Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Napsal: 21.2.2011 21:13
Super. Sice se v tom trošku plácám, ale nevadí. No co, asi si to i vytisknu, abych mohl zároveň číst a jezdit prstem
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=20&t=585
Pohony IGE máme na jednom voze a o kontaktní liště ve dveřích DOPP nic nevím. Jsi si tím opravdu jistý ?vláčky87 píše:Není to ale ani u nás žádná novinka, podobně jsou například vybaveny dveře DOPP, kde jedno křídlo dveří je vybaveno těsněním s kontaktní lištou. Navíc pohony IGE zase reagují na zvýšený odpor při zavírání reverzním chodem..
Přesně tak. Ona taky nejspíš nenaběhne, protože náboj na kondenzátoru se taky používá pro komtaci - vypnutí hlavního tyristoru, takže i kdyby se nakrásně motory po zkratování za nějakou dobu vybudili remanentním magnetizmem, nebylo by jak tyristor vypnoutMF v [url=http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?p=142083#p142083]tématu 15T[/url] píše:Oskar: Kondenzátory pro elektrickou brzdu mají všechny tyristorky. Na KT a T6 je tam kontrolka, která upozorňuje na tuto poruchu. To však neznamená, že vůz nemůže být ponechán v provozu. Co já pamatuji, tak s takovouto závadou jsem se za dobu mého pětiletého služení na "žlutém tlačítku" nesetkal.
Při této poruše a případném výpadku 600V pokud už nebudu brzdit, ale chtěl bych, tak není zaručeno vybuzení EDB.
Asi jsi dělal víc pokusů než já, já byl přítomen pouze jednomu, a bylo to v létě, takže bez topení. Asi tak 5 sekund po stažení sběrače se rozsvítila kontrolka Vyp. LS a tramvaj ztichla. Na zadání brzdy normálně reagovala, nicméně stále byla zticha, tedy ventilátory neběžely. Už nebyla odvaha k tomu, zkoušet co se stane po delší době.MF píše:Ještě k "samouživení" RP výzbroje při rekuperaci - kolikrát jsem sjížděl Barrandov v KTN bez pantografu a pokud byla zadaná brzda, tak se vůz uživil a to i přesto, že byla třeba brzda vypnuta a pak zase zapnuta. Nepříliš to fungovalo pokud bylo zapnuto topení do salonu. To už pak nezbývala energie pro ostatní spotřebiče, topení "schramstlo" všechno
14T to umí obdobně, ale už si přesně nevybavuji jak se chová, ale určitě podobně.
.... a jak je v provozu seřizujevláčky87 píše:Není to ale ani u nás žádná novinka, podobně jsou například vybaveny dveře DOPP, kde jedno křídlo dveří je vybaveno těsněním s kontaktní lištou. Navíc pohony IGE zase reagují na zvýšený odpor při zavírání reverzním chodem. Spíše je to tedy o tom, jaké dveře a pohony uživatel vybere a co od nich vyžaduje.
Podle toho, co jsem se vyptal, je to skutečně tak. Inframaják v zastávce / na trati se identifikuje svým číslem, které sejme maják na projíždějící tramvaji a prostřednictvím radiokomunikačního adaptéru předá radiostanicí datovou zprávu do systému DoRIS. Kromě IR majáků má však DoRIS také informaci o poloze každého vlaku na základě poslední vyhlášené zastávky.gabuliatko v tématu Nehody píše:Tak ja porad mam za to, ze v zastavkovem sloupku je pouze cosi, co rika, ze to je zastavka (zjednodusene neco jako odrazka) a zbytek komunikace si obstarava tramka sama. Muze to nekdo prosim potvrdit/vyvratit? To by pak nebyl problem timto vybavit vsechny zastavky. No a ZiS by si pak snad umel spocitat ktera bije.