílá signál "zablokovat" a ne že je vypnutý vysílač
ale tím nechci říct, že by rádio nebylo vypnuté, jen komentuji ten znak na palubním počítači

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: TRAMVYS

Příspěvek od DavidD » 12.4.2008 10:26

Oskar píše:Zajímalo by mne, v jakém stavu je vysílač pro přestavování rádiových výhybek na druhém voze, resp. opačném stanovišti KT8. Předem odhaduju, že u starých vozů s přepínačem vysílá normálně kód podle polohy přepínače, u nových vozů bude vysílat kód "zablokovat". Je to tak?
Ano je zablokovaný..je to stejné jako na předním voze, když není mezi zastávkami žádná vyhybka a tak na displeji má "A X". Což znamená, že je to v režimu "A" automatickým a "X", že je vysíláč vypnutý. Pokud je pc v režimu podřízený, tak je vysílač na vyhybky vypnutý.

Zamčeno