Předně, název blokování dveří je né úplně správný. Spíš by se ten vypínač měl jmenovat "vyřazení blokování jízdy otevřenými dveřmi". Ale to jen tak na okraj.DavidD píše:Blokování dveří..je možno v dnešní době se rozjet s otevřenými dveřmi u T3?Kdysi byl přepínač na palubní desce blokování rozjezdu nebo dveří..ale ten nějak zmizel. Jak se to řeší dnes?
K otázce: Možné to je, pokud bude na sólo voze vyjmuta pojistka signalizace, tak se 2. a 3. dveře začnou uzavírat. První na samostatný vypínač se dají trvale otevřít. Pokud se vyjmou pojistky dveř a následně pojistka signalizace, tak pak dveře zůstanou logicky otevřené všechny.
V případě dvojice je to obdobné. Pro jízdu s nedovřenými dveřmi třeba v případě poruchy je nutno vyjmout tu pojistku signalizace na obou vozech i když je závada jen na jednom z vozů.
Co se týká závad v obvodu signalizace, tak to je na sóle snadno rozpoznatelné - jak jsem psal výše - na sóle nelze otevřít dveře, kromě prvních a nesvítí kontrolky čelistí. Na dvojici je to takové složitější. Je-li závada na 1. voze, tak kontrolky čelistí svítí i jízda by měla být nedovřenými dveřmi blokována a řidič závadu pozná tak, že kontrolka dveří zhasíná po zadání jzdy společně s kontrolkami čelistí.
Je-li závada na 2. voze, tak řidič nemá šanci závadu odhalit. Jízda by též měla být blokována, ale řká se že být blokována nemusí. Já jsem to kdysi zkoušel ještě s jedním kolegou, který dveře držel otevřené já různě vyndaval pojistky. No, budu to muset někdy zopakovat
Další možnosti jízdy s otevřenými dveřmi samozřejmě jsou - přidržet relé v poj. skříňce, vypodložit vačku ve dveřním pohonu atd. atd.